Taistelun tuoksinasta

Re: Taistelun tuoksinasta

ViestiKirjoittaja Pinja » 24.05.2015 19:55

Gabriel kirjoitti:No jopas on...

Mun puolesta kuka tahansa saa puuttua minun ja jonkun toisen väliseen keskusteluun. Jos se kerta on julkisesti esillä niin silloin se on julkista ja kaikkien kommentoitavissa. Jos keskustlen YV:llä niin silloin se on yksityistä.

Minä en ole nässä mitenkään herkkä.

Jokainen saa ilmaista mielipiteitään, sinä ja minä myös. Ollaan samalla viivalla kaikki.
Pinja

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 10:19

Sateentekijä kirjoitti:Noin tervehdin teitä uudella avatarilla sekä PP. n antamalla arvonimellä 8-)
Pinja kirjoitti:Hyvä Sateentekijä!

Auktoriteettia vastaan kapinoinnisssa on sitä jotain.
Se on vähän niinkuin satuja lukis, missä köyhä poika sai prinsessan ja puoli valtakuntaa tehdessään urotöitä.
Sitä kuin murrosikäsen pojan täytyy ottaa isästä mittaa, "selättää" se jossain ja sitte se on tehty.
Pojasta tuli mies ja miehen saappaisiin pääsee seisomaan. Sama se on kai naisillakin.
Täytyy rimpuilla ja vastustaa, se on turvallista silloin kun vastassa on lempeä isällinen hahmo.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.05.2015 11:24

Helmenkalastaja kirjoitti: (23.5.2015 0:08)
Olen aivan ällistynyt tästä ketjusta. Luin kymmenen sivua samaan syssyyn,
ja ihmetellä täytyy, millaisia tulkintoja täällä tehdään.

Niin minäkin ihmettelin.

Mahdollisiin "merkillisiin" tulkintoihin eivät kiistan ulkopuoliset ole puuttuneet,
vaikka ne voidaan kokea paljon loukkaavimpina kuin esimerkiksi sananvalintoihin
liittyvät, joihin on helpompi puuttua. Jos tulkinnassa on painottuneesti pejoratiivinen
sävy, sen käyttö on tuomittavaa, vaikka sen voitaisiinkin ajatella kuuluvan sanan-
vapauden piiriin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.05.2015 12:37

Viittaan mahdollisiin soveltuviin kohtiin.
En rupea etsimään; luotan muistiini.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.05.2015 18:50

Psykopatologia kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti: (23.5.2015 0:08)
Olen aivan ällistynyt tästä ketjusta. Luin kymmenen sivua samaan syssyyn,
ja ihmetellä täytyy, millaisia tulkintoja täällä tehdään.

Niin minäkin ihmettelin.

Mahdollisiin "merkillisiin" tulkintoihin eivät kiistan ulkopuoliset ole puuttuneet,
vaikka ne voidaan kokea paljon loukkaavimpina kuin esimerkiksi sananvalintoihin
liittyvät, joihin on helpompi puuttua. Jos tulkinnassa on painottuneesti pejoratiivinen
sävy, sen käyttö on tuomittavaa, vaikka sen voitaisiinkin ajatella kuuluvan sanan-
vapauden piiriin.

Bongasin mielestäni vakavan kielioppivirheen, johon on 'pakko' puuttua: ei loukkaavimpina vaan loukkaavampina.

Loukkaava, loukkaavampi, loukkaavin... Voidaan kokea paljon loukkaavampina kuin/voidaan kokea (kaikkein) loukkaavimpina.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 02.06.2015 02:12

Trisse kirjoitti:Saa minulta kysyä ihan mitä vaan.

Luulin pitkään että se on seksi joka ahdistaa mutta tajusin että kyllä se on ihan läheisyys. Ekankin poikakaverin kanssa meni seksi toisaalta ihan ok. (..)Aloin vaan kiukutella jostain tyhmästä keskusteluissa, meileissä jne. aina haastaa riitaa. Kahdesti olen seurustellut ja kummallakin pidin kiirettä että jättäisin ennen kuin minut jätetään. Ehdin nipinnapin.

Viimeksi joku vastasi ilmoitukseeni ja sanoi että voisi nähdä ja soitellaan ennen. Sanoin että nähdään vaan mutten piittaa soittelusta. Kirjoitti että ei ymmärrä mikä aikuista naista estää soittelemasta. Loukkaannuin jo tuosta ja saimme siitä jo pienen konfliktin. Soitin sitten mutta pakotettuna eikä ollut niin innostunut puhelu että kumpikaan ois tapaamisesta alkanut pitää kiinni. Periaatteessa seurustelu ei ajatuksena tunnu mahdottomalta mutta käytännössä se törmää tuollaisiin reviiriongelmiin. Tuntuu kuin joku loukkaisi ilmatilaani ja ottaisi vangiksi henkisen lentokoneeni niin että alan reagoida sekopäisesti kuten terroristien vallanneen lentokoneen hysteeriset matkustajat.

Sori ettei tullut mitään kauhean jänniä seksijuttuja. :?

(No poistin nuo pari lausetta jos teitä häiritsee)

Noniin, tässä se viesti ilmeisesti. Aika paljon pätkähti suoria kysymyksiä samaan syssyn joihin muut on peräänneet vastausta niin missasin tämän, anteeksi. Saattaa kuulostaa tekosyyltä, mutta myöskin totuus on, että en oikeen osaa sanoa tuohon viestiisi mitään. Ei saa puoskaroida, mutta tuntuu kuitenkin siltä, että pyrit sanomasi perusteella ensin itse tekemään jotain ettei saa haavaa, esim. jättämään tai ei halua keskustelua koska haluaa pitää haaveen onnistumisesta eli taas pelkoa siitä, että tulee jo tunnusteluvaiheessa rankatuksi ulos. Yrität väkisin jouduttaa asioita, tavallaan pakottaa ne jonkin tietyn rajan yli, mikä ei tietenkään onnistu.

Ehkä kuitenkin tiedät tämän itse ja vastauksessani ei ollut sinulle mitään uutta taikka vailaisevaa. Ehkä jopa täysin virheellistä tulkintaa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 04.06.2015 02:35

Varmaan sen voi niinkin kokea. Sanoin kuitenkin, että vastaamatta voi jättää jos se tuntuu siltä, että mentiin yli rajan. Keskustelu ei jatkunut mitenkään tuon vastaukseni vastaukseen jälkeen, joten ilmeisesti tässä ei ajatukset kohdanneet.

Itselle kuitenkin on kohtalaisen helppoa keskustella seksuaalisista asioista enkä hevin pidä sitä ahdistavana, joten mahdollisesti oma rajani on alhaisempi kuin monen muun.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.06.2015 10:40

Foorumilla naiset eivät koskaan ole kuvanneet seksuaalisia responsseja.
Mm. siksi monet kiinnostavat seksuaaliset teemat ovat jääneet teorioiden ja kirjallisuuden varaan yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.06.2015 11:07

Psykopatologia kirjoitti:Foorumilla naiset eivät koskaan ole kuvanneet seksuaalisia responsseja.
Mm. siksi monet kiinnostavat seksuaaliset teemat ovat jääneet teorioiden ja kirjallisuuden varaan yms.

Pääsyy naisten seksuaalisten responssien kuvausten puuttumiseen tältä palstalta on mielestäni se, että täällä on/on ollut niin hirveän paljon seksuaaliseksi häirinnäksi luettavaa sekä seksuaalisesti loukkaavaa sisältöä (valtaosaltaan tietenkin miesten kirjoittamia), ettei ole vähääkään houkuttelevaa ryhtyä omia responssejaan ruotimaan.

Mm. tänään on mielestäni täysin kummallisin perustein linkitetty viihdeketjuun video naisen pubeskarvoituksen vahaussessiosta - ja vielä kaiken kukkuraksi nimikoituna (suomennettuna) "Matilda vahaa vitun".

Miksi joidenkin miesten pitää tunkea samaa paskaa joka ketjuun???
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 04.06.2015 11:13

Ei välttämättä omiaan, tai jos tietää muuten ko. responsseista.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 04.06.2015 11:23

Psykopatologia kirjoitti:Ei välttämättä omiaan, tai jos tietää muuten ko. responsseista.

Sama kynnys koskee myös kokemuksia/tietoja/kysymyksiä yleisesti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 04.06.2015 11:37

.
Viimeksi muokannut Ryysy päivämäärä 21.12.2017 03:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.06.2015 17:43

Psykopatologia kirjoitti:Foorumilla naiset eivät koskaan ole kuvanneet seksuaalisia responsseja.

Ehkä julkinen nettifoorumi ei tunnu riittävän suojaisalta paikalta sellaiseen kuvailuun ja kerrontaan; ei haluta niin henkilökohtaisia asioita julkisen keskustelun ja ruodinnan kohteiksi.

Taannoisilta Tukiasema.net -vuosiltani muistan naisten kirjoittamia päiväkirjoja, joissa kuvattiin ja kerrottiin. Mutta se tosiaan tapahtui päiväkirjaosiossa keskusteluilta suojassa. En tiedä mahtaisiko tällä foorumilla päiväkirjaosiokaan tuntua tarpeeksi turvalliselta paikalta sellaisiin intiimeihin kirjoituksiin kuin mitä Tukiasema.net -foorumin päiväkirjojen joukossa joskus oli.

Siinäpä syy, miksi Gabrielin taannoinen kysymys tuntui minusta erittäin tahdittomalta ja tungettelevalta; miltei seksuaaliselta häirinnältä. Kun tällä foorumilla kirjoittavat ja keskustelevat naiset ilmiselvästi ovat jo muutenkin torjunta- ja suojausvalmiudessa jopa niin, ettei päiväkirjapuolellakaan kirjoiteta seksistä mitään. Minä mukaanlukien. Vaikka vuodatan päiväkirjassani ties mitä kaikkea, tästä asiasta vaikenen kuin muuri - ihan tietoisesti ja tarkoituksella.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.06.2015 17:45

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ei välttämättä omiaan, tai jos tietää muuten ko. responsseista.

Sama kynnys koskee myös kokemuksia/tietoja/kysymyksiä yleisesti.

Kyllä; olen Kyllästyneen kanssa samaa mieltä. Kirjoittaminen ja kertominen yleiselläkin tasolla on yhdenlaista avautumista ja tarvitaan luottamusta, jotta siihen uskalletaan ryhtyä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 02:55

Mirri kirjoitti:Kun tällä foorumilla kirjoittavat ja keskustelevat naiset ilmiselvästi ovat jo muutenkin torjunta- ja suojausvalmiudessa jopa niin, ettei päiväkirjapuolellakaan kirjoiteta seksistä mitään. Minä mukaanlukien. Vaikka vuodatan päiväkirjassani ties mitä kaikkea, tästä asiasta vaikenen kuin muuri - ihan tietoisesti ja tarkoituksella.

No, minä aloitin päväkirjani seksuaalisella kertomuksella. Eipä tuo juuri ole kommentteja kerännyt.
Eli omien avautumisten lisäksi myös kommentointi tai toisten seksuaalisen tapahtumien tai ajatussuuntauksien kommentointi näyttää olevan kortilla.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 05.06.2015 03:14

Mirri kirjoitti:Kirjoittaminen ja kertominen yleiselläkin tasolla on yhdenlaista avautumista ja tarvitaan luottamusta, jotta siihen uskalletaan ryhtyä.

Avautuminen yleisellä tasollakin vaatii luottamusta. Seksuaalisissa asioissa vielä enemmän, kun siihen tulee kaikkien muiden tunteiden lisäksi vielä häpeä.

(Täytyy nyt korostaa taas, että puhun liki aina omasta näkemyksestäni ja tulkinnastani enkä väitä etteikö muitakin mahdollisuuksia ole. Sen verta tulee näppylöitä takertuvasta pilkunnussinnasta.)

Häpeä on käsitykseni mukaan aina liittynyt seksuaalisuuteen tai häpäiseminen.
Se on niin intiimi alue, että jotain omaa toimintaa, halua taikka fibaa, ei halua julkisuuteen kun pelkää että siitä tulee lyömäase itseään vastaan.

Vaan kuinka moni meistä on loppujen lopuksi sinut itsensä kanssa seksissäkään?

Oma käsitykseni on, että hyvin monella on komplekseja, fiksaatioita, pakkomielteitä ym. siitä kuinka ja millaista seksin pitäisi olla. Moni on myös jossain elämänsä vaiheessa emotionaalisesti vaurioitunut odotuksita tai vaatimuksista, jopa väkvallasta ja kaikki nämä estää antautumisen nautinnolle.

Seksi kuitenkaan ei ole aivan vaaratontakaan. Kokeilunhaluiset ihmiset saattaa jossain vaiheessa elämäänsä törmätä tilanteesseen jossa mikään ei enää riitä. Ei ole enää kiksiä ja kaikki tuntuu lattealta.

Itse pidän varsinaisen suotavana ja tavoiteltavana asiana, että niin sanottu perusjyystö riittää.
Se on se mikä arjessa kantaa ja muuta voi sitten kokeilla silloin tällöin mieltymystensä mukaan.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.06.2015 05:55

Jos haluat kommentteja arassa aiheessa, ei kannata aloittaa nimittelemällä kohderyhmään kuuluvia halventavilla nimityksillä. Vielä vähemmän kannattaa puolustella nimittelemistä perusteluilla jotka eivät kestä minkäänlaista lähempää tarkastelua.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 05.06.2015 06:49

Gabriel kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kun tällä foorumilla kirjoittavat ja keskustelevat naiset ilmiselvästi ovat jo muutenkin torjunta- ja suojausvalmiudessa jopa niin, ettei päiväkirjapuolellakaan kirjoiteta seksistä mitään. Minä mukaanlukien. Vaikka vuodatan päiväkirjassani ties mitä kaikkea, tästä asiasta vaikenen kuin muuri - ihan tietoisesti ja tarkoituksella.

No, minä aloitin päväkirjani seksuaalisella kertomuksella. Eipä tuo juuri ole kommentteja kerännyt.
Eli omien avautumisten lisäksi myös kommentointi tai toisten seksuaalisen tapahtumien tai ajatussuuntauksien kommentointi näyttää olevan kortilla.

Minulla ei ainakaan ole mitään tarvetta ryhtyä kommentoimaan toisen kirjoittajan seksuaalisia tapahtumia tai (ajatus)suuntauksia, ei hänen päiväkirjassaan eikä muuallakaan. En oikein ymmärrä miksi olisi, ja miksi joku kaipailee omasta seksielämästään keskustelua ja kommentteja. Ei minun tietysti tarvitsekaan ymmärtää, eikä asia kuulu minulle millään lailla.

Toinen asia: itsensä likoon laittamista, yhdenlaista avautumista, se kommentointikin olisi - ei välttämättä ollenkaan viisasta julkisesti netissä ventovieraiden kesken.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 05.06.2015 09:32

Gabriel kirjoitti:

Aloituksesi sai aikaan ainakin sen, etten minä ole sen koommin päiväkirjaasi avannut.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.06.2015 10:28

Kuva
Fingerpori. - HS 5.6.2015
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet