...

Re: Gabriel

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 14:53

Ryysy kirjoitti:Itse toivoisin tosi paljon, että kukaan tai mikään tapahtuma ei voisi vaikuttaa mieleeni (ja tätä kautta tunteisiini). Pitäisi mennä varmaan johonkin zenbuddhalaisjoogilaiseen istuntoon vuodeksi, että oppisi tunteiden hallintaa edes normaaleissa määrin.

Jos Kaapon ajatelmaa seuraa, niin päätyy lopulta siihen, että esim. lapsen pahoinpitelyn tai kuoleman (vaikka se ei olisikaan kenenkään syy) ei pitäisi ns. aiheuttaa mitään tunteita. Ja jos tunteita aiheutuu, ovat ne itseaiheutettuja.

Tuommoistako Kaapo ajelee takaa?

Ymmärsin tuon kirjoittamisen ja tunteiden eron, mutta muissa päätelmissä saatoin mennä liian pitkälle.

Joo, llian pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Tottakai ihminen tuntee ja pitääkin. Kysymys on siitä kuinka paljon laskee ulos ja missä muodossaan.
Sekä verrattuna yleisiin käyttäytymismalleihin. Kyllä maailmaan ärsyyntymistä mahtuu jos kaikesta haluaa ärsyyntyä.
Jos sinua esimerkisi ärsyttää joku toimintani ja kirjoitat siitä niin palaute on yleensä rakentavaa.
Silloin kun asioihin reagoi niin se on täysin omalla vastuulla kuinka sen tekee.
Jos taas käyttää jotain asiaa vain provosoituakseen niin sekin on omalla vastuulla, kuin myös omat tunteet joita sillä ruokkii.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 14:57

Kyllästynyt kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Samalla logiikalla sinä olet syyllinen nimittelyihini ja rumasti sanomisiini...

En tietenkään ole. Sinä olet valinnut sanomisesi ja minulle osoittamasi nimittelyt.
Kaapo kirjoitti:... Sinä olet herättänyt minussa negatiivisia tunteita ja sanani silloin olivat vain tunteideni kuvajaisia jotka annnoin purkautua. ...

Sinä olet syyllinen sanoihisi "jotka annoit purkautua". Ei sinulla ole käytökseesi ollut mitään oikeutta eikä lupaa "purkaa tunteidesi kuvajaisia".
Kaapo kirjoitti:... Ymmärrätkö?
Ei siis voi olla pelkästään niin, että minä olen vastussa sanomisistani, mutta myös sinun tunteistasi ja sen lisäksi omista tunteistani.

Sinä olet vastuussa omista sanoistasi ja käytöksestäsi. Ei ole minun syytäni, että sinä käyttäydyt ala-arvoisesti.
Minun tunteeni ovat minun omiani, ja se miten käyttäydyn on minun vastuullani. Siksi en olekaan sinua nimitellyt tai muutenkaan käyttäytynyt asiattomasti siitä huolimatta, että sinä niin teet.
Kaapo kirjoitti:... Sinä siirrät vastuun kokonaan itsesi ulkopuolelle.

Minulla on vastuu omista sanoistani, mutta en minä ole vastuussa tai syypää siihen mitä sinä teet. Sinä et näköjään suostu kantamaan vastuuta omista teoistasi, vaikka olet itse valinnut käyttäytymistapasi. Millä perusteilla sinä nyt yrität vääntää ja kääntää minun syykseni sitä, että sinä nimittelet minua kusipääksi.

Noniin, minä olen syyllinen kaikkeen. Kyllästynyt ei ole syylinen mihinkään.
Niinpäin tai näinpäin asia aina kääntyy.
Kun osoitan epäloogisuuden se yllättäen kääntyykin toisin päin jos tunteen lähde on eri.
Tämän takia keskustelu kanssasi on aivan järjetöntä, siinä myös suurin syy nimittelyyn.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 15:06

Kaapo kirjoitti:Noniin, minä olen syyllinen kaikkeen. Kyllästynyt ei ole syylinen mihinkään...

Tarpeetonta heittäytyä marttyyriksi.
Minä olen vastuussa omista sanoistani ja omista teoistani, ja niin olet sinäkin - tai ainakin sinun pitäisi olla.
Sinun logiikallasi pahoinpideltykin on syyllinen pahoinpidellyksi joutumiseen, koska pahoinpitelijähän vain "antoi omien tunteidensa kuvajaisten purkautua".
Kaapo kirjoitti:... Kun osoitan epäloogisuuden se yllättäen kääntyykin toisin päin jos tunteen lähde on eri...

Minkä epäloogisuuden sinä olet osoittanut? Tunteethan ovat eri asia kuin teot, eivätkä sinun tunteesi anna sinulle oikeutta nimitellä minua.
Kaapo kirjoitti:... Tämän takia keskustelu kanssasi on aivan järjetöntä, siinä myös suurin syy nimittelyyn.

Ei ole olemassa mitään oikeutusta nimittelyyn, olkoon keskustelu sinun mielestäsi kuinka järjetöntä tahansa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 15:16

Kyllähän sinäkin sorrut "pahoinpitelyyn" liki koko ajan.
En näe mielekkääksi keskustella kanssasi.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 15:18

Kaapo kirjoitti:Kyllähän sinäkin sorrut "pahoinpitelyyn" liki koko ajan.
En näe mielekkääksi keskustella kanssasi.

En ole käyttänyt asiatonta kieltä tai nimitellyt sinua, enkä niin ollen ole "sortunut pahoinpitelyyn".
On oma asiasi minkä koet mielekkääksi, mutta sekään ei anna sinulle lupaa tai oikeutta nimitellä ketään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kaapo » 07.06.2016 15:21

Jokainen näkee tavallaan tai on näkemättä.
Kaapo

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.06.2016 15:25

Kaapo kirjoitti:Jokainen näkee tavallaan tai on näkemättä.

Ei sen kuitenkaan pitäisi niin mennä. Jokaisen pitäisi "näkemästään" riippumatta kantaa vastuu sanoistaan ja teoistaan.
Jos sinä nimittelet minua, minä en ole siihen syyllinen - sinä olet.
Jos sinä et pidä minusta, se on täysin sinun oma asiasi, mutta sinulla ei siitä huolimatta ole oikeutta ryhtyä minua nimittelemään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 15:32

Monesti olen sanonutkin, että ensivaikutelma Kyllästyneestä oli mielestäni jotenkin pelottava/hyökkäävä, mutta se oli vaikutelma, joka on kyllä ajan saatossa muuttunut. Että voihan olla mahdollista, että Kaapollakin on samantyyppinen vaikutelma. Se näkemisestä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.06.2016 16:17

Kaapo kirjoitti:En odottanutkaan että myöntäisit mitään, koska et huomannut sitä itse.
Ei myöskään ollut tarkoitusta luoda positiivista kuvaa vaan kytkentä.

Avataressasi esiintyvän miehen kuva esittää rehvakasta rahvaanomaista kaupparatsua, jolla takki lepattaa auki kuin hevosmiehellä ja kädet ovat taskussa leuhkasti. Housujen lahkeet ovat moukkamaisesti alatyyliin liian tiukat ja kapeat, mutta paita tarkoituksellisesti liian löysä, jotta kätkisi vatsan ylimääräiset poimut katseilta piiloon, jolloin yleisvaikutelma on pönäköitynyt. Kuva on huippuesimerkki epäonnistuneesta pukeutumisesta, josta muodostuu vaikutelma, että yritystä on liiankin kanssa, mutta tulos on Casual dress -lookia epätoivoisesti tavoitteleva halpisluomus. Kravatti liian leveä ja esilletunkeva. En ymmärrä miksi valitsit kyseisen avataren itsellesi, paitsi tietysti ainoastaan kohdistaaksesi huomion itseesi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Enne1 » 07.06.2016 16:26

Mutta ei ole helppoa olla tuntematta. Mielestäni jokaisella on vastuu myös siitä, minkälaisia reaktioita aiheuttaa muissa, tiettyyn rajaan asti. Totta kai myös omista tunteista ollaan vastuussa, mutta esim. jos toinen käyttäytyy loukkaavasti tai kiusaa toista ei vastuu voi olla yksin sillä, joka on näiden tekojen kohde.
Enne1

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 16:41

Hilppa kirjoitti:Avataressasi esiintyvän miehen kuva esittää (...) En ymmärrä miksi valitsit kyseisen avataren itsellesi, paitsi tietysti ainoastaan kohdistaaksesi huomion itseesi.

Voithan aina ehdottaa parempaa avatarta.

Yritin pätkiä jotenkin edes.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.06.2016 17:08

Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 07.06.2016 17:21

Kuva
Rane

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.06.2016 18:00

Kuva
https://www.google.fi/search?q=avatar+k ... 3gEQ1LM%3A
kauniita avataria ilman kaksimielisiä vihjailuja.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2016 19:11

Hilppa kirjoitti:Avataressasi esiintyvän miehen kuva esittää rehvakasta rahvaanomaista kaupparatsua, jolla takki lepattaa auki kuin hevosmiehellä ja kädet ovat taskussa leuhkasti. Housujen lahkeet ovat moukkamaisesti alatyyliin liian tiukat ja kapeat, mutta paita tarkoituksellisesti liian löysä, jotta kätkisi vatsan ylimääräiset poimut katseilta piiloon, jolloin yleisvaikutelma on pönäköitynyt. Kuva on huippuesimerkki epäonnistuneesta pukeutumisesta, josta muodostuu vaikutelma, että yritystä on liiankin kanssa, mutta tulos on Casual dress -lookia epätoivoisesti tavoitteleva halpisluomus. Kravatti liian leveä ja esilletunkeva. En ymmärrä miksi valitsit kyseisen avataren itsellesi, paitsi tietysti ainoastaan kohdistaaksesi huomion itseesi.

Lieneekö sinun avattaresi Kaapon avatarta parempi?
Ainakin katsojan täytyy zoomata avattaresi nuorta, laihaa ja tyttömäistä olemusta lähemmin nähdäkseen millaisen kuvan haluat itsestäsi antaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.06.2016 21:37

Mirri kirjoitti:- -
Lieneekö sinun avattaresi Kaapon avatarta parempi?
Ainakin katsojan täytyy zoomata avattaresi nuorta, laihaa ja tyttömäistä olemusta lähemmin nähdäkseen millaisen kuvan haluat itsestäsi antaa.

Paremmuudesta en tiedä, mutta ainakaan avatareni ei ole avoimen eroottinen eikä röyhkeän reteä. Sen voin myös vaihtaa, eikä avatareni ole mikään henki ja elämä -aihepiiri. Vaihtoon tulee nyt kulumaan jonkin aikaa, koska minulla ei ole juuri nyt aikaa etsiä kelpaavaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2016 21:43

Avoimen eroottinen ja röyhkeän reteä ovat käsittääkseni erittäin subjektiivisia ilmaisuja ja kokemuksia.
Mirri

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 07.06.2016 21:44

Löysin sekä Hilpan että Kaapon avatarien alkuperän:)
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.06.2016 21:48

Mirri kirjoitti:Avoimen eroottinen ja röyhkeän reteä ovat käsittääkseni erittäin subjektiivisia ilmaisuja ja kokemuksia.

Ja subjektiivisia ilmaisujako ei palstalla saisi käyttää? Onhan mielipide aina subjektiivinen. Se, että monet ovat palstalla puolustelleet Kaapon avatarvalintaa, on mielestäni täysin käsittämätöntä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.06.2016 21:56

Hilppa, miksei subjektiivisia ilmaisuja saisi käyttää?

Minä ainakin ihan subjektiivisesti yritän ymmärtää miksi sinun avattaresi olisi Kaapon valitsemaa avatarta parempi tai 'sopivampi'. Käsittääkseni molemmat voidaan nähdä avoimen eroottisina ja röyhkeän reteinä - jos halutaan nähdä.
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet