PÄIKKY KYSELY, SAAKO VIERAILLA

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: PÄIKKY KYSELY, SAAKO VIERAILLA

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.05.2015 23:28

Kissi kirjoitti:SADE
ok. Odotin niiltä jotka halusivat vastata ihan vaan sellaista vastausta minkä haluavat antaa, koska me kuitenkin tunnemme toisemme senverran niin luulen että ihmiset vastasivat fiiliksillä.
Kyllästynyt taas on kone, joka tuottaa tekstiä. En haluaisi noteerata Kyllästyneen kylmää olemusta.

Miksi kysyt jos et siedä vastauksia?
Oliko tarkoituksesi kalastella hymistelyä "Kissi kulta, tule minun päiväkirjaani kirjoittamaan kun olet niin ihqu" - vai mikä vika vastauksessani oli?

Vastasin niin kuin vastasin, koska en halua loputonta höpinää "saanhan kirjoittaa, saanhan. Sanokaa nyt kaikki, että saan kirjoittaa..." kun asia on päivänselvä; jos kirjoittaa julkisella palstalla, kirjoituksia on aina lupa (korrektisti) kommentoida ja niihin vastata.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 06.05.2015 23:29

Minusta tässä viestiketjussa ennemminkin kävi nyt niin, että Kyllästynyt kirjoitti omantyylisensä, asiallisen vastauksen Kissin viestiin ja sai vihat päällensä. Aivan syyttä.
No, toivottavasti itse viestin asia tuli selväksi meille kaikille epäröiville.
SADE

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 06.05.2015 23:42

Sateentekijä kirjoitti:Mielestäni et mihinkään.

Esitit oikeastaan vain yhden aidon kysymyksen - ja siihen olen vastannut.
Viestisi:
Sateentekijä kirjoitti:Etkö, Kyllästynyt jaksa/ halua/viitsi/osaa/näe tarpeelliseksi , kirjoittaa milloinkaan mitään positiivista kenestäkään? Tai mistään?...

Ja tuohon vastasin:
Kyllästynyt kirjoitti:Lienen ainakin joskus kirjoittanut jotain positiivistakin jostakin/jostakusta ja aion vastaisuudessakin kirjoittaa niin kuin silloin kun minulla on jotain positiivista sanottavaa. Samoin aion aloittaa ketjun/ketjuja silloin kun näen tai koen sen olevan perusteltua...

Seuraava lauseesi ei oikeastaan ole kysymys, vaikka siellä perässä kysymysmerkki onkin.
Lauseesi:
Sateentekijä kirjoitti:... Kaikki on mielestäsi tarpeetonta, turhaa , naiivia , tyhjänpäiväistä, mitä muut täällä kirjoittavat?! ...

Mielestäni edellinen lauseeni sisältää implisiittisesti vastaukseni tuohonkin kysymykseesi, mutta jos et sitä siitä bongannut, sanon vielä suoremmin: "En".

Mihin kysymykseesi en siis ole vastannut?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.05.2015 00:22

SADE kirjoitti:Minusta tässä viestiketjussa ennemminkin kävi nyt niin, että Kyllästynyt kirjoitti omantyylisensä, asiallisen vastauksen Kissin viestiin ja sai vihat päällensä. Aivan syyttä.
No, toivottavasti itse viestin asia tuli selväksi meille kaikille epäröiville.

Kyllästyneen mielestä tämä ketju on turha ja tarpeeton. SADE, eihän tämä ainakaan sinulle ole sitä ollut; kerrot pohtineesi päiväkirjojen suhteen samoja asioita kuin tämän ketjun aloittaja.

Onko asiallista sanoa toisen kirjoittajan aloittamaa aiheellista asiaa sisältävää keskusteluketjua turhaksi ja tarpeettomaksi, siitä varmaan voidaan olla montaa mieltä. Minusta ei ole, vaan moista lyttäämistä voidaan pitää ylimielisenä. Luulen, että Kyllästyneen viestin sisältämä mitätöinti - tämän ketjun aloituksen turhaksi ja tarpeettomaksi sanominen - ärsytti.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2015 00:27

Mirri kirjoitti:... Minusta ei ole, vaan moista lyttäämistä voidaan pitää ylimielisenä. Luulen, että Kyllästyneen viestin sisältämä mitätöinti - tämän ketjun aloituksen turhaksi ja tarpeettomaksi sanominen - ärsytti.

Ei siinä mitään lyttäämistä tapahtunut; sinä vain löysit taas syyn käydä minun kimppuuni - niin kuin niin monesti aiemminkin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.05.2015 00:28

Tässä keskustelussa näkyy se ero, joka on Kyllästyneen ja joidenkin muiden suhtautumisessa päiväkirjakommentointiin.
Niinpä oli täysin odotettavissa, että Kyllästynyt vastaa jotakin sen suuntaista, mitä vastasi. Yleispätevästi.
Muut vastaajat taas vastasivat vain omasta puolestaan, minkälaisia viestejä jos minkäänlaisia haluavat omaan päiväkirjaansa.
Toiset kirjoittajat sitten ottavat nämä toivomukset huomioon tai eivät ota.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.05.2015 00:32

.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 07.05.2015 00:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2015 00:34

Kissi kirjoitti:Kyllästynyt "Vastasin niin kuin vastasin, koska en halua loputonta höpinää "saanhan kirjoittaa, saanhan. Sanokaa nyt kaikki, että saan kirjoittaa..."
Sinä et halua, että kysyin yhdessä ketjussa, yhden kerran.

En tarkoittanut vain sinua vaan kaikkia jotka seuraavat esimerkkiäsi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.05.2015 00:40

.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 07.05.2015 00:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2015 00:45

Kissi kirjoitti:Siis mitä sinä oikeestaan vaahtoat...

En minä mitään vaahtoa enkä hössötä, sinähän tässä olet meteliä pitänyt.
Kissi kirjoitti:... Lopeta vittu akka taas tuo jarppaaminen...

En ole akka, eikä sinulla ole mitään syytä tai edes oikeutta nimitellä minua tai kiroilla minulle.
Kissi kirjoitti:... Voi jumalauta kun voi olla ihmisellä vaikee hairiö, kun kaikki toiminta tähtää tuhooan ja riistoon ja masentuneeseen tyhjyyteen. Hyi mä ravistan tuollaisen pois -haluan elää, uuh, mene pois inhottava kalmamato

Mielestäni sinä itse käyttäydyt niin, ettei sinulla pitäisi olla mitään kanttia valittaa minun tekemisistäni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 07.05.2015 00:49

.
Viimeksi muokannut Kissi päivämäärä 07.05.2015 00:55, muokattu yhteensä 1 kerran
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2015 00:52

En heivaa, koska en halua käyttää moderointioikeuksiani niissä ketjuissa tai aiheissa joissa olen itse osallisena.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja SADE » 07.05.2015 08:23

Minusta tässä viestiketjussa tulee esille aivan selkeästi se, että Kyllästynyt halutaan eri tahoilta teilata, koska hänen tyylinsä ärsyttää. Sateentekijä, kyllä minä koen myös tuolla alussa olevan viestisi syytöksenä Kyllästynyttä kohtaan. Ei kukaan normaalilla järjellä varustettu voi olla ymmärtämättä sitä.
SADE

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.05.2015 10:59

Viittaan ihan aluksi aiempaan viestiini - johon kukaan ei ole kommentoinut mitään - sillä olen sitä mieltä, että olen siinä kiteyttänyt olennaisen tästä ketjusta:

Helmenkalastaja kirjoitti:Tässä keskustelussa näkyy se ero, joka on Kyllästyneen ja joidenkin muiden suhtautumisessa päiväkirjakommentointiin. Niinpä oli täysin odotettavissa, että Kyllästynyt vastaa jotakin sen suuntaista, mitä vastasi. Yleispätevästi.
Muut vastaajat taas vastasivat vain omasta puolestaan, minkälaisia viestejä jos minkäänlaisia haluavat omaan päiväkirjaansa.
Toiset kirjoittajat sitten ottavat nämä toivomukset huomioon tai eivät ota.

Seuraavaksi haluan tuoda esille SADEn (muistaakseni ensimmäisen viestin tähän ketjuun):

SADE kirjoitti:Kissi, olen miettinyt samaa kuin sinä noista päiväkirjoista. Olen käynyt päiväkirjaosiossa lukemassa ehkä kolme kertaa ja silloinkin todella pikaisesti. Minusta Kyllästyneen vastaus oli selkeä ja tyhjentävä. Sopii parhaiten itselleni, koska asia tulee selväksi.[Lihavointi Helmenkalastajan] En tarvi hienotunteisia, pyöristettyjä, kauniita vastauksia vaan nimenomaan "suoria lyöntejä".

Tämä on mielenkiintoinen kommentti. SADE kelpuuttaa Kyllästyneen yleispätevän vastauksen sellaisenaan. Käsittääkseni kukaan ei täällä ole - vastauksena Kissin aloittamaan kyselyyn - kieltänyt kirjoittamasta päiväkirjaansa. Sen sijaan lähes kaikilla päiväkirjanpitäjillä on ollut jotain sanottavaa aiheeseen, esimerkiksi täsmennyksiä sen suhteen, miten kommentoijan kannattaa suhtautua kirjoituksensa mahdolliseen sivuuttamiseen, mikä voi tuntua ignoroinnilta. Kuten useimmat meistä tietävät, toisen päiväkirjaan kirjoittamiseen suhtautuu hieman eri tavoin kuin muihin ketjuihin kirjoittamiseen. Niinpä minun mielestäni nämä tähän ketjuun tulleet vastaukset Kissin alkuperäiseen kysymykseen ovat olleet valaisevia ja helpottavat mielestäni pohdintaa siitä, uskaltaako kirjoittaa ylipäätään. Tämä ketju on siis osoittautunut kaikkea muuta kuin turhaksi.

Edellinen lause koskee erityisesti ketjun aihetta koskevia viestejä. Valitettavasti tämäkin ketju on rönsyillyt varsin ikävään suuntaan...
Sateentekijän viestistä Kyllästyneelle:
Sateentekijä kirjoitti:Aloita sinä, kun niin täydellinen olet, itse ketju, jossa ei ole turhanpäiväisiä naiiveja ja tarpeettomia latteuksia! Odotan mielenkiinnolla!

on selvästi luettavissa hyökkäys ja syytös (kyllä sitä minun mielestäni voi syytökseksi kutsua) Kyllästynyttä kohtaan. Yrittäkääpä vain lukea tuo ääneen neutraalein äänenpainoin; ei onnistu ainakaan luontevasti.

Kyllästyneen vastaus oli yksi muiden joukossa, mutta sitä ei mielestäni saisi yleistää koskemaan kaikkien päiväkirjoja. Toki se on tiedossa, että Kyllästyneelle päiväkirjat ovat vain ketjuja, joita koskevat samat säännöt kuin muutakin palstalle kirjoittamista. Kaikki eivät kuitenkaan asiaan samalla tavoin suhtaudu (en tiedä, suhtautuuko kukaan muu?), joten on mielestäni huomaavaista ja kohteliasta ottaa huomioon kunkin päiväkirjanpitäjän oma kanta, sikäli kuin se on tiedossa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.05.2015 11:04

Kiitos kirjoituksestasi Helmenkalastaja.

Ohitit/jätit vähäiselle huomiolle kuitenkin Mirrin hyökkäykset minun kimppuuni (Mirrin väite, ettei Sateentekijän viesti muka sisältänyt syytöstä sekä Mirrin oma syytös viestini lyttäävyydestä).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.05.2015 11:06

Mielestäni otin asiaan kantaa toteamalla, että minunkin mielestä kyseessä oli syytös ja hyökkäys.
Voin kyllä tuoda esiin vielä senkin, että ihmettelen kovasti Mirrin venkoilua tämän asian suhteen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.05.2015 11:32

Helmenkalastaja kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Aloita sinä, kun niin täydellinen olet, itse ketju, jossa ei ole turhanpäiväisiä naiiveja ja tarpeettomia latteuksia! Odotan mielenkiinnolla!

on selvästi luettavissa hyökkäys ja syytös (kyllä sitä minun mielestäni voi syytökseksi kutsua) Kyllästynyttä kohtaan. Yrittäkääpä vain lukea tuo ääneen neutraalein äänenpainoin; ei onnistu ainakaan luontevasti.

Olen samoilla linjoilla kuin SADE, Helmenkalastaja ja Kyllästynyt tuossa tulkinta-asiassa. Kyllästynyt kertoi mielipiteensä, johon Sateentekijä vastasi rumasti, missä Mirri ei nähnyt syytöksiä l. rumuutta, henkilöön käyvää yms.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 07.05.2015 12:12

Helmenkalastaja kirjoitti:SADE kelpuuttaa Kyllästyneen yleispätevän vastauksen sellaisenaan.

Miten monta kertaa Kyllästyneen olisi pitänyt toistaa viestissään sanontaa minun mielestäni, minusta... yms.,
jotta viesti olisi selkeästi tulkittu Kyllästyneen mielipiteeksi, ei yleispäteväksi vastaukseksi.
Olisiko toinen kappale pitänyt myös alkaa itseen viittaavalla sanalla?

Minä tulkitsin viestin Kyllästyneen mielipiteeksi ihan tuollaisena kun se oli kirjoitettu.
Sateentekijän henkilöön menevää jatkoa pidin tuosta näkökulmasta törkeänä.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 07.05.2015 15:21

Valkosiipi kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:SADE kelpuuttaa Kyllästyneen yleispätevän vastauksen sellaisenaan.

Miten monta kertaa Kyllästyneen olisi pitänyt toistaa viestissään sanontaa minun mielestäni, minusta... yms.,
jotta viesti olisi selkeästi tulkittu Kyllästyneen mielipiteeksi, ei yleispäteväksi vastaukseksi.
Olisiko toinen kappale pitänyt myös alkaa itseen viittaavalla sanalla?

Minä tulkitsin viestin Kyllästyneen mielipiteeksi ihan tuollaisena kun se oli kirjoitettu.
Sateentekijän henkilöön menevää jatkoa pidin tuosta näkökulmasta törkeänä.

Vastauksena lihavoimaani: itse asiassa olisi pitänyt (esimerkiksi 'nähdäkseni'). Tuollaisenaan ja juuri ylläpitäjä-Kyllästyneen kirjoittamana
tuo vastaus on mahdollisuus tulkita yleispäteväksi ohjeeksi, kaikkia ketjuja tällä palstalla koskevaksi säännöksi.
Näinhän Kyllästynyt sen käsittääkseni on tarkoittanutkin. Se on hänen käsityksensä ja mielipiteensä.
Kaikki eivät kuitenkaan ole hänen kanssaan samoilla linjoilla, ja osa onkin esittänyt jonkinlaisia toivomuksia tms.
muille kirjoittajille. Mielestäni tässä ei ole mitään ongelmaa.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 07.05.2015 16:13

Kiitos Helmenkalastaja.

Minua jäi vaivaamaan tuo kirjoituksestasi lainaamani lause.
Hämmennyin, koska minulla ei käynyt edes mielessä, että Kyllästyneen sanoma olisi ollut jotain laajempaa kuin hänen oma henkilökohtainen mielipiteensä.
Mielipide, josta voi olla samaa tai eri mieltä.

Tunnustan, että aloin myös miettiä omia kirjoituksiani. Itse kirjoitan yleistyksiä helposti pääasiassa vahingossa.
Tätä luultavasti sinä ja Kyllästynyt hyvinä ja harjaantuneina kirjoittajina ette juurikaan tee.

Hyvä ketju monessa mielessä. Oli aiheista mitä mieltä tahansa.
Harmi vaan, että Kissi poisti kirjoituksensa.
Valkosiipi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko