Mirri kirjoitti:Mikä Harry Potterista tekee lastenkirjan?
Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:Pekka Töpöhäntä kertoo pienimunaisuudesta. Se on kirja aikuisille.
Sinä kai sen(kin) tiedät.
Gabriel kirjoitti:Ajattelinkin että joku käyttää tilaisuuden piikitellä. Pakko tuottaa senkin suhteen sinulle pettymys.
Se on mielestäni kirjoitettu lapsille, vaikka monet aikuisetkin (mm. minä) niitä mielellään ja innolla lukevat.Mirri kirjoitti:Mikä Harry Potterista tekee lastenkirjan?
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minun lapsuudessani olivat ainakin Tiina-kirjat, Viisikko, Tarzan, Pekka Töpöhäntä, Anna-sarja, Lotta-sarja, Kiljuset... muutamia mainitakseni. Nämä varmaan ovat olleet sinunkin lapsuudessasi, sen verran vanhoja ovat.
Toki olivat, ja olen ne kaikki lukenutkin, mutta Pekka Töpöhäntää lukuun ottamatta (en muistanut), en pidä noita erityisen hyvinä kirjoina.

toope kirjoitti:Mirri kirjoitti:Mikä Harry Potterista tekee lastenkirjan?
En sitä huomannut tuolla aikaisemmin mutta nuorten kirja sekin kyllä on.
Ja vieläpä huono sellainen.
Samoin taitaa olla Narnia-sarja nuorten kirjoja mutta sitä en ole lukenut, joten en sano varmasti.
Mirri kirjoitti:Kaikkiko olet lukenut; Tiina-sarjan ja Lotta-sarjankin alusta loppuun?
toope kirjoitti:Ne luetaan kyllä nuorten kirjoiksi.
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minun lapsuudessani olivat ainakin Tiina-kirjat, Viisikko, Tarzan, Pekka Töpöhäntä, Anna-sarja, Lotta-sarja, Kiljuset... muutamia mainitakseni. Nämä varmaan ovat olleet sinunkin lapsuudessasi, sen verran vanhoja ovat.
Toki olivat, ja olen ne kaikki lukenutkin, mutta Pekka Töpöhäntää lukuun ottamatta (en muistanut), en pidä noita erityisen hyvinä kirjoina.
Kaikkiko olet lukenut; Tiina-sarjan ja Lotta-sarjankin alusta loppuun?
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kaikkiko olet lukenut; Tiina-sarjan ja Lotta-sarjankin alusta loppuun?
Olen, ja melkein kaikki useampaan kuin yhteen kertaan.
Lotta-sarjan kirjat eivät ole koskaan olleet suosikkejani.

"Narnian tarinat on seitsemän lapsille suunnatun fantasiakirjan muodostama sarja..."
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kaikkiko olet lukenut; Tiina-sarjan ja Lotta-sarjankin alusta loppuun?
Olen, ja melkein kaikki useampaan kuin yhteen kertaan.
Lotta-sarjan kirjat eivät ole koskaan olleet suosikkejani.
Ok. Tosiaan kyllähän niin Tiina- kuin Lotta-sarjankin etenkin uusimmat kirjat varmaan sopivat aikuisillekin. Tiina-sarjan viimeinen kirja on ilmestynyt joskus 80-luvun lopussa, ja Lotta-sarjan viimeinen kirja ilmeisesti samoihin aikoihin.
Kyllästynyt kirjoitti:Wikipedia:"Narnian tarinat on seitsemän lapsille suunnatun fantasiakirjan muodostama sarja..."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Narnian_tarinat
Harry Potterin viimeiset osat ovat melko vaikeaselkoisia sekä synkkiä lapsille, ja ovatkin ehkä lähempänä nuoriso- kuin lastenkirjoja, mutta lastenkirjoina sarja kuitenkin kirjakaupoissa esitetään.
Kyllästynyt kirjoitti:80-luvulla (ja sen jälkeen) ilmestyneitä Tiina-kirjoja en ole lukenut (en ole niistä tiennyt), mutta Lotta-sarjan kirjat luin - ja myöhemmin myös kuvakirjoja Tyylipoliisille.

toope kirjoitti:Wikipedia tieto on mitä on mutta ainakin Lapin kirjastoissa se on luokiteltu Nuorten osastolle ja kirjaston väki on minusta ammatttitaitosempaa kuin wikipedia-kirjoittajat.
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:80-luvulla (ja sen jälkeen) ilmestyneitä Tiina-kirjoja en ole lukenut (en ole niistä tiennyt), mutta Lotta-sarjan kirjat luin - ja myöhemmin myös kuvakirjoja Tyylipoliisille.
Mikä sinut on saanut lukemaan Lotta-sarjan kaikki 47 kirjaa, vaikket pitänyt niistä? Viimeinen Lotta-kirja on ilmestynyt niinkin myöhään kuin vuonna 1991, jolloin sinä taisit olla jo aikuinen.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa