Aprillipäivä!

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Aprillipäivä!

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.04.2015 00:39

Nyt aistit herkiksi ja havaintokyky skarpiksi; ikinä ei tiedä missä kohdassa aprillipäivän höynäytys lymyää. Etenkin sanomalehdet on syytä lukea uskomatta yhtäkään juttua ennen kuin todenperäisyys on varmistettu. Sama saattaa koskea nettifoorumeita...
Mirri

Re: Aprillipäivä!

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.04.2015 00:49

Ehkä noin... Mutta onhan tämä tärkeä asia kerrottavaksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.04.2015 00:54

Mielestäni ei.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.04.2015 01:00

Aprillipilojen bongailukin on kivaa, mutta eihän niitä osata etsiä, jos ei muisteta kyseisen päivän olemassaoloa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.04.2015 11:07

Aprillipäivälle sopiva teemaleikki: kerro / kirjoita neljä asiaa itsestäsi, joista yksi on valhe. Muut saavat arvata, mikä niistä on valhe. (Mut sit ei saa aprillata sitä valhetta.)
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.04.2015 11:43

Mirri kirjoitti:Ehkä noin... Mutta onhan tämä tärkeä asia kerrottavaksi.

Mirrin mielestä on varmaan "tärkeä asia kerrottavaksi" (ihmisille etukäteen) myös se mitä jossakin kirjassa tai elokuvassa tapahtuu...

Eli kiitos Mirri koko jujun pilaamisesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.04.2015 11:54

Kyllästynyt kirjoitti:

Mirrin mielestä on varmaan "tärkeä asia kerrottavaksi" (ihmisille etukäteen) myös se mitä jossakin kirjassa tai elokuvassa tapahtuu...

Ei minulla sentään niin suurta vaikutusvaltaa ole, että moiseen pilaamiseen pystyisin. Mutta ole hyvä kuitenkin - olemattomasta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.04.2015 11:57

Veikkaan, että (Trisse)... ompas vaikea. Kolme vaihtoehtoa, joista valita, mutta veikkaan kohtaa neljä. Yhden tiedän varmasti oikeaksi. Joku muu varmaan osaisi arvata paremmin. Arvatkaa muutkin (mutta älkää kertoko, jos on jokin tietty kohta, minkä varmasti tiedätte oikeaksi). Ja Tris, älä paljasta vielä, jos muutkin haluavat arvata!

Keksin omat neljä kohtaa vähän myöhemmin, tuntuu että laitan ihan liian helpot muuten.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.04.2015 12:03

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Ei minulla sentään niin suurta vaikutusvaltaa ole, että moiseen pilaamiseen pystyisin. Mutta ole hyvä kuitenkin - olemattomasta.

Totta hemmetissä sinä pilasit jutun kertomalla etukäteen tänään olevan aprillipäivä. Ei siihen sen kummempaa vaikutusvaltaa tarvita.

Kerropa vielä, miksi tuo sinun mielestäsi oli "tärkeä asia kerrottavaksi"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.04.2015 12:07

Jospa Mirri halusi suojella meitä herkkäuskoisia. Ite oon ainakin kokenut ikäviäkin jäyniä aprillipäivinä, kun olen mennyt uskomaan yhtä sun toista. Tosin ehkä kyse on siitä, että joko ei ole riittävästi huumorintajua tai aprillaaja on osoittanut huonoa makua. Ihan kaikesta kun ei pitäisi (minun mielstäni) aprillata.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.04.2015 12:42

Ryysy kirjoitti:Jospa Mirri halusi suojella meitä herkkäuskoisia...

Yhtä kaikki, se on silti koko vitsin pilaamista.

On kertojan vastuulla, ettei aprillipila ole liian mauton.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.04.2015 12:43

Kyllästynyt kirjoitti:Totta hemmetissä sinä pilasit jutun kertomalla etukäteen tänään olevan aprillipäivä. Ei siihen sen kummempaa vaikutusvaltaa tarvita.

Kerropa vielä, miksi tuo sinun mielestäsi oli "tärkeä asia kerrottavaksi"?

Ikävää, jos aprillaajat kokevat, että totta hemmetissä jotakin (hyvää?) meni pilalle tämän ketjun aloituksen myötä.

Kuka mistäkin tykkää; toiset tykkäävät aprillipilojen tekemisestä, toiset taas niiden löytämisestä. Esimerkiksi mediasta on tänään mahdollista etsiä ja löytää tuulesta temmattuja juttuja - jos sattuu muistamaan, että tänä ainokaisena päivänä vuodessa julkisuudessakin saadaan höynäyttää oikein luvan kanssa. Jos ei muista, aprillijuttujen etsimisen ja löytämisen hauskuus menee ohitse.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.04.2015 12:47

Mirri kirjoitti:... Kuka mistäkin tykkää; toiset tykkäävät aprillipilojen tekemisestä, toiset taas niiden löytämisestä. Esimerkiksi mediasta on tänään mahdollista etsiä ja löytää tuulesta temmattuja juttuja - jos sattuu muistamaan, että tänä ainokaisena päivänä vuodessa julkisuudessakin saadaan höynäyttää oikein luvan kanssa. Jos ei muista, aprillijuttujen etsimisen ja löytämisen hauskuus menee ohitse.

Pitikö se vitsi silti pilata (meiltä) muilta?
Aprillipiloja voi keräillä jälkikäteenkin - sitten kun itse ja omin ällein on vihoviimein tajunnut päivämäärän olevan 1.4.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.04.2015 12:52

Tässä yksi löytö; Hyvä lukija, tarkista lehtesi sivukoko:
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kan ... i-sivukoko

Ja totta tosiaan; kyseinen juttu on myös pitelemässäni ilmaisjakeluna saamassani paperiversiossa. Joten ei muuta kuin ohjeiden mukaista mittausvälinettä etsiskelemään...
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.04.2015 13:27

Sateentekijä kirjoitti:Mikä erottaa aprillipäivän tavallisesta foorumin arjesta?
Aprillipäivänä saa valehdella luvan kanssa , muuten kiinni jäädessään seuraa rangaistus.Totta vai tarua?

Foorumillahan ei abrillipiloja vielä ole ollut.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.04.2015 14:31

No, meitsi laittaa omat (yksi on valhe):

1. Kävin tänään työhaastattelussa.
2. Valmistuin vihdoin koulusta.
3. Join viime viikolla 'vain' 11 olutta.
4. Pääsin aikoinaan opiskelemaan yliopistoon, mutta keskeytin opinnot.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Ryysy » 01.04.2015 15:05

Olisi mukava, jos muutkin innostuisivat leikistä. Tämä on tavallaan hauska tutustumisleikki, mutta siinä samalla voi huomata minkälaisen kuvan ihmiset ovat itsestä saaneet.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 01.04.2015 16:12

Minusta ovelin aprilli-uutinen on NASAn Mars-lentävälautanen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kuutar » 01.04.2015 16:37

Trisse kirjoitti:Leikki! Kiva :) *taputtaa käsiään*!

1. Äitini sai yhden keskenmenon ennen minua
2. Olen kokeillut lsd:tä
3. Menetin neitsyyteni 23-vuotiaana
4. Kerran minut potkaistiin duunissa puolivälissä kuuta ja sain pitää koko kuun palkan

Ensimmäinen on valhe, koska muistan että olisit kertonut noista muista joskus. ( tai sitten muistan väärin)
Kuutar

ViestiKirjoittaja Kuutar » 01.04.2015 16:42

1. Olen ollut fennovegaani
2. Olen käynyt Pompejissa
3. Olen kertonut aprillipilan tällä palstalla
4. Olen liftannut
Kuutar

Seuraava

Paluu Romulaatikko