Aikuisen pukeutuminen

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Aikuisen pukeutuminen

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.09.2015 16:43

Trisse kirjoitti:Miksi sinä kiusaat minua nyt noin kovin?..

Kirjoitustesi kommentointi ja/tai kritisoiminen ei ole kiusaamista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 02.09.2015 16:50

Ryysy kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Vihjaat, että työkyvyttömyytesi olisi ominaisuus, johon et voi itse lainkaan vaikuttaa. Enpä usko, että noin olisi.
Pukeutuminen ja tennarit antavat kuvan ulospäin asenteestasi.

Ei ollut mulle kommentti. Mutta ihanpa vain pistin merkille, että vaatteet on kalliita - siis jos asialliset ja hyvät haluaa osataa!...

Ei välttämättä - ja kymmenen halpaa tulee helposti kalliimmaksi kuin yksi hyvä.
Ryysy kirjoitti:... Miten työkyvyttömyyteen voi itse vaikuttaa, on toinen ihmetyksen aiheeni...

Ihminen itsehän on ainoa joka siihen voi vaikuttaa.
Mikään hoito ei toimi niin, että hoito vain "kaadetaan sinuun" ulkopuolelta -> ja sitten sinä alat voida paremmin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja toope » 02.09.2015 17:09

Miten niin olet jäämässä työkyvyttömyyseläkkeelle, trisse?
Sun viimeinen työsi meni kai hyvin ja se vissiin osoitti että olet työkuntoinen?
toope

ViestiKirjoittaja toope » 02.09.2015 17:25

Eikö mt-sairaiden tarvitse ensin olla 300 päivää Kelan sairauspäivärahoilla ja sitten vasta haetaan kuntoutustukea tms.
Suuri vitsi olisi, jos sinä pääsisit työkyvyttömyyseläkkeelle.
toope

ViestiKirjoittaja Pinja » 02.09.2015 17:46

NYT LOPPU PYÖRIMINEN TRISSEN HOITO JA TYÖASIOIDEN YMPÄRILLÄ!
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.09.2015 17:51

Trisse kirjoitti:Miksi sinä kiusaat minua nyt noin kovin? Ymmärrän että haluat antaa takaisin pistojani mutta olen jäämässä työkyvyttömyyseläkkeelle, en jaksa nyt piikittelyäsi millään. Voisitko lopettaa kiusaamisen?
- -

Ei kirjoittelu sinun kuvaamastasi asioista kosketa ainoastaan sinua, vaan on yleisesti luettavissa. En voi periksi antamista enkä luovuttamista yleensä suositella kenellekään. Ei kirjoittamasi kommentointi ole sinun kiusaamista. Kuten sanoin toisessa ketjussa, ei minulla ole henkilökohtaisesti mitään sinua vastaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.09.2015 17:57

Ryysy kirjoitti:Mitä tykkäätte tällaisista 2-in-1 -neuletakeista, joissa on ikäänkuin muka-paita ja neule tms. samassa? Ei siis tarvitse olla juuri tällainen kuin kuvassa... Entä sitten sellaiset paidat, joissa on olevinaan kauluspaita alla (en löytänyt kuvaa)?

Kuva

Ei vaatteissa mitään vikaa ole, kun ne ovat ehjät, puhtaat ja sopivat, vuodenajan mukaiset, sään mukaiset, eivät liian isot eivätkä liian pienet, eivät huomiotaherättävän seksikkäät tms. väriset ja kun ne ovat riittävän asialliset. (Siis työhönottohaastattelussa.)
Hilppa

ViestiKirjoittaja toope » 02.09.2015 20:08

Pinja kirjoitti:NYT LOPPU PYÖRIMINEN TRISSEN HOITO JA TYÖASIOIDEN YMPÄRILLÄ!

Lopeta draama.
En ole koko ketju lukenut mutta yleensä se kyllä ihan trisse itse joka tuo omat hoitonsa esiin.
toope

ViestiKirjoittaja Ryysy » 03.09.2015 03:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Ryysy kirjoitti:Mutta ihanpa vain pistin merkille, että vaatteet on kalliita - siis jos asialliset ja hyvät haluaa osataa!...

Ei välttämättä - ja kymmenen halpaa tulee helposti kalliimmaksi kuin yksi hyvä.

Niin, mutta siis nyt, kun oikein riuhkaisin ja ostin kokonaisen kollaasin: paita, housut ja kengät! Pikkaisen muka-arvioin budjetin taas väärin. Mutta hienot on (toki vain kengät hyvälaatuiset) - sellaiset jotka kelpaavat ihan normaaliinkin käyttöön. Tällaisia vaatteita kaipaisin "tuulipukujen" tilalle enemmänkin. Tuntuu kuin näyttäisi ihmiseltä.
Ryysy

ViestiKirjoittaja toope » 03.09.2015 05:59

Miksi kukaan suaTrisse kannustaisi työhön, kun itse tähtäät työkyvyttömyyseläkkeelle?
toope

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.09.2015 10:35

Onhan työjaksosta jotain hyötyäkin ollut. Sai päivärytmin kohdalleen, taloustilanteeseen kohennusta ja tutustumisen helpotettuun työrytmiin, mikä tarkoitti lyhyempää työpäivää, jossa realisoitui käsitys omista kyvyistä. Ei se pelkkää miinustakaan ollut.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.09.2015 12:46

Trisse kirjoitti:- -

Kysymykseni oli tämä: "Siis tarkoituksesi oli kannustavassa mielessä ottaa esille että minun työni eivät ole jatkuneet? Millä tavoin luulit viestiesi kannustavan minua yrittämään?"

Sinun omaan henkilökohtaiseen tilanteeseesi minulla ei ole mitään sanottavaa. Tukityöjaksojen tarkoitus yleisemmin on työelämään takaisinpääsyn tukeminen ja helpottaminen. Tiedän ja tunnen tapauksia, joissa tukityö on johtanut pidempään ja jopa toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.09.2015 12:57

Trisse kirjoitti:Yksityisellä voi johtaa. Minullakin on johtanut. Kaupungilla ei.

(Vittuakos aloit vänkyttää sitten?)

Valtiolla voi johtaa myös. Olen nähnyt.

Sitäpaitsi enää ei solmita uutta työsopimusta ilman koeaikaa.

Voit tietenkin nähdä toisenlaisen kirjoittelun(/puheen) kuin mihin olet tottunut vänkyttämisenä, mutta muuta en voi sanoa kuin, että ilmeisesti alkoi antaa sinulle ajatuksen aihetta, koska noin reagoit.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 03.09.2015 13:04

Trisse kirjoitti:Yksityisellä voi johtaa. Minullakin on johtanut. Kaupungilla ei.

Johtaa myös todennäköisesti kaikissa pääkaupunkiseudun kaupungeissa. Tiedän monta vakituisesti työllistynyttä.

Jos hoitaa työnsä hyvin, osoittaa kiinnostusta ja on aktiivinen, ihan varmasti löytyy jatkoa.
Jos ei juuri siinä yksikössä missä on ollut tuettuna, sitten jossain muualla. Viidakkorumpu rummuttaa kyllä.
Ei tarvitse olla edes mikään supertyöntekijä.

Jos sensijaan tekee mitä käsketään vähän löysästi ja innottomasti ja unohtaa oma-aloitteisuuden ,
ei löydy kun tuettua työtä. Joskus ei oteta edes tukityöhön. Viidakkorumpu rummuttaa siinäkin.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 03.09.2015 13:13

Asiallista minusta Hilpan kirjoittelu. Ei kiusaamista ollenkaan.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 05.09.2015 21:56

Kuvassa klassinen "pappakenkä" (oma nimitykseni [Edit: hain googlen kuvahausta ko. sanalla eli siis asia on tunnettu kuitenkin eikä vain päässäni]). Näitä on myös harmaana, joka on vielä parempi. Ovat niin hirveät, että ovat melkein hienot.

Kuva
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.09.2015 22:19

Kuva
Bally 395,00
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Romulaatikko