Kun pelko hallitsee

Re: Kun pelko hallitsee

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2015 14:58

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Mielestäni sinä muuten kirjoitat kuin täysi kusipää. Koita nyt hirttää tästäkin.
Sen lisäksi olet varsin rasittava kotko, jonka länkyttämistä ei todellakaan jaksa.

Todistit juuri käsitykseni sinusta oikeaksi.

Kyllästynyt, puhu vain omasta puolestasi; lukijoita ja tilanteen tarkkailijoita on muitakin kuin sinä. Ei käsityksesi oikeellisuudesta ole takeita eikä todisteita.
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 06.06.2015 15:00

voi perse
Viimeksi muokannut toope päivämäärä 07.06.2015 08:41, muokattu yhteensä 1 kerran
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 06.06.2015 15:03

Vajaamielinen keskustelu kusipää-temistä (yms.) lopetetaan tähän.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2015 16:36

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, puhu vain omasta puolestasi; lukijoita ja tilanteen tarkkailijoita on muitakin kuin sinä. Ei käsityksesi oikeellisuudesta ole takeita eikä todisteita.

Voi itku taas sinua.
Etkö osaa lukea? "Todistit juuri käsitykseni sinusta oikeaksi.

Tietenkin puhun omasta puolestani! Kenen puolesta sinä luulet puhuvasi?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2015 16:47

Tuskin lukutaidossani on vikaa, mutta tulkinnoissani toki saatan mennä metsään.
Luulin sinun pitävän omaa käsitystäsi todistetusti oikeana. Ilmeisesti ymmärsin viestisi väärin - hyvä niin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2015 17:08

Psykopatologia kirjoitti:Jos yllä olevaan tyyliin lähdetään argumentoimaan, voidaan myös todeta,
että Kaapolla oli "syy" käyttää kusipäätä, "koska" Kyllästynyt otti aivot esiin.

Mikä on sellainen "syy" joka oikeuttaa solvaamaan ketään täydeksi kusipääksi???

Otin esiin aivot, koska Gabrielin naisista käyttämille termeille ei ole olemassa miestä tarkoittavia vastineita.
Olen kahdesti viitannut aivoihin; olen sanonut "pitäisi kasvattaa itsellesi aivot" ja "hanki aivot".

Gabriel on nyt kahdesti solvannut minua täydeksi kusipääksi, kerran harpuksi, kertaalleen kotkoksi (mikä otus se on ????) sekä provosoinut puheillaan nalkuttamisesta, länkyttämisestä, uhkauksilla/asettamalla ehtoja sille, että jos minä en käyttäydy niin kuin hänelle sopii - hän aikoo jatkossakin nimitellä ja solvata minua. Kysellyt "onko sinulla miestä" - ja sitten kiertoteitse viitannut siihen, että miehet lyövät (minun kaltaisiani naisia?) koska jotenkin eivät muuta voi koska heiltä loppuvat sanat - ja että lyöminen olisi silloin ymmärrettävää (ellei peräti hyväksyttävää).

Tuohon käytökseen ei ole tainnut kukaan sanoa mitään, mutta että minua on "syy" solvata täydeksi kusipääksi!?!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 06.06.2015 17:10

Kyllästynyt kirjoitti:Todistit juuri käsitykseni sinusta oikeaksi.

Minulla ei todellakaan ole harhakuvitelmaa, että sinä muuttaisit käsityksiäsi. Teet johtopäätöksiä ihmisistä ja laitat ne joihinkin omiin laatikkoihisi ja se on sitten siinä. Ainoa mitä haet, on käsitystäsi tukeva materiaali ja loput hylkäät tarpeettomana. Et katso ihmistä kokonaisuutena, vaan kulloisenkin oman mielihalusi mukaisena välineenä, joka sattuu sinua tyydyttämään.

En usko, että sinä itseasiassa koskaan opit. Olet sitä porukkaa johonka ei tehoa järkiperustelut vaan auktoriteetti. Kerjäät jostain syystä ohjenuoraa ja rangaistuksia. Silloin kun sinua rangaistaan ja "piestään", silloin asiat on "hyvin". Se on tunne, että olet olemassa.
Toisaaltaan sosiaalisten taitojen opettelu tai opettaminen ihmiselle, joka ei oikeasti niitä aidosti omaksu, on briskaapelia ja ympäristölle vahingollista.

Riitelemäänhän sinä ilmeisesti olet tälle palstalle tullut. Ainakin se siltä näyttää.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2015 17:30

Gabriel kirjoitti:

Minulla ei todellakaan ole harhakuvitelmaa, että sinä muuttaisit käsityksiäsi. Teet johtopäätöksiä ihmisistä ja laitat ne joihinkin omiin laatikkoihisi ja se on sitten siinä. Ainoa mitä haet, on käsitystäsi tukeva materiaali ja loput hylkäät tarpeettomana. Et katso ihmistä kokonaisuutena, vaan kulloisenkin oman mielihalusi mukaisena välineenä, joka sattuu sinua tyydyttämään...

Teen johtopäätöksiä ihmisistä - niin kuin ymmärtääkseni kaikki ihmiset tekevät. Jos tarkoitat sitä, etten suostu ohittamaan halventavien sanojen käyttämistä, vaan tartun niihin ja pidän asiaa esillä niin kauan kunnes olen vakuuttunut siitä, että niiden käyttäjälle menee perille, ettei ainakaan minun läsnä ollessani ole toivoa päästä niiden käytöstä kuin koira veräjästä - olet oikeassa; en todellakaan anna periksi silloin kun joku käyttää sellaista kieltä jonka koen loukkaavana, halventavana tai asiattomana - tai esittää perättömiä väitteitä (kuten se, että naiset vertailisivat miestensä peniksiä ja kadettaisivat sekä brassailisivat niillä).
Gabriel kirjoitti:... En usko, että sinä itseasiassa koskaan opit. Olet sitä porukkaa johonka ei tehoa järkiperustelut vaan aktoriteetti. Kerjäät jostain syystä ohjenuoraa ja rangaistuksia. Silloin kun sinua rangaistaan ja "piestään", silloin asiat on "hyvin". Se on tunne, että olet olemassa...

Ei pidä paikkaansa.
Gabriel kirjoitti:... Toisaaltaan sosiaalisten taitojen opettelu tai opettaminen ihmiselle, joka ei oikeasti niitä aidosti omaksu on briskaapelia ja ympäristölle vahingollista...

Mielestäni sinulla ei ole tietämystä, tuntemusta, osaamista, eikä muutakaan kompetenssia arvioida minun sosiaalisia taitojani.

Gabriel kirjoitti:... Riitelemäänhän sinä ilmeisesti olet tälle palstalle tullut. Ainakin se siltä näyttää.

Sinähän se ryhdyit minulle rehvastelemaan "otetaanko uusiksi vai luovutatko suosiolla"!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 06.06.2015 17:35

En jaksa länkyttää kanssasi. Moro!
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2015 17:38

Gabriel kirjoitti:En jaksa länkyttää kanssasi. Moro!

Miksi sitten länkytät? Mikset keskustelisi asiallisesti?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2015 17:41

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:

Minulla ei todellakaan ole harhakuvitelmaa, että sinä muuttaisit käsityksiäsi. Teet johtopäätöksiä ihmisistä ja laitat ne joihinkin omiin laatikkoihisi ja se on sitten siinä. Ainoa mitä haet, on käsitystäsi tukeva materiaali ja loput hylkäät tarpeettomana. Et katso ihmistä kokonaisuutena, vaan kulloisenkin oman mielihalusi mukaisena välineenä, joka sattuu sinua tyydyttämään...

Teen johtopäätöksiä ihmisistä - niin kuin ymmärtääkseni kaikki ihmiset tekevät. Jos tarkoitat sitä, etten suostu ohittamaan halventavien sanojen käyttämistä, vaan tartun niihin ja pidän asiaa esillä niin kauan kunnes olen vakuuttunut siitä, että niiden käyttäjälle menee perille, ettei ainakaan minun läsnä ollessani ole toivoa päästä niiden käytöstä kuin koira veräjästä - olet oikeassa; en todellakaan anna periksi silloin kun joku käyttää sellaista kieltä jonka koen loukkaavana, halventavana tai asiattomana - tai esittää perättömiä väitteitä (kuten se, että naiset vertailisivat miestensä peniksiä ja kadettaisivat sekä brassailisivat niillä).

Lihavoimani teksti lyhyesti sanottuna: Kyllästynyt vahtii ja kontrolloi tiukasti kuin haukka, ja vahtimisen lisäksi kouluttaa kirjoittajia mieleiseensä suuntaan. Onko moinen vahtiminen ja kouluttaminen nettifoorumilla ongelma vai ei - siinäpä pulma.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2015 17:43

Gabriel kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Niin tai näin. Mutta vittu, että ärsyttää, kun joku leuhkii päässeensä niin vähällä kiusaamisesta ja on vain omanarvontuntokin noussut, kun on osannut ja pystynyt antamaan takaisin. Aivan kuin olisi jäänyt kavereilta höykyttäminen kesken.

Ei hän kyllä mielestäni leuhkinut millään tavalla, kirjoitti vain vähän yleistävään sävyyn. Itse kirjoitus oli kuitenkin aivan asiallinen, sen sijaan sinun viimeinen lauseesi ei sitä ole.

Sinulla ei taida olla käsitystä miten julmaa koulukiusaamista jotkut (tälläkin palstalla kirjoittavat) ovat kokeneet. Tuolloin tuollaiset ketoon nakkaamisilla voimaantumiset kuulostavat muiden kokemuksen vähättelyltä ja omalla voimaantumisella leuhkimiselta. Ei kuulu seitsenvuotiaan nakata ketoon kavereitaan, mikä helposti kääntyy ja itse asiassa on jo alku vastakiusaamiselle, jolla ei välttämättä silläkään ole loppua.

Käsittääkseni pelot juontaa usein hyvin pitkältä lapsuudesta. Jos ei niitä saa lapsena poikki niin maallikkokäsitykseni mukaan lapsesta saattaa kasvaa pelkäävä aikuinen. Itse koin tuon 7 vuotiaana ja kiusaaminen oli jatkuavaa. Se aiheutti yksinäisyyttä, piileskelyä, huonoa koulumenestystä jne. Kyllä siinä vaikutuksia oli. Sain sen lapsena poikki, eikä siinä mitään kehumista ole. Vastaavia tilanteita on toki tullut myöhemminkin ja lapsena väkivalta on usein ollut ratkaisu. Aikuisena ne taistelut on usein muunlaisia, mutta ei siinäkään auta jos jää vain vastaanottavaksi osapuoleksi. (En muuten jää täälläkään vaan makaamaan kun pamputetaan.)
Väkivalta on huono ratkaisu ja todella huono asia, jos se on muodostunut opituksi ratkaisuksi jo lapsuudesta asti. Tuolloin siitä jää muistijälki vaikuttamaan toimintamalliin myös aikuisena.
Gabriel kirjoitti:Ja minulla ei todellakaan ole käsitystä mitä palstan naiset on elämänsä aikana kokeneet, mutta eipä teilläkään ole käsitystä minun kokemuksistani.

Toisaalta tuntuu, että epäreilu meininki on muutaman henkilön toimesta täällä käytäntö. Eräänlaista kiusaamista sekin on, vaikka omaa kokemusta ja ymmärrystä asiasta kuitenkin löytyy.

Kirjoittajat muodostavat palstan hengen ja myös sinä olet omalta osaltasi vaikuttamassa, onko se henki reilu. Kannatan rakentavaa asennetta. Viime kädessä palstan käytännön määrää ylläpitäjä.

(Punainen tehosteväri lainauksissa minun.)
Korjaus: ja pois.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 06.06.2015 17:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2015 17:45

Mirri kirjoitti:... Lihavoimani teksti lyhyesti sanottuna: Kyllästynyt vahtii ja kontrolloi tiukasti kuin haukka, ja vahtimisen lisäksi kouluttaa kirjoittajia mieleiseensä suuntaan. Onko moinen vahtiminen ja kouluttaminen nettifoorumilla ongelma vai ei - siinäpä pulma.

Ei se mikään pulma ole - ellei sitten pidä ongelmana sitä, että halventavien ja loukkaavien sanojen käyttö pannaan merkille.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2015 17:48

Onko sinulle Mirri jokin ongelma, että Kyllästynytkin saa olla äänessä tällä palstalla?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2015 17:53

Gabriel kirjoitti:... Ja minulla ei todellakaan ole käsitystä mitä palstan naiset on elämänsä aikana kokeneet, mutta eipä teilläkään ole käsitystä minun kokemuksistani...

Ei, mutta eipä ole kukaan esimerkiksi ryhtynyt sinun sukupuolesi edustajia nimittelemään halventavilla nimityksillä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2015 18:03

Hilppa kirjoitti:Onko sinulle Mirri jokin ongelma, että Kyllästynytkin saa olla äänessä tällä palstalla?

Metka kysymys; mistä se juolahti mieleesi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.06.2015 18:08

Metka vastaus sinulla. Ilmeisesti minulla ei ole lupaa kysyä sinulta mitään, joka paljastaisi ajatuksiasi ja todellista suhtautumistani palstan kirjoittajiin tai sitten vaan aihepiiri on sinulle liian herkkä. Kuitenkin olemme jo vuosikaudet kirjoittaneet samalla palstalla, etkä kyennyt normaalisti ja neutraalisti toteamaan, että ei sinua haittaa lainkaan toveri Kyllästyneen täällä olo ja kirjoittaminen.

(Korjattu l->k)
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 06.06.2015 22:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2015 18:44

Hilppa kirjoitti:Metla vastaus sinulla. Ilmeisesti minulla ei ole lupaa kysyä sinulta mitään, joka paljastaisi ajatuksiasi ja todellista suhtautumistani palstan kirjoittajiin tai sitten vaan aihepiiri on sinulle liian herkkä. Kuitenkin olemme jo vuosikaudet kirjoittaneet samalla palstalla, etkä kyennyt normaalisti ja neutraalisti toteamaan, että ei sinua haittaa lainkaan toveri Kyllästyneen täällä olo ja kirjoittaminen.

Hilppa, Kyllästynyt on minulle arvokas ja tärkeä nettituttava jo vuodesta 2003, yksi arvokkaimmista ja tärkeimmistä, ja hänen katoamisensa foorumilta olisi iso menetys. Näin siitä huolimatta, että olen hänen kanssaan eri mieltä ja 'napit vastakkain' milloin mistäkin asiasta.
En tiedä miksi minun pitäisi ryhtyä selvittämään tätä asiaa sinulle ja vastailemaan perusteettomiin kysymyksiisi. Perusteettomaksihan esittämäsi kysymys osoittautui; ainakaan itse et osannut perustella sitä järkevästi. En tiedä miksi kärtät minulta jotakin ajatusten paljastamista tai todellista suhtautumista palstan kirjoittajiin... Tämähän on sinun ongelmasi, ei minun.

Ja vielä: kyllä minua haittaa ja kovasti haittaakin niin Kyllästyneen kuin muidenkin kirjoittelu, jonka tarkoituksena kenties on savustaa ulos uudet - etenkin miespuoliset - nimimerkit, jotka 'väärällä' ja 'virheellisellä' kirjoittelulla loukkaavat liian herkkähipiäisiä foorumin käyttäjiä. Käsittääkseni täältä on useampi mieskirjoittaja kadonnut foorumin leidien savustamisen seurauksena. Siinä on ongelma, jonka äärellä olisi tuumaustauon paikka - ei uusilla nimimerkeillä, vaan herkkähipiäisillä ja pikkusieluisilla leideillä, jotka kontrolloivat ja kouluttavat...
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.06.2015 19:18

Mirri kirjoitti:... Ja vielä: kyllä minua haittaa ja kovasti haittaakin niin Kyllästyneen kuin muidenkin kirjoittelu, jonka tarkoituksena kenties on savustaa ulos uudet - etenkin miespuoliset - nimimerkit...

En pyri savustamaan ulos ketään.
Mirri kirjoitti:... nimimerkit, jotka 'väärällä' ja 'virheellisellä' kirjoittelulla loukkaavat liian herkkähipiäisiä foorumin käyttäjiä...

Kuka määrittelee mikä on "liian herkkähipiäistä"?
Minun mielestäni keskustelu jossa käytetään halventavia ja loukkaavia nimityksiä, solvauksia ja/tai perättömiä väitteitä, ei ole hyvää keskustelua, eikä tee tai tuota palstalle tai sen kirjoittajille "hyvää".
Mirri kirjoitti:... Käsittääkseni täältä on useampi mieskirjoittaja kadonnut foorumin leidien savustamisen seurauksena...

"Foorumin leidien savustamisen seurauksena"? Kenet täältä on savustettu?
Entä pitäisikö sinun mielestäsi ohittaa palstalle postatut "tissi-perse" -ketjut niihin puuttumatta?

Kyseisiä aiheita käsitteleviä palstoja on jo aivan riittävästi, eikä minun mielestäni tämän tarvitse olla yksi niistä.
Mirri kirjoitti:... Siinä on ongelma, jonka äärellä olisi tuumaustauon paikka - ei uusilla nimimerkeillä, vaan herkkähipiäisillä ja pikkusieluisilla leideillä, jotka kontrolloivat ja kouluttavat...

Pikkusieluinen voin olla, mutten katso olevani liian herkkähipiäinen jos en esimerkiksi hyväksy naisista käytettävän halventavia nimityksiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.06.2015 19:39

Kyllästynyt, onko perätön väite, että naiset 'kilpailevat' tai kehuskelevat keskenään miestensä penisten koolla?
Mirri

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa