Tietoa nettipoliisista

Re: Tietoa nettipoliisista

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 16:17

Psykopatologia kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:JA OTSIKKO EI OLLUT MILLÄÄN TAVOIN VÄÄRIN, VAAN JOHDATTELI ASIAAN JONKA TOIN ESILLE. PISTE.

Tentissä kirjoittaminen otsikon ohi tuottaa hylätyn arvosanan. Vasta viite johdatteli ko. asiaan.

Tuskin me täällä olemme missään tentissä vaan vapaasta tahdostamme kirjoittamassa asioista jotka herättävät kiinnostusta eivätkä vaadi arvosanoja.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.07.2016 16:21

Luulen, että vähättelyn tuntu liittyy siihen, että ketjussa puhutaan kahdestä osin erilaisesta asiasta diskriminoimattomasti: huonotapaisuudesta ja mahdollisesti rikostuomioihin johtavista toimista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.07.2016 16:22

vibeke kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:En ole huomannut tässä ketjussa vähättelyä.

Minun mielestäni se on tässäkin ketjussa ollut pohjavireenä.
Väärä tulkinta ainakin minun osaltani ja luulenpa, että muidenkin.

Sinä aloit heti ensi viestistäsi lähtien kärkkäänä haastamaan ja ikään kuin etsimään rajoja juridiselle vastuulle. Minä luin niistä viesteistä vähättelyn pohjavireen myös. Toisaalta aloittajan aloitusviesti ei ollut otsikoitu samoin kuin mitä aloitusviestin sisältö oli, mikä aiheutti sekaannusta tai jopa provosoi. Aloitusviesti otti kantaa ja ohjeisti, vaikka sisälsikin liudentavan "ihan itseni vuoksi näitä laitan ikään kuin muistiin" tms, ja vaikka otsake lupasi ainoastaan neutraalia informaatiota.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.07.2016 16:22

vibeke kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Väärä tulkinta ainakin minun osaltani ja luulenpa, että muidenkin.

vibeke kirjoitti:Puhutaan mielipahasta ja tuntevista ihmisistä ja moraalista jossain toisessa ketjussa. Tässä ketjussa on kyse rikoksista.

Mielestäni mm. yllä lainaamani viesti sisältää ihmisille aiheutetun mielipahan vähättelyä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 27.07.2016 16:29

Sateentekijä kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:JA OTSIKKO EI OLLUT MILLÄÄN TAVOIN VÄÄRIN, VAAN JOHDATTELI ASIAAN JONKA TOIN ESILLE. PISTE.

Tentissä kirjoittaminen otsikon ohi tuottaa hylätyn arvosanan. Vasta viite johdatteli ko. asiaan.

Tuskin me täällä olemme missään tentissä vaan vapaasta tahdostamme kirjoittamassa asioista jotka herättävät kiinnostusta eivätkä vaadi arvosanoja.

Aiemmassa viestissäni pohdin juuri tuota otsikoimisepisodiasi. Mielestäni silloin, kun otsikko on neutraalilla asialinjalla, aloitusviestinkään ei tulisi sisältää kannanottoja tai tunnepohjaista valistusta, vaan ainoastaan tarjota neutraalia viestintää ilman perusteluja esimerkiksi, miksi henkilö on aloituksensa tehnyt perusteluja. Kirjoittaa sen mitä kirjoittaa, ei niitä tarvitse perustella jaarittelemalla aloituksessa aasinsilloin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 16:38

irmeli kirjoitti:Koska tiedät olevan sellaisia ko puhetteluja, enkä menet sinne itse ekana, minä voin tulla tokana perässä. Edelleen voisit muistaa, että tulit tänne foorumille aluksi pelkästään haukkumaan minua, mitään muuta asiaa sulla ei ollut.
Ensin toisessa ketjussa uhkailet minua nettipoliisilla, sitten avaat tämän ketjun ja kaksinaamaisesti vielä kehtaat kertoa ettei tämä koskisi pääsääntöisesti minua sun osaltasi, muut puhuvat yleisesti.

Kirjoituksesi on provosoivaa, valheellista sekä harhaluuloista. Lisäksi se on aiheeseen kuulumatonta. En ole missään ketjun vaiheessa kohdistanut kirjoitustani sinuun enkä kehenkään nikillä mainittuun. Keskustelu on käyty yleisellä tasolla.
Jokaisen on hyvä tietää, millaisissa asioissa nettipoliisi voi auttaa.
On täysin oma asiasi jos itsesi näistä syyllistät.

Jos olet vähääkään jaksanut syventyä ketjun herättämään keskusteluun, et löydä minun kirjoituksistani mitään sinuun viittaavaa. Jos siitä huolimatta koet tämän henkilökohtaiseksi syytökseksi, se lienee oma asiasi. Ehkä sitten tunnetkin syyllisyyttä muutamista asioista...

Jos sinä todellakin kuvittelet olevasi elämässäni niin merkityksellinen, että tulisin jollekin foorumille ainoastaan sinun takiasi tai avaisin esim. tämän ketjun sinulle, kuvittelet itsestäsi todella liikoja.

Minua ei pätkääkään kinnosta ,minkälainen ihminen henkilönä olet. Se kiinnostaa, jos alat käyttää ala-arvoisia ilmaisuja viitatessasi minuun. Sellaista ei kenenkään ole pakko hyväksyä.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja vibeke » 27.07.2016 16:40

Tämä on Sateentekijän irmeliä vastaan perustama vittuiluketju. Aloitti toisessa ketjussa ja jatkoi perustamalla tämän. Hän piti irmelin viestejä huonotapaisuutena mutta ei keskustellut huonotapaisuudesta, kiusaamisesta tai mistään sellaisesta, vaan väitti että on kyse nimenomaan rikoksista. Kun väitetään vittuilutarkoituksessa rikokseksi sellaista mikä ei ole rikos vaan mikä vain yksinkertaisesti ottaa jotakuta pannuun, niin se pistää vituttamaan.

Koska vittuilutarkoituksessa on perustettu ketju nimenomaan siltä pohjalta, että kyse on rikoksista, niin siksi keskustelen tässä vittuiluketjussa pelkästään rikoksista ja niiden tunnusmerkistöistä.
vibeke

ViestiKirjoittaja vibeke » 27.07.2016 16:47

Joku väittää rikokseksi jotain, mikä ei täytä laissa olevia rikosten tunnusmerkistöjä. Totean asian. Niinpä puolustelen tekoja? Mitä vitun paskaa? Pettäminenkään ei ole rikos. Se voi aiheuttaa äärimmäistä psyykkistä kipua ja ties mitä. Jos totean että pettäminen ei ole rikos, niin puolustelen ja vähättelen pettämistä. Ok.
vibeke

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 16:48

Kyllästynyt kirjoitti:

Vähättely ei ole tämän ketjun pohjavireenä, vaan yleisesti tärkeiden asioiden esiintuominen. Sellaisten, joista saattaa olla jossain vaiheessa hyötyäkin.Jotka eivät ehkä kaikille ole tiedossakaan. Tai rakastamaasi sanaa käyttääkseni "itsestäänslvyyksiä".
Väitätkö sinä ihan kirkkain silmin, että asiallinen viestitys on vähättelyä?
Olet ollut yleensäkin taipuvainen esittämään aloitamistani ketjuista erittäin epämiellyttävää kiritiikkiä. Milloin ne ovat tyhjänpäiväisiä itsestäänselvyyksiä milloin mitäkin pläjäytksiä.
Ikävää, jos olet tämänkin ketjun sellaiseksi kokenut.

Jos olisin aloitusviestiini laittanut pelkän linkin, tuskin olisi syntynyt minkäänlaista keskustelua.

-muokattu klo17.00 -korjattu kirjoitusvirhe
-Sateentekijä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 27.07.2016 17:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 16:52

vibeke kirjoitti:Tämä on Sateentekijän irmeliä vastaan perustama vittuiluketju. Aloitti toisessa ketjussa ja jatkoi perustamalla tämän. Hän piti irmelin viestejä huonotapaisuutena mutta ei keskustellut huonotapaisuudesta, kiusaamisesta tai mistään sellaisesta, vaan väitti että on kyse nimenomaan rikoksista. Kun väitetään vittuilutarkoituksessa rikokseksi sellaista mikä ei ole rikos vaan mikä vain yksinkertaisesti ottaa jotakuta pannuun, niin se pistää vituttamaan.

Koska vittuilutarkoituksessa on perustettu ketju nimenomaan siltä pohjalta, että kyse on rikoksista, niin siksi keskustelen tässä vittuiluketjussa pelkästään rikoksista ja niiden tunnusmerkistöistä.

Sinä saat käsittää ketkun aiheen ihan miten itse haluat. Siihen sinulla on oikeus.
Mutta minun ailttamastani ketjusta käyttämäsi nimitys " vittuiluketju" tekee viestistäsi kyseenalaista. Olenko missään vaiheessa nimennyt ketään, ketä vastaan olisin ketjun aloittanut.Älä viitsi jankuttaa jatkuvasti samaa asiaa,
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.07.2016 16:54

17:52
Vasta pääsin valistamasta, että lainattuun aloitusviestiin ei pidä panna omia jorinoita, vaan ne tulee esittää sitten seuraavassa, erillisessä viestissä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 16:55

Psykopatologia kirjoitti:Luulen, että vähättelyn tuntu liittyy siihen, että ketjussa puhutaan kahdestä osin erilaisesta asiasta diskriminoimattomasti: huonotapaisuudesta ja mahdollisesti rikostuomioihin johtavista toimista.

Eikö niistä saa keskustella samassa ketjussa?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.07.2016 16:58

Sateentekijä kirjoitti:
vibeke kirjoitti:Tämä on Sateentekijän irmeliä vastaan perustama vittuiluketju. Aloitti toisessa ketjussa ja jatkoi perustamalla tämän. Hän piti irmelin viestejä huonotapaisuutena mutta ei keskustellut huonotapaisuudesta, kiusaamisesta tai mistään sellaisesta, vaan väitti että on kyse nimenomaan rikoksista. Kun väitetään vittuilutarkoituksessa rikokseksi sellaista mikä ei ole rikos vaan mikä vain yksinkertaisesti ottaa jotakuta pannuun, niin se pistää vituttamaan.

Sinä saat käsittää ketkun aiheen ihan miten itse haluat. Siihen sinulla on oikeus.
Mutta minun ailttamastani ketjusta käyttämäsi nimitys " vittuiluketju" tekee viestistäsi kyseenalaista. Olenko missään vaiheessa nimennyt ketään, ketä vastaan olisin ketjun aloittanut.Älä viitsi jankuttaa jatkuvasti samaa asiaa,

Et tietenkään sie ketään nimennyt, koska olet kaksinaamainen.
Mutta kun toisessa ketjussa minulle kerrot rikoksesta ja nettipoliisista ym. ja sitten aloitat tämän ketjun, niin tämä on sulta vittuiluketju eikä mitään muuta.
Juuri noin toimivat kaksinaamaiset, raukkamaiset kirjoittajat. Eivät mitään sano suoraan vaan kaikki pitää naamioida joksikin. Nyt vaan kaksinaamaisuutesi huomasivat muutkin kuin minä.
irmeli

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.07.2016 17:00

Psykopatologia kirjoitti:17:52
Vasta pääsin valistamasta, että lainattuun aloitusviestiin ei pidä panna omia jorinoita, vaan ne tulee esittää sitten seuraavassa, erillisessä viestissä.

Kirjoita se jotenkin yksinkertaisemmaksi ohjeeksi, että vähä-alyisemmätkin valistuksesi tajuavat.
irmeli

ViestiKirjoittaja vibeke » 27.07.2016 17:01

Sateentekijä kirjoitti:Olenko missään vaiheessa nimennyt ketään, ketä vastaan olisin ketjun aloittanut.
Et. Ei sinun tarvitse nimetä, vaan jokainen näkee sen muutenkin.
Klo 15.30 kirjoitit toisessa ketjussa: "...täyttävät kunnianloukkauksen määritteet"", "Nettipoliisikin saattaisi olla jossain vaiheessa kiinnostunut sinun ...", "Älä tyttö pieni liikaa kokeile kärsivällisyyttäni.", "Sori nyt kun tuli tähänkin ketjuun tuota"irmelipaskaa" mutta sitä hän saa, mitä tilaa."

Klo 16.50 perustit tämän ketjun.
vibeke

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 17:04

I
rmeli kirjoitti:
Mutta kun toisessa ketjussa minulle kerrot rikoksesta ja nettipoliisista ym. ja sitten aloitat tämän ketjun, niin tämä on sulta vittuiluketju eikä mitään muuta.
Juuri noin toimivat kaksinaamaiset, raukkamaiset kirjoittajat. Eivät mitään sano suoraan vaan kaikki pitää naamioida joksikin. Nyt vaan kaksinaamaisuutesi huomasivat muutkin kuin minä
.
Eiköhän tuon tyyppinen viestittely taholtasi jo riitä?
Näköjään haluat vaan tässkin ketjussa jatkaa minun haukkumistani välittämättä tai tajuamatta ollenkaan, mitä täällä keskustellaan.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 17:06

vibeke kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Olenko missään vaiheessa nimennyt ketään, ketä vastaan olisin ketjun aloittanut.
Klo 15.30 kirjoitit toisessa ketjussa: "...täyttävät kunnianloukkauksen määritteet"", "Nettipoliisikin saattaisi olla jossain vaiheessa kiinnostunut sinun ...", "Älä tyttö pieni liikaa kokeile kärsivällisyyttäni.", "Sori nyt kun tuli tähänkin ketjuun tuota"irmelipaskaa" mutta sitä hän saa, mitä tilaa."

Entä sitten? Mikä oli pointtisi?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.07.2016 17:06

Sateentekijä kirjoitti:I
rmeli kirjoitti:
Juuri noin toimivat kaksinaamaiset, raukkamaiset kirjoittajat. Eivät mitään sano suoraan vaan kaikki pitää naamioida joksikin. Nyt vaan kaksinaamaisuutesi huomasivat muutkin kuin minä
.
Eiköhän tuon tyyppinen viestittely taholtasi jo riitä?
Näköjään haluat vaan tässkin ketjussa jatkaa minun haukkumistani välittämättä tai tajuamatta ollenkaan, mitä täällä keskustellaan.

Sinulla on oikeus haukkua minua kahdessa ketjussa, minulla ei olisi oikeus tehdä samoin sinulle.
Turhaan muka sairaanhoitajan koulutuksellasi mun ymmärrystäni jatkuvasti herjaat.
irmeli

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 27.07.2016 17:08

irmeli kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:17:52

Kirjoita se jotenkin yksinkertaisemmaksi ohjeeksi, että vähä-alyisemmätkin valistuksesi tajuavat.

:D Tämä hymiö ei ole hörönauru, kuten sen eräästä irmelin viestistä väärin tulkitsin, se on osoitus äärimmäisestä hyvästä olosta. :lol:
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja irmeli » 27.07.2016 17:08

Sateentekijä kirjoitti:
vibeke kirjoitti:

Entä sitten? Mikä oli pointtisi?

Ehkä se, että myönnät tehneesi tämän ketjun vittuillaksi minulle tai että tämä ketju kohdistuu sun osaltasi vain minuun.
irmeli

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet