Flower kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Minusta vain minä, Helmenkalastaja ja Mirri ovat suhteutuneet sinuun normaalisti.
Olenko minäkin suhtautunut jotenkin ei-normaalisti, ja jos olen niin missä se ilmenee?
toope kirjoitti:Elämänkoululla ei juuri ole mitään arvoa.
Mirri kirjoitti:Gabriel kertoi missiosta, jota hän on tullut toteuttamaan foorumille. Tavoite ja päämäärä täällä ololle, kuten hän ilmaisi asian. Me muut tietysti olemme hänen missionsa - tavoitteensa ja päämääränsä - kohteita haluttiin tai ei.
Minusta moinen asia tuntuu oudolta, aivan sama onko missionsa kanssa palstalle saapunut kirjoittaja väitellyt tohtoriksi vai onko tavallinen tallaaja.
toope kirjoitti:Voi hän olla aivan harmiton kylähullukin.
toope kirjoitti:Seuraavaksi joku pyytää häneltä siunauksen.
toope kirjoitti:Voi pientä harhaista valepsykologia.
Gabriel kirjoitti:toope kirjoitti:Elämänkoululla ei juuri ole mitään arvoa.
Koulutuksella ei ole juuri mitään arvoa jos asenne ja halu mättää.
Silloin kun vielä tein töitä, mulla oli alaisina myös tohtoritason ihmisiä, pääsääntösesti erittäin koulutettua porukkaa. Oma kokemus on osoittanut, että oppiarvo ei takaa hyvää työn lopputulosta. Vaan asenne ja halu. (Huomaa brassailu, toin jotain esille menneisyydestäni.)

Mirri kirjoitti:Miksi et enää tee töitä? Kerro jos haluat.
Gabriel kirjoitti:Mirri kirjoitti:Gabriel kertoi missiosta, jota hän on tullut toteuttamaan foorumille. Tavoite ja päämäärä täällä ololle, kuten hän ilmaisi asian. Me muut tietysti olemme hänen missionsa - tavoitteensa ja päämääränsä - kohteita haluttiin tai ei.
Minusta moinen asia tuntuu oudolta, aivan sama onko missionsa kanssa palstalle saapunut kirjoittaja väitellyt tohtoriksi vai onko tavallinen tallaaja.
Puutuit tähän kohtaan pariinkin kertaan. Eli haluat vastauksia ja mahdollisesti myös vääntöä.
Sinua ärsyyttää "missio" jossa on ehkä vastentahtoisestikkin mukana.
Vaan kysyn nyt sinulta. Mitä pahaa on siinä että pyrkii ilmapiirin parantamiseen?
Se on äärettömän arvokasta tietoa ihan missä tahansa, työpaikoilla, harrastepiireissä, netissä, perheyhteisössä jne. Se on sitä kamaa, mistä kaikki hyötyy ja hyödyt eivät ole pelkästään rahassa mitattavissa. Hyödyt menee paljon syvemmälle. Kontrolloimalla omaa käytöstään se heijastuu kaikkialle omassa elämässä, eikä jää pelkästään nettiin.
Tietenkin, esimerkiksi foorumikäyttäytyminen ja foorumin "rauhoittaminen" vie tiettyjä elementtejä pois foorumilta.
Sanoin aikaisemmin, että negatiivisuus on puutteellisen työkalupakin käytetyin työkalu. Eli jos niin sanotusti riita foorumilla lakkaa, sattaa lakata myös kommunikointi suurelta osin joksikin aikaa.
Tulee hiljainen hetki ja suvantovaihe. Sen jälkeen täytyy ruveta laajentamaan työkalupakkia, luovuus ja mielikuvitus on siihen parhaat työkalut. Ei silloin jokainen joutuu kaivelemaan sisältään niitä "unohdettuja tai hukattuja työkaluja".
Ei tässä mitään känkkäränkkää kannata nostaa. Mä olen tässä ja kirjoitan ihan niinkuin kaikki muutkin. Jokainen voi halutessaan osallistua tai olla osallistumatta. Voi olla tarkkailijana tai riidankylväjänä, ihan miltä itsestä tuntuu. Minä en kuitenkaan "modaa" omaa käytöstäni kenellekkään sillä perusteella, että jollain saattaa olla "ongelmaa", vaan pidän kaikkia samalla viivalla, terve tai ei. (Mikäli tuommoinen ilmaisu nyt sallitaan) ja kai sitä jokin omassa päässänikin viiraa, jos ei muu niin usko siihen, että ihmisiin pystyy vaikuttamaan.
Ei tässä mitään känkkäränkkää kannata nostaa.

Psykopatologia kirjoitti:Mikä oli "oma alasi"?
Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa