Uusi avatar

Re: Uusi avatar

ViestiKirjoittaja Mirri » 31.05.2015 23:39

Kissi kirjoitti:Kun nyt ajoit pois täältä Jaskankin, niinkuin Kahvikin ja monta muuta menneinä aikoina, niin törki tuo Gabrielkin siihen kuntoon, ettei siitä enää miestä tule ja poistuu sekin häpeemään.

Minä ilmoitin Jaskan viimeisestä avataresta ylläpitoon.

Tukiasema.org:ssa minua on jossakin vaiheessa syytetty väittämällä, että olen ajanut Riidankylväjän pois tältä foorumilta. Silloinen syytösten lietsoja oli käsittääkseni Riidankylväjä itse; Tukiasemalla tietysti toisella nimimerkillä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rusa » 01.06.2015 00:29

Kyllästynyt kirjoitti:
Rusa kirjoitti:Persreikähän oli ihan ymmärrettävä reaktio sen jälkeen, kun syytetään seksuaalisesta ahdistelusta yms. ilman järkeviä perusteita. Pappakapinaa! Laittamalla törkyavattaren saattaa myös päästä palstalta pois ilman että tarvitsisi itse poistua. Tästä ei puuttunut enää kuin se, että kuva olisikin paljastunut joksikin aivan muuksi kuin miltä se näytti... kuten sormieidenkin kanssa.

Jaskan avataren sanottiin olevan seksuaalista häirintää - ei ahdistelua. Älä sekoita noita kahta toisiinsa!

Seksuaalista häirintää Jaskan avatar oli, siitä ei ole epäilystäkään. Ei ole ainoatakaan järkevää syytä väittää, ettei se sitä olisi. Se oli täsmälleen sitä samaa häirintää, jota hän on harjoittanut koko palstalla olonsa ajan.

No en sekoita, sori, siis seksuaalista HÄIRINTÄÄ.
Rusa

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 06:21

Mikään ei ilmeisesti ole mielenkiintoisempaa kuin keskustelu toisista kirjoittajista.
Tässä on kyläyhteisöefekti. Naapurin asiat kiinnostaa. Hyökkäys persoonaa kohtaa konkretisoi asioita paremmin, se antaa tunteen omasta voimasta ja voimaannuttaa.

Positiivista on se, että analysoidaan syitä esim. nyt "persereikään" ja tiedostetaan se ketju mikä sen aiheutti.
Kuin myös se, että miksi jannu käyttäytyy tietyllä tapaa.
Itse kun olen seurannut miespuolisia netin käyttäjiä, jotka käyttäytyy "poikamaisesti", niin siinä on semmosia ala-astemaisia elementtejä jossa tytölle viestietätään että oikeesti mä tykkään, mut en osaa sitä kunnolla ilmaista. Eli haetaan naispuoilisilta huomiota jota yleensä myös sitten saadaan.

En tulkitsis tuota siinä mielessä ahdisteluksi tai pahuudeksi, vaikka joku sitä saattaa ahdisteluna pitääkin.
Se kuvien linkkaaja ei tunne olevansa ahdistelija ja kun saa ryöpyn niskaansa niin siitä sitten seuraa juuri näitä palstalta poistumisia ja jossain määrin muiden kirjoittajien "itkupotkuraivareita".

Vaatii taitoa ja psykologista silmää sanoa kuvien linkkaajelle niin, että hän ne vapaaehtosesti ITSE poistaa.
Tätä voi varmaan jokainen kokeilla.

Tätä "dark side" juttua vaan on niin helppo kylvää.

Kuva
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 01.06.2015 08:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 01.06.2015 07:32

Jos olisitte kaikki yhtä toopea kuin minä, ette edes olisi kuvassa nähneet persereikää. Minua häiritse ainoastaan se, että kuva oli liian iso.
Kun joku sitten sanoi, että se on persereikä, tuli ajatus, että hyi perse mikä kuva.
Mulle kaikki avattaret ovat liian pieniä enkä useinkaan tajua mitä ne esittää. Johtuu kai kasvosokeudesta.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 08:47

toope kirjoitti:Jos olisitte kaikki yhtä toopea kuin minä, ette edes olisi kuvassa nähneet persereikää. Minua häiritse ainoastaan se, että kuva oli liian iso.
Kun joku sitten sanoi, että se on persereikä, tuli ajatus, että hyi perse mikä kuva.
Mulle kaikki avattaret ovat liian pieniä enkä useinkaan tajua mitä ne esittää. Johtuu kai kasvosokeudesta.

Tämä on kyllä pakko ottaa humoristisesti.
EN tiedä näkeekö kukaan muu tässä huumoria, mutta minun mielestäni ehkä tiedostamaton, kuitenkin hauska letkaus.

Eli "kasvosokea" henkilö ei tunnista persereikää. Heti herää kysymys, että mitä noilla on tekemistä keskenään ja samassa syntyy mielleyhtymä henkilöstä jolla on naamassa persereikä.

Itsea häiritsi avateressa myöskin se koko. Tavallaan myös se että se oli vain osa jostain kokonaisuudesta, ei koko kokonaisuus.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 01.06.2015 08:55

Gabriel kirjoitti:
Eli "kasvosokea" henkilö ei tunnista persereikää. Heti herää kysymys, että mitä noilla on tekemistä keskenään ja samassa syntyy mielleyhtymä henkilöstä jolla on naamassa persereikä.

Miksi käytät lainausmerkkejä kasvosokeassa? Sellaisia ihmisiä on todellisuudessa olemassa enkä usko, että meillä kenelläkään on naamassa persereikää. Tai voi mun naamassa olla, kun en asiaa tunnista mutta ehkä ihmiset ovat niin hienotunteisia etteivät ole asiaa minulle suoraan sanoneet.

Lisäksi lainasit väärin tekstiäni, sanoin etten tunnista avattaria, eikä se koske ainoastaan persereikäavatarta.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 08:59

Trisse kirjoitti:Hyvä kun heitettiin. Vielä Gabriel ulos niin kaikki on hyvin! :P

Tähän täytyy tarttua. Kertoisitko mikä on syy, että tuo tuntuisi sinun kannaltasi hyvältä vaihtoehdolta?

Muistaakseni "alkupuolella" joku nimimerkki sanoi, että "tajusitko että loukkasit minua?"
Johon vastasin kutakuinkin niin että "en tajunnut".
Oliko kyse siitä "kuuma misu" tai vastaavasta lausahduksesta?

Jos kyse on tästä niin aika pitkälle kantaa. Jos kantaasi on hyvä syy niin haluaisin, että selventäisit.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 09:14

toope kirjoitti:
Miksi käytät lainausmerkkejä kasvosokeassa? Sellaisia ihmisiä on todellisuudessa olemassa enkä usko, että meillä kenelläkään on naamassa persereikää. Tai voi mun naamassa olla, kun en asiaa tunnista mutta ehkä ihmiset ovat niin hienotunteisia etteivät ole asiaa minulle suoraan sanoneet.

Lisäksi lainasit väärin tekstiäni, sanoin etten tunnista avattaria, eikä se koske ainoastaan persereikäavatarta.

Lainausmerkit koska nyt oli kyse persereijästä ja kasvoista. Lainasin viestiäsi kokonaisuudessaan, en viestin osaa.
Tuo oli siis minun tulkintani viestiin kätkeytyneestä hauskasta ja sen tuomasta assosiaatiosta.

Voisitko laajentaa työkalupakkiasi?
Vastineesi vaikuttaa tarkoitukselliselta nagatiivisävytteiseltä vedättämiseltä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 01.06.2015 09:24

Gabriel kirjoitti:Voisitko laajentaa työkalupakkiasi?

Valitettavasti en ymmärrä mitä näillä tarkoitat. Eikä tarvihe selittää.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 09:29

Palstasavustamisesta noin yleisesti:

Tätä ilmenee aivan kaikkialla. Joku ryhmittymä tai yksi henkilö pyrkii savustamaan jonkun ulos. Jos ei välttämättä savustamaan niin saattamaan julkiseksi sylkykupiksi. Jos ympäristö on otollinen, eli tarpeeksi "kipeä", niin se usein myös onnistuu.

Kuitenkin kun kyseinen henkilö poistuu tai hiljenee niin mitäs sitten?
Tämän henkilön tai ryhmittymän "missio" katosikin taivaan tuuliin. Usein haetaankin sitten uusi kohde palstalta ja se voi olla melkoisen satunnainen arvaus ilman mitään logiikkaa.

Usein tällainen henkilö jolla on oma fixaatio tiettyihin asioihin, käy samoja taisteluja useammalla palstalla. Kun "missio" on saavutettu niin henkilö saatta hiljetä joksikin aikaa ja mennä toteuttamaan samaa agendaa jonnnekkin muualle. Ihmiset liikkuu ja pomppii palstalta toiselle.

Joskus käy kuitenkin niin että omat koirat puree. Eli entinen "moottori" joutuukin itse käynnistämänsä pelin sylkykupiksi.

Ympäristö pyrkii AINA tasapainottamaan tilanteen. Eli esimerkiksi palstoilla joissa ei ole moderointia lainkaan, palstan sisäinen oikeustaju toimii ja lopulta luonto karsii epäkelvot. Moderoiduilla palstoilla taas vastakeinot, koska takaisin ei voi iskeä mielin määrin, rajoittavat toimintaa ja tietty aines pystyy jatkamaan vuosikausia.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Rusa » 01.06.2015 09:54

Gabriel kirjoitti:
toope kirjoitti:Jos olisitte kaikki yhtä toopea kuin minä, ette edes olisi kuvassa nähneet persereikää. Minua häiritse ainoastaan se, että kuva oli liian iso.

Tämä on kyllä pakko ottaa humoristisesti.
EN tiedä näkeekö kukaan muu tässä huumoria, mutta minun mielestäni ehkä tiedostamaton, kuitenkin hauska letkaus.

Itsea häiritsi avateressa myöskin se koko. Tavallaan myös se että se oli vain osa jostain kokonaisuudesta, ei koko kokonaisuus.

Toopen ilmaus oli mielestäsi hauska letkautus, tämän ymmärsin, mutta tuo sinun (Gabriel) mielleyhtymäsi kertoo enemmän jotakin sinusta itsestäsi. Eikö olekin hauska tulla keittiöpsykologisoiduksi? Kasvosokeutta on olemassa, mitä et ehkä tiennyt, mikä ehkä selittää todella oudon mielleyhtymäsi... mutta mieluummin olisin sinuna (jos olisin kasvosokeudesta tiennyt) kiinnittänyt huomiota vaikkapa siihen, että rajoittuuko kasvosokeus vain ihmisten kasvojen tunnistamiseen vai onko kyse muustakin hahmontunnistuksesta tai lajintunnistuksesta. Mikä taas olisi jo uusi ketjun aihe...
Rusa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.06.2015 09:57

9:56
Flower kirjoitti:Minusta Jaskan töttörömies oli ihan sympaattinen, ja Kyllästyneen tulkinnassa oli enemmän väkivaltaa.
Vaikea ymmärtää, mikä siinä häiritsi joitain täällä, mutta häiritsevyys oli ilmeistä, ja ilmeisesti siihen
tulee suhtautua täällä vakavasti. PP päättää.

Tötterö oli ensin toisena kuvana hänen aloittamassaan valokuvataide-ketjussa.
Hän otti sen myöhemmin avattarekseen luultavasti proteesina hänen osoitetulle
suhtautumiselle, jolle oli kuitenkin hyviä perusteita. Jaska oli hyvin kovakorvainen
ja ylimielinen yms. saamaansa kritiikkiä kohtaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.06.2015 10:07

No olipa hyvä, etten enää viime aikoina availlut Jaskan aloittamia ketjuja!
Hetken harkitsin valokuvaketjun avaamista, kun se kuitenkin oli Terapia-osiossa,
mutta jätin sitten kuitenkin avaamatta. Hyvä päätös näköjään.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.06.2015 10:09

Jaska sitten poisti "taide"-kuvansa, ja nyt ketju voi olla osin jopa antoisa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.06.2015 10:10

Gabriel kirjoitti:... Lainasin viestiäsi kokonaisuudessaan, en viestin osaa.
Tuo oli siis minun tulkintani viestiin kätkeytyneestä hauskasta ja sen tuomasta assosiaatiosta.

Voisitko laajentaa työkalupakkiasi?

Jos on kyse tulkinnasta, ei pidä käyttää lainausmerkkejä.
Psykopatologia tuon jo kertaalleen sanoikin, mutta ei näköjään mennyt perille.
Gabriel kirjoitti:Palstasavustamisesta noin yleisesti:
... Ympäristö pyrkii AINA tasapainottamaan tilanteen. Eli esimerkiksi palstoilla joissa ei ole moderointia lainkaan, palstan sisäinen oikeustaju toimii ja lopulta luonto karsii epäkelvot...

Omien kokemusteni mukaan Gabrielin esittämä väite ei pidä paikkaansa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.06.2015 10:13

toope kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Voisitko laajentaa työkalupakkiasi?

Valitettavasti en ymmärrä mitä näillä tarkoitat. Eikä tarvihe selittää.

Tiedätkö mitä, toope? Minäkään en ymmärrä.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 10:23

Sanoin aikaisemmin, että negatiivisuus on vajavaisen työkalupakin käytetyin työkalu. Viittasin siis aikaisemmin sanomaani. Itseasiassa en ole toopelta vielä ainuttakaan (ainakaan osalistumissani ketjuissa) positiivisävytteistä viestiä tai rakentavaa, keskustelua eteenpäin vievää, kommenttia nähnyt.
Eli tuo oli viittaus siihen.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 10:31

Rusa kirjoitti:Toopen ilmaus oli mielestäsi hauska letkautus, tämän ymmärsin, mutta tuo sinun (Gabriel) mielleyhtymäsi kertoo enemmän jotakin sinusta itsestäsi. Eikö olekin hauska tulla keittiöpsykologisoiduksi? Kasvosokeutta on olemassa,

Kyllä minä tiedän että kasvosokeutta on olemassa. En vaan jaksa ottaa kaikkia asioita kuolemanvakavasti.
Näen huumoria milloin missäkin, eikä se ole mielestäni huono ominaisuus. Kommentti ei missään nimessä ollut tarkoitettu kenellekkään herneeksi nenään vain koitin sitä myös kykyjeni mukaan loiventaa. Toopen vastareaktoissa on edelleen historian painolastia ja assosiaatiota johonkin muuhun. Hän on lokeroinut minut ja se ei todenäköisesti hevin muutu.

Ja meinaan jatkaa valitsemallani tiellä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 01.06.2015 13:39

Mistä sitä tietää, jos mun vastareaktio sulle oli myös huumoria mutta ei sinuun vaan uponnut?
Mun tyyli on kaikille samanlainen eikä se oikeastaan mihinkään voi muuttua.
toope

ViestiKirjoittaja Gabriel » 01.06.2015 14:29

toope kirjoitti:Mistä sitä tietää, jos mun vastareaktio sulle oli myös huumoria mutta ei sinuun vaan uponnut?
Mun tyyli on kaikille samanlainen eikä se oikeastaan mihinkään voi muuttua.

Aina ei voi tietää.
Meinaatko, että pidät samaa tyyliä asiakkaillekkin jotka istuu sun pulkkaan?
Ehkä et nyt kuitenkaan.
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet