Helmenkalastaja kirjoitti:Enne'n luettelon lisäksi täällä ei katsota hyvällä silmällä ainakaan uskovaisia.
En ymmärrä, mikä siinä on väärin, että ihminen tunnistaa olevansa herkkä ja/tai persoonallisuushäiriöinen. Sehän vain selittää ihmiselle itselleen, missä on vika, kun asiat eivät suju niin kuin muilla. Se on hänelle itselleen helpottavaa...

Kyllästynyt kirjoitti:Persoonallisuushäiriöstään kertominen ei ole mikään negatiivinen asia tai aihe, mutta persoonallisuushäiriön käyttäminen keppihevosena on.

Mirri kirjoitti:Hilppa, missä kohdassa Ennen viestissä kaivataan kannustus- tai ihailuresponsseja?
Hakemalla yritin hakea, mutten löydä. Päinvastoin Ennen toive kuulostaa aika vaatimattomalta: saisi tällä palstalla olla rehdisti oma itsensä niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän.
Hilppa kirjoitti:Kyllä tuo toive on olemassa muillakin kuin Enne1:llä, saada rehdisti olla oma itsensä, niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän. Aika vaatimaton toive, enkä koe, että se minunkaan kohdallani olisi aina toteutunut. Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Kyllä tuo toive on olemassa muillakin kuin Enne1:llä, saada rehdisti olla oma itsensä, niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän. Aika vaatimaton toive, enkä koe, että se minunkaan kohdallani olisi aina toteutunut. Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni.
Kuulostaa huolestuttavalta tuo, että saat pelätä. Tai toisaalta hyvältä: sinulla näköjään on lupa tehdä niin.

Mirri kirjoitti:Hilppa, toivottavasti et syyllistä minua siitä, että 'joudut pelkäämään'.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa, toivottavasti et syyllistä minua siitä, että 'joudut pelkäämään'.
Ei tässä mitään syyllisiä olla hakemassa eikä ketään tuomiolle panemassa. Tietyn epämiellyttävän varauksellisuuden olet saanut aikaan, eikä sille voi mitään. Ehkä aika muuttaa tilanteen.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa, toivottavasti et syyllistä minua siitä, että 'joudut pelkäämään'.
Ei tässä mitään syyllisiä olla hakemassa eikä ketään tuomiolle panemassa. Tietyn epämiellyttävän varauksellisuuden olet saanut aikaan, eikä sille voi mitään. Ehkä aika muuttaa tilanteen.
Hilppa, kanna tuntemuksistasi vastuu ihan itse sysäämättä vastuuta minulle. Se epämiellyttävä varauksellisuus sinun päässäsi on sinun aikaansaannoksesi, ei minun.

Sateentekijä kirjoitti:Omasta mielestäni persoonallisuushäiriöllä "ratsastaminen" ja yhteiskunnan elätiksi heittäytyminen sillä perusteella on vastuutonta. Ei ne rahat sinne työttömyyskassaan tyhjästä tipahda. Jonkun toisen, työtätekevän pussista ne ovat pois. Se raivostuttaa eniten, että joku katsoo suorastaan oikeudekseen heittäytyä tämmöiseksi elätiksi tekemättä itse mitään. Yhtä hyvin voisivat kaikki ahdistushäiriöiset, masentuneet, adhd-ihmiset ymym heittäytyä yhteiskunnan eläteiksi.Minä en ainakaan kehtaisi harrastaa tuon kaltaista hyväksikäyttöä.
...
Sitä en vaan lakkaa ihettelemästä, kuinka tuommoiset loiset kehtaavat ?Millä perusteella he katsovat oikeudekseen käyttää muita röyhkeällä tavalla hyvälseen?

Mirri kirjoitti:Hilppa, minulle koituva haitta lienee riippuvainen kaunaisuutesi määrästä ja siitä, kuinka paljon kaunaisuuttasi tihkuu esiin.
Tällaiset heitot haittaavat minua, jos annan niiden haitata:
"Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni."
Enhän edes tiedä mistä tuossa heitossasi puhut ja mihin viittaat - tai mistä vihjaat. Koska en tiedä, voin tietysti jättää viestisi omaan arvoonsa, ja varmaan muunkin viesteistäsi palstalle tihkuvan, minua kohtaan tuntemasi, kaunaisuuden.
Mirri kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Omasta mielestäni persoonallisuushäiriöllä "ratsastaminen" ja yhteiskunnan elätiksi heittäytyminen sillä perusteella on vastuutonta. Ei ne rahat sinne työttömyyskassaan tyhjästä tipahda. Jonkun toisen, työtätekevän pussista ne ovat pois. Se raivostuttaa eniten, että joku katsoo suorastaan oikeudekseen heittäytyä tämmöiseksi elätiksi tekemättä itse mitään. Yhtä hyvin voisivat kaikki ahdistushäiriöiset, masentuneet, adhd-ihmiset ymym heittäytyä yhteiskunnan eläteiksi.Minä en ainakaan kehtaisi harrastaa tuon kaltaista hyväksikäyttöä.
...
Sitä en vaan lakkaa ihettelemästä, kuinka tuommoiset loiset kehtaavat ?Millä perusteella he katsovat oikeudekseen käyttää muita röyhkeällä tavalla hyvälseen?
Toivottavasti et sentään tällä foorumilla kirjoittavia ihmisiä - sinulle ventovieraita, joiden todellisesta elämästä ja elämänhistoriasta et tiedä tuon taivaallista - kehtaa nimitellä loisiksi. Tosin pahoin pelkään, että juuri niin sinä kehtaat tehdä.
Kaupunkilaisjärkeä käyttäen ja elämänkokemuksen sekä suorienkin esimerkkien ohjaamana, olen jokseenkin varma siitä,että on olemassa henkilöitä jotka piiloutuvat diagnoosinsa taakse tai käyttävät sitä kursailematta hyväkseen.Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Persoonallisuushäiriöstään kertominen ei ole mikään negatiivinen asia tai aihe, mutta persoonallisuushäiriön käyttäminen keppihevosena on.
Sinä ilmeisesti luulet joidenkin persoonallisuushäiriöisten ihmisten oikeasti tekevän noin: käyttävän persoonallisuushäiriöisyyttään keppihevosena.
Kyllästynyt kirjoitti:Kaupunkilaisjärkeä käyttäen ja elämänkokemuksen sekä suorienkin esimerkkien ohjaamana, olen jokseenkin varma siitä,että on olemassa henkilöitä jotka piiloutuvat diagnoosinsa taakse tai käyttävät sitä kursailematta hyväkseen.Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Persoonallisuushäiriöstään kertominen ei ole mikään negatiivinen asia tai aihe, mutta persoonallisuushäiriön käyttäminen keppihevosena on.
Sinä ilmeisesti luulet joidenkin persoonallisuushäiriöisten ihmisten oikeasti tekevän noin: käyttävän persoonallisuushäiriöisyyttään keppihevosena.
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa