Näillä kelpaa pyyhkiä

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Näillä kelpaa pyyhkiä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.07.2015 00:09

Eli näillä kelpaa pyyhkiä!

Your Actual Problem
Fears others will try to hold her back from achieving her goals and the things she wants. Puts on the charm and can be manipulative towards others hoping she can get them to do as she wishes and making it easier for her to reach her own goals.

Your Actual Problem #2
"Impressed by unique and one of a kind things, and by people with exceptional personalities. Tries to takes the characteristics she likes in other people and apply it to herself as well as coming across as a unique individual."
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.07.2015 15:25

Varoitus, saattaa sisältää juonipaljastuksia elokuvasta Experiment (2010)

Liittyy eritteisiin: pari päivää sitten tuli televisiosta siihen oikeaan vankilakokeeseen pohjautuva elokuva. Minkä takia tämä yksi vanginvartijan rooliin 'päässyt' heppu sai erektion, kun pääsi nöyryyttämään vankeja? Sille (henkilölle) kyllä kehiteltiin elokuvassa jotain taustatarinaakin...
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 16:18

Ostin jostain matkalle mukaan sellaisen kirjan kuin "101 erätaitoa - Retkeilijän parhaat vinkit". Kirjan on kirjoittanut kokenut retkeilijä Lars Monsen. Yksi retkeillijän parhaista vinkeistä oli, että saniaisia kannattaa käyttää luonnossa perseen pyyhkimiseen vessapaperin sijaan. Minulla ei ole enää sitä kirjaa, mutta muistaakseni hän kuvaili saniaisia pehmeiksi ja paheksui muiden retkeilijöiden jälkeensä jättämiä käytettyjä papereita.
Hermes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.07.2015 16:33

No johan nyt! - Kuoppa maahan ja tavarat talteen (varsinkin "julkisemmilla" paikoilla).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.07.2015 16:48

Oliko siinä retkikirjassa tietoa, kuinka kuukautissuojien kanssa toimitaan?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 17:29

Psykopatologia kirjoitti:No johan nyt! - Kuoppa maahan ja tavarat talteen (varsinkin "julkisemmilla" paikoilla).

Olen lukenut kokeneemmilta retkeilijöiltä, että luonnossa eläimet saattavat kaivaa retkipaikan "aarrearkun" auki ja levittää paperit ympäriinsä. Monet ovat suositelleet, että paperit viedään esimerkiksi ziplock-pusseissa pois yleisien retkipaikkojen lähettyviltä.
Hermes

ViestiKirjoittaja Hermes » 09.07.2015 17:31

Ryysy kirjoitti:Oliko siinä retkikirjassa tietoa, kuinka kuukautissuojien kanssa toimitaan?

Ei, mutta sain juuri vähän aikaa sitten linkin, joka kosketti naisten hygieniaa retkillä. Voin laittaa sen tänne, jos se tulee vastaan, kun käyn läpi noita tallentamiani listoja.
Hermes

ViestiKirjoittaja Ryysy » 09.07.2015 18:37

Ehdottomasti.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 10.07.2015 10:04

Toivottavasti löytyy ohjeet. Kiinnostaa myös onko niissä huomioitu karhun tai joidenkin verenhimoisten petojen mahdollisuus.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 10.07.2015 13:23

Helmenkalastaja kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Kun näen vaivaa sanoa jotain niin oletan, että myös kuunnellaan.(Ja minua yleensä myös kuunnellaan.) Muutenhan kaikki on aivan turhaa, siis puhuminen.

En voi - omaksikin harmikseni - olla tarttumatta lihavoimaani ilmaisuun. Mainostat vaivannäköä tuottaessasi tälle palstalle materiaalia (josta muut käyttäjät saavat poimia hyviksi kokemansa palat). Ihmetyttää, millä perustelet vaivannäköäsi; kaiken sanottavasi sanot miten nyt näppäimistöltä vain sattuu pääsemään. Kirjoituksesi vilisevät virheitä. Edes palstalla aikoinaan suomen kielellä kirjoittanut ulkomaalainen ei tainnut tehdä yhtä paljon kirjoitusvirheitä kuin sinä. Eikä sinua voisi vähempää kiinnostaa (ja sana 'kiinnostaa' tosiaankin kirjoitetaan kahdella ännällä!). Jo pelkästään se, ettei sinua kiinnosta, osoittaa minulle, ettet ole ihminen, jolta haluan ottaa vastaan mitään. Saatan jäädä jotakin hyvää paitsi, mutta tuskinpa vain.

Enemistö on aina väärässä. Maailma toimii niin.
Saiko tuo vastine tuntemaan itsesi viisaaksi ja erinomaiseksi, ainakin paremmaksi kuin Kaapo?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 10.07.2015 13:28

Gabriel kirjoitti:Enemistö on aina väärässä. Maailma toimii niin...

Ei toimi.
Enemmistö saattaa olla väärässäkin, muttei suinkaan aina. Ja vain hyvin harvoin joku on yksin oikeassa ja kaikki muut väärässä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 10.07.2015 19:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Enemistö on aina väärässä. Maailma toimii niin...

Ei toimi.
Enemmistö saattaa olla väärässäkin, muttei suinkaan aina. Ja vain hyvin harvoin joku on yksin oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Julkinen mielipide on aina julkinen mielipide. Kun epänormaalista tulee normi niin totuus hämärtyy. Äänekkäimmät ovat ne joilla on kovin agressio ja ne ei välttämttä ole aina oikeassa vaikka ovatkin näkyvimpiä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.07.2015 20:05

Esimerkkejä on molemmista tapausryhmistä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.07.2015 20:11

Gabriel kirjoitti:Julkinen mielipide on aina julkinen mielipide. Kun epänormaalista tulee normi niin totuus hämärtyy. Äänekkäimmät ovat ne joilla on kovin agressio ja ne ei välttämttä ole aina oikeassa vaikka ovatkin näkyvimpiä.

Sinä olet tällä foorumilla esiintynyt äänekkäästi ja näkyvästi. Luulen, että noin on käynyt juuri aggressiivisuutesi vuoksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 10.07.2015 20:16

Mirri kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Julkinen mielipide on aina julkinen mielipide. Kun epänormaalista tulee normi niin totuus hämärtyy. Äänekkäimmät ovat ne joilla on kovin agressio ja ne ei välttämttä ole aina oikeassa vaikka ovatkin näkyvimpiä.

Sinä olet tällä foorumilla esiintynyt äänekkäästi ja näkyvästi. Luulen, että noin on käynyt juuri aggressiivisuutesi vuoksi.

Arvioit väärin. Olen Näkyvin mutta en äänekkäin.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.07.2015 20:23

Sellaista sattuu - virheellisiä arviointeja toisista kirjoittajista. Niitä sattuu myös sinulle, usko pois.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 10.07.2015 20:30

Mirri kirjoitti:Sellaista sattuu - virheellisiä arviointeja toisista kirjoittajista. Niitä sattuu myös sinulle, usko pois.

Painitaanko?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 10.07.2015 20:40

Paini sinä, jos haluat ja tunnet tarvetta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.07.2015 22:09

Psykopatologia kirjoitti:Esimerkkejä on molemmista tapausryhmistä.

Jos eivät muut osaa keskustella, ei osaa Kaapokaan. Hän esittää epätarkan ja jopa virheellisen väitteen, kun viestin tulisi sisältyä jo ilman kyselyäkin valaisevia esimerkkejä. Täten lauseet jäävät ikään kuin irrallisiksi huutomerkeiksi ilman jatkoa. On vaivalloista lypsää lisävalaistusta (ikään kuin naisen) rinnoista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 10.07.2015 22:55

Gabriel kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Kun näen vaivaa sanoa jotain niin oletan, että myös kuunnellaan.(Ja minua yleensä myös kuunnellaan.) Muutenhan kaikki on aivan turhaa, siis puhuminen.

En voi - omaksikin harmikseni - olla tarttumatta lihavoimaani ilmaisuun. Mainostat vaivannäköä tuottaessasi tälle palstalle materiaalia (josta muut käyttäjät saavat poimia hyviksi kokemansa palat). Ihmetyttää, millä perustelet vaivannäköäsi; kaiken sanottavasi sanot miten nyt näppäimistöltä vain sattuu pääsemään. Kirjoituksesi vilisevät virheitä. Edes palstalla aikoinaan suomen kielellä kirjoittanut ulkomaalainen ei tainnut tehdä yhtä paljon kirjoitusvirheitä kuin sinä. Eikä sinua voisi vähempää kiinnostaa (ja sana 'kiinnostaa' tosiaankin kirjoitetaan kahdella ännällä!). Jo pelkästään se, ettei sinua kiinnosta, osoittaa minulle, ettet ole ihminen, jolta haluan ottaa vastaan mitään. Saatan jäädä jotakin hyvää paitsi, mutta tuskinpa vain.

Enemistö on aina väärässä. Maailma toimii niin.

Olen lukenut vastauksesi läpi useampaan kertaan enkä sittenkään ymmärrä, mitä sillä haluat sanoa. En näe kirjoituksellasi mitään yhteyttä siihen, mitä minä kirjoitin yllä. Jos et vastaa etkä edes kommentoi, on aivan turhaa lainata minun kirjoitustani ja aivan yhtä turhaa on puhua keskustelemisesta.

Jos sitten väkisin yrittäisin luoda yhteyden kirjoitustemme välille, joutuisin ajattelemaan, että pidät oikeinkirjoitusta turhana. Että oikein kirjoittavat ovat väärässä. Sitäkö yrität sanoa? Että olisi jotenkin hienompaa kirjoittaa väärin?

Ehkä vastaat paremmin suoraan kysymykseen: missä vaivannäkösi näkyy? Kirjoitustesi määrässä? Tekstin holtiton suoltaminen ei ole vaivannäköä, sisältö voisi olla, jos sellaista olisi.

Gabriel kirjoitti:Saiko tuo vastine tuntemaan itsesi viisaaksi ja erinomaiseksi, ainakin paremmaksi kuin Kaapo?

Miksi olisi saanut? Sinulta taisi jäädä pointtini tajuamatta. Pyrin tuomaan tietoisuuteesi, että tapasi kommunikoida täällä ei edistä Asiaasi. Jos siis haluat, että sinua kuunnellaan, niin kuin sanoit olettavasi. Kun kirjoituksiasi lukiessaan vähän väliä kompastuu kieli- ja kirjoitusvirheisiin, ei paljon muuta jää mieleen kuin että onpa ylimielinen tyyppi, kun ei viitsi lainkaan ottaa lukijoitaan huomioon. Olen toki pannut merkille myös sen, että saarnaat yhtä ja teet toista, niin kuin Perttikin jo totesi.

En koskaan ajattele sinua Kaapona. Liian lupsakka nimi sinulle.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko