Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.08.2016 10:46

Enne'n luettelon lisäksi täällä ei katsota hyvällä silmällä ainakaan uskovaisia.

En ymmärrä, mikä siinä on väärin, että ihminen tunnistaa olevansa herkkä ja/tai persoonallisuushäiriöinen. Sehän vain selittää ihmiselle itselleen, missä on vika, kun asiat eivät suju niin kuin muilla. Se on hänelle itselleen helpottavaa...
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Enne1 » 11.08.2016 10:50

Kiitos Helmenkalastaja kun ymmärrät. Jo pelkkä se, että joku ei tuomitse tai syyllistä vaan ymmärtää, helpottaa oloa.
Enne1

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 10:57

Helmenkalastaja kirjoitti:Enne'n luettelon lisäksi täällä ei katsota hyvällä silmällä ainakaan uskovaisia.

En ymmärrä, mikä siinä on väärin, että ihminen tunnistaa olevansa herkkä ja/tai persoonallisuushäiriöinen. Sehän vain selittää ihmiselle itselleen, missä on vika, kun asiat eivät suju niin kuin muilla. Se on hänelle itselleen helpottavaa...

Millä tavalla uskovaiseen tai uskonnottomaan pitäisi suhtautua, katsoa siis hyvällä silmällä tai jotta hänet tunnustettaisiin? Pitääkö kumpikin tunnustaa? Haluavatko kaikki, että tulevat tunnustetuiksi vakaumukseltaan? Entä sitten, kun joku ottaa esille epäkohdan, jossa jomman kumman kannan edustaja on toiminut väärin?

Ei kukaan ole tuollaista tunnustusta kritisoinutkaan. Pitääkö sen sijaan muiden reagoida jotenkin persoonallisuushäiriötunnustukseen hyväksyvästi, osaaottavasti, kannustavasti vai miten ihmeessä? Eihän masennukseenkaan tai ahdistuksen tunnustamiseen täällä mitenkään erityisemmin reagoida. Tai on voitu reagoida hyvin eri tavoilla, mikä on herättänyt mitä tunteita milloinkin kohteessa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.08.2016 12:07

Persoonallisuushäiriöstään kertominen ei ole mikään negatiivinen asia tai aihe, mutta persoonallisuushäiriön käyttäminen keppihevosena on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 12:21

Hilppa, missä kohdassa Ennen viestissä kaivataan kannustus- tai ihailuresponsseja?
Hakemalla yritin hakea, mutten löydä. Päinvastoin Ennen toive kuulostaa aika vaatimattomalta: saisi tällä palstalla olla rehdisti oma itsensä niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 12:26

Kyllästynyt kirjoitti:Persoonallisuushäiriöstään kertominen ei ole mikään negatiivinen asia tai aihe, mutta persoonallisuushäiriön käyttäminen keppihevosena on.

Sinä ilmeisesti luulet joidenkin persoonallisuushäiriöisten ihmisten oikeasti tekevän noin: käyttävän persoonallisuushäiriöisyyttään keppihevosena.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 12:28

Mirri kirjoitti:Hilppa, missä kohdassa Ennen viestissä kaivataan kannustus- tai ihailuresponsseja?
Hakemalla yritin hakea, mutten löydä. Päinvastoin Ennen toive kuulostaa aika vaatimattomalta: saisi tällä palstalla olla rehdisti oma itsensä niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän.

Kyllä tuo toive on olemassa muillakin kuin Enne1:llä, saada rehdisti olla oma itsensä, niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän. Aika vaatimaton toive, enkä koe, että se minunkaan kohdallani olisi aina toteutunut. Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 12:36

Hilppa kirjoitti:Kyllä tuo toive on olemassa muillakin kuin Enne1:llä, saada rehdisti olla oma itsensä, niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän. Aika vaatimaton toive, enkä koe, että se minunkaan kohdallani olisi aina toteutunut. Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni.

Kuulostaa huolestuttavalta tuo, että saat pelätä. Tai toisaalta hyvältä: sinulla näköjään on lupa tehdä niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 12:37

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Kyllä tuo toive on olemassa muillakin kuin Enne1:llä, saada rehdisti olla oma itsensä, niin uskaltaisi kirjoittaa enemmän. Aika vaatimaton toive, enkä koe, että se minunkaan kohdallani olisi aina toteutunut. Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni.

Kuulostaa huolestuttavalta tuo, että saat pelätä. Tai toisaalta hyvältä: sinulla näköjään on lupa tehdä niin.

Ei se mikään hyvä asia ole. Joudun pelkäämään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 12:43

Hilppa, toivottavasti et syyllistä minua siitä, että 'joudut pelkäämään'.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 12:45

Mirri kirjoitti:Hilppa, toivottavasti et syyllistä minua siitä, että 'joudut pelkäämään'.

Ei tässä mitään syyllisiä olla hakemassa eikä ketään tuomiolle panemassa. Tietyn epämiellyttävän varauksellisuuden olet saanut aikaan, eikä sille voi mitään. Ehkä aika muuttaa tilanteen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 12:58

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Hilppa, toivottavasti et syyllistä minua siitä, että 'joudut pelkäämään'.

Ei tässä mitään syyllisiä olla hakemassa eikä ketään tuomiolle panemassa. Tietyn epämiellyttävän varauksellisuuden olet saanut aikaan, eikä sille voi mitään. Ehkä aika muuttaa tilanteen.

Hilppa, kanna tuntemuksistasi vastuu ihan itse sysäämättä vastuuta minulle. Se epämiellyttävä varauksellisuus sinun päässäsi on sinun aikaansaannoksesi, ei minun.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 13:40

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hilppa, kanna tuntemuksistasi vastuu ihan itse sysäämättä vastuuta minulle. Se epämiellyttävä varauksellisuus sinun päässäsi on sinun aikaansaannoksesi, ei minun.

Kannan vastuuni ja koen mitä koen, eihän se sinua haittaa. Siksi en kuitenkaan vastuutaan kannan, jotta sinä voit pestä kätesi osuudestasi. Jääköön pieni muisto sinullekin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.08.2016 13:53

Piti tänään lähteä Turkuun. Peruuntui koko reissu kaikenmoisten yhteensattumien, ei niin mukavienkaan, takia.On tämä taas niin vaikeaa. Miksi aina käy näin, kun jotain mukavaa olisi tiedossa, se sitten arvaamatta"otetaan pois"? Tyypillistä tuuriani.

Täällä kirjoitetaan edelleen persoonallisuushäiriöistä ym jotka eivät millään tavoin liity vaihdevuosiin, mutta väliäkö sillä? Eipä silti, kyllähän vaihdevuodet usein pahentavat mt-ongelmia kun hormoni- ym toiminta on muutenkin sekaisin.Omaa minuutta etsitään ikäänkuin uudelleen, jos se edes näihin vuosiin mennessä on löytynytkään.

Omasta mielestäni persoonallisuushäiriöllä "ratsastaminen" ja yhteiskunnan elätiksi heittäytyminen sillä perusteella on vastuutonta. Ei ne rahat sinne työttömyyskassaan tyhjästä tipahda. Jonkun toisen, työtätekevän pussista ne ovat pois. Se raivostuttaa eniten, että joku katsoo suorastaan oikeudekseen heittäytyä tämmöiseksi elätiksi tekemättä itse mitään. Yhtä hyvin voisivat kaikki ahdistushäiriöiset, masentuneet, adhd-ihmiset ymym heittäytyä yhteiskunnan eläteiksi.Minä en ainakaan kehtaisi harrastaa tuon kaltaista hyväksikäyttöä.

Kuka sitten tekisi ne työt, joilla näitten toimeentulo maksetaan?
Itse olen katsanut olevani velvollinen antamaan työpanokseni parhaan kykyni mukaan, jotta voin hyvillä mielin nauttia ansaitsemastani eläkkeestä.

Enkä tässä nyt tarkoita niitä todellisesti ja monipuolisesti sairaita, jotka eivät työhön kykene, vaikka kuinka haluaisivat.Sitä en vaan lakkaa ihettelemästä, kuinka tuommoiset loiset kehtaavat ?Millä perusteella he katsovat oikeudekseen käyttää muita röyhkeällä tavalla hyvälseen?
Mutta ihmisiä on niin moneen junaan. Omalle kohdalleni en olisi voinut moista kuvitella.
Olenkin ollut siinä onnellisessa asemassa, että olen varsinaisen työurani hoitanut ja vasta eläkkeellä alkanut sairastella kunnolla:) Olen malliesimerkki !"Kunnon kansalaisesta", joka on täyttänyt velvollisuutensa yhteiskuntaa kohtaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 13:59

Hilppa, minulle koituva haitta lienee riippuvainen kaunaisuutesi määrästä ja siitä, kuinka paljon kaunaisuuttasi tihkuu esiin.
Tällaiset heitot haittaavat minua, jos annan niiden haitata:
"Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni."

Enhän edes tiedä mistä tuossa heitossasi puhut ja mihin viittaat - tai mistä vihjaat. Koska en tiedä, voin tietysti jättää viestisi omaan arvoonsa, ja varmaan muunkin viesteistäsi palstalle tihkuvan, minua kohtaan tuntemasi, kaunaisuuden.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2016 14:09

Sateentekijä kirjoitti:Omasta mielestäni persoonallisuushäiriöllä "ratsastaminen" ja yhteiskunnan elätiksi heittäytyminen sillä perusteella on vastuutonta. Ei ne rahat sinne työttömyyskassaan tyhjästä tipahda. Jonkun toisen, työtätekevän pussista ne ovat pois. Se raivostuttaa eniten, että joku katsoo suorastaan oikeudekseen heittäytyä tämmöiseksi elätiksi tekemättä itse mitään. Yhtä hyvin voisivat kaikki ahdistushäiriöiset, masentuneet, adhd-ihmiset ymym heittäytyä yhteiskunnan eläteiksi.Minä en ainakaan kehtaisi harrastaa tuon kaltaista hyväksikäyttöä.
...
Sitä en vaan lakkaa ihettelemästä, kuinka tuommoiset loiset kehtaavat ?Millä perusteella he katsovat oikeudekseen käyttää muita röyhkeällä tavalla hyvälseen?

Toivottavasti et sentään tällä foorumilla kirjoittavia ihmisiä - sinulle ventovieraita, joiden todellisesta elämästä ja elämänhistoriasta et tiedä tuon taivaallista - kehtaa nimitellä loisiksi. Tosin pahoin pelkään, että juuri niin sinä kehtaat tehdä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 11.08.2016 14:10

Mirri kirjoitti:Hilppa, minulle koituva haitta lienee riippuvainen kaunaisuutesi määrästä ja siitä, kuinka paljon kaunaisuuttasi tihkuu esiin.
Tällaiset heitot haittaavat minua, jos annan niiden haitata:
"Saan pelätä, koska seuraavaksi arvostelet esimerkiksi suhtautumistani mieheeni, kotini omistamiseen tai mihin hyvänsä hyvin tavanomaisesta asiasta kertomiseen jopa ammattiini liittyvissä asioissa osaamiseeni."

Enhän edes tiedä mistä tuossa heitossasi puhut ja mihin viittaat - tai mistä vihjaat. Koska en tiedä, voin tietysti jättää viestisi omaan arvoonsa, ja varmaan muunkin viesteistäsi palstalle tihkuvan, minua kohtaan tuntemasi, kaunaisuuden.

Kun oikein puristat, voi minustakin jotain irrota, vaikka kuiva olenkin. Vuosien varrella on satanut kaikenlaista kuraa (sinunkin taholtasi) niskaani.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.08.2016 14:17

Mirri kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Omasta mielestäni persoonallisuushäiriöllä "ratsastaminen" ja yhteiskunnan elätiksi heittäytyminen sillä perusteella on vastuutonta. Ei ne rahat sinne työttömyyskassaan tyhjästä tipahda. Jonkun toisen, työtätekevän pussista ne ovat pois. Se raivostuttaa eniten, että joku katsoo suorastaan oikeudekseen heittäytyä tämmöiseksi elätiksi tekemättä itse mitään. Yhtä hyvin voisivat kaikki ahdistushäiriöiset, masentuneet, adhd-ihmiset ymym heittäytyä yhteiskunnan eläteiksi.Minä en ainakaan kehtaisi harrastaa tuon kaltaista hyväksikäyttöä.
...
Sitä en vaan lakkaa ihettelemästä, kuinka tuommoiset loiset kehtaavat ?Millä perusteella he katsovat oikeudekseen käyttää muita röyhkeällä tavalla hyvälseen?

Toivottavasti et sentään tällä foorumilla kirjoittavia ihmisiä - sinulle ventovieraita, joiden todellisesta elämästä ja elämänhistoriasta et tiedä tuon taivaallista - kehtaa nimitellä loisiksi. Tosin pahoin pelkään, että juuri niin sinä kehtaat tehdä.

Kunhan kirjoittelin ajatuksiani. Se tuskin on sääntöjen vastaista. Mikäli kirjoitteluni jotakuta loukkaa, olisi kai aihetta miettiä, miksi se niin paljon loukkaa?
En ole nimennyt ketään. Sinä itse tässä pyrit johdattelemaan kirjoitustani tiettyyn suuntaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.08.2016 14:23

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Persoonallisuushäiriöstään kertominen ei ole mikään negatiivinen asia tai aihe, mutta persoonallisuushäiriön käyttäminen keppihevosena on.

Sinä ilmeisesti luulet joidenkin persoonallisuushäiriöisten ihmisten oikeasti tekevän noin: käyttävän persoonallisuushäiriöisyyttään keppihevosena.
Kaupunkilaisjärkeä käyttäen ja elämänkokemuksen sekä suorienkin esimerkkien ohjaamana, olen jokseenkin varma siitä,että on olemassa henkilöitä jotka piiloutuvat diagnoosinsa taakse tai käyttävät sitä kursailematta hyväkseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.08.2016 14:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Kaupunkilaisjärkeä käyttäen ja elämänkokemuksen sekä suorienkin esimerkkien ohjaamana, olen jokseenkin varma siitä,että on olemassa henkilöitä jotka piiloutuvat diagnoosinsa taakse tai käyttävät sitä kursailematta hyväkseen.

Mirri, kuinka sinä luulet tietäväsi, millä perusteella muutamat hankkivat työkyvyttömyys- tai työttömyyskorvauksensa? Persoonallisuushäiriö on monikäyttöinen ja sen avulla voi saada
itselleenkuulumattomia etuisuuksia, jos pelaa korttinsa oikein. En sano, etteikö tämä häiriö siihen liittyvine lisäsairauksineen vammauttaisi, mutta kyllä sillä myös "ratsastetaan" työelämässä. Turha tuota on käydä kieltämään.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa