Helmenkalastaja kirjoitti:En tiedä. Hän totesi ykskantaan: "Minä en salli muita lisäravinteita kuin kenties Omega 3:n (ja olisko ollut D-vitamiinin)."
Järkytyin niin tuosta salli-sanasta, etten tullut kysyneeksi perusteluita.
irmeli kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:En tiedä. Hän totesi ykskantaan: "Minä en salli muita lisäravinteita kuin kenties Omega 3:n (ja olisko ollut D-vitamiinin)."
Yleensä lääkärit eivät salli lisäravinteita koska eivät voi joutua syytteeseen, jos tulee jotain vaikeuksia.
Noin ainakin mun diabeteshoitaja asiaa selitteli.
Helmenkalastaja kirjoitti:Minä tuon oman kokeiluni jälkeen lueskelin myös ubikinonista enkä löytänyt mitään järkevää syytä pidättäytyä siitä.
Käsittääkseni ihmisen oma ubikinonin tuotanto laskee merkittävästi iän myötä.
Helmenkalastaja kirjoitti:En tiedä. Hän totesi ykskantaan: "Minä en salli muita lisäravinteita kuin kenties Omega 3:n (ja olisko ollut D-vitamiinin)."
Psykopatologia kirjoitti:(- -) HS
TERVEYDEN JA HYVINVOINNIN LAITOS julkisti viime viikolla tutkimuksen, joka osoitti, että statiinien käyttö vähensi sydäninfarktipotilaiden kuolleisuutta. Myös riski joutua pitkäaikaiseen laitoshoitoon väheni niillä, jotka käyttivät statiineita sydäninfarktin jälkeen.
Tutkimuksen mukaan statiinien käytöllä saadut lisäelinvuodet olivat edullisia. Yhden lisäelinvuoden hinnaksi tuli tutkimusajanjaksosta ja laskutavasta riippuen 840 – 15 300 euroa.
Monissa maissa on yritetty määritellä hintaa, jonka yhteiskunta on valmis maksamaan lisäelinvuosista. Ruotsissa sosiaali- ja terveysviranomaiset ovat ehdottaneet noin 500 000 kruunun eli noin 53 000 euron kattohintaa laatupainotetulle lisäelinvuodelle. [PP]
(- -)
Kansataloudelle pitkäaikainen laitoshoito on erittäin kallista ja periaatteessa pois nuorempien ihmisten hoidosta ja kuntoutuksesta. Halvinta olisi kerrasta poikki (kuten ennen P-Karjalassa).
Psykopatologia kirjoitti:(- -) HS
TERVEYDEN JA HYVINVOINNIN LAITOS julkisti viime viikolla tutkimuksen, joka osoitti, että statiinien käyttö vähensi sydäninfarktipotilaiden kuolleisuutta. Myös riski joutua pitkäaikaiseen laitoshoitoon väheni niillä, jotka käyttivät statiineita sydäninfarktin jälkeen.
Tutkimuksen mukaan statiinien käytöllä saadut lisäelinvuodet olivat edullisia. Yhden lisäelinvuoden hinnaksi tuli tutkimusajanjaksosta ja laskutavasta riippuen 840 – 15 300 euroa.
Monissa maissa on yritetty määritellä hintaa, jonka yhteiskunta on valmis maksamaan lisäelinvuosista. Ruotsissa sosiaali- ja terveysviranomaiset ovat ehdottaneet noin 500 000 kruunun eli noin 53 000 euron kattohintaa laatupainotetulle lisäelinvuodelle. [PP]
(- -)
Kansataloudelle pitkäaikainen laitoshoito on erittäin kallista ja periaatteessa pois nuorempien ihmisten hoidosta ja kuntoutuksesta. Halvinta olisi kerrasta poikki (kuten ennen P-Karjalassa).
Psykopatologia kirjoitti:Delaa heti ekaan slaagiin.
Psykopatologia kirjoitti:Hesarin kirjoitus (aloitusviesti) on itse asiassa aika ongelmallinen: (Tuntematon) pääkirjoitustoimittaja käyttää esimerkkinä tutkimusta, jossa statiineita söivät sydäntapahtuman kohdanneet. - Analysoimaton kohta on mm. seuraava:
Statiinien hyödyistä valtimotautien ehkäisyssä on näyttöä myös terveillä ihmisillä. Sydän- ja verisuonitautipotilaiden hoidossa statiinit ovat osa normaalia hoitokäytäntöä, mutta niiden käytöstä terveillä on käyty kiivasta keskustelua. Kritiikki perustuu siihen, että terveet ihmiset syövät lääkkeitä, vaikka ei tiedetä, sairastuisivatko juuri he valtimotautiin. [PP]
Itse asiassa u s e i m m a t terveet, joilla kolesteroli-arvot ovat hieman nousseet, syövät statiineja "turhaan", koska heistä vain p i e n i osa saa infarktin. Olen myös lukenut selostuksia, joiden mukaan korkea kol ei varsinkaan vanhemmilla naisilla olisi niin vaarallinen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa