Gabriel kirjoitti:Tässä nähdään hyvin kuinka asiat saa aivan toisen merkityksen kun niitä tulkitaan pelkästään oman perspektiivin kautta.
"Koska, vittuilu!" Siis tarkoitti Kyllästyneen minuun kohdistamaa iänikuista nokkimista...
Eli sinä katsot sinulla olevan oikeus vittuilla minulle, koska minä huomautin sinun säännönmukaisesti väärin kirjoittaman sanan oikeasta kirjoitustavasta?
Ja jos et halua "nokkimista", älä nimittele.
Vaikka oikeastaan vahinko on sinun kohdallasi jo tapahtunut; ensivaikutelman voi tehdä vain yhden kerran.
Gabriel kirjoitti:... Minä siis koen että Kyllästyneen kirjoitusvirheistä vinoilu on epäasiallista, aiheeseen kuulumatonta, epäoikeudenmukaista ja tarkoitushakuista varsinaisen asian vesittämistä...
Ja minä koen nimittelyt sekä "Panisitko" -ketjun tyyliset seksikyselyt kirjoitukset epäasiallisiksi ja loukkaaviksi.
Gabriel kirjoitti:... Siitä johtuen koen sen vittuiluna. Sävy on yleensä halventava ja aggresiivinen. Eli kyseisessä tilanteessa haluan osoittaa, että tapa kommunikoida ja korjata virheitä ei ole asiallinen, rakentava tai missään määrin kannustava.
En pidä kohtuullisena edellyttää, että minun pitäisi jopa kannustaa ihmistä joka on minua nimitellyt mm. mulkuksi.
Gabriel kirjoitti:... Seuraava on että MIKSI ärsyttää?
Siihen ei ole kukaan hakenut ainotakaan syytä itsensä sisäpuolelta.
Jos sinua, minua tai jotakuta toista ärsyttää niin se on oma tunteemme ja siihen on joku syy.
Se syy EI ole ulkoinen. (Eli jos minä olen ärsyttävä niin se ei ole syy. Vaan joku ominaisus minussa kutkuttaa kohtaa sisälläsi jossa on "vamma".)
Väitteesi, ettei kukaan ole vastannut miksi kirjoitus- ja kielioppivirheet ovat niin ärsyttäviä, ei pidä paikkaansa.
Ainakin minä olen vastannut, mutta näköjään minä olen "ei kukaan".