Naisen rakkaus

Re: Naisen rakkaus

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.07.2015 12:55

Gabriel, voisivatko kokemasi 'iskut' ja 'monot' johtua sinun käyttäytymisestäsi; siitä ylimielisestä pöyhkeilystä ja tämän foorumin käyttäjien yläpuolelle neuvojaksi ja opettajaksi asettumisesta?
Jospa sittenkin toimit täällä jotenkin väärin, ja sinun pitäisikin korjata käyttäytymistäsi - onko aivan mahdoton ajatus?

Vielä tarkasti lukemisesta... Aikamoinen odotus ja vaatimus: toisten pitäisi lukea kaikki sinun viestisi tarkkaan... Käytännössä viestisi ovat sisällöltään niin vaihtelevaisia, että olisi järkevintä tehdä juuri päinvastoin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.07.2015 12:58

(- -) Gabriel (12:50)
Minähän kannan sitä vastuuta koko ajan. Koko ajan tulee iskua ja monoa. Joku hinta siitä täytyy maksaa. Ihminen on kuitenkin itse vastuussa omista tunteistaan. Sinä olet vastuussa omistasi niinkuin minäkin omistani.

(Ikään kuin) vastuuta ei kannettaisi, jos ei tulisi monoa?!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 12:58

Gabriel kirjoitti:Minähän kannan sitä vastuuta koko ajan. Koko ajan tulee iskua ja monoa. Joku hinta siitä täytyy maksaa. Ihminen on kuitenkin itse vastuussa omista tunteistaan. Sinä olet vastuussa omistasi niinkuin minäkin omistani.

Et kanna, vaan sysäät kaiken sinulle esitetyn kritiikin sen esittäjän viaksi tai hänen omista syistään johtuvaksi.
Gabriel kirjoitti:... Kirjoitan asioista yleisellä tasolla ja joskus myös omalla esimerkillä. En syyttele, jos joku syyttää minua niin analysoin. Jos muut pysyy samoissa raameissa niin silloin ei ole ogelmaa.

Kuten jo sanoin, sinun "analyysisi" eivät perustu tosiasioihin, eivätkä niin ollen kestä lähempää tarkastelua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:11

Perusteltu kritiikki on ooko, kyllä sen kestää. Riippumatta siitä mitä sinä sanot analyysini toimivat. Ne tekee sen minkä ne on tarkoitettu tekevän. Pitäisikö minun sinun mielestsi vain "ottaa turpaan" vastaamatta?
Ei, kyllä kaikki on juuri näin niinkuin pitääkin ja sinä tiedät sen.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.07.2015 13:15

Gabriel kirjoitti:... Mitä syvemmälle menee itsessään niin sitä vähemmän kenenkään ulkoinen esiintyminen ärsyttää.

Miksi sinä siis selvästi ärsyynnyt toisten ulkoisesta esiintymisestä? Taidat itse tarvita omia lääkkeitäsi.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 13:21

Gabriel kirjoitti:Perusteltu kritiikki on ooko, kyllä sen kestää...

Et kuitenkaan ole ottanut kuuleviin korviisikaan, vaikka useat kirjoittajat ovat esittäneet sinulle kritiikkiä käytöksestäsi ja esiintymistavastasi. Lähes kaiken kritiikin olet torjunut tyystin, sekä väittänyt sen perustuvan vain esittäjänsä vikoihin, heikkouksiin tai ominaisuuksiin.
Gabriel kirjoitti:... Riippumatta siitä mitä sinä sanot analyysini toimivat...

Olen eri mieltä; analyysisi eivät osu maaliinsa, eivät edes samalle seinälle.
Gabriel kirjoitti:... Pitäisikö minun sinun mielestsi vain "ottaa turpaan" vastaamatta?...

Tähän mennessä ei vielä kukaan ole potkinut sinua munille tai vetänyt turpaan.
Gabriel kirjoitti:... Ei, kyllä kaikki on juuri näin niinkuin pitääkin ja sinä tiedät sen.

En tiedä, ja siksi olenkin väitteestäsi täysin eri mieltä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:23

Helmenkalastaja kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:... Mitä syvemmälle menee itsessään niin sitä vähemmän kenenkään ulkoinen esiintyminen ärsyttää.

Miksi sinä siis selvästi ärsyynnyt toisten ulkoisesta esiintymisestä? Taidat itse tarvita omia lääkkeitäsi.

Kyllä minäkin olen omaa lääkettäni syönyt. Tällä palstalla kuitenkin "aseet eivät ole" aina puhtaat, loogiset perustelut ei päde jne. Se asettaa tiettyjä rajoituksia myös. Jos minä kirjoitan yksi viittä vastaan niin onhan se hieman haastavampi kulma katsoa asioita kuin sieltä toisesta päästä. Tämä palsta on erittäin hyvää treenausta minulle.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:28

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Perusteltu kritiikki on ooko, kyllä sen kestää...

Et kuitenkaan ole ottanut kuuleviin korviisikaan, vaikka useat kirjoittajat ovat esittäneet sinulle kritiikkiä käytöksestäsi ja esiintymistavastasi.

Perusteltua kritiikkiä on tullut harvoin.
Jos toinen on ollut oikeassa olen sen myöntänyt joskus jopa pyytänyt anteeksi.
Kuinka moni on pyytänyt anteeksi minulta?

Kuinka haluaisit, että muuttuisin ja miksi?
Kertokaa kaikki omin sanoin millainen minun pitäisi olla, että en olisi "suolainen enkä makea".
Mielestäni tässä on nyt erittäin hyvä paikka kysyä perusteluja jos vaatimuksia esitetään.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 13:35

Gabriel kirjoitti:... Tällä palstalla kuitenkin "aseet eivät ole" aina puhtaat, loogiset perustelut ei päde jne...

En ole huomannut sinun esittäneen loogisia perusteluja millekään väitteellesi. Voinet varmaankin kertoa missä niitä olet esittänyt.
Huomaa, ettei pelkkä väite "teet noin, koska..." ei ole looginen, eikä se myöskään perustele mitään.
Gabriel kirjoitti:... Jos minä kirjoitan yksi viittä vastaan niin onhan se hieman haastavampi kulma katsoa asioita kuin sieltä toisesta päästä...

Tuntuu siltä, että olet edelleen sitä mieltä, että vain sinä olet oikeassa ja kaikki sinua kritisoineet väärässä.
Tuota asennettasi minä pidän perusteettomana omahyväisyytenä ja sellaisena kovapäisyytenä josta sinä olet muita syyttänyt.
Gabriel kirjoitti:... Tämä palsta on erittäin hyvää treenausta minulle.

Esitän toivomukseni, ettet pyrkisi käyttämään ihmisiä harjoitusvastuksenasi paikassa jossa he eivät halua kenenkään sparraajaksi ryhtyä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 13:46

Gabriel kirjoitti:Perusteltua kritiikkiä on tullut harvoin...

Saattaa johtua siitä, että kirjoittajat ovat pyrkineet olemaan hienotunteisia ja hyväkäytöksisiä, eivätkä ole tohtineet tai halunneet kepin nenässä kantaa eteesi todisteita heikkouksistasi - etenkin kun olet jo nyt syyttänyt kirjoittajia turpaan vetämisestä ja munille potkimisesta sekä monin eri tavoin vähätellyt omia puutteitasi.
Gabriel kirjoitti:... Kuinka haluaisit, että muuttuisin ja miksi?...

Ehdotan, että alkajaisiksi lakkaat esiintymästä "kuin CEO", koska tietotaitosi, sivistyksesi, osaamisesi ja käytöksesi ei sellaista käsitystä tai kuvaa sinusta tue.
Gabriel kirjoitti:... Mielestäni tässä on nyt erittäin hyvä paikka kysyä perusteluja jos vaatimuksia esitetään.

Nyt on esitetty.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 13:57

Ei ollut erityisen objektiivinen plaute. Osittain myös valheellinen tai tarkoituksella ymmärtämätön.
No, nyt sinä olet saannut sanoa sanottavasi.

Ajattelitko muuuttua yhtään itse?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 14:04

Gabriel kirjoitti:Ei ollut erityisen objektiivinen plaute...

Mikä siinä oli väärin, virheellista tai paikkaansapitämätöntä?
Gabriel kirjoitti:... Osittain myös valheellinen tai tarkoituksella ymmärtämätön...

Valheellisuutta tai valhetta ei viestini sisällä, mutta myönnän, etten ymmärrä sinua, syitäsi tai perusteitasi pyrkiä esiintymään jonkinlaisena opettajana, neuvojana tai auktoriteettina asioissa joita et näytä tuntevan tai hallitsevan.
Gabriel kirjoitti:... Ajattelitko muuuttua yhtään itse?

Olen luvannut yrittää parhaani mukaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 07.07.2015 14:52

Koita miettiä tällä kertaa itse vastauksia kysymyksiisi.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.07.2015 16:28

Gabriel kirjoitti:Koita miettiä tällä kertaa itse vastauksia kysymyksiisi.

Näköjään en ole ainoa, jolle jakelet tuota 'älyn' väläystäsi.
Muistelen sinun mitä kummallisimmassa tilanteessa kehottaneen minua (itse) miettimään vastausta sinulle esittämääni kysymykseen. Sanoit jopa, että pitääkö sinun olla aina minun ajatusteni tulkkina...

Mutta toinen toistaan oudompia tapauksia ollaan täällä itse kukin, joten etköhän sinä omine kummallisuuksinesi mahdu joukkoon. Sopii tämä foorumi varmaan sinun tarpeisiisi yhtä hyvin kuin muidenkin tätä käyttävien. Mielestäni sinä siis tarvitset ja käytät tätä foorumia siinä kuin muutkin; et ehkä itse ole vain vielä oivaltanut sitä asiaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.07.2015 16:56

(Ymmärtääkseni vastauksena minulle):
Gabriel kirjoitti:Koita miettiä tällä kertaa itse vastauksia kysymyksiisi.

Gabriel,
Jos sinä väität kommenttiani valheelliseksi, on sinun tehtäväsi kertoa missä kohtaa tai miltä osin se mielestäsi valheellinen on.

Mitään muutahan en ole sinulta kysynyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 08.07.2015 16:12

Mirri kirjoitti:Sopii tämä foorumi varmaan sinun tarpeisiisi yhtä hyvin kuin muidenkin tätä käyttävien. Mielestäni sinä siis tarvitset ja käytät tätä foorumia siinä kuin muutkin; et ehkä itse ole vain vielä oivaltanut sitä asiaa.

Kyllä minä olen oivaltanut. Syynkin olen jo melkein ensipäivinä sanonut. Siis oman henkilökohtaisen syyni.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.07.2015 16:21

Ei muille sanominen ole oleellista. Tärkeintä on, että itse tiedät mihin kaikkeen tarvitset ja käytät tätä foorumia. Ettet kuvittele olevasi täällä auttamassa tai peräti neuvomassa ja opettamassa muita.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 08.07.2015 16:53

Mirri kirjoitti:Ei muille sanominen ole oleellista. Tärkeintä on, että itse tiedät mihin kaikkeen tarvitset ja käytät tätä foorumia. Ettet kuvittele olevasi täällä auttamassa tai peräti neuvomassa ja opettamassa muita.

Alleviivaus minun. Tuo tuntuu olevan sinulle hyvin tärkeä pointti. Miksi?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 08.07.2015 17:43

Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ei muille sanominen ole oleellista. Tärkeintä on, että itse tiedät mihin kaikkeen tarvitset ja käytät tätä foorumia. Ettet kuvittele olevasi täällä auttamassa tai peräti neuvomassa ja opettamassa muita.

Alleviivaus minun. Tuo tuntuu olevan sinulle hyvin tärkeä pointti. Miksi?

Mielestäni tämä on keskustelufoorumi. Jos jollakin keskustelijalla on kuvitelma auttajan/neuvojan/opettajan - tai peräti julistajan - roolista, tasavertainen ja rakentava keskustelu kärsii. Olen vankasti sitä mieltä, ettei nettifoorumeja tulisi käyttää mihinkään opettamiseen tai julistamiseen, ei mihinkään oman asian ajamiseen vaikka miten itse uskoisi olevansa oikealla asialla ja toisten parhaaksi.

Foorumin kirjoittajilla ja lukijoilla on myös oikeus suhtautua torjuvasti, jos havaitsevat jonkun kirjoittajan käyttävän heitä oman (vaikka miten hyväksi havaitsemansa) asian levittämiseen - ikään kuin ilosanoman julistamiseen. Ei kenenkään tarvitse suostua väärinkäytön kohteeksi; ei edes nettifoorumilla.
Mitä jos kirjoitustesi synnyttämät voimakkaat reaktiot ovatkin lukijoiden jämäkkyyttä, mutta sinä et vain tunnista sitä sellaiseksi; et älyä, että lukijat yrittävät asettaa rajoja sinun ei-toivotulle ja huonoksi havaitulle käyttäytymisellesi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 08.07.2015 20:28

Kuva
Fingerpori. - HS 8.7.2015
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa