Omat uneni ovat merkillisiä ja usein sekavia kuten unet usein ovat. Niissä esiintyy tuttuja henkilöitä, joita ei kuitenkaan koskaan ole tavannut ja tuttuja paikkoja joissa ei kumminkaan koskaan ole käynyt.Usein toistuu sama uni,sama paikka, samat tapahtumat, joilla ei kuitenkaan ole mitään yhteyttä todellisuuteen.
Näen harvoin unta oikeasta menneisyydestäni. Ehkä en sinne paluuta kaipaa.
Jonkunlaisia pakkotilanteita, väkivaltaakin sekä välähdyksenomaisesti tapahtumia joita en tiedä olenko niitä elänyt vai en. Saattavat viitata jollain tavoin elettyyn elämäänkin. Ahdistavat unet tulevat ajoittain, nykyisin niitä ei ole ollut. Johtuu varmaan siitä, että minulla on tällä hetkellä jonkinmoinen mielenrauha.
Painajaiset ovat aina ennakoineet henkisen tilani huononemista. Se kai on ihan luonnollista. Niitä on ollut riittämiin.Ja olen myös oppinut käsittelemään mielentilojani niin, etteivät ne tunkeudu jatkuvasti alitajuntaani.
Useimmat unet tulevat ja menevät eikä niitä edes muista.Joku kuitenkin syystä tai toisesta jää mieltä askarruttamaan.
Enneunia en ole nähnyt kuin kerran. Suhtautudun niihin skeptisesti yleensä. Eräs uni on kuitenkin jäänyt mieleeni.Varmaan olen kertonut täälläkin kuinka näin isäni hänen kuolinyönään. Nyt joku sanoo, että mielikuvitusta. No ehkä niin, mutta en tiennyt hänen juuri sillä hetkellä kuolleen.Hän vaan ilmestyi vuoteeni viereen, oli aivan valkoinen, sanoi, että hänen on hyvä olla.Ja sitten hän vaan katosi.Seuraavana aamuna sisareni soitti, että isä oli yöllä kuollut...
Se oli ainut kerta kun tämmöistä on minulle tapahtunut. Mutta hämmentävä ja mieleenpainuva tapahtuma, jonka muistan edelleenkin vuosien jälkeen.
P.S. Saako tähän liittää kuvia? Mielestäni tämä on vallan upea unimaailmakuva:

Kuva on blogista
http://pitsitsekaisin.blogspot.fi/2011/ ... jatar.htmlMuokattu klo22:14, lisätrty kuva.
Viimeksi muokannut Sateentekijä päivämäärä 27.05.2016 22:08, muokattu yhteensä 3 kertaa