Mies kärsii kohtukateudesta

Re: Mies kärsii kohtukateudesta

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 10:24

Niin, akkojen.
Oliko tuossa ilmaisussa jotain epämääräistä? Akat on ukkojen puolisoita. Joskus kadettavat toisiaan puheillansa.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 10:31

Hilppa kirjoitti:Aika jännä lukea tätä ketjua. Melkein kaikki miehet ovat toitottaneet, että miehet eivät kärsi kohtukateudesta.

Enpä tiedä, uskooko kovin moni nykyään kirjaimellisesti Horneyn ajatuksiin. Kohtukateutta ilmaistaan julkisesti harvoin jos koskaan. En muista kenenkään sanoneen minulle, että on kateellinen naisen mahdollisuudesta synnyttää tai että haluaisi itse synnyttää. Sen sijaan miehet ovat kyllä sanoneet kadehtivansa naisia seksin saamisen helppoudesta.

Mielestäni blokkaaja tulkitsi asiaa enempi filosofisesta näkökulmasta ja naisten nykyisestä mahdollisuudesta kontrolloida syntymää lain puitteissa. Ehkä hän itse myös on hiukan kateellin juuri tuosta kontrollointinäkökulmasta. Se mitä bloggaaja uskoo muiden miesten ajattelevan on hänen oma luulonsa. Juurihan hän sanoi että ei ole koskaan kuullut kenenkään siitä puhuvan, kuin taas nainen joka on luonut utopian, kuvitteli että kaikki miehet ovat tietämättään kateellisia naisille.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 10:34

Gabriel kirjoitti:Niin, akkojen.
Oliko tuossa ilmaisussa jotain epämääräistä? Akat on ukkojen puolisoita. Joskus kadettavat toisiaan puheillansa.

Akkoja on vain saduissa.

Sanat "akka", "muija", "eukko", "ämmä" jne. ovat halventavia ja loukkaavia nimityksiä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 25.05.2015 11:22

Kyllä, ja osoittaa näiden sanojen käyttäjästä tyylittömyyttä, lower class.
SADE

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 11:23

Kyllästynyt kirjoitti:

Sanat "akka", "muija", "eukko", "ämmä" jne. ovat halventavia ja loukkaavia nimityksiä.

Voi ne tietysti olla jos on tahdistunut kuuntelemaan "feministisen lähetyksen häiriöaluetta".
Muutoin ne kyllä ovat ihan normaaleja sanoja sekä riippu aiheyhteydestä ja sävystä kuinka niitä käytetään.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 11:27

SADE kirjoitti:Kyllä, ja osoittaa näiden sanojen käyttäjästä tyylittömyyttä, lower class.

Pientä realismia nyt peliin tytöt.
Meinaatteko että pitäis saada joku "laatustrippari" teitä tänne viihdyttämään?
Gabriel

ViestiKirjoittaja SADE » 25.05.2015 11:29

"Tytöt"? Tiedätkö Gabriel mikä noin suurinpiirtein on keski-ikämme täällä? Minä en tiedä, mutta arvelen, että n. 50?
Miten laatustrippari kuuluu tähän viestiketjuun? No, jos kuuluu, niin voin kertoa, että mieheni on täydellinen tässäkin roolissa.
SADE

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 11:38

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Voi ne tietysti olla jos on tahdistunut kuuntelemaan "feministisen lähetyksen häiriöaluetta".
Muutoin ne kyllä ovat ihan normaaleja sanoja sekä riippu aiheyhteydestä ja sävystä kuinka niitä käytetään.

Kaikkihan on aina asiayhteydestä riippuvaa, mutta millä tavalla on perusteltua käyttää selkeää haukkumasanaa tässä ketjussa ja/tai yhteydessä?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 11:39

Gabriel kirjoitti:
SADE kirjoitti:Kyllä, ja osoittaa näiden sanojen käyttäjästä tyylittömyyttä, lower class.

Pientä realismia nyt peliin tytöt.
Meinaatteko että pitäis saada joku "laatustrippari" teitä tänne viihdyttämään?

???
En ole mikään "tyttö"!
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 11:40

Poika?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 11:42

Gabriel kirjoitti:Poika?

En akka, muija, eukko, ämmä - enkä tyttökään.
Nainen (ihminen).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 11:45

SADE kirjoitti:"Tytöt"? Tiedätkö Gabriel mikä noin suurinpiirtein on keski-ikämme täällä? Minä en tiedä, mutta arvelen, että n. 50?
Miten laatustrippari kuuluu tähän viestiketjuun? No, jos kuuluu, niin voin kertoa, että mieheni on täydellinen tässäkin roolissa.

Tytöt tykkää kun tytöttelee. Laatustrippari oli lainausmerkeissä. Eli vertasin nyt näitä "rahvaanomaisia" taitojani kuvainnoillisesti. Hyvä kuitenkin että sinulla on täydellinen mies. Harva voi paukutella henkseleitä.
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 11:49

Kyllästynyt kirjoitti:En akka, muija, eukko, ämmä - enkä tyttökään.
Nainen (ihminen).

Kuules nyt ihminen. Olenko minä akotellu tai ämmitellyt sinua?

Akat on akkoja, ukot ukkoja ja ämmät on ämmiä, tytöt tyttöjä ja pojat poikia.
Mikä tässä nyt niin kourii?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 11:52

Kyllästynyt kirjoitti:Kaikkihan on aina asiayhteydestä riippuvaa, mutta millä tavalla on perusteltua käyttää selkeää haukkumasanaa tässä ketjussa ja/tai yhteydessä?

Niin siis minähän sanoin että akat kadettaa toisiaan ukkojensa peniksillä.
Jos tuommoseen osallistuu niin kyllä sitä silloin voi kai akaksi sanoa.
Miksi koit tämän kohdistuvan sinuun?
Gabriel

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 12:02

Gabriel kirjoitti:
SADE kirjoitti:"Tytöt"? Tiedätkö Gabriel mikä noin suurinpiirtein on keski-ikämme täällä? Minä en tiedä, mutta arvelen, että n. 50?

Tytöt tykkää kun tytöttelee...

Tytöistä en tiedä, mutta siitä olen aika varma, etteivät naiset (yleistäen) pidä siitä että heitä "tytötellään".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja toope » 25.05.2015 12:05

Olet muuten Kyllästynyt aikaisemmin Kahvin kanssa keskustellut akka-sanasta joko täällä tai tukiasemalla.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 12:06

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:En akka, muija, eukko, ämmä - enkä tyttökään.
Nainen (ihminen).

Kuules nyt ihminen. Olenko minä akotellu tai ämmitellyt sinua?..

Olet yleisesti viitannut naisiin sanalla "akka" - ja se on haukkumasana (niin kuin on ämmäkin).
Gabriel kirjoitti:... Akat on akkoja, ukot ukkoja ja ämmät on ämmiä, tytöt tyttöjä ja pojat poikia...

Akkoja ja eukkoja on saduissa ja taruissa, mutta oikeassa elämässä on naisia.
Ämmä on haukkumasana (kuten akkakin), eikä sinulla minun mielestäni ole mitään perustetta akotella tai ämmitellä täällä ketään.
Tytöt ovat lapsia, eivät aikuisia naisia.
Gabriel kirjoitti:... Niin siis minähän sanoin että akat kadettaa toisiaan ukkojensa peniksillä.
Jos tuommoseen osallistuu niin kyllä sitä silloin voi kai akaksi sanoa.
...

Mitä väliä sillä on, kuka mihinkin osallistuu?
En muuten ole tähän ikään mennessä kertaakaan kuullut naisten missään tilanteessa tai yhteydessä vertailleet miestensä peniksiä - tai edes puhuneet niistä!
Sen sijaan olen monet ollut paikalla kun miehet ovat arvostelleet ja luokitelleet joko tuntemattomien ja/tai nimeämättämien naisten tai omien vaimojensa genitaaleja ja/tai rintoja - ja joka kerta negatiivisella sävyllä ja sisällöllä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 25.05.2015 12:07

toope kirjoitti:Olet muuten Kyllästynyt aikaisemmin Kahvin kanssa keskustellut akka-sanasta joko täällä tai tukiasemalla.

Niin olen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 12:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:

Tytöt tykkää kun tytöttelee...

Tytöistä en tiedä, mutta siitä olen aika varma, etteivät naiset (yleistäen) pidä siitä että heitä "tytötellään".

Todellakin rankalla kädellä yleistäen.
Niillä joilla vielä hormonit tirisee niin kyllä tykkää.
Saapi semmosen lämpösen ja nuorekkaan olon vatsanpohjaan kun komia poika vähän "tytöttelee".
Gabriel

ViestiKirjoittaja Gabriel » 25.05.2015 12:11

Kyllästynyt kirjoitti:
toope kirjoitti:Olet muuten Kyllästynyt aikaisemmin Kahvin kanssa keskustellut akka-sanasta joko täällä tai tukiasemalla.

Niin olen.

No, ilmeisesti ylifeministien alergiareaktio, joka hälyyttää heti, tilantesta tai aiheyhteydestä riippumatta.
Nyt ei ole vastassa Kavi, otatko uusiksi vai luovutatko suosiolla?
Viimeksi muokannut Gabriel päivämäärä 25.05.2015 12:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Gabriel

EdellinenSeuraava

Paluu Psykologiaa ja psykopatologiaa