KOULU SYRJII POIKIA.

Re: KOULU SYRJII POIKIA.

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2015 19:21

Lauri kirjoitti:Vesiämpärin pitäminen käden jatkeena tekee pahoinpitelystä törkeän.

Syytätkö minua pahoinpitelystä ja peräti törkeästä pahoinpitelystä?
Mirri

ViestiKirjoittaja Runo » 15.11.2015 19:25

Jos opettajakoulutukseen varataan 50 prosentin kiintiö miehille niin sitten pitää muuttaa lakia. Ja tämän jälkeen kaikki koulutukset puoliksi, esimerkiksi kaikille insinöörien koulutuslinjoille 50 prosentin naiskiintiö.

Lopun kaiken voisi lisätä sukupuolten tasa-arvoa ja vähentää palkkaeroja. Ajatelkaapas jos sairaanhoitajista olisi puolet miehiä. Palkat korjaantuisi automaattisesti, ensin tulisi opiskelijoista pula, sen jälkeen ei löytyisi sairaanhoitajia ja sitten nousisivat palkat. Ja insinöörien palkat laskisi. Kätevää, eikö vain? Ja lapsilla olisi päiväkodista alkaen molempia sukupuolia hoitajina, voisi tehdä hyvää, poikien koulumenestys korjaantuisi.
Runo

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 19:28

Mirri kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Vesiämpärin pitäminen käden jatkeena tekee pahoinpitelystä törkeän.

Väitinkö minä niin?
Lauri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.11.2015 19:40

Runo kirjoitti:Jos opettajakoulutukseen varataan 50 prosentin kiintiö miehille niin sitten pitää muuttaa lakia. Ja tämän jälkeen kaikki koulutukset puoliksi, esimerkiksi kaikille insinöörien koulutuslinjoille 50 prosentin naiskiintiö.

Lopun kaiken voisi lisätä sukupuolten tasa-arvoa ja vähentää palkkaeroja. Ajatelkaapas jos sairaanhoitajista olisi puolet miehiä. Palkat korjaantuisi automaattisesti, ensin tulisi opiskelijoista pula, sen jälkeen ei löytyisi sairaanhoitajia ja sitten nousisivat palkat. Ja insinöörien palkat laskisi. Kätevää, eikö vain? Ja lapsilla olisi päiväkodista alkaen molempia sukupuolia hoitajina, voisi tehdä hyvää, poikien koulumenestys korjaantuisi.

Juuuuu. Ja miehiä pitäisi vaikka yleisillä arpajaisilla valiten kouluttaa (ja pakottaa) vaiheompelijoiksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2015 19:57

Lauri kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Väitinkö minä niin?

Tyhmä vastaus, varsinainen aivopieru. Tai sitten hämäysyritys haisunäädän tyylillä.
Minä kirjoitin näin:
...työni oikeuttamana ja velvoittamana panin häiriköiviä nuoria joskus kuriin vesiämpärin avulla...
Mirri

ViestiKirjoittaja Runo » 15.11.2015 20:02

Eihän niitä tarvitsisi pakottaa kun vaiheompelijoiden palkat nousisi. Ja aina on maahanmuuttajia joille työt kelpaavat. Ja jos ei kelpaa niin sitten ei kelpaa, sitten ei kouluteta sitä toistakaan sukupuolta. Kyllä kysynnän ja tarjonnan laki yleensä korjaa tällaiset tilanteet.
Runo

ViestiKirjoittaja Ryysy » 15.11.2015 20:19

Sekalaisia kommentteja:
Kannatan Runon ehdotusta.
Ainakin Duudsonit saavat käyttää vesiämpäriä, muista en mene vannomaan.
Miten opetusta / varhaiskasvatusta voitaisiin parantaa niin että se ei "syrjisi" poikia?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.11.2015 21:51

Suomessa ei taida enää juuri olla vaiheompelija työpaikkoja. Lähes kaikki trikoo ym. tehtaat ovat siirtäneet toimintansa Kiinaan, Intiaan, Taiwaniin, Turkkiin, Viroon, ym. Joitakin pienyrittäjiä alalla on esim. Piruetti. Lähiompelimoita sen sijaan jonkin verran on ja työntekijä useimmiten puhuvat murtaen suomea.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 22:00

Ryysy kirjoitti:Sekalaisia kommentteja:
Kannatan Runon ehdotusta.
Ainakin Duudsonit saavat käyttää vesiämpäriä, muista en mene vannomaan.
Miten opetusta / varhaiskasvatusta voitaisiin parantaa niin että se ei "syrjisi" poikia?

Kielletään äärifeministeiltä oikeus toimia opettajina. Naiset sinänsä ok ja miehiä pitäisi lisätä opetustehtäviin eriyisesti murrosikää lähestyvien poikien kohdalla.
Lauri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.11.2015 22:15

Miehiä ei voi pakottaa siirtymään opetustehtäviin. Luokanopettajan ammatti ei ole mediaseksikäs eikä hyvinpalkattu houkutteleva tehtävä. Silti miesluokanopettajia ja lastentarhanopettajiakin on. Valitettavasti sitten käy niin, että heidät harvinaisuuksina imetään ministeriöihin johtopaikoille kovapalkkaisiksi virkamiehiksi, koska he ovat niin ainutkertaisia ja ihmeellisiä alallaan. Ajatellaan, että heidän täytyy olla jotenkin erityisen hyviä, kun ovat naisvaltaiselle ei-arvostetulle alalle ryhtyneet.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 22:18

Feministit vievät opettajanpaikat miesten nenän edestä polkemalla hintoja, eli harrastamalla polkumyyntiä. Pitäisikö niille asettaa rangaistustulli tai -vero?
Lauri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.11.2015 22:22

Lauri kirjoitti:Feministit vievät opettajanpaikat miesten nenän edestä polkemalla hintoja, eli harrastamalla polkumyyntiä. Pitäisikö niille asettaa rangaistustulli tai -vero?

Populistista puhetta vailla perustaa. Luokanopettajat tuskin ovat erityisen tai voimakkaasti feministisiä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 22:30

On nimenomaan feministejä.
Lauri

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.11.2015 22:32

Lauri kirjoitti:Feministit vievät opettajanpaikat miesten nenän edestä polkemalla hintoja, eli harrastamalla polkumyyntiä. Pitäisikö niille asettaa rangaistustulli tai -vero?

Fiksun oloinen mies heittelee nettiin toinen toistaan älyttömämpiä höpinöitä... En ymmärrä, en.
Jos miehinen huomionhakuisuus onkin selityksenä ja syynä miehen kummalliseen nettikäyttäytymiseen? Sen minäkin käsittäisin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.11.2015 22:34

Lauri kirjoitti:On nimenomaan feministejä.

Laurin aivoilmavaivat ne vain pahenevat.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 22:42

Särmä on feministi ja koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden tohtori. Hän opettaa Tampereen yliopistolla

Särmässä itsessään feminismi on ollut sisäänrakennettuna aina. Hän tiedosti sukupuolten eri kohtelun viimeistään yläasteella, kun Särmä supisi oppitunnin aikana vieressä istuvalle pojalle.

”Poika vastasi minulle yhdellä sanalla, ja opettaja heitti hänet saman tien ulos. Minä sain jäädä, vaikka olin se, kuka oikeasti oli häirinnyt. Nostin äläkän.”

http://nyt.fi/a1305956142260

Rehellinen feministi.
Lauri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.11.2015 22:47

Lauri kirjoitti:
Särmä on feministi ja koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden tohtori. Hän opettaa Tampereen yliopistolla

Särmässä itsessään feminismi on ollut sisäänrakennettuna aina. Hän tiedosti sukupuolten eri kohtelun viimeistään yläasteella, kun Särmä supisi oppitunnin aikana vieressä istuvalle pojalle.

”Poika vastasi minulle yhdellä sanalla, ja opettaja heitti hänet saman tien ulos. Minä sain jäädä, vaikka olin se, kuka oikeasti oli häirinnyt. Nostin äläkän.”

http://nyt.fi/a1305956142260

Rehellinen feministi.

Mikä vuosikymmen? Eihän sinun tarinasi kerro edes sitä, oliko opettaja nainen vai mies.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 22:51

Nainen vai mies? Mitäs luulet?

Hämmennyin. uskonnontunnilla keskusteltiin isämeidän-rukouksesta, ja opettaja kysyi "miten tyypillinen feministi muuttaisi rukousta?" Ja vastaus oli "no sanoisi isät äiteinä, pojat tyttärenä jne muuttaisi kaikki feminiiniin" mutta kuitenkin lisäsi että feminismi on tasa-arvoa. Mitä mieltä olet?

http://ask.fm/Suviauvi/answer/131227552225

Näin menee uskonnon opetus nykyään.
Lauri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.11.2015 22:54

Lauri kirjoitti:Nainen vai mies? Mitäs luulet?...

En luule mitään!
Sinä vaihdat koko ajan puheenaihetta kun sinun pitäisi vastata sinulle esitettyihin kysymyksiin.

Mitä pojat tekivät?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Lauri » 15.11.2015 22:56

Itse vaaditte todisteita ja kun minä niitä kaivan teilla alkaa sättiminen aiheen vaihdosta.
Lauri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa