Addiktioista eroon (ruutanat)

Re: Addiktioista eroon (ruutanat)

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 16:18

Rane kirjoitti:Olenko mielestänne omituinen höpöttelijä? Joskus tulee mieleen, että kirjoittelen tänne kuin täyttäisin sanaristikkoa. Mietiskelen ja välillä pyyhin ja korjailen.

Minun mielestäni olet erikoinen, muttet omituinen.Lähinnä mielenkiintoinen. Omituiseksi höpöttelijäksi voisi kutsua minua, kun hyvin usein sanon ensin ja ajattelen sitten vasta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 16:26

Rane kirjoitti:Joo, laittakaa vaan kaikki minut mustalle listalle, niin muutun näkymättömäksi ja siten häviän palstalta.

Irmelin mustista listoista ei kannata välittää. Hänen toimintatapansa ovat mitä ovat. Nyt hän on niin vihainen minulle kun sanoin ignooraavani hänet, että purkaa sitä joka puolelle. Ehkä tulee pian tähänkin ketjuun mustine listoineen.
Älä häviä. Sinun kaltaisiasi erikoisuuksia( siis hyvässä mielessä) tarvitaan täällä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 18.08.2016 16:40

Ja meitä muitahan ei sitten tarvitakaan...
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 16:46

Hilppa kirjoitti:Ja meitä muitahan ei sitten tarvitakaan...

Totta kai tarvitaan! Älä nyt muuta edes luule.
Mielestäni tämä foorumi on kaikesta huolimatta paras mahdollinen tai ainakin addiktoivin mt-foorumi. Olen kokeillut monia muitakin. Välillä täällä on yhtä kuraa kaikki. mutta niinhän irl.ssäkin- Ei elämä ole mitään ruusuilla tanssimista. Jos joskus niillä tulee tanssittua, äkkiä saa sieltä piikin varpaaseensa.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 18.08.2016 17:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 18.08.2016 17:05

Sateentekijä kirjoitti:
Rane kirjoitti:Joo, laittakaa vaan kaikki minut mustalle listalle, niin muutun näkymättömäksi ja siten häviän palstalta.

Irmelin mustista listoista ei kannata välittää. Hänen toimintatapansa ovat mitä ovat. Nyt hän on niin vihainen minulle kun sanoin ignooraavani hänet, että purkaa sitä joka puolelle. Ehkä tulee pian tähänkin ketjuun mustine listoineen.
Älä häviä. Sinun kaltaisiasi erikoisuuksia( siis hyvässä mielessä) tarvitaan täällä.

Kiitos taas riitelyyn kutsusta.
Sun ns mustalla listalla on irmeli, kis ja trisse.
En ole laisinkaan suuttunut, jos laitat mut mustalle listalle vaan otin kantaa kun laitoit sille kisin, kun hän lainasi sun sanojasi. Joten elä valehtele.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 17:12

Rane muuten niistä rakennuksista kun kysyit Kuopiossa, ne olivat siis vanha Terveydenhoito-oppilaitos ja vanha Kaupungin sairaala, eikö totta? Muistan, että olivat siinä samalla tontilla...
Ellei muisti ole liikaa hämärtynyt 8-)
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 18.08.2016 17:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 17:14

Hilppa, olet suosikit-listallani ja tiedät sen kyllä.
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 17:19

Sateentekijä, lääninsairaala kai? En ole perillä itsekään. Kerran kävin jossakin niistä rakennuksista pääsykokeessa, mutta siitä on jo parikymmentä vuotta, joten en muista tarkkaan. Pitää vielä tutkia asiaa. Otin kuntosalijäsenyyden. Kävin jo vähän katsomassa ja kokeilemassa. Kunto on pohjalukemissa. Huomenna jatkuu.
Rane

ViestiKirjoittaja irmeli » 18.08.2016 17:22

Ruutana ei ole niin arvostettu kala kuin lohi. Usein se johtuu siitä, että saadaan usein lammesta ja sitten siinä kalassa maistuu se lampivesikin mikä ei ole hyvää, seisonutta. Jos onnistuu saamaan ruutanan isosta vedestä, kannattaa sitä ainakin maistaa. Paskalta se minusta kuitenkin maistuu. Päinvastoin kuin lohi jota voi sitten paistaa pannulla tai uunissa. Lisäksi vain voita.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 17:33

En tee listaa niistä ihmisistä jotka ovat täällä olleet empaattisia ja muutenkin mukavia. Valtaosa kumminkin on.
Ellen säteilisi jatkuvasti niin paljon negatiivisa energiaa, voisin nähdä muissakin enemmän hyvää kuin pahaa.

Addiktioista puheenollen. Yksi hienoimmista asioista oli noin 16 vuotta sitten irtautumiseni nikotiiniriippuvuudesta. Se oli monen tuskaisen yrityksen takana, mutta onnistui lopulta.Enkä ole savun savua sen jälkeen polttanut. En voi sanoa, etteikö olisi tehnyt mieli. Ei enää, mutta aikoinaan.

Parin ensimmäisen kuukauden ajan oli yhtä painajaista, Sen ajan kuulemma kestää, että nikotiini ym myrkyt häviävät elimistöstä. Seuraava koetinkivi oli se kuuluisa seitsemäs vuosi, mutta siitäkin selvittiin! Olin muutaman vuoden saman asian kanssa painivien vertaisryhmässä. Se oli minulle ihan korvaamaton apu lopullisessa irtatumisessani. Siellä seurasin monien uudelleen lankeemusta ja olin ylpeä etten aloittanut uudelleen. En käyttänyt edes nukotiinikorvikkeita, kun en halunnut kaksinkertaista vierotusta.

Muuten noilta ajoilta on jäänyt pari ystävää, joitten kanssa kirjoittelen edelleenkin. Olemme kaikki olleet suunnilleen saman ajan tupakoimatta.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 17:37

Rane kirjoitti:Sateentekijä, lääninsairaala kai? En ole perillä itsekään. Kerran kävin jossakin niistä rakennuksista pääsykokeessa, mutta siitä on jo parikymmentä vuotta, joten en muista tarkkaan. Pitää vielä tutkia asiaa. Otin kuntosalijäsenyyden. Kävin jo vähän katsomassa ja kokeilemassa. Kunto on pohjalukemissa. Huomenna jatkuu.

Mistähän minä saisin kuntosalikärpäsen pureman? Se saattaisi olla tähän saumaan hyvä.
Alottaisin toki omaan tahtiin, ensin vaikka tutustumalla välineisiin, sitten kokeilemalla jotain helppoa jne. Meillä täällä on kuntosali uimahallin yhteydessä joten voisi iskeä kaksi kärpästä yhdellä kertaa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 18:16

Täällä on eläkeläisryhmille sellainen liikuntakortti, jolla pääsee uimahalliin ja kuntosalille hyvin edullisesti. Vuosimaksu on alle 70 euroa, ja kortilla voi käydä uimassa vaikka joka päivä. Minulla on tuo kortti, mutta ei vaan tule käytyä, kun ravasin siellä yhteen aikaan niin tiuhaan tahtiin että kyllästyin. https://www.kuopio.fi/web/liikunta-ja-u ... untakortit

Minäkin olen päässyt eroon tupakoinnista. Olihan se vieroittautuminen melkoista kidutusta, mutta onnistuin. Yli kaksikymmentä vuotta olen minäkin ollut savuton.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 18:23

Tuo olisi meikäläiselle ihan ok muuten,mutta minulla on edelleen nuo jalat se ongelma.Kevyt kuntosaliliikunta ei varmaan tekisi jaloille pahaa, päin vastoin, mutta tuo uimahalli saattaa olla
ongelma. Kun jalat paranevat vähitellen, en haluaisii niihin mitään uutta infektiota esim yleisestä uimahallista.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 18:24

Ollaan saatu tosi vaikea asia selätettyä. Rane. Siitä voimme olla ylpeitä!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 18:32

Ylpeitä, onnellisia ja helpottuneita!
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 19:30

Pitäisiköhän addiktoitua taas katsomaan noita Salkkareita...
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 22:21

Salkkariaddiktia minusta ei ole koskaan tullut, mutta kaunariaddikti olen...
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 23:29

Onkohan tuo tupakka jo aiheuttanut vaurioita? Vaikka olen ollut polttamatta sen 16 vyitta, silloin kun olin aktiivitupakoitsija, poltin paljon, meni aski päivässä. Huh. Aikoinaan kun olin jo lopettanut otettiin sydänultra ja siinä todettiin vasemman kammion seinämän paksuuntumsita mikä tulee kuulemma kaikille tupakoitsijoille jo lyhyenkin tupakoinnin seuraukseha ja jää pysyväksi.
Voihan ruutana.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 19.08.2016 13:34

Vanha käsityöaddikti jäi miettimään, onko Hilpalla neuleblogi. Sitäkin Hilpan kysymystä vielä mietin, että miksi haluan päästä tästä palstasta eroon. Ehkä se johtuu siitä, että tämä on mielenterveysaiheinen palsta. Kai se tuntuu häpeälliseltä roikkua täällä näinkin paljon, ja kyllä tätä täytyy salata. Olen tottunut ajattelemaan - tai onko vain toiveajattelua - että tämä olisi välivaihe, josta siirryn normaaliin elämään. Olisiko se toivottavaa tai mahdollista. En tiedä oikein.
Rane

ViestiKirjoittaja pöö » 19.08.2016 14:04

Mulla on seuraavat addiktiot toistaiseksi: Ajaa lujaa, ostaa tavaroita , himoita makeaa sekä tuomita toisia ja se tupakki.
pöö

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet