Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapiassa parantaa se, että kun potilas puhuu vaikeista asioista,
ne palaavat häneen (toivottavasti) vähemmän vaikeina.
Psykopatologia kirjoitti:Ei noin saisi tapahtua.
Kyllästynyt kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Psykoterapiassa parantaa se, että kun potilas puhuu vaikeista asioista,
ne palaavat häneen (toivottavasti) vähemmän vaikeina.
Kuinkas sitten suu pannaan jos terapeutti tuuppaa potilaan vaikeine asioineen yksin ulapalle: vene vuotaa eikä potilaalla ole airoja, tapista puhumattakaan?

Psykopatologia kirjoitti:Läpityöskentelyä.
Vrt. Laiva pääsee satamasta, kun k a i k k i köydet ovat irti.
Pinja kirjoitti:Kyllästynyt viittaatko terapeuttiin, joka ei osaa auttaa vai joka pahentaa tilannetta?

Mirri kirjoitti:Mistä sen huomaa, ettei psykoterapeutti osaa auttaa tai peräti pahentaa potilaan tilannetta?
Pinja kirjoitti:Toisinsanoen tilannetta pahentaisi se, että kun tarvitsee ja yrittää saada apua niin jää avutta..
Pinja kirjoitti:... Minua on joskus loukannut terapiassa se, kun terapeutti ei ole auttanut tilanteessa, jossa en pärjää yksin...
Pinja kirjoitti:... Pelkkä kuunteleminen ei riittäisikään vaan pahentaisi tilannetta, kun tulee kuulluksi muttei nähdyksi.
Pinja kirjoitti:Kysymys 2) Tarkoitan nähdyksi tulemisella sitä, että ymmärtääkö terapeutti minua. Ymmärtääkö kuuntelemaansa tai onko kuunnellut ollenkaan. Sitä näkeekö terapeutti sitä, että tarvitsen asiassa apua ja näkeekö hän sitä, että en pärjää asiassa yksin.
Kysymys 1) Haluan, että silloin minua ymmärretään ja terapeutti sanoo minulle jotakin mistä on apua. Toivon hänen sanovan sellaista minkä jälkeen koen pärjääväni asian kanssa yksinkin...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa