Sykemittari

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Sykemittari

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.06.2015 20:35

Ostin ranteesta sykkeen mittaavan Tomtom multi-Sport sykemittarin. Saan mitattua sillä kävelyssä kuluvat kalorit. Olen innoissani hankinnasta. Olen joutunut tähän mennessä merkkailemaan liikuntakaloit veikkauksella. Onko teillä ollut sykemittaria? Itse tykkään, kun mittaa ranteesta sykkeen eikä tartte käyttää sykevyötä.
Pinja

Re: Sykemittari

ViestiKirjoittaja Hilppa » 24.06.2015 23:14

Minulla on kymmenisen vuotta vanha Polar F11. Siihen on jo vaikea saada varaosia.

Pk:ssani on vaikka kuinka paljon juoksu- ja circuit training-dataa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 01:02

Minulla on Polar 1980-luvulta. Siinä "rähinäremmi" on luultavasti rikki. Max-syke 202.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.06.2015 08:00

Pinja kirjoitti:Ostin ranteesta sykkeen mittaavan Tomtom multi-Sport sykemittarin. Saan mitattua sillä kävelyssä kuluvat kalorit. Olen innoissani hankinnasta. Olen joutunut tähän mennessä merkkailemaan liikuntakaloit veikkauksella. Onko teillä ollut sykemittaria? Itse tykkään, kun mittaa ranteesta sykkeen eikä tartte käyttää sykevyötä.

Hyvä hankinta.

Sykemittari konkretisoi liikuntaa hyvin. Tekee siitä mitattavaa ja kehitystä pystyy seuraamaan.
Hyvä liikunnan apuväline.

Itsellä plänissä myös hankkia koska luulen että välillä tulee vedettyä liian kovalla sykkeellä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 10:31

Psykopatologia kirjoitti:Minulla on Polar 1980-luvulta. Siinä "rähinäremmi" on luultavasti rikki. Max-syke 202.

Sykevyön ikä on noin vuosi. Riippuu tietysti vähän käytöstä. Sensori saisi olla kiinni vyössä ainoastaan käytön aikana. Muutoin paristo heikkenee turhaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 10:48

Viittaat sykevyöhön, jossa on i n t e g r o i t u n e e n a lähetysosa-paristot (kombo).

Vanhemmassa mallissani lähetysosa kiinnitettiin vyöhön n e p p a r e i l l a.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 10:50

Nykyisinkin kiinnitetään neppareilla.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 11:06

Aha. Kyseessä on kuitenkin sinulla uudempi malli. Itse sain Stockalta viimeisiä vanhempia varaosia. Nyt lähettimen johdot ovat syöpyneet.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 12:05

Psykopatologia kirjoitti:Aha. Kyseessä on kuitenkin sinulla uudempi malli. Itse sain Stockalta viimeisiä vanhempia varaosia. Nyt lähettimen johdot ovat syöpyneet.

Ostit siis varaosia varastoon?

Mies ei enää saanut varaosia Polarin ensimmäiseen Titanium-malliinsa, joka on 90-luvulta. Minä en meinannut saada varaosia omaani, kun koko kuori piti uusia, koska nuppi oli irronnut maastossa. Epäilivät, että ei onnistu, mutta sitten jostain tilasivat. Kyselin uusien hintoja ja korjaus tuli halvemmaksi, ei ollutkaan kuin muutaman kympin. Uusi vastaava olisi maksanut melkein 400.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 12:14

En varaosaksi vaan heti käyttöön.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 12:25

Sinulla siis 80-luvun nepparimalli.

Miehelläni 90-luvun kiinteä vyö, jossa ei erillistä anturia. Kello-osaan ei saa varaosia, vyöstä en tiedä. Ei ole käyttänyt, koska näyttö rikki. (Ja oli siis tuon hetken kallein Titanium-malli.)

Minulla jo vaikeuksia korjauttaa kymmenisen vuotta sitten hankkimaani F11-mallia.

En oikein ymmärrä tätä Polarin politiikkaa. Parhaat mittarit ovat Polarilla, koska kalleimmissa Polarin mittarimalleissa on sykevälivaihtelun mittaamiseen perustuva ohjelmisto.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 12:34

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 12:38

Gabriel kirjoitti:- -
Sykemittari konkretisoi liikuntaa hyvin. Tekee siitä mitattavaa ja kehitystä pystyy seuraamaan.
Hyvä liikunnan apuväline.
--

Eiköhän se ole kuitenkin hikipisara, joka konkretisoi liikunnan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 25.06.2015 13:37

Hilppa, kyllä on.
Minullakin on sykemittari, hankittu joskus 90-luvulla lahjana. Ei se läskejäni mihinkään ole vienyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 13:59

Mutta viitataan "kuvakielisesti" mittarin toimintaan (hiki "välittäjänä") numero-arvoille?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 14:24

Pinja kirjoitti:Ostin ranteesta sykkeen mittaavan Tomtom multi-Sport sykemittarin. Saan mitattua sillä kävelyssä kuluvat kalorit. Olen innoissani hankinnasta. Olen joutunut tähän mennessä merkkailemaan liikuntakaloit veikkauksella. Onko teillä ollut sykemittaria? Itse tykkään, kun mittaa ranteesta sykkeen eikä tartte käyttää sykevyötä.

Onko niin, että luotettavan mittauksen saa nykyään suoraan ranteesta?

Vanhoissa Polareissa oli erityinen rinnan ympäri kiinnitettävä vyö, joka välitti impulssin "kelloon" (ranteessa tai pyörän ohjaustangossa).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pinja » 25.06.2015 14:34

Mittaustuloksen on sanottu olevan erittäin tarkka ranteesta mitattuna kyseisellä sykemittari merkillä Tomtom multi-sport/runner.
mihin tarkoitukseen ostitte sykemittarin ja mihin lajiin ja kauan käytitte?
Pinja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 14:52

Psykopatologia kirjoitti:Mutta viitataan "kuvakielisesti" mittarin toimintaan (hiki "välittäjänä") numero-arvoille?

Voihan sitä imaista pipetillä hikipisarat talteen, analysoida ja punnita ne ja laskea sitten tuloksesta excelissä kaikenlaista.meinaan jos sattuu olemaan sellainen sielu, jolle vain numeerinen informaatio merkitsee jotain. :lol:
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 25.06.2015 14:55

Pinja kirjoitti:Mittaustuloksen on sanottu olevan erittäin tarkka ranteesta mitattuna kyseisellä sykemittari merkillä Tomtom multi-sport/runner.
mihin tarkoitukseen ostitte sykemittarin ja mihin lajiin ja kauan käytitte?

Käytän juoksussa, hiihdossa, salitreenissä (jota tosin en nyt harjoita, koska joogaan), maastovaelluksessa ja taitoluistelussa. Siis lähes kaikessa liikunnassa, mitä harrastan. Käytän mittaria 3-6 kertaa viikossa. Ja olen käyttänyt jo vuodesta 2015 lähtien.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.06.2015 15:02

Miten sykkeesi yöllä menee? Minulla ei paljon laskenut. Kerran sain (pyörä telineessä) hetkellisesti max 202. Kun harjoittelin (n.1980/90) leposyke taisi lähennellä 40.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Romulaatikko