Edullisia häälahjoja

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Edullisia häälahjoja

ViestiKirjoittaja Kuutar » 09.06.2015 02:52

Ryysy kirjoitti:Olen miettinyt kun toinen tykkää leipoa ja tehdä ruokaa ja molemmat syödä sitä, niin entä sellainen digitaalinen vaaka, jolla voi mitata ruoka-aineet? Tämä ei ollut alkujaan oma ehdotukseni, mutta kyselin muiltakin (kuin täältä). Itse en tuollaista vaakaa haluaisi, koska en tykkäisi siitä ja pitäisin sitä todennäköisesti turhanakin. Nuo kuksat olisi ihanat (siis mitä itse haluaisin) - vielä kun niihin saisi jotkut kaiverrukset... mutta tosiaan ehkä liian kalliit. Kortti (itse tehty) on jo. Tuo lahjakortti on myös hyvä idea. Jotenkin en osannut ajatella lahjakorttia ollenkaan, luulin että se ei jotenkin 'sovi' häälahjaksi...

Onneksi tämä pari on sellainen, joka ilahtuu jo siitä, että ihmiset pääsevät edes paikalle. Mutta ilahtuvat myös lahjoista. Tai ainakin toinen ilahtuu. Ja toinen sitten ilahtuu siitä, kun toinen on iloinen. Kerrankin siis siinä mielessä helppoa.

Ja voihan olla, että tästä ketjusta on hyötyä vielä muussakin tilanteessa tai muillekin, jos ei meinaa häälahjaa keksiä... Niin, siis kivoja ja (omasta mielestä) erikoisiakin ideoita, joita ei olisi kuuna päivänä päähän pälkähtänyt.

Entäs kakkulapio? Kakkulapio on perinteinen häälahja, vaikkapa tällainen Aarikan: http://www.aarikka.com/fi/koti-ja-vapaa ... -valkoinen
Kuutar

ViestiKirjoittaja toope » 09.06.2015 07:45

Minusta kaupasta saa ostaa pajusia voi- ja leipäkoreja ja nuo tuohikorit ovat kai pitempikin jotain turistikamaa jolla ei tee tosiaan mitään.
toope

ViestiKirjoittaja toope » 09.06.2015 07:48

Hilppa kirjoitti:
toope kirjoitti:Minusta tuohitavarat sopivat harvoihin koteihin. Meille sopii kun mökki.

Siis oikeastaan erehdyin puhumaan tuohesta, mutta ehkä hyvälaatuisia käsitöinä tehtyjä tuohisia leipäkorejakin on. Tarkemmin sanottuna tarkoitin kaislasta punottua leipakoria, Artek niitä myy ja ovat kotimaista käsityötä, eikä varsinaisesti designia. Meillä on sellainen ollut vuosikausia, on kestävä, kaunis, sopii moneen tyyliin. Lähinnä ajattelin keramiikkakippojen tilalle jotain muuta, koska oli tuo hintarajoitus 40€. Mieluummin siis ehkä puuta/tuohta/kaislaa/korityö, koska ovat huokeampia kuin taidekeramiikka tai lasi.
.

Niin ja Hilppakin korjasi ja tarkoitti kaislasia leipäkoria.
Pentik taas myy paju-ja vesiheinäkoreja.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.06.2015 10:02

Ei voiastia tietenkään tarvitse erillistä kulhoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.06.2015 10:11

Psykopatologia kirjoitti:Ei lahjakorttia. Joku pieni ja kova esine, jota molemmat voivat käyttää.

Syystä tai toisesta minun ajatukseni luiskahtivat ensimmäiseksi erotiikkapuodin puolelle. Sieltä saa vaikka mitä molempien käyttöön sopivaa, eivätkä hinnatkaan välttämättä ole päätä huimaavia.
Jos ei tunnu sopivalta asettaa lahjaa lahjapöytään, sen voi hyvin antaa myöhemmin. Lahjapöytään voi laittaa vaikka jonkin tilanteeseen sopivan ja lahjan luonnetta kuvaavan kortin.
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 09.06.2015 11:55

Syystä tai toisesta mulla tuli mieleen linkkuuveitsi.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 09.06.2015 12:11

Tommonenkaan ei olis huono.
Siinä olis samalla toopelle bisnesideaa.

Kuva
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.06.2015 12:12

12:13
Erinomaista! Toiselle sininen ja toiselle punainen (a 23€).

Kuva
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.06.2015 13:02

Tuo sininen ja punainen veitsi on hyvä.

Erotiikkapuodin hankintoihin suhtaudun samoin kuin vauvantöppösiin eli ei ole sopiva lahja. Muinoin oli jopa tapana, että kihlajaislahjaksi on annettu vauvan töppöset. Nykyisin useimmat mieltävät sellaisen epäkohteliaaksi vihjeeksi. Ja jos daami odottaa, tulisi vauvalahjat antaa erikseen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.06.2015 13:13

Myös kortonkien antaminen on epäkorrektia, ei vain siksi, että Sultan lahjapöydällä varastaisi kaiken huomion.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Romulaatikko