Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

Re: Vaihdevuodet vauhdittavat vanhenemista

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 12:29

Sanon vielä että raskaaksi voi tulla kuka vaan enkä näe itse suurta eroa siinä teenkö pienipalkkaista työtä vai olenko työtön. Työttömänä jää enemmän aikaa mielenkiintoisten juttujen harrastamiseen. Minulle riittää se että psyykkinen vointini on tällä hetkellä parempi ja vakaampi kuin on ollut kahteenkymmeneen vuoteen ja nautin elämästäni enemmän kuin vuoden 97 jälkeen olen tehnyt.
trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.08.2016 13:11

Et sitten olekaan reputtanut elämän koulussa. Mutta et ole käyttänyt hyväksesi raskaus-optiota.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 13:13

Psykopatologia kirjoitti:- -. Mutta et ole käyttänyt hyväksesi raskaus-optiota.

Onko se sama asia kuin tyttöpisteet/naislisä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.08.2016 13:31

trisse kirjoitti:Sanon vielä että raskaaksi voi tulla kuka vaan enkä näe itse suurta eroa siinä teenkö pienipalkkaista työtä vai olenko työtön. Työttömänä jää enemmän aikaa mielenkiintoisten juttujen harrastamiseen. Minulle riittää se että psyykkinen vointini on tällä hetkellä parempi ja vakaampi kuin on ollut kahteenkymmeneen vuoteen ja nautin elämästäni enemmän kuin vuoden 97 jälkeen olen tehnyt.

Sinä siis lusmuilet.

Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa siitä, että sinulle "jää enemmän aikaa mielenkiintoisten juttujen harrastamiseen"?

En ole missään vaiheessa uskonut sinun olleen kaikkien näiden vuosien ajan olevan täysin työkyvyön; täysin työhaluton vain.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 13:33

Ei minua kiinnosta tehdä mitään muiden eteen. En pysty mitään työhakemusta edes tekemään kun joutuisin valehtelemaan liikaa. Se ahdistaa.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.08.2016 13:40

trisse kirjoitti:Ei minua kiinnosta tehdä mitään muiden eteen. En pysty mitään työhakemusta edes tekemään kun joutuisin valehtelemaan liikaa. Se ahdistaa.

Juuri tuo piirre sinussa raivostuttaa; sinua ei vähääkään kiinnosta tehdä mitään muiden eteen, mutta olet kyllä itse valmis ottamaan vastaan, suorastaan vaatimaan, elatusta itsellesi jopa vuosikymmeniksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 13:44

Sellainenhan minä vähän olen :)
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 13:46

Kyseisen asenteen haistavat työkyvyn mittaajat, eivätkä päästä eläkkeelle.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 13:49

Todennäköisesti. No, rahallisesti aika sama.
trisse

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.08.2016 13:53

Helvetti.
Jonkun/joidenkin pitäisi kirjaimellisesti potkaista sinua persuuksiin.

Miten sinä kehtaat?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 14:02

Minulla on persoonallisuushäiriö.. :(
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 14:04

Uskon enemmän järjen ja vuorovaikutuksen voittoon kuin lihaksiin tai aggressioon. Mutta pahin vaihtoehto on tietenkin älykkyys ilkeyden palveluksessa, paljon ikävämpää kuin tyhmyys.

Loppujen lopuksi pieni alku saattaa riittää, mikä saisi lumipalloefektin aikaan. Esimerkiksi ratkaiseva tylsistyminen omaan omahyväisyytensä, uudet kaverit, ajattelemaan pysähdyttävä tapahtuma, järjen ääni. En tiedä. Löydettävä itse.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.08.2016 14:05

trisse kirjoitti:Minulla on persoonallisuushäiriö.. :(

Sinut on kasvatettu laiskaksi, ja se lienee sinun persoonallisuushäiriösi perussyy.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 14:12

Kyllästynyt, sinulla on erikoinen selitys persoonallisuushäiriöisyydelle. Tai ehkä selityksesi on vain vanhanaikainen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.08.2016 14:19

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinulla on erikoinen selitys persoonallisuushäiriöisyydelle. Tai ehkä selityksesi on vain vanhanaikainen.

Minun mielestäni erityisen erikoista on "ei minua kiinnosta tehdä mitään muiden eteen" -asenteen kutsuminen persoonallisuushäiriöksi.

Uskon myös, että Tristanin nykyinen vointi olisi parempi, jos hänen lusmuiluaan ei olisi mahdollistettu (ja puolusteltu).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 14:32

Luulen, että 'työttömyyskortistossa' on paljon persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä, joiden häiriöisyys on liian vaikea heidän kyetäkseen työmarkkinoille ja liian lievä heidän päästäkseen työkyvyttömyyseläkkeelle. He ovat työttöminä työnhakijoina, vaikkeivät pärjäisikään työmarkkinoilla, koska ikä ei vielä riitä eläkkeen saamiseen.

En usko auttavan, vaikka heitä miten kirjaimellisesti potkittaisiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse » 10.08.2016 14:36

Hilppa kirjoitti:Uskon enemmän järjen ja vuorovaikutuksen voittoon kuin lihaksiin tai aggressioon. Mutta pahin vaihtoehto on tietenkin älykkyys ilkeyden palveluksessa, paljon ikävämpää kuin tyhmyys.

Loppujen lopuksi pieni alku saattaa riittää, mikä saisi lumipalloefektin aikaan. Esimerkiksi ratkaiseva tylsistyminen omaan omahyväisyytensä, uudet kaverit, ajattelemaan pysähdyttävä tapahtuma, järjen ääni. En tiedä. Löydettävä itse.

Jos minulle puhut niin asiat on ihan hyvin lukuunottamatta että olen kroonisesti peeaa ja pysynkin sellaisena (kun pitää kunnostaa niitä hampaita). Töissä olen yrittänyt jo laskujeni mukaan 14 paikassa tosin hyvin mahdollista että joku unohtui listasta. En usko että pari lisää muuttaisi tilannettani merkittävästi.
trisse

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 15:01

trisse kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Uskon enemmän järjen ja vuorovaikutuksen voittoon kuin lihaksiin tai aggressioon. Mutta pahin vaihtoehto on tietenkin älykkyys ilkeyden palveluksessa, paljon ikävämpää kuin tyhmyys.

Jos minulle puhut niin asiat on ihan hyvin lukuunottamatta että olen kroonisesti peeaa ja pysynkin sellaisena (kun pitää kunnostaa niitä hampaita). Töissä olen yrittänyt jo laskujeni mukaan 14 paikassa tosin hyvin mahdollista että joku unohtui listasta. En usko että pari lisää muuttaisi tilannettani merkittävästi.

Niin toistaiseksi hyvinkin. Olethan hakenut "potkua" töistä ja elämää eteenpäin kantavaa tukea niistä saanutkin, vaikka eivät ole vakituisiksi muodostuneetkaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 10.08.2016 15:12

trisse kirjoitti:Minulla on persoonallisuushäiriö.. :(

Entä sitten? Varmaan monella on, jokaisella jotakin kremppaa tai vaivaa, mutta ei niiden taakse voi piiloutua.

Vähän sama kuin kieltenopettaja myrkytti miehensä metanolilla ja ihmiset taivastelivat, että hlö oli ihan sitä ja ihan tätä. Mutta eihän mikään pelaa niin, että olisi aina joku perskohtainen syy saada tehdä, mitä haluaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.08.2016 15:22

Ei kai persoonallisuushäiriöisyyttä oikein voi rinnastaa mihinkään 'kremppaan' tai 'vaivaan'; sen verran laaja-alaisesta ja vahvasti vaikuttavasta (myös invalidisoivasta) asiasta on kyse. Tai voi olla, riippuu tietysti vaikeusasteesta.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa