Gabriel kirjoitti:Juu, montaks ämmää teidän sydämmeen mahtuu?
Kyllä ne sanoo että joka jannulle vaan yks, mutta se on periaatteessa väärin.
Sydämelisesti tai sydämmellisesti. Ilman muuta viimenen maistuu paremmalta.
Koskahan suomen kielioppia ruvetaan korjaamaan?
Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:Juu, montaks ämmää teidän sydämmeen mahtuu?
Kyllä ne sanoo että joka jannulle vaan yks, mutta se on periaatteessa väärin.
Sydämelisesti tai sydämmellisesti. Ilman muuta viimenen maistuu paremmalta.
Koskahan suomen kielioppia ruvetaan korjaamaan?
Toivottavasti ei minun elinaikanani. Eikä ainakaan sen tyylin mukaiseksi jota sinä näytät noudattavan.
En tiedä mikä sinun suussasi maistuu, mutta silloin kuin kirjoitat muille kuin vain itsellesi, olisi kohteliasta pyrkiä noudattamaan niitä sääntöjä jotka tällä hetkellä ovat voimassa, ja jotka (ainakin joidenkin) muiden mielestä maistuvat paremmalta kuin sinun sanapuurosi.
Gabriel kirjoitti:Kiitos, kiitos...
Gabriel kirjoitti:... Kannattaa kuitenkin muistaa, vaikka kirjoittaisi täydellistä tekstiä niin se ei yksin riitä...
Gabriel kirjoitti:... Erityisesti nettikeskusteluissa mielikuva persoonasta välittyy sen mukaan mitä ihminen sanoo ja kuinka hän sanoo...
Gabriel kirjoitti:... Se kuinka hän keskustelee kanssaihmistensä kanssa ja kuinka hän arvottaa muita. Osa ihmisistä osaa kirjoittaa, mutta ainutkaan asia mitä he sanovat ei jää mieleen. Ainoa mielikuva mikä ihmisestä piirtyy on hänen asenteensa, koska lopultakaan mitään muuta todellista ei ole sanottu.
Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:... Erityisesti nettikeskusteluissa mielikuva persoonasta välittyy sen mukaan mitä ihminen sanoo ja kuinka hän sanoo...
Totta, ja juuri sen takia olisikin hyvä kirjoittaa suomen kielen sääntöjen mukaan, koska kovin huolimattomasta ja virheitä täynnä olevasta tekstistä ainakin minulle muodostuu käsitys itseensä tyytyväisestä hölmöstä joka pyrkii hienostelemaan käyttämällä sanoja joiden merkitystä tai oikeinkirjoitusta ei tunne.
Psykopatologia kirjoitti:Kirjoittajien huomioon
Kannattaa miettiä, vastaako lainaamalla vai ilman lainausta.
Usein lainaaminen on aivan turhaa ja jopa dorkaa, jos puolen
metrin lainauksen jälkeen on yksi rivi vastaus-tekstiä.
Gabriel kirjoitti:... Tuliko sinulle tekstistäni tunne itseensä tyytyväisestä hölmöstä joka pyrkii käyttämään sanoja joidenka merkitystä en tunne?
Kyllästynyt kirjoitti:Luku- tai kirjoitusnopeus ei selitä systemaattista kaksoiskonsonanttivirhettäsi.

Kyllästynyt kirjoitti:Gabriel kirjoitti:... Tuliko sinulle tekstistäni tunne itseensä tyytyväisestä hölmöstä joka pyrkii käyttämään sanoja joidenka merkitystä en tunne?
Koska itse kysyit; kyllä tuli.
Mirri kirjoitti:Maila Talvion tekstiä lukiessani olen huomannut, että suomalaiseen sydämeen on joskus mahtunut kaksi ämmää. Jännä juttu.
Mirri kirjoitti:Maila Talvion tekstiä lukiessani olen huomannut, että suomalaiseen sydämeen on joskus mahtunut kaksi ämmää. Jännä juttu.
Muitakin 'vakavia virheitä' olen nähnyt. Kaksoiskonsonantteja 'väärissä' paikoissa, sekä sanat sitte ja enään. Enemmänkin löytyisi, mutten nytten ole kyseisten kirjojen äärellä kaivelemassa niitä.
toope kirjoitti:
Maila Tavio on kuitenkin kirjoittanut kirjan "Sydämet" joten hänkin kyllä tiesi miten sana oikein kirjoitetaan.
toope kirjoitti:Gabriel kirjoitti:
Aleksis Kivikin on kirjoittanut "Seitsemän veljestä" ja hänen liki jokainen lauseensa on ollut kustantajan toimesta korjattava.
Mitä tämä lause tarkoittaa?
Kustantajilla on oikolukijoita jotka lukevat kaikki kirjat ennen julkaisua, luulen.
Gabriel kirjoitti:toope kirjoitti:
Maila Tavio on kuitenkin kirjoittanut kirjan "Sydämet" joten hänkin kyllä tiesi miten sana oikein kirjoitetaan.
Aleksis Kivikin on kirjoittanut "Seitsemän veljestä" ja hänen liki jokainen lauseensa on ollut kustantajan toimesta korjattava.
"Oikeinkirjoitus on kuin lastuja pureksis", tuumas Kivi.
Gabriel kirjoitti:No, milloin tulee kaksoiskonsonatti ja milloin ei? Minä en kyllä muista äikänmaikan piirrustuksia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa