Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

Re: Tuntuu, että palstan ilmapiiri on muuttunut

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 17:11

Kumpi johdatti keskustelun minuun, Gabriel vai Toope?
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 25.06.2015 17:14

Älä ota paineita, painan ihan itse omiin viesteihin punaista huutomerkkiä.
toope

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 17:23

Hyvä juttu, niin minäkin joskus teen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 17:42

Mirri kirjoitti:Kumpi johdatti keskustelun minuun, Gabriel vai Toope?

Eikö se näy lukemalla?
Minusta ilmeisesti voi keskustella, mutta sinusta ei?
Miksi toisen persoonan ruotiminen muuten on niin kiintoisaa?
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 25.06.2015 17:47

Gabriel kirjoitti:

Eikö se näy lukemalla?

Paskassa on mukavaa pörrätä.
toope

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 18:01

Gabriel kirjoitti:

Eikö se näy lukemalla?

Gabriel, mielestäni toisiin kirjoittajiin kohdistamasi (neuvovat ja opastavat?) viestit ovat niin vahvoja, että ne suorastaan väkisin kiinnittävät huomion sinuun kirjoittajana. Panevat pohtimaan, että millainen henkilö ja millaisella asiantuntemuksella varustettuna tekstiesi takana mahtaa olla.

Sinun ei pitäisi joutua keskustelun - saati ruotimisen - kohteeksi, kuten ei minun, eikä kenenkään kirjoittajan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.06.2015 18:49

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 01:59, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 03:47

Sateentekijä kirjoitti:Kiitän luennostasi. Kuitenkin minä olen minä ja sinä sinä. Miksi sinun täytyy tulla opettamaan , miten minä saan kirjoittaa ja miten en? Mitä sinä minun sosiaalisesta tyhjyydestäni kuvittelet tietäväsi?

En minä sinua opeta enkä muitakaan. Kerroin aikaisemmin, että katan "seisovan pöydän" josta jokainen voi poimia haluamiaan asioita. Kun kirjoitan niin arvioin myös itseäni. Tarkkailen itseäni ja sitä millainen tunnereaktio sisälläni esimerkiksi jostain hyöväkkäävästä kommentista syntyyy. Makustelen sitä ja mietin että oliko tuossa perää ja mikä on vastaajan motiivi. Kirjoitan vastauksen joka yleensä on harkittu. Joskus annan tunteelle vallan, mutta silloinkin kirjoitan yleensä tarkoituksella. Eli kyseisen tunteen näyttäminen jossain tilanteessa on tarkoituksenmukaista. Tarkkailen myös motiivejani. Onko motiivi itsekäs, huomihakuinen, manipuloiva, toista tukeva, aitoa halua auttaa jne. Eli en katsele pelkästään muita vaan katselen myös itseäni ja koitan oppia asioita siitä mitä saan vastineeksi.

Tästä saattaa tulla laskelmoiva tunne, mutta se ei ole laskelmointia (ainakaan kokonaisuudessaan) vaan sitä, että pyrin tiedostamaan useammalla tasolla miksi ihmiset tekee jotain tai sanoo jotain. Tutkimalla itseään ymmärtää myös muita. Nettikeskustelu pelkästään keskusteluna on harvoin antoisaa. Mutta yksinkertaisestakin asiasta saa antoisan kun rupee luotaamaan sitä hieman syvemmin. Netti itse asiassa on hyvä paikka opiskella asioita ihmisistä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 03:58

Mirri kirjoitti:Gabriel, mielestäni toisiin kirjoittajiin kohdistamasi (neuvovat ja opastavat?) viestit ovat niin vahvoja, että ne suorastaan väkisin kiinnittävät huomion sinuun kirjoittajana. Panevat pohtimaan, että millainen henkilö ja millaisella asiantuntemuksella varustettuna tekstiesi takana mahtaa olla.

Sinun ei pitäisi joutua keskustelun - saati ruotimisen - kohteeksi, kuten ei minun, eikä kenenkään kirjoittajan.

Joku aika sitten kysyin ylläpidolta, että onko kirjoitteluni palstalla suotavaa. Sanoin että jos jossain mielessä menen yli rajan tai, että kirjoitukseni ovat vahingollisia (tarkkaa sanamuotoa en jaksa kaivaa yv:stä) niin sano suoraan, että häivy niin poistun välittömästi. Eli minun ei ole mikään pakko kirjoittaa täällä.

Sain neutraalin vastauksen, että "Kirjoittelusi on suotavaa".

Edellenkin minä en neuvo jos minulta ei kysytä, muutoin kirjoitan omia näkemyksiäni. Niitä voi omaksua jos tuntee että ne sopii itselle. Jos taas ei niin voi pomppia yli. Jokainen meistä on yksilö ja eihän sama ruokakaan kaikille maistu vaikka se olisikin terveellistä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 04:02

toope kirjoitti:Paskassa on mukavaa pörrätä.

Koska se kiihottaa ihmisen perimmäisiä voimakkaita tunteita. Koska ihminen kaipaa elämyksiä ja jotain kohokohtaa tasapaksuun arkeen. Mikäs sen mukavampaa kuin kieriä karismaattisessa paskakasassa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 04:07

Ryysy kirjoitti:Turhautumisen tunne on myös hirveä, koska itselläni se purkautuu helposti joko tyhjänpäiväisenä nukkumisena tai sitten turhanpäiväisenä äksyilynä tai riidanhaastamisena.

Vaan nyt sinä ainakin puhut. Puhut tavalla josta tulee hyvä fiilis.

Mielestäni tässäkin nyt olet tehnyt valinnan miten vastaat. Tämä valinta oli mielestäni hyvä ja rakentava, keskustelua eteenpäin vievä. Minun, muiden ja ehkä itsesikin kannalta kommentti joka tukee. Mielestäni kannattaa tarkkailla omaa tunnettta jonkun vastauksen lukemisen yhteydessä ja myöskin vastausta muotoillessa. Mikä tunne silloin kasvaa sisällä ja tunnistaa se.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.06.2015 07:00

Nyt tuli ihan sellainen tunne, että Gabriel olisi paras "neuvomaan" joissain sijoittamiseen liittyvissä asioissa... tai osaisi kertoa, mitä tarkoittaa rahasto ja miten voi säästää. Kai näihinkin asioihin jotain keittiöpsykologiaa liittyy. IT-alan ihmiset tai kaiken maailman johtajat (psykologisesti oudosti suuntautuneet) käyvät nykyään ihan ihmeellisiä keskusteluja, kun ovat käyneet joissain "konferensseissa" renssaamassa ja sekoittamassa filosofista ja psykologista terminologiaa ihan joka hitsin asiaan. Minulla tulee Gabrielista mieleen vähän tällainen.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 07:40

Ryysy kirjoitti:Nyt tuli ihan sellainen tunne, että Gabriel olisi paras "neuvomaan" joissain sijoittamiseen liittyvissä asioissa... tai osaisi kertoa, mitä tarkoittaa rahasto ja miten voi säästää. Kai näihinkin asioihin jotain keittiöpsykologiaa liittyy. IT-alan ihmiset tai kaiken maailman johtajat (psykologisesti oudosti suuntautuneet) käyvät nykyään ihan ihmeellisiä keskusteluja, kun ovat käyneet joissain "konferensseissa" renssaamassa ja sekoittamassa filosofista ja psykologista terminologiaa ihan joka hitsin asiaan. Minulla tulee Gabrielista mieleen vähän tällainen.

Ei muuten huono arvio ollenkaan. Pikkasen olen taustaani parissa yhteydessä raottanutkin. Olen todellakin tehnyt uran vastaavissa olosuhteissa joista puhuit. Suurin osa nykyisestä elannostani liittyy pörssisijoittamiseen ja sijoittamiseen yleensä. Elän kohtalaisen eristynyttä elämää nykyään joten minulla on paljon aikaa jota myös käytän netissä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.06.2015 10:12

Gabriel kirjoitti:Joku aika sitten kysyin ylläpidolta, että onko kirjoitteluni palstalla suotavaa. Sanoin että jos jossain mielessä menen yli rajan tai, että kirjoitukseni ovat vahingollisia (tarkkaa sanamuotoa en jaksa kaivaa yv:stä) niin sano suoraan, että häivy niin poistun välittömästi. Eli minun ei ole mikään pakko kirjoittaa täällä.

Sain neutraalin vastauksen, että "Kirjoittelusi on suotavaa".

Edellenkin minä en neuvo jos minulta ei kysytä, muutoin kirjoitan omia näkemyksiäni. Niitä voi omaksua jos tuntee että ne sopii itselle. Jos taas ei niin voi pomppia yli. Jokainen meistä on yksilö ja eihän sama ruokakaan kaikille maistu vaikka se olisikin terveellistä.

Gabriel, saavatko muut kirjoittajat antaa sinulle palautetta, vai pitäisikö vain joko omaksua näkemyksesi tai pomppia niiden ylitse?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 10:58

Mirri kirjoitti:Gabriel, saavatko muut kirjoittajat antaa sinulle palautetta, vai pitäisikö vain joko omaksua näkemyksesi tai pomppia niiden ylitse?

Toki saa jos "uskaltaa". Silloin kuitenkin kannattaa miettiä kuinka sanansa asettaa. Jos olen haistavinani sanavalinnoissa jotain muuta motiivia kuin pelkkä palaute niin saatan julkisesti analysoida sitä. Tämä tietenkin olisi hyvä muistaa kenen tahansa kanssa kun vastaa, mutta minä kai kuitenkin olen sieltä puolustuskykyisimmästä päästä.

Tiedän toki, että tarkoitushakuinen itsevarmuuteni ärsyttää, mutta se tekee myös jotain muuta.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.06.2015 13:18

Gabriel 26.6.2015 3:58: Sain neutraalin vastauksen, että "Kirjoittelusi on suotavaa".

Privaatti-viestitysten sisältöä ei ole suotavaa raportoida.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 13:27

Psykopatologia kirjoitti:Gabriel 26.6.2015 3:58: Sain neutraalin vastauksen, että "Kirjoittelusi on suotavaa".
Privaatti-viestitysten sisältöä ei ole suotavaa raportoida.

Anteeksi, ei tapahdu jatkossa. Halusin kuitenkin tuoda esiin, että olen asiaa myös omassa kopassani miettinyt.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Mirri » 26.06.2015 13:31

Gabriel, mitä asiaa olet miettinyt; sitäkö, että onko sinun kirjoittelusi foorumilla ylläpitäjän mielestä suotavaa vai eikö ole?
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 26.06.2015 13:51

Mirri kirjoitti:Gabriel, mitä asiaa olet miettinyt; sitäkö, että onko sinun kirjoittelusi foorumilla ylläpitäjän mielestä suotavaa vai eikö ole?

Sitä nimenomaan tai onko se haitallista.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 26.06.2015 16:01

Olen myös miettinyt omia suotavuuksia. Lääkevähennysketjussa. Olen myös miettinyt olisiko pro ana-tyyppinen ketju YP:n mielestä ok vai ei ok. Muitakin olen miettinyt, mutten muista. Tällä hetkellä olen suht tyytyväinen ilmaisunvapausoikeuteen ja yksityisyyden suojaan. Se Jaskan yksi "väärä" kuva vielä häiritsee, että miksi se tulkittiin "seksuaaliseksi häirinnäksi", mutta varmaan sen tajuan pian. "Karsee Letsa"-poiston ymmärsin, koska jos se olisi ollut hyväksytty, olisi pian pitänyt hyväksyä myös muut samantyyppiset. Ehkä Jaskan mahamies-kuvassa oli jokin sama logiikka.

Kiva, että täällä on tällainen yhden miehen oikeusistuin. Foorumi on kuin pieni yhteiskunta. Sen sijaan hirveää _saattaisi_ olla, jos pitäisimme täällä "kansanäänestyksiä" kaikesta.
Ryysy

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet