Häpeättekö mt-ongelmianne?

Re: Häpeättekö mt-ongelmianne?

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 21:50

Minut on määritelty vaikeasti vammaiseksi, ja en ole kuullut kenenkään muun palstalla kertoneen olevan samalla määritelmällä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 21:52

Pinja kirjoitti:Minut on määritelty vaikeasti vammaiseksi, ja en ole kuullut kenenkään muun palstalla kertoneen olevan samalla määritelmällä.

Eihän se, ettei kukaan ole täällä kertonut olevansa määritelty vaikeavammaiseksi tarkoita sitä, että sinä olisit ainoa.

Ketjussa on puhuttu mt-ongelmien häpeämisestä yleensä - ei sinusta tai sinun vaikeavammaisuudestasi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 21:53

Sateentekijä kirjoitti:Pinja sinä et ole niin tärkeä, että sinulle olisi luotu oma ketju. Mikä ihme sinua oikein vaivaa?

Huomasin kyllä, että en ole tärkeä, kun puhuitte minua tarkoittaen. Jos kukaan muu ei ole kertonut tulleensa määritellyksi vaikeasti vammaiseksi, minä olen nähtävillä joka on määritelty.
Pinja

ViestiKirjoittaja Ryysy » 07.07.2015 21:56

Mutta onhan tuo myös byrokratinen juttu ja käsitteellinen juttu. Esim. Kela jos myöntää vammaistukea jollekin lapselle, lapselle ei myönnetä mitään ihmisarvoa / ihmisyyttä alentavaa juttua, vaan hänelle myönnetään taloudellista tukea esim. toimintaterapiassa tms. käynnistä aiheutuneisiin kuluihin. Paljon muitakin esimerkkejä varmasti löytyisi.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 21:57

Pinja kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Pinja sinä et ole niin tärkeä, että sinulle olisi luotu oma ketju. Mikä ihme sinua oikein vaivaa?

Huomasin kyllä, että en ole tärkeä, kun puhuitte minua tarkoittaen.

Jäitä pöksyihin nyt Pinja. Et kai halua esiintyä draamakuningattarena ja marttyyrinä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 21:58

Esiinnyn uhrina.
Pinja

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:00

Todennäköisesti kaikki palstalaiset ovat olleet tietoisia siitä, että minut on määriltety vaikeasti vammaiseksi, koska olen siitä monessa kohtaa maininnut.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:05

Pinja kirjoitti:Esiinnyn uhrina.

Miksi haluat väenvängällä tehdä itsestäsi uhrin, vaikka aineksia sellaiseen ei ole olemassa?
Pinja kirjoitti:Todennäköisesti kaikki palstalaiset ovat olleet tietoisia siitä, että minut on määriltety vaikeasti vammaiseksi...

En minä ainakaan ole tuollaiseen luokittelun olemassaoloa tienny, saati kiinnittänyt sellaiseen huomiota.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:05

Lopeta sinä tuo valittaminen.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:06

Pinja kirjoitti:Lopeta sinä tuo valittaminen.

Juu, lopetetaan kumpikin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:06

En arvosta teitä enää, tämän keskustelun jälkeen. Arvostan ainoastaan niitä, jotka eivät ole tähän keskusteluun puuttuneet loukaten kuten Trisse, Kissi, Jill ja Ryysy.
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.07.2015 22:07

Jokainen ihminen on ketjun/(laulun) arvoinen...

Miksi Pinja haluat ikään kuin marttyyriksi aiheessa, jossa olet ilmoittanut kehittyneesi ja haluavasi kehittyä edelleen?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:09

Kiitos ilmoituksesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:11

Vaikka olen kehittynyt ja haluan kehittyä minulla on kuitenkin historia, jota puheenne koskee. En ole valinnut uhrin osaa vaan olen ilman haluani joutunut törkeiden puheiden kohteeksi. Ihmisyyden menettäminen on rankka sana ja aihe, joista sellaisena puhutaan. En ole saanut haluamaani huomiota, kukaan ei myönnä loukanneensa.
Viimeksi muokannut Pinja päivämäärä 07.07.2015 22:13, muokattu yhteensä 2 kertaa
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.07.2015 22:11

Pinja, yhtään ei tiedetä kuinka moni vaikeasti vammainen psykiatrinen potilas lukee tätä foorumia.

Arvelen, että Psykopatologia lausahti ihmisyys-kommenttinsa ajattelemattomuuksissaan, joten eikö sen voisi jättää omaan arvoonsa ja panna ajattelemattomuuden piikkiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 22:13

Pinja kirjoitti:Vaikka olen kehittynyt ja haluan kehittyä minulla on kuitenkin historia, jota puheenne koskee. En ole valinnut uhrin osaa vaan olen ilman haluani joutunut törkeiden puheiden kohteeksi. Ihmisyyden menettäminen on rankka sana ja aihe, joista sellaisena puhutaan.

Väännät ihan väkisin itsestäsi uhria vaikka missään vaiheessa ei ole viitattu sinuun tai sinun vaikeavammaisuuteesi, saati väitetty sinun menettäneen ihmisyytesi. .
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:16

Miten voitte sitten puhua vaikeasti vammaisten ihmisyyden menettämisestä, jos ette pysty puhumaan ajatuksitanne minuun liittyen vaikeasti vammaisena. Puheenne koskivat joka tapauksessa minuakin ja muita vaikeasti vammaisia, vaikka olette väärässä puheissanne. Kertoo vaan asenteestanne ja ihanne ihmiskäsityksestänne, johon ei kuulu sekoamiset ja niiden hyväksyntä osana ihmisyyttä.
Pinja

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.07.2015 22:18

Kyllästynyt kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Vaikka olen kehittynyt ja haluan kehittyä minulla on kuitenkin historia, jota puheenne koskee. En ole valinnut uhrin osaa vaan olen ilman haluani joutunut törkeiden puheiden kohteeksi. Ihmisyyden menettäminen on rankka sana ja aihe, joista sellaisena puhutaan.

Väännät ihan väkisin itsestäsi uhria vaikka missään vaiheessa ei ole viitattu sinuun tai sinun vaikeavammaisuuteesi, saati väitetty sinun menettäneen ihmisyytesi. .

Psykopatologian viesti oli monitulkintainen, ja hän kieltäytyi selittämästä sitä mitenkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Pinja » 07.07.2015 22:18

Hän selitti sen, mutta poisti selityksensä pyynnöstäni.
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.07.2015 22:19

22:19
Pinja kirjoitti:Todennäköisesti kaikki palstalaiset ovat olleet tietoisia siitä, että minut on määriltety vaikeasti vammaiseksi, koska olen siitä monessa kohtaa maininnut.

Niin, mutta vain teknisesti. Emme ole pettäneet sinua ystävyydessä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet