Lämpöinen kiitos kaikille viesteistä.
Niin, tässä on pohjalla tämä himskatin perussairaus, jonka takia olen enempi vähempi ahdistunut koko ajan, mutta nyt on tavallaan "tilanne päällä", asia joka tuottaa suunnatonta lisäahdistusta ja sille ei nyt voi mitään, pari viikkoa tässä on osoteltava, sitten helpottaa. Eli tiedän nyt kyllä syyn miksi olen tällä hetkellä näin suunnattoman ahdistunut.
Parvekeremontti valmistui muutama viikko sitten, siellä vietän paljon aikaa, eli onneksi nyt edes siten voin nauttia kevään tulosta. Luen paljon, keskittyminen nyt vain tällä hetkellä on nollassa, tai nollassa ja nollassa, koko viime yön nukuin kun en saanut unta. Parempi sekin, siis lukemisen yrittäminen kuin sängyssä pyöriskeleminen.
Tuon Atarax-homman olen minäkin huomioinut, siksi sitä yritän välttää, mainitsin lääkkeen alussa vain siksi että tiedän sen tällä hetkellä olevan pomminvarma keino saada unta, mutta kuten totesin, en halua olla "koomassa" 24/7. Unettemuusputkia sillä katkaisen, seuraavana päivänä olo on kyllä sitten mitä on, joten yritän kyseistä lääkettä vältellä, se vain ei sovi. Antaa kyllä unta, mutta pahentaa ahdistusta, eli ei hyvä. Ketipinorilla sama juttu, sitä en ole aikoihin unettomuuteen ottanut, nukahtamis- ja unilääkkeillä en nuku. Eilen illalla ajattelin että joskos ottaisi Doxalin, mutta kun siitäkin tulee seuraavaksi päiväksi niin fyysisesti kuin psyykkisestikin huono olo niin olin sitten ottamatta. (tiedän, järkyttävää valitusta....)
Kyllästynyt; olen tänään plokannut prinsessoiden pieniä vaatteita, äitinsä taas jossain vaiheessa hommaa kirppispöydän, vie sitten sinne. Kunhan nyt koulunsa loppuu ja työstä alkaa kesäloma. Eli jotain olen tänään saanut aikaiseksi. Sen sijaan sapuskan laittamiset, tiskaamiset sun muut, ne ovat jo jonkin aikaa kaatuneet armaan puolisoni niskaan. Onneksi hän ymmärtää tilanteeni, siten kuin nyt sellainen ihminen jolla ei ole tälläisiä juttuja voi ymmärtää. Ja onneksi voimme keskustella asioista. Harmittaa vain kun olo on tälläinen niin se sitten heijastuu parisuhteeseenkin, olen hirmuisen ärtynyt ja kiihdyn nollasta sataan alle aikayksikön. Ei kiva laisinkaan toiselle osapuolelle. Mutta, onneksi asioista voidaan puhua. Ei silti, tällä hetkellä en ole puhetuulella, jtkn haluan vetäytyä omiin oloihini ja toinen onneksi kunnioittaa asiaa. Olen hermostunut, ärtynyt, kärttyinen, ahdistunut, siis kaamea. Tällä hetkellä, uskoisin olevani parempina aikoina edes hieman siedettävämpi. Kiitos, yritän muistaa hengittää, hetki kerrallansa eteenpäin, kuten PP totesi, vauvanaskelin..
Totta, rentoutus olisi hyvä asia osata, olen aina ollut vähän sellainen että se tuntuu olevan minulle lähes mahdotonta, en tiedä miksi, tuntuu kuin olisin kireä viulunkieli koko ajan. Näin on ollut aina. Tänään otan illalla kuunteluun rentoutuslevyjä, niitä kyllä on, olen vähän laiminlyönytkin tuon yrityksen, siis rentoutuksen, joten koetan taas. Tänään tuntuu olo hieman helpommalta, tosin koko yön valvominen ei ole ainakaan kohentanut oloa, lähinnä fyysisesti olo on todella huono, valvominen tuo omat ongelmansa.
Toope; kaksi prinsessaa on, toinen täyttää ensi kuussa 5 v ja toinen syksyllä 4 v, kaksi ihanaista. Ja jaksan, jaksan olla heidän kanssaan. En nyt ole koskaan ollut mikään puuhamummi, en omille lapsilleni puuhaäiti, siis en ole kauheasti esim. askarrellut heidän kanssaan, luemme paljon ja leikin minä nukeilla ja legoilla, vieläkin

He ovat meillä joka viikko yhden yön ja sitä seuraavan päivän, heillä on nelipäiväinen tarhaviikko. Olen oikein iloinen heidän tulostaan ja täällä olostaan. Paljon ovat nyt ukin kanssa ulkona, tekevät retkiä ym. Tässä lähellä on lääniä missä ulkoilla, on leikkipuistoa ym. Ja oletettavasti pian tulee muutama lammas taas tuohon lähellä olevaan vanhainkotiin ruohonleikkuriksi, niitä sitten pitää tietysti käydä aina katsomassa, viime kesänä oli kolme kanaakin. Huvittavaa sinänsä, yhden kanan nimi oli ristimänimeni, eli kanakaimani. Se ei oikein mennyt ensin neidoille jakeluun, miten kanalla voi olla mummin nimi
KIITOS teille kaikille ja Pinja, on fiksua sanoa sen mitä tuntee, eli ymmärrän kyllä mitä tarkoitit viesteilläsi. Tosin en odota keltään mitään sen kummosempaa, minulle teki hyvää avautua tästä asiasta, jo se auttoi. Plus tietty nyt nämä saadut viestit.
Hyvää viikonloppua, ihana ilma siellä ainakin on. Ja tosiaan, tänään on hieman parempi päivä, tajuan että kaikkia asioita ei voi hallita, tässä on nyt vain pakko odotella ja yrittää kestää se odotteluaika. Tiedän että ensi kuun 17 pv asia helpottaa, aivan varmasti, siihen saakka yritän sinnitellä jotenkin. Olen vain sen tyyppinen ihminen että kun joku asia joka ahdistaa niin se valtaa sitten kaiken, tuntuu että ei ole muuta kuin se yksi ja ainut asia. Kierrän tavallaan kehää omassa pääkopassani. Haluaisin nostaa sen asian pois päästäni muutamaksi viikoksi, mutta en voi. Kyllä tuo parempi puolisko kovasti yrittää auttaa ja auttaakin, en vain viitsisi kaataa koko ajan hänen niskaansa tätä. Kun tässä on nyt muutama muukin asia.
Nyt tämä valittaja menee parvekkeelle kahville, tunkisikohan itsensä lasten prinsessatelttaan
Vielä kerran, kiitos, olette ihania kun autatte, jokainen viesti auttaa. Ihan jokainen.
Terkuin;
GAD