Kreivi RIP

Re: Kreivi RIP

ViestiKirjoittaja toope » 13.04.2015 15:17

Edelleen olisi suotavaa, että ihminen oppisi kirjoittamaan tekstin minä-muodossa.
toope

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 13.04.2015 20:46

toope kirjoitti:Edelleen olisi suotavaa, että ihminen oppisi kirjoittamaan tekstin minä-muodossa.

Ehkä kyseessä oli kuninkaallinen me. :roll:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2015 01:09

Sateentekijä kirjoitti:
toope kirjoitti:Edelleen olisi suotavaa, että ihminen oppisi kirjoittamaan tekstin minä-muodossa.

Edelleen olisi myös suotavaa, ettei puututtaisi muitten jokaiseen sanaan . Katson oikeutetuksi käyttää me- muotoa, koska lisäkseni ehkä muutama toinenkin on samaa mieltä.

P.S. Voin kyllä lukeaToope- Tuuven pois tuosta listasta kun hän näyttää olevan me- muotoa vastaan ja näin ollen kaipaavan tuota naisten narraajaa.

Kyllä Toope & kumpp. ovat aivan oikeassa ja sinä väärässä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 14.04.2015 04:17

Minä en ole koskaan kuullutkaan koko kreivistä mitään, koska en ole niin vanha kääkkä. Joten en häntä voi kaivatakaan mutta voin sen itse sano, jos tunnen tarvetta.

Minä en halua että minua sanotaan tuuveksi, koska en ole mikään tuuve, se oli yksi nimimerkki vaan. Kuten sateentekijä oli santra- saara ym nimimerkit täällä, kun en usko, että se ei olisi tullut tänne heti, kun tämä perustettiin.
Jos Kyllästynyt ei saa sanoa kyl....siksi, ei minuakaan saa sanoa tuuveksi. Jos saa sanoa, sanon minäkin ky...si.
toope

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2015 10:09

Et ole aiemmin "kieltänyt" tuuve-nimikettä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.04.2015 11:03

toope kirjoitti:... Jos Kyllästynyt ei saa sanoa kyl....siksi, ei minuakaan saa sanoa tuuveksi. Jos saa sanoa, sanon minäkin ky...si.

On siinä sellainenkin ero, etten minä ole koskaan itse käyttänyt nimimerkkiä tai nimitystä "Kyltsi".
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2015 11:45

Mutta "Kultsista" et ole tehnyt proteesia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.04.2015 11:48

Psykopatologia kirjoitti:Mutta "Kultsista" et ole tehnyt proteesia.

En, enkä Kellastuneestakaan.
Mutta jos joku innostuisi käyttämään kyseisiä nimityksiä, nyt tekisin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2015 11:52

Niin, joska "Keltsi" viittaisi Keltikangas-Järviseen, joka kai on eri.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja toope » 14.04.2015 12:03

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Mutta "Kultsista" et ole tehnyt proteesia.

En, enkä Kellastuneestakaan.
Mutta jos joku innostuisi käyttämään kyseisiä nimityksiä, nyt tekisin.

Samalla periaatteella minusta ei saa enää käyttää muuta nimeä kuin Toope.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.04.2015 12:14

Psykopatologia kirjoitti:Niin, joska "Keltsi" viittaisi Keltikangas-Järviseen, joka kai on eri.

On kai - ainakin itse luulen niin.
toope kirjoitti:... Samalla periaatteella minusta ei saa enää käyttää muuta nimeä kuin Toope.

Sehän sopii vallan mainiosti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 14.04.2015 12:39

Siis toope tai Toope.

Laitan jatkossa rangaistukseen ne, jotka poikkeavat edellä hahmotelluista käytännöistä.

Myös Steentekijä on ilmoittanut, että hän on nykyään vain Sateentekijä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.04.2015 12:46

Otsikon aiheeseen palatakseni:

60-luvulla kun kreivi Lindgren oli aktiivisesti esillä, sukulainen asui samassa talossa kuin kreivin äiti.
Äiti ilmeisesti kärsi kovasti poikansa maineesta, mutta puolusti kuitenkin aina "Pertti on hyvä poika".
Tietääkseni Pertti myös piti huolta äidistään tämän kuolemaan saakka.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.04.2015 13:29

(Minua saa kutsua Helmenkalastajaksi, Helmikseksi, Helmeriksi, Helmikiksi, HK:ksi ja miksi mieliikään, kunhan sävy ei pilaa nimeä.)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.04.2015 13:43

Helmenkalastaja kirjoitti:(Minua saa kutsua Helmenkalastajaksi, Helmikseksi, Helmeriksi, Helmikiksi, HK:ksi ja miksi mieliikään, kunhan sävy ei pilaa nimeä.)

HK:sta tulee mieleen HK:n Sininen Lenkki.
Muistaakseni olen joskus käyttänyt lempinimeä Hölmönkalastaja. Onko se kiellettyjen listalla?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja toope » 14.04.2015 13:52

Niin Kyllästynyt, sullahan on tapana keksiä ihmisistä hauskoja nimiväännöksiä ja niille pitää nauraa. Mutta auta armias, jos sinusta jonkun väännöksen väsää.
toope

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.04.2015 13:58

toope kirjoitti:Niin Kyllästynyt, sullahan on tapana keksiä ihmisistä hauskoja nimiväännöksiä ja niille pitää nauraa. Mutta auta armias, jos sinusta jonkun väännöksen väsää.

Ei ole mikään pakko nauraa, saa itkeäkin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 14.04.2015 21:43

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:(Minua saa kutsua Helmenkalastajaksi, Helmikseksi, Helmeriksi, Helmikiksi, HK:ksi ja miksi mieliikään, kunhan sävy ei pilaa nimeä.)

HK:sta tulee mieleen HK:n Sininen Lenkki.
Muistaakseni olen joskus käyttänyt lempinimeä Hölmönkalastaja. Onko se kiellettyjen listalla?

HK:sta tosiaan tulee HK:n Sininen mieleen, mutta varsinkin evakot sitä aikoinaan käyttivät minusta huumorimielessä, joten se tuo mieleen hyviä muistoja.

Kuten sanottu: minua saa kutsua miksi mieliikään, kunhan sävy ei pilaa nimeä. Toisin sanoen ei ole mitään kiellettyjen listaa. Hölmöjä en tarkoituksella kalastele, mutta aina joskus niitäkin "saaliiksi" saan. Sopivassa kohdassa siis Hölmönkalastajaakin voi käyttää. Jos kirjoittaja itse ottaa vastuun siitä, kenen vihjataan olevan hölmö.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 14.04.2015 22:51

Helmikki kuulostaa kauniilta, itse muistan joskus sanoneeni 'Helminen' :D
Päinvastoin mitä väitetään, en käytä Kyltsi nimeä (ole käyttänyt) kiusaamis mielessä, ihan vain kirjoittamisen huumassa lyhennellyt. Olen myöskin luvannut olla käyttämättä sitä lyhennettä, sanasta Kyllästynyt.
Sitten taas olen unohtanut luvanneeni.
Toopen tunnen parhaiten Maanvaiva nimellä, voin kutsua Toopeksi, jos on pakko.
Kis, tai Kissi tai Mirrin käyttämä Kisuli<3, Aussi ja ehkä joku itseltä unohtunut nimimerkki ovat kaikki luvallisia vääntää miksi haluaa, kunhan vaan ymmärrän, että minua tarkoitetaan. Lupa annettu.
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.04.2015 23:17

toope kirjoitti:Niin Kyllästynyt, sullahan on tapana keksiä ihmisistä hauskoja nimiväännöksiä ja niille pitää nauraa. Mutta auta armias, jos sinusta jonkun väännöksen väsää.

Niinpä...

Minä muistan Murenan, jonka Kyllästynyt (Kyltsi) väänsi Mureenaksi. Eikä väännös ollut ollenkaan lempinimi, vaan pahansuopuuden ilmaisu.
Mureenaan ja Hölmönkalastajaan sun muihin (ilkeämielisiin?) väännöksiin verrattuna Kyltsi on pikkujuttu ja oikea lempinimi.
Mirri

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista