Psykiatrini vaihtui

Re: Psykiatrini vaihtui

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.09.2015 17:13

Valkosiipi hyvin ymmärretty syy kiukutteluuni.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.09.2015 17:37

Trisse kirjoitti:Joo, älä jankuta. Ois kai pitänyt mennä mutten hyötynyt niistä kun kävin...

Et itse sitoutunut hoitoosi, mutta nyt valitat saaneesi huonoa hoitoa/jääneesi hoidotta.
Trisse kirjoitti:... Psykiatri oli tosi flegmaattinen ja ainoa mitä sanoi vuosien aikana että kannattaisiko minun ottaa koira.

Tuskin motivoi psykiatriakaan todeta, ettei potilas ole sitoutunut hoitoonsa eikä vaivaudu edes saapumaan hänelle varatulle vastaanottoajalle.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.09.2015 17:45

NYT LOPPU PYÖRIMINEN TRISSEN HOITO JA TYÖASIOIDEN YMPÄRILLÄ!
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.09.2015 18:00

Pinja kirjoitti:NYT LOPPU PYÖRIMINEN TRISSEN HOITO JA TYÖASIOIDEN YMPÄRILLÄ!

Kommenttisi on sikäli outo, että ei kukaan täällä Trissen asioiden ympärillä haluakaan pyöriä eikä pyöri. Ainoastaan keskustelemme hänen esiintuomistaan asioista, jotka eivät kosketa ainoastaan Trisseä vaan kaikkia, joilla on motivoitumisvaikeuksia. Eikö Trisse mielestäsi saisi ottaa esille noita asioita tässä ketjussa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.09.2015 18:03

Koko ajan vain puhutaan Trissen asioista ja pyöritään hänen ympärillään, puhukaa omistakin näihin asioihin liittyvistä asioista.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.09.2015 00:38

Trisse kirjoitti:Minäkään en ymmärrä miksi minun pitää validoida elämääni täällä jotenkin...

Kyse on siitä, että sinä väität jääneesi hoidotta/saaneesi huonoa hoitoa. Et kuitenkaan ota huomioon omaa osuuttasi hoitosi puutteisiin ja/tai puutteellisuuteen.
Trisse kirjoitti:... Ilmoitin Kyllästyneen viestin asiattomana ja olen valmis ilmoittamaan hilpankin viestit.

Viestissäni ei ole mitään asiatonta tai aiheetonta, eikä sellaista ole Hilpankaan viesteissä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.09.2015 01:05

Tulee tästä ketjusta mieleen, että tässä käsitellään muitakin kuin vain tässä (ketjussa) esiin tuotuja asioita...?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.09.2015 01:30

Kosto mistä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.09.2015 02:50

Trisse kirjoitti:Joo, kyllä luultavasti. Vaikea pitää intonsa. Toisaalta sitä ei ollut alunperinkään kovin paljon (työn suhteen ainakaan).

Olen aika ajoin ihmetellyt, millaisia ne ihmiset ovat (joita telkkarissakin näytetään - hakevat 200 työpaikkaa jne.), jotka eivät lannistu. Mulle aina jo yksikin "teitä ei valittu haastatteluun, ei työhön, ei opiskelemaan (mitä näitä nyt on)" lannistaa... mietin josko näihin jossakin vaiheessa tottuu sitten. Tiedän ainakin joitakin ihan työkykyisiä hyvinkin koulutettuja, joilla mennyt itsearvostus tai -luottamus myös tosi helposti tyyliin "eikö ne mua EDES tällaiseen hommaan ota"... Tämä on tosi harmillista niille, joilla olisi oikeasti motivaatiota, josta olisi ainakin rippeet vielä jäljellä. Alkaa kans kohta rippehetkin karista! Ymmärrän siis myös sen, että aikanaan joistakin voi kehittyä paljon parjattuja "työhaluttomia".
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 03.09.2015 06:01

Voimmehan välillä puhua ryysyn työhaluttomuudesta.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.09.2015 10:44

Anna mennä!
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.09.2015 10:45

Ryysy kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Joo, kyllä luultavasti. Vaikea pitää intonsa. Toisaalta sitä ei ollut alunperinkään kovin paljon (työn suhteen ainakaan).

Olen aika ajoin ihmetellyt, millaisia ne ihmiset ovat (joita telkkarissakin näytetään - hakevat 200 työpaikkaa jne.), jotka eivät lannistu. Mulle aina jo yksikin "teitä ei valittu haastatteluun, ei työhön, ei opiskelemaan (mitä näitä nyt on)" lannistaa... mietin josko näihin jossakin vaiheessa tottuu sitten. Tiedän ainakin joitakin ihan työkykyisiä hyvinkin koulutettuja, joilla mennyt itsearvostus tai -luottamus myös tosi helposti tyyliin "eikö ne mua EDES tällaiseen hommaan ota"... Tämä on tosi harmillista niille, joilla olisi oikeasti motivaatiota, josta olisi ainakin rippeet vielä jäljellä. Alkaa kans kohta rippehetkin karista! Ymmärrän siis myös sen, että aikanaan joistakin voi kehittyä paljon parjattuja "työhaluttomia".

Satojen paikkojen haku on liukuhihnahommaa eikä voi olla kovin tarkasti harkitun kohdennettua työnhakua. Jos haastatteluissa tärppää, pitää olla aika haka valitsemaan ne parhaat, joihin sitten menee, jos niitä alkaa sadoittain tulvia. Ehkä kymmenet haut voivat olla realistisempi totuus, mutta riippuu tietenkin myös aikajänteestä.
Kyllä hylsy masentaa jokaista, mutta takertuminen hylsyyn on eri juttu. Sinä olet ilmeisesti toiminut kuuntelijana ystävällesi, joka sai hylsyn, ja siten kantanut hänenkin taakkaansa. Älä kuitenkaan kanna hänen taakkaansa enempää kuin kykenet eli ota siitä ajatuskuviota itsellesi, että "aina tulee takapakkia ja sitten kuitenkin masentuu".
Kaikille tulee tappioita elämässä. Osa ihmisistä kykenee kuitenkin elämään niiden tappioiden kanssa sen avulla, että välillä tapahtuu niitä hyviäkin asioita elämässä, jos ei työssä niin sitten jossain toisaalla.
Minusta työhaluttomuus on asenne, joka on jo valmiiksi olemassa siemenenä ihmisessä. Siihen liittyy osin työn arvottaminen statuksen mukaan ja missä statuskentässä itsensä näkee. Sekä miten suhtautuu työn motiiviin ja mistä työn motiivi ylipäätään muodostuu; kuinka paljon painaa vaakakupissa taloudellinen puoli, työn palkitsevuus, luovuus, suorittaminen, työn tuloksista nauttiminen. Ne ovat paljolti kasvatuksen, koulutusilmapiirin ja elämänkokemuksen aikaansaamia asenteita.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.09.2015 11:16

Mitenköhän noita elämässä vastaantulleita tappioita pitäisi käsitellä, etteivät ne jää takaraivoon?

Omasta puolestani työhaluttomia saisi olla enemmänkin (tai sitten eri ihmisissä), esim. asiantuntemattomissa asiakaspalvelijoissa ja hoitoalalla.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 03.09.2015 11:33

Ainakin työelämässä tappioita tulee huomattavasti vähemmän, jos hankkii itselleen kunnollisen koulutuksen.
Koulutus ei tarvitse olla mikään maisterin tutkinto. Ihan keskiasteen tutkinto riittää moneen työhön.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.09.2015 12:52

Kun niitä tappioita kuitenkin tulee, niin miten sinä Valkosiipi niitä käsittelet/käsittelisit? Onhan sekin tietty vaihtoehto, että ei juuri käsittele tappioita, vaan yrittää päästä niistä mahdollisimman vähillä eikä jää käsittelemään niitä syvemmin. Joko keskittyy seuraaviin koitoksiin ja nopeat analyysit, miten voi tehdä toisin, jotta ei enää toistuisi sama.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 03.09.2015 13:49

Hilppa kirjoitti:Kun niitä tappioita kuitenkin tulee, niin miten sinä Valkosiipi niitä käsittelet/käsittelisit? Onhan sekin tietty vaihtoehto, että ei juuri käsittele tappioita, vaan yrittää päästä niistä mahdollisimman vähillä eikä jää käsittelemään niitä syvemmin. Joko keskittyy seuraaviin koitoksiin ja nopeat analyysit, miten voi tehdä toisin, jotta ei enää toistuisi sama.

No siis minulla menee yleensä niin, että isoissa henkilökohtaisesti kokemissani tappioissa möyrin ensin pohjamudissa tappion jälkeen lyhyemmän tai pidemmän aikaa. Olen masentunut, ahdistunutkin, tunteet on kaaoksessa, pää sekaisin, joskus olen vihainen, ehkä tunnen että minua on kohdeltu epäoikeudenmukaisesti, marttyyrikin olen joskus... Minulle tuo möyriminen on vaihe, jonka tarvitsen.

Jossain vaiheessa sitten tulee tunne, että nyt riittää rypeminen. Alan nostaa itseäni ylös taantuneesta tilasta. Suuntaan ajatukset eteenpäin, teen paljon ihan käytännön töitä: laitan ruokaa, kävelen, maalaan, remontoin..., päätän yrittää uudelleen tai etsin korvikkeita tappiolle. Saatan valehdella itselleni, että ei tuo nyt niin tärkeä juttu ollut. Asenteeni on, että kun yksi ovi sulkeutuu, joku toinen aukeaa. Etsin sitä uutta ovea. Jossain vaiheessa ovi löytyy ja elämä jatkuu joskus jopa aiempaa parempana...

Näin isoissa tappioissa. Pienissä vastoinkäymisissä olen vuosien kuluessa tullut aika kovanahkaiseksi. Totean mielessäni, että turpiin tuli... ja se siitä. Joskus vedän takaisin, usein en viitsi.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Maaria » 03.09.2015 14:22

Minäkin olen työhaluton. Siitäkin voi keskustella. Teen kyllä hommia kotona. Olen 42 vuotta ja ollut vuosia eläkkeellä.
Maaria

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.09.2015 18:35

Jatkuvia ahdistushuippuja ollut psykiatrin tapaamisen jälkeen. Olen helvetillisessä tilanteessa.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.09.2015 18:44

Pinja kirjoitti:Jatkuvia ahdistushuippuja ollut psykiatrin tapaamisen jälkeen. Olen helvetillisessä tilanteessa.

Miten koirasi jakselee?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 03.09.2015 18:47

Hyvin molemmat.
Pinja

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet