Jonninjoutavuuksia!

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Jonninjoutavuuksia!

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 11:26

Minulle melko sama, kunhan en ole itse töksäyttelyn kohteena.
Rane

ViestiKirjoittaja irmeli » 18.08.2016 14:27

Rane kirjoitti:Minulle melko sama, kunhan en ole itse töksäyttelyn kohteena.

Sanoit ensin ettet pidä tyylistäni keskustella ja sen jälkeen sanot aivan sama ja pidätkin keskusteluani näköjään töksäyttelynä. Eli kun keskustelun sun kanssasi olenkin töksäyttelelijä.
No tästälkin ongelmasta helposti pääsemme eroon. Elä sie keskustele mun kanssani enkä mie töksäyttele sun kanssasi.
Hyvää vointia vaan sullekin, mie lähen esim. käveleen.
irmeli

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 14:35

Töksäyttelethän sinä, mutta erityisen paljon se häiritsee, kun töksäyttelet minulle. En jaksa olla kovin paljon huolissani muiden puolesta. Aikuisia ihmisiä ovat, joten saavat puolustautua tai opetella puolustautumaan itse.
Rane

ViestiKirjoittaja irmeli » 18.08.2016 14:39

Kuten sanottu olen mennyt kävelemään.
En taida pyytää anteeksi töksäyttelyäni, koska se kuuluu yhtenä kriteerinä diagnoosiini. Mutta laitan sinut mustalle listalleni enkä enää huomioi sinua foorumilla.
irmeli

ViestiKirjoittaja Rane » 18.08.2016 14:41

Tee mitä haluat tai mihin pystyt. Minä teen samoin, mutta en niin kuin sinä, vaan niin kuin minä.
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 15:56

Helmenkalastaja kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Helmenkalastaja.
Ajatukset joita kirjoituksesi minussa synnyttivät, saattavat olla erilaisia, miksi ne olit tarkoittanut. En tiedä. Kumminkin ne minä ymmärsin omalla tavallani.Eikä se tuntunut ollenkaan hyvältä.Minä en pelleile. Olen nyt aivan tosissani. Minua satutti . Eikä syyttä, mutta satutti kumminkin.On todella surullista, ettet arvosta minua edes ihmisenä.Ethän edes tiedä, eikä kukaan täällä, millainen olen i h m i s e n ä

Täytyy nyt kuitenkin hieman selittää, kun olet ilmeisesti oikeasti ymmärtänyt kirjoitukseni hieman väärin. Olennaisin virhetulkinta koskee tuota myötähäpeää. En minä koe myötähäpeää siitä, että sinä ylipäätään kirjoitat täällä! Olet kyllä vedellyt mutkia suoraksi, jos niin olet ymmärtänyt. Myötähäpeäni koskee niitä jatkuvasti toistuvia tilanteita, joissa sanot, ettet vastaisuudessa tee enää jotakin eikä mene kuin hetki, kun jo taas teet juuri siten. Tyhjiä anteeksipyyntöjä ja lupauksia parantaa tapasi, jotka eivät kanna edes yhtä päivää!

Kyllä tälle palstalle mielestäni mahtuvat kaikki, jotka täällä haluavat kirjoittaa (no, ihan henkilökohtaisesti toivon muutaman täällä kirjoittaneen pysyvän poissa; kyseiset henkilöt varmasti tietäisivät, jos tätä lukisivat, keitä tarkoitan).

Missä olen sanonut, etten "arvosta sinua edes ihmisenä"? Tai mistä minun kirjoittamassani tulkitsit niin? En todellakaan ajattele, ettei sinussa ihmisenä olisi mitään hyvää! Minun kirjoitukseni ei ollut tarkoituskaan olla täydellinen analyysi sinun persoonastasi, keskityin kirjoittamaan vain tuosta kuviosta, joka toistuu ja joka mielestäni toimii sinua vastaan. Olen havainnut sinun olevan ajoittain myötätuntoinen vertaistukija. Tsemppiä sinulle omissa vaikeuksissasi!

Ei sinun mitään myötähäpeää tarvitse kokea siitä että minä mokaan. Se on täysin oma syyni. Otan myös häpeän siitä omille harteilleni.

Korjaan kirjoitustani. Et ole sanonut, ettet arvosta minua ihmisenä. Se oli oma käsitykseni.Sitähän ei kukaan täällä olevista voisikaan sanoa, sillä kukaan täällä ei tunne minua sellaisena ihmisenä, kuin olen.Se, mikä täällä näkyy on ainoastaan murto-osa.
Kenenkään elämän vaikeuksista ei täällä saa minkäänlaista kokonaiskuvaa. Senkin toki ymmärrän, että omilla teoillani toimin usein itseäni vastaan.

Minulla on kaiken muun lisäksi jonkinlainen määrittelemätön persoonallisuushäiriö, tai ainakin semmoiseen viittaavia käytöspiirteitä. Olen siitä pyrkinyt eroon, mutten välttämättä osaa käyttää korjaavia toimia oikein.

Tokihan se täällä tiedetään, että olen ollut useaankin kertaan psykiatrisessa hoidossa joskaan en osastolla, ainoastaan päiväyksikössä ym. En kai minä täällä muuten kirjoittaisikaan.Traumaattinen lapsuus, vielä traumauttavampi hajonnut pitkä avioliitto ym ovat jättäneet jälkensä. Tuskin minua koskaan saa ehjäksi enää .Onneksi välit poikani kanssa ovat syventyneet. En kestäisi jos menettäisin vielä hänetkin.
Ilman oikeanlaisia hoitotoimia en kaikin ajoin olisi pysynyt kasassa lainkaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 18:28

Nyt on tullut istuttua tässä koneella taas luvattoman pitkä aika. Lähden vähän ulos vaikka siellä sataa. On hyvä saada raitista ilmaa ja laittaa kone vähäksi aikaa ainakin kiinni.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 18.08.2016 21:54

Heh, piti lähteä lenkille, mutten ehtinyt kun soitti eräs vanha tuttu, josta en ollut kuullut vuosiin. Jäimme yli tunniksi juttelemaan ja sitten olikin jo melkein pimeää.Laitoin siinä juttelun ohessa iltapalaksi lihapullia ja makaroonia. Terveellinen iltapala :shock:
Oli muuten ihan virkistävä puhelu! Tuntui olevan niin paljon asioita.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 18.08.2016 23:33

Se, kun saa puhua puhelimessa oikein sydämmensä kyllyydestä, kaikista asioista antaa iloa ja helpottaa! Kannatta pitää yhteyttä ystäviin, vaikka puhelimitse. Ihmisen täytyy saada puhua ja kuunnella. Se on tervettä <3
Katla

ViestiKirjoittaja Katla » 19.08.2016 14:56

Sateentekijä "...jos joku vetää esiin (ehkä päiväkirjassani olleita ) ei julkisiksi tarkoitettuja asioita..." Kuules, sinulla oli yleisellä puolella oikein otsikko ja aloitus ja muutama asiaa koskeva viesti, ihan sinun omana kirjoituksenasi. En muista otsikkoa enää, mutta siinä kumminkin haettiin kokemuksia tuosta ...hmmm... muistojen vääristymisestä.
Katla

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2016 15:28

Em. taisi olla toisen tulemisen aloitusviestissä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.08.2016 18:42

Olen ollut hyvin sosiaalinen tänään, ottanut yhteyttä vanhoihin tuttuihin, sopinut tapaamisia ym.
Ehkä olen jo riittävän pitkään ollut "omissa oloissani" Hyvä minä!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2016 18:44

18:44
Ryysy: Kuulemma viimeistään kolmekymmentä ollessassa pitäisi ryhtyä harrastamaan liikuntaa, lihaskuntoa eritoten. Kuulemma viisikymppisenä ja siitä ylös päin ei enää auta yhtä hyvin. Miksi?

Kyllähän liikunta yms. auttaa (myöhemminkin), mutta viisikymppisestä ihminen "vanhenee" paljon nopeammin kuin nuorempana (yhä kiihtyvästi). Täten esimerkiksi kun tietyn efektin saamiseksi kolmikymppinen tarvitsee tunnin suorituksen, tarvitsee viisikymppinen kaksi tuntia samaan ja kuusikymppinen (jopa) 3 - 4 tuntia. Tämä vie aikaa ja kyllästyttää varsinkin jos ei ole aiempaa treeni-kokemusta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.08.2016 18:45

Sateentekijä kirjoitti:Olen ollut hyvin sosiaalinen tänään, ottanut yhteyttä vanhoihin tuttuihin, sopinut tapaamisia ym.
Ehkä olen jo riittävän pitkään ollut "omissa oloissani" Hyvä minä!

Hyvä, Sinä!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 19.08.2016 19:01

.Kissi kirjoitti:Sateentekijä "...jos joku vetää esiin (ehkä päiväkirjassani olleita ) ei julkisiksi tarkoitettuja asioita..." Kuules, sinulla oli yleisellä puolella oikein otsikko ja aloitus ja muutama asiaa koskeva viesti, ihan sinun omana kirjoituksenasi. En muista otsikkoa enää, mutta siinä kumminkin haettiin kokemuksia tuosta ...hmmm... muistojen vääristymisestä.

Oki. En itse muista, missä ketjussa sen olen kirjoittanut, luulin että jo poismenneessä päiväkirjassani, mutta sama se. Annetaan nyt ainakin sen asian olla, jookos?
En katso aiheelliseksi alkaa tuota pohdiskella uudelleen.
Uudet aiheet ja uudet pohtimiset.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Rane » 19.08.2016 19:11

Täällä on torilla nyt kansainväliset suurmarkkinat. Tori täynnä väkeä. Aurinkoista ja lämmintä. Hyvä tunnelma. En ostanut mitään.
Rane

ViestiKirjoittaja pöö » 02.09.2016 09:35

Teidät on asetettu pysyvästi porttikieltoon.

Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa.

Tämä porttikielto on annettu IP-osoitteellesi.

Tämä siellä toisella foorumilla. :shock:
pöö

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 02.09.2016 09:55

Onnea!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pöö » 02.09.2016 12:47

Kiitos :mrgreen: tämä tuli ilmeisesti siitä kun vaihdoin toimimattoman teeman toimivaan muokkaamalla sivun eli teeman koodia. Eli oli Etech -teema käytössä , sitä ei voinut vaihtaa pois eikä muitakaan tarpeellisia ominaisuuksia siinä käyttöä ajetellut ollut- 6 kk pyysin ylläpitoa vaihtamaan teeman toimivaan ja sitten sain neuvot kuinka sen voi tehdä itse toiselta käyttäjältä ( tyy) koodia muokkaamalla..
pöö

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 02.09.2016 17:05

Siis laitoit itse itsesi kirjoituskieltoon muokatessasi asetuksiasi pöö??
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko