Mies kärsii kohtukateudesta

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 14:33

Mikä sinua vaivaa?

Käsittääkseni aivan jokainen henkilö netissä tietää, että kaltevointi tarkoittaa lainattua tekstiä.
Eli pystysuora oli omaani ja kalteva lainattua. Miksi teet kärpäsestä härkäsen?
Itse kyllä viittasit omassa lainauksessasi pystysuoraan osuuteen joten epäilit että se ei ole omaani.

Varsinaiseen kohtukateuteen muuta sanottavaa?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 14:49

Viite Wikiin kuitenkin puuttui.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 14:54

Psykopatologia kirjoitti:Viite Wikiin kuitenkin puuttui.

Puuttu, mutta se oli kaltevoitua, eli ei ollut tarkoitus esittää toisen kirjoittamaa tekstiä omana vaan lainauksena.
Eli syytös oli täyttä potaskaa.

Lisää siis pelisääntöjä...
Onko aina kaikki lainauksen lähteet ilmoitettava vaikka tekstistä selkeästi ilmenee että kyse on lainauksesta?

Tämä palstahan on kuin ala-asteen kakaralauma jossa vanhat oppilaat "poltttavat" uuden tahattomasta virheestä saadakseen itse lisäpisteitä. Siis jonkinlainen kantelukerho jossa yhteishenki ei rakennu.
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 25.05.2015 15:10

Täällä on selkeät säännöt, jotka on tarkoitettu noudatettaviksi, jokaiselle.
Yhteishengestä puhuu puolestaan se, että monet täällä kirjoittelevat "tuntevat" toisensa vuosien takaa ja yhä jaksavat osallistua kirjoitteluun.
SADE

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 15:13

Onko aina kaikki lainauksen lähteet ilmoitettava vaikka tekstistä selkeästi ilmenee että kyse on lainauksesta?

Tietysti. Muu on varastelua.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 15:20

SADE kirjoitti:Täällä on selkeät säännöt, jotka on tarkoitettu noudatettaviksi, jokaiselle.
Yhteishengestä puhuu puolestaan se, että monet täällä kirjoittelevat "tuntevat" toisensa vuosien takaa ja yhä jaksavat osallistua kirjoitteluun.

Siis riitelevät edelleenkin vuosien jälkeen.

viewtopic.php?f=10&t=1330
Tuolla säännöt. Oman kokemuseni mukaan säännöt selkenee vasta kun kirjoittaa.

Vaan ei nuo minua haittaa. Korjataan sitä mukaa kun kerrotaan.
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 15:27

Toisen tekstin lainaaminen ja lähdetietojen merkitseminen on yleissivistystä eikä tämän foorumin oma sääntö.

muok. kirj.virhe
Viimeksi muokannut toope päivämäärä 25.05.2015 15:34, muokattu yhteensä 1 kerran
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 15:30

Gabriel kirjoitti:Mikä sinua vaivaa?

Käsittääkseni aivan jokainen henkilö netissä tietää, että kaltevointi tarkoittaa lainattua tekstiä...

Ei välttämättä tarkoita.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 15:36

15:36
Gabriel:
Tämä palstahan on kuin ala-asteen kakaralauma jossa vanhat oppilaat "poltttavat" uuden
tahattomasta virheestä saadakseen itse lisäpisteitä. Siis jonkinlainen kantelukerho jossa
yhteishenki ei rakennu.

Noinkin ("polttaminen"), mutta lähteiden mainitseminen on yleinen kirjoittamiseen yms.
liittyvä prinsiippi ja kohteliasta myös myös lainattua kohtaan.

"Lohdutukseksesi" tuon esiin, että määräykseni videoiden nimen ja keston esiintuomisesta
sai aikaan v a l t a v a n proteesiaallon.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 25.05.2015 15:38

Gabriel, jos tänne tulee sillä asetelmalla, että on "Jumalan lahja naisille" tai esim. esittäen jonkinasteista terapeuttia, niin ei se mene läpi. Riita siitä syntyy, tottakai.
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 15:39

Onko tiukat säännöt joku raami mikä pitää kasassa ja muuten joutuu tuuliajolle?

Miks mulle tulee tunne että juttelen ekaluokkalaisten kansssa?
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 15:44

Mulle tulee tunne, että juttelen täysääliön kanssa joka yrittää esittää viisaampaa kuin onkaan.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 15:44

15:44
Minusta säännöt eivät ole (yleisesti) tiukkoja.

"Omat" sääntöni helpottavan lukijaa ja edelyttävät kirjoittajalta
vain hieman lisäpanostusta pelkän huitaisun sijaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 15:45

SADE kirjoitti:Gabriel, jos tänne tulee sillä asetelmalla, että on "Jumalan lahja naisille" tai esim. esittäen jonkinasteista terapeuttia, niin ei se mene läpi. Riita siitä syntyy, tottakai.

Itseasiassa suurinosa ihmisistä ei ole oivaltanu tiettyjä asioita koko elämänsä aikana, vaikka ne keikkuu niinsanotusti normaalien porukoissa, taikka ainakin rajamailla. En minä teidän kanssanne mitenkään poikkeuksellisesti keskustele enkä sanojani valitse sillä perusteella että tänne on valikoitunut omituisia otuksia. Ehkä opin itse jotain.

Ja kyllähän minä vähän semmonen lahja naisille olen. Ainakin kovin vaatimaton.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Ryysy » 25.05.2015 15:48

Psykopatologia kirjoitti:12:36
On hienoa - kun ei ole (juuri) mitään sanottavaa otsikosta
- että osataan analysoida sanojen merkityksiä.

No oisko hyvä, jos ois sanamerkitysanalyysiketju ja sitten sääntöketju täällä kato? Ei tartteis muitten naputtaa säännöistä ja pilata yhtä ketjua ja toisten kritisoida sanavalintoja sivumerkityksineen.

Kohtukateutta en mitenkään saanut tähän ympärttyä nyt, sori.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 15:49

Gabriel kirjoitti:Itseasiassa suurinosa ihmisistä ei ole oivaltanu tiettyjä asioita koko elämänsä aikana, vaikka ne keikkuu niinsanotusti normaalien porukoissa, taikka ainakin rajamailla. En minä teidän kanssanne mitenkään poikkeuksellisesti keskustele enkä sanojani valitse sillä perusteella että tänne on valikoitunut omituisia otuksia. Ehkä opin itse jotain.

Ja kyllähän minä vähän semmonen lahja naisille olen. Ainakin kovin vaatimaton.

"Niin sanotusti" kirjoitetaan yhä ja edelleen erikseen - ei (niinsanotusti) yhteen. Samoin "itse asiassa" sekä "suurin osa".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 15:52

Psykopatologia kirjoitti:15:44
Minusta säännöt eivät ole (yleisesti) tiukkoja.

"Omat" sääntöni helpottavan lukijaa ja edelyttävät kirjoittajalta
vain hieman lisäpanostusta pelkän huitaisun sijaan.

En minä niitä vastaan kamppaile.

Tulee kuitenkin mieleen että kun ihminen on niinsanotusti "pikkuasiaorientoitunut", niinkuin moni tällä palstalla tuntuu olevan, niin tiukkojen raamien asettelu vie fokuksen isommasta kokonaisuudesta. Eli oma näkemykseni on, että kaikkea mitä tekee pitäis ajatella kokonaisuuden kannalta. Nipottajasta tulee entistä kovempi nipottaja, kun pitäis kehittää sitä puolta, että katsoo asioita suurempina kokonaisuuksia ja hamottaa ympäristöä yksityiskohtien sijasta. No, en minä näistä mitään tiedä. Tuon kuitenkin esille ajatuksiani, pidetään niistä tai ei ja riippumatta siitä kuinka "oikeita tai vääriä" ne on.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 15:55

Kyllästynyt kirjoitti:"Niin sanotusti" kirjoitetaan yhä ja edelleen erikseen - ei (niinsanotusti) yhteen. Samoin "itse asiassa" sekä "suurin osa".

Joko muistat viestini ulkoa?
Gabriel

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 15:58

Taidat olla narsisti kun haluat jatkuvasti itsestäsi puhua. Kun yksi ketju on loppuun kaluttu, siirryt seuraavaan ketjuun puhumaan itsestäsi. Jne. vitun tylsäksi menee tämä foorumi.
Viimeksi muokannut toope päivämäärä 25.05.2015 16:02, muokattu yhteensä 1 kerran
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 25.05.2015 16:02

Ruusu, näin on hyvä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa