Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 19:08

Pöö kirjoitti
Me olemme aina kaikkien kokemusteme summa , jotkut oppivat niistä, toiset eivät.

PP kirjoitti:
Olemme e r i l a i n e n kuin kokemustemme summa

Mielestäni kumpikin väittämä on paikkansapitävä. Mikäli opimme kokemuksistamme ja toimimme oppimamme perusteella, olemme erilainen, kuin kokemustemme summa. Ellemme niistä mitään opi, olemme yksinomaan kaikkien kokemustemme summa vailla merkitystä. .
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 19:17

Vittu että te ootte tyhmiä.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 19:28

trisse kirjoitti:Vittu että te ootte tyhmiä.
Sanoo eräs jolla tuskin on kanttia arvostella muitten älykkyyttä!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 12.06.2016 19:38

Olen aina ollut hyvin naiivi.
Enne1

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.06.2016 19:42

Enne1 kirjoitti:Olen aina ollut hyvin naiivi.

Jossain määrin ymmärrän tuon toteamuksesi. Toisaalta en tunne ketään, jolla olisi kykyjä kirjoittaa runoja, kuten sinulla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 20:01

Sateentekijä kirjoitti:

No on. Sinulle tuntuu olevan vierasta sen ymmärtäminen ettei ole olemassa mitään puhdasta kokemusta ilman tulkintaa. Kokemus on olemassa vain kun älykäs olento tulkitsee jotain mikä on tapahtunut.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 21:27

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:

No on. Sinulle tuntuu olevan vierasta sen ymmärtäminen ettei ole olemassa mitään puhdasta kokemusta ilman tulkintaa. Kokemus on olemassa vain kun älykäs olento tulkitsee jotain mikä on tapahtunut.

Ei kokemuksen tulkitsija aina välttämättä ole tulkinnoissaan älykäs.Asioita voi tulkita joko järjellisesti tai ilman. Riippuu suuresti tulkitsijasta. Siitä kai emme ole eri mieltä? En muuten käsitä pointtiasi, hieman jäi hämäräksi mitä oikein tarkoitit.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 21:31

Hilppa kirjoitti:

Jossain määrin ymmärrän tuon toteamuksesi. Toisaalta en tunne ketään, jolla olisi kykyjä kirjoittaa runoja, kuten sinulla.

Mielestäni naiivius ei ole tyhmyyttä vaan tietynlaista herkkyyttä.Astillisia ihmisiä sanotaan usein kypsymättömiksi ainoastaan sen vuoksi, että he omaavat jotain semmoista, mitä kaikilla ei ole. Jokaisella on omat vahvuutensa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.06.2016 21:35

Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Mielestäni naiivius ei ole tyhmyyttä vaan tietynlaista herkkyyttä.Astillisia ihmisiä sanotaan usein kypsymättömiksi ainoastaan sen vuoksi, että he omaavat jotain semmoista, mitä kaikilla ei ole. Jokaisella on omat vahvuutensa.

En usko, että lapsenomaisuus olisi vahvuus, vaan pikemmin heikkous, jonka kanssa täytyy sopeutua tulemaan toimeen, kuten muidenkin heikkouksien. Jokaisella on joku heikkous tai vajavuus. Voi myös olla aistillinen, vaikka ei olisi naiivi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 21:37

Sateentekijä kirjoitti:
trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:

Ei kokemuksen tulkitsija aina välttämättä ole tulkinnoissaan älykäs.Asioita voi tulkita joko järjellisesti tai ilman. Riippuu suuresti tulkitsijasta. Siitä kai emme ole eri mieltä? En muuten käsitä pointtiasi, hieman jäi hämäräksi mitä oikein tarkoitit.

Tarkoitan älykkäällä ymmärtävää olentoa joka osaa käyttää kieltä ja ylipäätään tulkita yhtään mitään. Huonot tulkinnat, hyvät tulkinnat, tyhmät tulkinnat ja älykkäät tulkinnat ovat aina tulkintoja tapahtumista. Meillä ei ole mitään pääsyä tulkintojen ulkopuolelle asioihin sinänsä. Tästä syystä kukaan ei voi olla kokemustensa summa koska kokemukset ovat olemassa vasta kun meillä jo on tulkitsija.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 22:00

Mitä sitten loppujen lopuksi käsitetään kokemuksella? Sana'.kokemus' on hyvinkin monikäsitteellinen. Siksi emme mielestäni voikkaan puhua kokemuksesta yksittäisenä prosessina, vaan siihen liittyy aina joku josta saa kokemusta.
http://www.suomisanakirja.fi/kokemus
Kokemus:
Tuntemus, elämys, tapaus, harjaannus, kokeneisuus, perehtyneisyys, oppi.

Elämänkokemus, ammattitaito, tieto.ammattikokemus, kilpailukokemus, lapsuudenkokemus, lisäkokemus, seksikokemus, työkokemus...Kaikkihan nämä ovat kokemukseen pohjautuvia.
Tässä kai on kyse henkilökohtaisesta kokemuksesta, elämänkokemuksesta tms?
Kokemus sinänsä on hyvinkin yksilökohtaista.
kokemusmaailma, kokemusperäinen, kokemuspiiri.
-kokemusasiantuntija kokemuskäyrä kokemusmaailma kokemusoppiminen ymym

Kokemuksesta voimme sanoa hyvin paljon ilman että meillä on siitä varsinaista omakohtaista kokemusta:=)
Kokemuksesta voin sanoa, että kokemuksen määrittely on mahdotonta ilman lisäosia.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 22:14

Sateentekijä kirjoitti:Siksi emme mielestäni voikkaan puhua kokemuksesta yksittäisenä prosessina, vaan siihen liittyy aina joku josta saa kokemusta.

En ymmärrä tätä lausetta. Luuletko minun kiistäneen kokemuksen saamisen mahdollisuuden?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 22:38

Kirjoittaja trisse » 12 Kesä 2016, 22:14

Sateentekijä kirjoitti:
Siksi emme mielestäni voikkaan puhua kokemuksesta yksittäisenä prosessina, vaan siihen liittyy aina joku josta saa kokemusta.

En ymmärrä tätä lausetta. Luuletko minun kiistäneen kokemuksen saamisen mahdollisuuden?

En tiedä mitä kiistät ja mitä tarkoitat enkä pahemmin enää edes välitä.Sinun pääasiallisin tehtäväsi näyttää olevan muille kirjoittajille ilkeily milloin mistäkin asiasta. Mikä helevetin prinsessa kuvittelet olevasi?Ja millä ihmeen perusteella asetat itsesi johonkin jalustalle? Realiteettien taju vahvasti hakusessa?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Enne1 » 12.06.2016 22:40

Naiivius on minulle hyvä. Koen sen vahvuutena, sinä et hilppa määrittele sitä onko se minulle heikkous.
Enne1

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 22:45

Enne1 kirjoitti:Naiivius on minulle hyvä. Koen sen vahvuutena, sinä et hilppa määrittele sitä onko se minulle heikkous.

Hilpan eikä kenenkään toisenkaan sana täällä ole ainoa oikea! Minä ainakin olen Enne sinun kanssasi samoilla linjoilla.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 22:47

Sateentekijä kirjoitti:
Kirjoittaja trisse » 12 Kesä 2016, 22:14

Sateentekijä kirjoitti:
Siksi emme mielestäni voikkaan puhua kokemuksesta yksittäisenä prosessina, vaan siihen liittyy aina joku josta saa kokemusta.

En tiedä mitä kiistät ja mitä tarkoitat enkä pahemmin enää edes välitä.Sinun pääasiallisin tehtäväsi näyttää olevan muille kirjoittajille ilkeily milloin mistäkin asiasta. Mikä helevetin prinsessa kuvittelet olevasi?Ja millä ihmeen perusteella asetat itsesi johonkin jalustalle? Realiteettien taju vahvasti hakusessa?

Olen omastakin mielestäni tänään vähän ärsyttävä. Mulla on pms ja vittumainen olo. Tästä aiheesta nyt jotain kuitenkin tiedän jo opintojeni vuoksi. Sun kognitiiviset ongelmasi eivät ole minun vastuullani edes silloin kun niistä vittuilen.
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 22:53

trisse kirjoitti:
Olen omastakin mielestäni tänään vähän ärsyttävä. Mulla on pms ja vittumainen olo. Tästä aiheesta nyt jotain kuitenkin tiedän jo opintojeni vuoksi. Sun kognitiiviset ongelmasi eivät ole minun vastuullani edes silloin kun niistä vittuilen.

Minä en pätkääkään välitä sinun pms tai muista oireistasi.Ainahan olet yhtä päällekäyvä. Mikään ei oikeuta sinua käyttäytymään täällä kuin pullopylly possu.
Todellakin itse olen omista kognitiivisista ongelmistani vastuussa. Et sinä!
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 22:57

Tuo raivomyrskyn synnyttänyt lause nyt kuitenkin tarkoitti vain mitä sanoi - en voi jatkaa keskustelua kanssasi jos en ymmärrä mitä lauseessasi yrität sanoa. Koska sinä et myöskään ymmärrä mitä minä sanon vaikka jokaista viestiäni yritän kärsivällisesti selventää kun tuot uuden ymmärtämättömyytesi esille niin paras varmaan vaan lopettaa tämä dialogi tässä ketjussa.
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 12.06.2016 22:59

Ymmärtääkö joku muu täällä tämän Sateentekijän lauseen?

Sateentekijä kirjoitti:
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 12.06.2016 23:03

Sateentekijä kirjoitti:

Rautalangasta taivutettuna tämä tarkoittaa, että kokemukseen liittyy aina edeltävä osa, edeltävä kokemus, siksi se ei ole koskaan ole yksittäinen erillinen prosessi.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet