Dukkha

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Dukkha

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.06.2016 20:29

Sateentekijä kirjoitti:No kyllähän sinä melko monessa ketjussa esiinnyt joko arvostelun kohteena tai itse arvostelijana. Sitähän on turha kieltää.

Ketäs minä olen arvostellut ja millä sanoilla???????

Entä pitäisikö minun olla vain hiljaa kun minua nimitellään ämmäksi, kusipääksi, kotkoksi, vanhaksi lehmäksi - tai joksikin muuksi vastaavaksi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.06.2016 20:37

Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:No kyllähän sinä melko monessa ketjussa esiinnyt joko arvostelun kohteena tai itse arvostelijana. Sitähän on turha kieltää.

Ketäs minä olen arvostellut ja millä sanoilla???????

Entä pitäisikö minun olla vain hiljaa kun minua nimitellään ämmäksi, kusipääksi, kotkoksi, vanhaksi lehmäksi - tai joksikin muuksi vastaavaksi?

En toki sitä ole väittänyt. mutta turhaa niitä on jatkuvasti mäystää. nOn minuakin nimitelty vaikka miksi, katson sen olevan nimittelijän häpeä, ei minun.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 11.06.2016 20:57

Sateentekijä "Ja jälleen yksi ketju ihan nimelle/nimimerkille omistettu:/ Ihme villitys nostaa joitakin kirjottajia jollekin korokkeelle. Samanlaisia rivikirjottajia tässä ollaan, joten eiköhän tuo henkilöpalvonta olisi syytä lopettaa, "
Mitä se sinua haittaa, jos puhutaan muista kuin sinusta. Ja mikä ihmeen henkilöpalvonta?
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.06.2016 21:00

Sateentekijä kirjoitti:En toki sitä ole väittänyt. mutta turhaa niitä on jatkuvasti mäystää. nOn minuakin nimitelty vaikka miksi, katson sen olevan nimittelijän häpeä, ei minun.

Kyllä sinä olet väittänyt!
Sinä syytät minua ketjussa jota en ole aloittanut ja johon olin siihen mennessä vain kaksi viestiä kirjoittanut.
Sitten syytät minua arvostelusta, mutta kun kysyn ketä olen arvostellut - sinä väität, ettet muka ole väittänyt minun arvostelevan.

Minä "mäystän" asioita niin kauan kuin minua nimitellään. Sinä voit nimittelyille tehdä mitä ikinä lystäät, mutta sinulla ei ole perusteita tulla ehdottelemaan, että minunkin pitäisi nimiteltäväksi suostua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.06.2016 21:01

.Kissi kirjoitti:Sateentekijä "Ja jälleen yksi ketju ihan nimelle/nimimerkille omistettu:/ Ihme villitys nostaa joitakin kirjottajia jollekin korokkeelle. Samanlaisia rivikirjottajia tässä ollaan, joten eiköhän tuo henkilöpalvonta olisi syytä lopettaa, "
Mitä se sinua haittaa, jos puhutaan muista kuin sinusta. Ja mikä ihmeen henkilöpalvonta?

En ole ketään pyytänyt itselleni ketjua perustamaan enkä liioin ole sitä itsekään tehnyt.En myöskään ole ketään kieltänyt puhumasta muusta kuin minusta.
Henkilöpalvonnalla viittasin lähinnä Kaapoon.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 11.06.2016 21:04

Kyllästynyt kirjoitti:

Sateentekijä kirjoitti:
En toki sitä ole väittänyt. mutta turhaa niitä on jatkuvasti mäystää. nOn minuakin nimitelty vaikka miksi, katson sen olevan nimittelijän häpeä, ei minun.

Siis viestini oli vastaus em.kysymykseesi.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Katla » 11.06.2016 21:18

Sateentekijä, olet juovuksissa. Eihän sinun viesteissä ole mitään järkeä.
Katla

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.06.2016 21:20

Sateentekijä kirjoitti:Siis viestini oli vastaus em.kysymykseesi.

Jos sinä väität, "mutta turhaa niitä on jatkuvasti mäystää" - kyllä se ainakin selkeästi viittaa siihen suuntaan, että sinun mielestäsi minun pitäisi olla nimittelyistä hiljaa.
Joten, tyydy sinä nimiteltäväksi jos katsot sen olevan sinulle hyvä tapa ja nimittelyjen salliminen palstalle eduksi, mutta minä en sellaiseen suostu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Enne1 » 11.06.2016 22:39

Kuka sinun mielestäsi täällä on palvonut Gabrielia, sateentekijä? Vai ymmärsinkö oikein, saa korjata. En kirjoita yleensä kenenkään nikkejä ketjun otsakkeisiin. Tällä kertaa halusin tietää vain onko kyseinen ihminen saanut kiellon tai bannin.
Enne1

ViestiKirjoittaja trisse » 11.06.2016 23:04

Sateentekijä kirjoitti:Päiväkirjaosio lienee yksityisiä persoonia palveleva paremmin kuin tämä yle.

Tässähän vain toivotettiin uusi kirjoittaja tervetulleeksi ja houkuteltiin vastaamaan jotain (ennen kuin joutuisi uudestaan poistetuksi). Luulisi että sen kestäisit kuin nainen... :roll:
trisse

ViestiKirjoittaja Dukkha » 12.06.2016 01:48

:shock:

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Minulle on yks hailee sinun ja jonkun toisen henkilön välinen intiimi kanssakäyminen. Täällä keskustelen vain palstalla ilmi tulleesta.

Onko uusi vihan kohde jo valittu?
En todellakaan ymmärrä miksi sinun tulee vähätellä ihmistä joka ei ole sanonut sinulle yhtään mitään.

Mitä sinä tarkoitat?
Sinä olet sanonut sekä Hilpalle että minulle monenlaista törkyä, eikä kukaan ole sinun suojatillesi Dukkhalle kirjoittanut vielä mitään tervetulotoivotuksia kummempaa.

Tästä tuossa alempana...

Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
trisse kirjoitti:Onko Dukkha sun poikasi ekasta avioliitosta?

Ei mulla ole lapsia aikasemmista avioliitoista. Se on nuori kaveri jonka ajatuksenjuoksusta pidän.

Taidat olla turhan lumoutunut puhekieliseen ja virheelliseenkin ilmaisutapaan, jossa tahalliset kepeät virheet on puettu pseudoälykkään ilmaisun kaapuun.

Tässä yks syy, miks en välitä liiallisesta/turhasta huomiosta. :roll: Voit toki avata tuota "tahalliset kepeät virheet on puettu pseudoälykkään ilmaisun kaapuun", kun en sitä pseudoälykkyydelläni ymmärrä.

Ps. kirjottelen muutenkin nettifoorumeille omalla puhekielisellä tyylilläni, ei nää oo mulle mitään esseekirjotuksia.

trisse kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Päiväkirjaosio lienee yksityisiä persoonia palveleva paremmin kuin tämä yle.

Tässähän vain toivotettiin uusi kirjoittaja tervetulleeksi ja houkuteltiin vastaamaan jotain (ennen kuin joutuisi uudestaan poistetuksi). Luulisi että sen kestäisit kuin nainen... :roll:

Admin voi kyllä halutessaan siirtää tämän päiväkirjaosioon. En tosin tiedä, oisko tää niinkään "mun" päiväkirja. Aihe, jota en perustanut tai edes pyytänyt perustettavaksi, ja jossa hirvee mouhoominen päällä muiden toimesta. :lol:
Dukkha

ViestiKirjoittaja Dukkha » 12.06.2016 03:46

Oikeestaan ois varmaan paras, jos mr. Psykopatologia heittäis tän aiheen vaan lukkoon? Toisaalt vajoaahan tää aikanaan.
Dukkha

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.06.2016 08:42

Dukkha kirjoitti::shock:
Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Minulle on yks hailee sinun ja jonkun toisen henkilön välinen intiimi kanssakäyminen. Täällä keskustelen vain palstalla ilmi tulleesta.

Onko uusi vihan kohde jo valittu?
En todellakaan ymmärrä miksi sinun tulee vähätellä ihmistä joka ei ole sanonut sinulle yhtään mitään.

Mitä sinä tarkoitat?
Sinä olet sanonut sekä Hilpalle että minulle monenlaista törkyä, eikä kukaan ole sinun suojatillesi Dukkhalle kirjoittanut vielä mitään tervetulotoivotuksia kummempaa.

Tästä tuossa alempana...

Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Ei mulla ole lapsia aikasemmista avioliitoista. Se on nuori kaveri jonka ajatuksenjuoksusta pidän.

Taidat olla turhan lumoutunut puhekieliseen ja virheelliseenkin ilmaisutapaan, jossa tahalliset kepeät virheet on puettu pseudoälykkään ilmaisun kaapuun.
Dukkhalle:
Yllä lainattu Hilpan viestihän (... jossa tahalliset kepeät virheet...) viittaa Kaapoon ja hänelle osoitettu eikä sinulle.
Dukkha kirjoitti:... Tässä yks syy, miks en välitä liiallisesta/turhasta huomiosta. :roll: Voit toki avata tuota "tahalliset kepeät virheet on puettu pseudoälykkään ilmaisun kaapuun", kun en sitä pseudoälykkyydelläni ymmärrä...

Toivottavasti kuitenkin ymmärrät sen, ettei lause "tahalliset kepeät virheet on puettu pseudoälykkään ilmaisun kaapuun" edes viittaa sinuun vaan Kaapoon!
Dukkha kirjoitti:... Ps. kirjottelen muutenkin nettifoorumeille omalla puhekielisellä tyylilläni, ei nää oo mulle mitään esseekirjotuksia...

Mutta kun kirjoitat viestejä jotka on osoitettu muille kuin itsellesi, olisi mielestäni syytä ottaa huomioon se minkälaisen viestin sinä lukijoille välität.
Itse olen sitä mieltä, että ollakseen nautittavaa, vaatii murteella tai puhekielellä kirjoittaminen virtuoosimaista kielen hallintaa ja osaamista. Muussa tapauksessa se minun mielestäni on vain työlästä ja varsin vähän lukemaan houkuttelevaa tekstiä.
Dukkha kirjoitti:... Admin voi kyllä halutessaan siirtää tämän päiväkirjaosioon. En tosin tiedä, oisko tää niinkään "mun" päiväkirja. Aihe, jota en perustanut tai edes pyytänyt perustettavaksi, ja jossa hirvee mouhoominen päällä muiden toimesta. :lol:

Totta. Ei sinua voi tästä ketjusta tilille vaatia.
Toivon kuitenkin, että korjaisit käsityksesi Hilpan viestin kohteesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 12.06.2016 09:05

Ei muuten viittaa Kaapoon vaan siinä todetaan, että minä olen sokea kepeille virheille, koska mainitsin että pidän Dukkhan ilmaisutavasta.
Mitään pseudoälykästähän minun viestissäni ei ollut, vaan se oli hyvnkin yksinkertainen toteamus.
Hilpan teksti taas oli ilkeämielinen ilmaisu tuntemattoman ihmisen kirjoitustavasta muutaman viestin perusteella,
sekä tavanomaista vittuilua ja vähättelyä minun arvostelukykyäni kohtaan.

Yrität kääntää pulkkaa ja manipuloida ihan selvää asiaa.
Sinä muuten olet todella likainen ihminen. Just tästä syystä meinaa yrjöt lentää.

Ja kohta rientää Hilppa peesaamaan, että asia oli juuri noin mitä Kyllästynyt sanoi.
Sen saa kyllä ihan vitusti vinoon ajatteemalla näyttämään siltä.

Ehkä on syytä laittaa ketju lukkoon ennenkuin amatsonit on syyttömien kimpussa.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.06.2016 09:25

Kaapo kirjoitti:Ei muuten viittaa Kaapoon vaan siinä todetaan, että minä olen sokea kepeille virheille, koska mainitsin että pidän Dukkhan ilmaisutavasta...

Minä ymmärrän Hilpan viestin olevan sinulle, ja sen pseudoälykkyyttä koskevan osan niin ikään olevan suunnattu sinulle.
Kaapo kirjoitti:... Hilpan teksti taas oli ilkeämielinen ilmaisu tuntemattoman ihmisen kirjoitustavasta muutaman viestin perusteella...

Toisaalta, vain muutamankin viestin perusteella voi todeta, että Dukkha on valinnut tyylilajikseen murteella/puhekielellä kirjoittamisen. Ja kuten jo ehdin todeta, minun mielestäni murteella/puhekielellä kirjoittaminen edellyttää virtuoosimaista kielitajua ja hallintaa ollakseen kiinnostavaa ja nautittavaa. Edelleen minun mielestäni murrekirjoitus ei ole lukijalle rennompaa, kevyempää tai helpompaa luettavaa kuin yleiskielinen teksti vaan raskaampaa ja työläämpää, joka kaiken lisäksi saattaa tulla oleellisiltakin osin väärinymmärretyksi ja -tulkituksi.
Kaapo kirjoitti:... Yrität kääntää pulkkaa ja manipuloida ihan selvää asiaa.
Sinä muuten olet todella likainen ihminen. Just tästä syystä meinaa yrjöt lentää...

Minä ymmärsin asian noin kuin yllä kerron.

Likaisuuteeni liittyvän osan kommentistasi luen kuuluvan niiden lukuisten asiattomuuksien, nimittelyjen, parjaamisen, pilkkaamisen sekä suoranaisen herjaamisen kokoelmaan joita olet minulle ja minuun liittyen kirjoittanut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.06.2016 10:45

Hilppa 11.6.2016 14:05 kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:

Ei mulla ole lapsia aikasemmista avioliitoista. Se on nuori kaveri jonka ajatuksenjuoksusta pidän.

Mielestäni Hilppa ei viittaa Dukkhaan vaan Kaapoon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.06.2016 11:07

Saatan erehtyä kysymyksineni, mutta kysyn silti: ovatko Kaapo ja Dukkha sama kirjoittaja?
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.06.2016 11:27

Hilppa kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:

Kyllästynyt kirjoitti:Dukkhalle:
Yllä lainattu Hilpan viestihän (... jossa tahalliset kepeät virheet...) viittaa Kaapoon ja hänelle osoitettu eikä sinulle.

Toivon kuitenkin, että korjaisit käsityksesi Hilpan viestin kohteesta.

Psykopatologia kirjoitti:... Mielestäni Hilppa ei viittaa Dukkhaan vaan Kaapoon.

Ja tämän jälkeenhän Hilppa ei tietenkään voi tulla korjaamaan, että kyllä hän viittasi Dukkhaan, vaikka osoittikin puheensa Kaapolle. Kun Hilpan "luottohenkilöt" Kyllästynyt ja Psykopatologia ovat ottaneet asiaan kantaa ja täten osoittaneet, ettei Kaapon olettaman ole suotavaa pitää paikkaansa, Hilppa tuskin tunnustaa viitanneensa "puhekielisellä ja virheelliselläkin ilmaisutavalla, jossa tahalliset kepeät virheet on puettu pseudoälykkään ilmaisun kaapuun" nimenomaan Dukkhaan.

MIELESTÄNI muu tulkinta ei kuitenkaan ole mitenkään todennäköinen. Kaapo on perustanut ketjun, puolustanut alussa Dukkhaa ("Se nimittäin on todella fiksu nuori kaveri.") Kaapon kielivirheet ovat harvoin (viime aikoina tosin enenevässä määrin) olleet tahallisia eivätkä mitenkään silmiinpistävästi puhekielisiä, pikemminkin yleiskieltä tavoittelevia. Dukkha sen sijaan kirjoittaa juuri niin kuin todennäköisesti puhuukin (suunnitteluilmaukset vain puuttuvat). Näin ollen pidän lähes varmana, että Hilppa tuossa hyökkää Kaapon kimppuun tämän protégeén kautta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 12.06.2016 11:28

Mirri kirjoitti:Saatan erehtyä kysymyksineni, mutta kysyn silti: ovatko Kaapo ja Dukkha sama kirjoittaja?

Eivät ole. Miksi olisivat?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.06.2016 11:32

Kaapo kirjoitti:Ei muuten viittaa Kaapoon vaan siinä todetaan, että minä olen sokea kepeille virheille, koska mainitsin että pidän Dukkhan ilmaisutavasta.
Mitään pseudoälykästähän minun viestissäni ei ollut, vaan se oli hyvnkin yksinkertainen toteamus.
Hilpan teksti taas oli ilkeämielinen ilmaisu tuntemattoman ihmisen kirjoitustavasta muutaman viestin perusteella,
sekä tavanomaista vittuilua ja vähättelyä minun arvostelukykyäni kohtaan.

Yrität kääntää pulkkaa ja manipuloida ihan selvää asiaa.
Sinä muuten olet todella likainen ihminen. Just tästä syystä meinaa yrjöt lentää.

Ja kohta rientää Hilppa peesaamaan, että asia oli juuri noin mitä Kyllästynyt sanoi.
Sen saa kyllä ihan vitusti vinoon ajatteemalla näyttämään siltä.

Ehkä on syytä laittaa ketju lukkoon ennenkuin amatsonit on syyttömien kimpussa.

Sinä olet Kaapo käyttänyt myös minusta ilmaisuja ämmä, mobsteri, tekosivistynyt, kusipää, idiootti jne. Sinun ilmaisutapaasi viittaan, Kaapo.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko