Silmiin katsominen kannattaa

Silmiin katsominen kannattaa

ViestiKirjoittaja Pinja » 27.07.2015 15:14

Artikkeli silmiin katsomisesta ja hymystä: (Hyvä terveys): http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mik ... annattaa_1
Pinja

Re: Silmiin katsominen kannattaa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.07.2015 16:52

Hyvä kirjoitus mutta tietojen puolesta puutteelinen aloitus.

(- -)
SILMÄNRÄPÄYS RIITTÄÄ

Kun näemme toisen ihmisen kasvot, aivoissamme alkaa valtava myllerrys. Aivot käsittelevät kaikkea sitä tietoa, jonka silmät meille tarjoavat. Onko vastassani mies vai nainen, onko hän nuori vai vanha? Tunnenko hänet ennalta, onko hän samaa rotua kuin minä itse? Hymyileekö hän, onko hän vihamielinen? [PP]

Enpä tiedä!

Kaikesta tästä päättelemme silmänräpäyksessä, kuinka ihmistä kannattaa lähestyä vai kannattaako lainkaan aloittaa vuorovaikutusta. Toisen ihmisen katseleminen laukaisee meissä myös kysymyksen: mitä tuo toinen minusta ajattelee. Mietimme, mitä vastapuoli haluaa, mitä hän suunnittelee ja mitä hän aikoo tehdä seuraavaksi.
(- -)

Se ei olekaan aivot, jotka ko. päätelmiä tekevät, vaan me, sinä ja minä. - Jos menet pasiliskona sisään aivoon, etä löydä sieltä yhtään ajatusta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 27.07.2015 18:13

Artikkelin sivussa olleesta palkista: "Jalkakäytävällä vastaasi tulee toinen ­kävelijä. Jommankumman on väistettävä, muuten törmäätte toisiinne. Mutta kumpi ja mihin suuntaan?"

Molemmat ohittavat toisensa oikealta aina. Liikennevaloissa ja joissakin muissa tilanteissa voi olla joskus toisin päin.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Pinja » 27.07.2015 22:18

Mitä tarkoittaa avoin vuorovaikutukselle, kun puhutaan hymystä, että jos hymyilee se on osoitus siitä, että on avoin vuorovaikutukselle?
Pinja

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa