Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

Re: Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 27.06.2015 22:54

Olen puuttunut foorumilla muotoseikkoihin vain siksi - kuten jo aiemmin totesin - , että foorumi olisi hyvä luettava kaikilla laitteilla. (Yllykkeen tähän antoi Hermes.) Viestien sisältöihin en ole niinkään puuttunut, koska en voi muuttaa teitä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.06.2015 00:02

Vaikea minun olisi ryhtyä kirjoitusten sisällön hyvyyden tai huonouden arviointiin (ainakaan systemaattisesti), sillä silloin minun täytyisi myös perustella kritiikkini.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.06.2015 03:00

Sateentekijä kirjoitti:Mikä laittaa sinut olettamaan , että naisille on kirjoitettava eri tyyliin? Minun mielestäni ei ole mitään perustetta kirjoittaa naisille tai miehille eri tyyliin yleisissä asioissa.

On paljon todisteita miksi naisille kantaa kirjoittaa, puhua tai esiintyä eritavalla kuin miehille. Kyse myös on satunnaisesta "höystämisestä" ei jatkuvasti ja aina päällä olevasta tyylistä. Koska te myös tiedätte että olen mies on minulle edullisempaa pitkässä juoksussa käyttäytyä kuin "CEO" ennemmin kuin "talkkari".

Kirjoitan edelleenkin myös eräällä miesvaltaisella palstalla toisinaan (suljettu foorumi), tosin melko harvoin enää. Siellä yli 90% kirjoittajista on miehiä kaikista yhteiskuntaluokista. Myös ylläpito on miehiä. Sisääntuloni herätti valtavan myllerryksen ja sain bannejakin silloin tällöin. Lopulta asemani vakiintui ja minua on pyydety kirjoittamaan heidän paperileteensäkin, (koska minulla on erään alueen vankkaa tuntemusta ja kyky kertoa siitä), jonka olen myös tehnyt. Kuohunnan takana oli silloin(kin) "palsta-auktoriteettien haastamaninen" ja oman aseman "ottaminen". Maailma on myös pieni. Myöhemmin selkeni että yksi palstan perustajista ja ylläpitäjistä on oma kollegani liki 30 vuoden takaa. Hän otti minuun itse yhteyttä erään kirjoitukseni perusteella.

Tyylini kirjoittaa siellä eroaa tyylistäni kirjoittaa täällä.
Voisin myös olla kertomatta, miksi teen jotain. Keskustelua ei siitä synny jos siihen ei kiinitä huomiota.
Mielestäni kuitenkin kannattaa ilmituoda asioita siinäkin valossa että nykyiset "tasa-arvokoulutetut" kansalaiset on mies- ja nais asioissa välillä aika pihalla.
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 28.06.2015 03:13, muokattu yhteensä 3 kertaa
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.06.2015 03:03

Psykopatologia kirjoitti:Olen puuttunut foorumilla muotoseikkoihin vain siksi - kuten jo aiemmin totesin - , että foorumi olisi hyvä luettava kaikilla laitteilla. (Yllykkeen tähän antoi Hermes.) Viestien sisältöihin en ole niinkään puuttunut, koska en voi muuttaa teitä.

Asiat kannataa perustella. Joku saattaa pitää 1x2 entteriä pelkästään ykityiskohtiin takertuvan henkilön pilkunnussinnalta. Alleviivasin oleellisen.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.06.2015 09:51

Gabriel kirjoitti:Mielestäni kuitenkin kannattaa ilmituoda asioita siinäkin valossa että nykyiset "tasa-arvokoulutetut" kansalaiset on mies- ja nais asioissa välillä aika pihalla.

Missä asioissa pihalla, siis tarkemmin ottaen?
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.06.2015 11:00

No vaikkapa siitä että naisille ja miehille pitäisi kirjoittaa samalla tavalla taikka siitä että naiset tai miehet muka reagoisivat asioihin samalla tavalla. Eroja on liki joka asiassa. Toki yksilötasolla asiat vaihtelee, mutta keskimääräisiäkin eroja on.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.06.2015 15:02

Taistelet nyt kaikkea tieteellistä faktaa vastaan.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.06.2015 15:21

Gabriel, miten otat tällä foorumilla kirjottelussasi huomioon sen, että lukijoina voi olla miehiä siinä kuin naisiakin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.06.2015 15:24

Sateentekijä:
Lainasin kirjoituksen tarkoituksella, vaikka ylläpito taas sanoisi -turha lainaus-. On helpompi vastata, kun kirjoitus on tuossa nenän edessä.

Kirjoituksen voi myös maalata oman viestinsä alkuun nokan alle vastaamista varten ja sitten ennen lähetystä pyykiä pois.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.06.2015 15:39

Äijämentaliteettia! Niin pitääkin.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 28.06.2015 15:45

Mirri kirjoitti:Gabriel, miten otat tällä foorumilla kirjottelussasi huomioon sen, että lukijoina voi olla miehiä siinä kuin naisiakin?

Lukijoina tietysti voi olla, mutta satsaankin keskusteluun.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.06.2015 20:42

Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Gabriel, miten otat tällä foorumilla kirjottelussasi huomioon sen, että lukijoina voi olla miehiä siinä kuin naisiakin?

Lukijoina tietysti voi olla, mutta satsaankin keskusteluun.

Ainakaan känkkäränkästä höpiseminen ei ole nähnytkään keskusteluun satsaamista; sillä sanalla ilmaiset vain ylimielisyyttä ja halveksuntaa keskustelukumppaniasi kohtaan. Mutta jospa et satsaakaan keskusteluun naisten kanssa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 29.06.2015 01:38

Kyllä minä ihmisiin satsaan jos tunnen heidän olevan sen arvoisia. On hyödytöntä satsata jos toinen nussii pilkkuja ja pääasiallinen motiivi on riidan haastoo. Siitä ominaisuudesta on hyvä pyrkiä eroon.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.06.2015 07:44

Gabriel kirjoitti:Kyllä minä ihmisiin satsaan jos tunnen heidän olevan sen arvoisia. On hyödytöntä satsata jos toinen nussii pilkkuja ja pääasiallinen motiivi on riidan haastoo. Siitä ominaisuudesta on hyvä pyrkiä eroon.

Minun kanssani keskustellessasi olet puhunut känkkäränkästä, riidanhaastamisesta, pilkunnussinnasta, manipuloinnista, sanakikkailusta; olet jopa jossakin keskustelussa sanonut minun raapivan selkääsi. Tämän lausahduksesi laitan ihan erikseen, koska se oli huippu: annetaan hiukka köyttä.

Jollekin toiselle kirjoittajalle kerroit, ettei ole peilin vika jos naama on vino. Pidät itseäsi peilinä, muttet ymmärrä toisten ihmisten olevan sitä myös. Olet erehtynyt luullessasi kuvan heijastelun olevan yksipuolista, ei se ole. Peilit voivat olla - sinä peilinä muiden joukossa - rikkinäisiä ja heijastamiaan kuvia vääristäviä, mutta ne ovat silti peilejä. Joten peilien keskellä olet, tälläkin foorumilla.
Ehkä pidät omassa elämässäsi itsestäsi näkemääsi kuvaa aitona ja oikeana, mutta mitä jos täällä näetkin kuvan, joka ei tule näkyviin muualla. Kirjoittaminen - ja myös kirjoittamalla keskusteleminen - on paljastavaa puuhaa, haluttiin tai ei.

Olen nyt ylittänyt toisen kirjoittajan julkisessa ruotimisessa sellaisen rajan, että pidän parhaana lopettaa tämän keskustelun osaltani tähän.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.06.2015 12:11

Itse pidän sellaisesta keskustelusta, jossa vastataan täysin ilman sarvia ja hampaita, vain siihen, mitä kysytään, ilman provokaatiota, ilman nenäkkäitä vastakysymyksiä, ilman tulkintoja toisesta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.07.2015 22:02

Psykopatologia miksi Kyllästynyt jätti valvojan roolinsa ja lähti palstalta?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.07.2015 22:03

Tiedot ovat salaisia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 01.07.2015 22:07

Onko meillä valvojaa nytten ollenkaan?
Pinja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.07.2015 22:16