Nettikiusaaminen

Re: Nettikiusaaminen

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.05.2016 21:47

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minusta (varsinkin) trisse on kiusannut täällä jatkuvasti.

Ketä? :shock:

Kun kiusaaminen sisältyy jokapäiväiseen nettitoimintaan, sitä ei edes itse havaitse. Siitä tulee osa ihmistä itseään.

Tämän ketjun tarkoitus ei kuitenkaan ole henkilöittää ketään erikoisesti kiusaajaksi tai uhriksi vaan herättää yleensä keskustelua.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.05.2016 21:52

trisse kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minusta (varsinkin) trisse on kiusannut täällä jatkuvasti.

Minua. - Muutkin voivat ilmoittautua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse » 05.05.2016 21:53

Voi tosiaan hyvinkin olla että tuollaiset kiusaajat eivät ymmärrä toiminnastaan mitään. Enpä tiedä mikä siihen sitten auttaisi. Joku empatian lisäämis -kurssi?
trisse

ViestiKirjoittaja trisse » 05.05.2016 21:54

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Siksikö en saanut viimeistä kirjaasi?
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.05.2016 21:59

Psykopatologia kirjoitti:
trisse kirjoitti:

Ainahan voi puolustukseksi yrittää sanoa, että hän ilmaisee itseään , omia tuntemuksiaan.Niinhän me muutkin . Muttei sen pidä ilmetä jatkuvana pistelynä eri suuntiin.
Ei kukaan halua eikä kenenkään tarvitse olla toisen neulatyynynä.
klo22.14:
-Viestiä muokattu,koska en halua syyttää henkilökohtaisesti.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 05.05.2016 22:04, muokattu yhteensä 2 kertaa
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.05.2016 22:01

Trissen huomautus vastustamattomasta kiusaamishimosta oli pohjat. Tuonkaltainen sanailu voi olla aika paha etenkin, jos kohteella sattuu olemaan huono hetki.

Periaatteessa en tykkää kiusaamiskeskusteluista, koska ne ovat usein vähän turhia analyyseja. Kun ei joku kiusaa (l. jonkun mielestä sanaile) niin sitten keskustellaan kiusaamisesta. Asiat pitäisi selvittää loppuun aktuaalisti. Toisaalta voi olla mahdoton vaade meille keskinkertaisille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.05.2016 22:07

Hilppa kirjoitti:
Periaatteessa en tykkää kiusaamiskeskusteluista, koska ne ovat usein vähän turhia analyyseja. Kun ei joku kiusaa (l. jonkun mielestä sanaile) niin sitten keskustellaan kiusaamisesta. Asiat pitäisi selvittää loppuun aktuaalisti. Toisaalta voi olla mahdoton vaade meille keskinkertaisille.

Minun mielestäni tästäkin aiheesta pitää voida keskustella.
Mikä olisi sinun Hilppa, mielestäsi "aktuaalinen selvitystapa" nimenomaan
tässä keskustelussa?
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja trisse » 05.05.2016 22:08

Tuhma trisse kun antaa tuollaisia aseita itseään vastaan. Kummallinen sekopää...
trisse

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.05.2016 22:14

Sateentekijä kirjoitti:
Tämän ketjun tarkoitus ei kuitenkaan ole henkilöittää ketään erikoisesti kiusaajaksi tai uhriksi vaan herättää yleensä keskustelua.

Kirjoittaja trisse » 05 Touko 2016, 22:08
Tuhma trisse kun antaa tuollaisia aseita itseään vastaan. Kummallinen sekopää...

Turha tässä on kenenkään pelihousujaan repiä.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 05.05.2016 22:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.05.2016 22:14

Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

tässä keskustelussa?

Absurdi kysymys. Onko tässä ketjussa esiintynyt kiusaamista? Ei minusta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.05.2016 22:19

Hilppa kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

tässä keskustelussa?

Absurdi kysymys. Onko tässä ketjussa esiintynyt kiusaamista? Ei minusta.

Eihän tässä ketjussa ole TÄSSÄ esiintyvästä kiusaamisesta kyse. Tarkoitus on herättää yleensä keskustelua ja sitähän tässä on jo paljon syntynytkin :!:
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.05.2016 22:27

En juurikaan näe mitään yleistä keskustelua. Sinun ja Kaapon välistä sanailua, Psykopatologian ja Ryysyn puheenvuorot.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 05.05.2016 22:30

Hilppa kirjoitti:En juurikaan näe mitään yleistä keskustelua. Sinun ja Kaapon välistä sanailua, Psykopatologian ja Ryysyn puheenvuorot.

Hyvä että sinä tulit kohottamaan keskustelun tasoa.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Enne » 05.05.2016 22:37

Joskus pienikin sanominen tuntuu ja silloin on itse ymmärettävä , onko kunnossa kirjoittamaan tänne ja yleensäkään mihinkään. Kiusaamista ainakaan itseäni kohtaan en ole havainnut. (Väliin on joku pikku asia tuntunut kiusaamiselta, mutta se on vain ollut silloin, kun on todella huonossa olossa). Sitä ei käy kiistäminen, että kiusaamista myös netissä on, niinkuin muuallakin missä vain ihmisiä on.
Enne

ViestiKirjoittaja Katla » 05.05.2016 22:43

Kuulepas Sateentekijä. Se mikis sinua härnään toisinaan ja ehkä myös Trikin tekee samaa, johtuu siitä, että (ehkä huomaammatasi) puhut muuta, kuin itse teet. Saatat paasata jostain asiasta 'kirkasotsaisena' ja seuraavassa hetkessä syyllistyt itse siihen. Sitten tuumaat, että sattuuhan minullekin noita, mutta!!!...tämä nyt on taas ihan kauheeta teiltä.
Oliai siedettävämpää ja ei tekis YHTÄÄN MIELI RÄÄÄKÄTÄ, jos yrittäisit opetalla hieman johdonmukaisuutta. Tai ainakin lukisit mitä kirjoitat ja antaisit sillai selkeämmän kuvan itsestäsi, siihen voiis sitten sustautua vakavammin, kuin noihin huolimattomiin huuteloihin. Saman koulun me muutkin ollaan jouduttu käymään, miksi sinä haluat olla kiusattu ?
Katla

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.05.2016 22:52

Totta, Enne, joskus myös ei tiedä, että onko pahoittanut mielensä syystä, liian pienestä syystä vai "onko vain hullu". Uskon tosin, että kaikkeen on syy, jos riittävästi kaivelee... selitys on oltava aina.

Kiinnostaisi myös (ei liity välttämättä nettikiusaamiseen tosin) se, miksi joillakin on tarve ärsyttää... Tuo mystinen "tarve ärsyttää" (ulkopuolisen näkökulma), että mistä se kumpuaa... varmaan monia syitä. Mutta joskus olen jopa miettinyt, onko se joillekin jokin elinehto tai vastaava, jopa että nauttiiko joku siitä. Ei kai aina voi olla kyse matalista verensokereistakaan. Syyksi ei myöskään riitä, että sanotaan kyseen olevan aggressiosta.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.05.2016 23:08

Ryysy kirjoitti:Totta, Enne, joskus myös ei tiedä, että onko pahoittanut mielensä syystä, liian pienestä syystä vai "onko vain hullu". Uskon tosin, että kaikkeen on syy, jos riittävästi kaivelee... selitys on oltava aina.

Kiinnostaisi myös (ei liity välttämättä nettikiusaamiseen tosin) se, miksi joillakin on tarve ärsyttää... Tuo mystinen "tarve ärsyttää" (ulkopuolisen näkökulma), että mistä se kumpuaa... varmaan monia syitä. Mutta joskus olen jopa miettinyt, onko se joillekin jokin elinehto tai vastaava, jopa että nauttiiko joku siitä. Ei kai aina voi olla kyse matalista verensokereistakaan. Syyksi ei myöskään riitä, että sanotaan kyseen olevan aggressiosta.

Sano, miksi joku saa päähänsä ajaa moottoritiellä oikeanpuoleista kaistaa ohi ylinopeudella (150km/h??). Eikä ainoastaan saa päähänsä vaan myös tekee niin?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.05.2016 23:15

Kaistapäisyys tai kova vauhti. PS: Ei ajokorttia, enkä tunne liikennesääntöjä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 01:00

.Kissi kirjoitti:Kuulepas Sateentekijä. Se mikis sinua härnään toisinaan ja ehkä myös Trikin tekee samaa, johtuu siitä, että (ehkä huomaammatasi) puhut muuta, kuin itse teet. Saatat paasata jostain asiasta 'kirkasotsaisena' ja seuraavassa hetkessä syyllistyt itse siihen. Sitten tuumaat, että sattuuhan minullekin noita, mutta!!!...tämä nyt on taas ihan kauheeta teiltä.
Oliai siedettävämpää ja ei tekis YHTÄÄN MIELI RÄÄÄKÄTÄ, jos yrittäisit opetalla hieman johdonmukaisuutta. Tai ainakin lukisit mitä kirjoitat ja antaisit sillai selkeämmän kuvan itsestäsi, siihen voiis sitten sustautua vakavammin, kuin noihin huolimattomiin huuteloihin. Saman koulun me muutkin ollaan jouduttu käymään, miksi sinä haluat olla kiusattu ?

Jospa ihan ensimmäiseksi opettelisit oikeinkirjoitusta, ennenkuin käyt muita opettamaan. Tuossa tekstissä oli noin seitsemän varsinaista kirjoitusvirhettä, jotka paksunsin.
Jännä juttu sekin, etten minä ole täällä minkään oppilaan asemassa etkä sinä opettajan. Minä olen täällä kirjoittamassa, en opiskelemassa. "Huolimattomista huuteluista" en sinuna edes viitsisi mainita.
Minä en halua olla enkä liioin ole kiusattu. Avasin tämän keskustelun siksi, että ko aihe herättäisi keskustelua. En siitä syystä, että sinä saisit taas jonkun syyn pään aukomiseen.
Sateentekijä

ViestiKirjoittaja Sateentekijä » 06.05.2016 01:09

Ryysy kirjoitti:

Kaipa se kumpuaa samoista syistä, mistä nettikiusaaminenkin. Niistä, joita jo aloituksessani mainitsin. Tosin muutamat ovat jo perusluonteeltaan "ärsyttäviä" ja käyttäytyvät joko tahallisesti tai tahattomasti sen mukaisesti. Kaikkihan eivät voi tykätä kaikista eikä edes tarvitse yrittää. Systemaattinen ärsyttäminen kumpuaa syvältä eikä ole aina parannettavissa. Siitä syystä, ettei ärsyttäjä joko ymmärrä tai välitä.
Sateentekijä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet