Mirri kirjoitti:Gabriel, olet tehnyt hyvin selväksi, että sinä olet tullut tälle foorumille muuttamaan toisia kirjoittajia parempaan suuntaan; jakamaan 'tietoa' ja suorastaan toitottamaan sitä, jotta toiset voisivat muuttua. Kuten olet kertonut: haluat, että asiasi menee perille kovaankin päähän.
Tuskin on yhtään sen pahempaa kuin sinun halusi kouluttaa täällä toisia, vaikka joku haluaisikin kouluttaa sinua. Syystä tai toisesta et hyväksy sitä, että siinä kuin sinä näet foorumilla muuttumistarpeita toisissa ihmisissä, täällä on lukijoita ja kirjoittajia, jotka näkevät sinussa muuttumistarpeita ja myös oivallisen koulutuskohteen. Mutta näinhän se menee - hiomme foorumin käyttäjinä toisistamme särmiä pois...
Mielestäni kuvio on kuitenkin hieman toinen. Minä kirjoitan asioita ja niitä voi halutessaan poimia. Se mikä nyt näkyy, on pelikuva palstalaisista. Kun tulin palstalle niin muutamassa päivässä alkoi myllerrys. Minä toin tullessani jotain joka sekoitti pakan. Palsta-auktoriteetit tunsi olonsa uhatuksi. Minua täytyi vähätellä ja leimata oppimattomaksi jne., upper class naiset alkoi juntittelemaan ym. Minä edustan uhkakuvaa monelle totuttuun omaan asemaan palstalla. Oma arvostus koetaan uhatuksi koska palstalle on ilmestynyt
mies joka esittää ajatuksia ja toimii tavalla jota ei pysty jäsentelemään. Asiallisesti keskustelevia yritetään leimata jne. Kysymys on alitajuisesta vallasta.
Lopulta tilanne kuitenkin tulee rauhoittumaan ja minä kirjoitan muiden joukossa aivan normaalisti ilman, että se herättää enää suurempia tunteita.