Vaikea luopua

Re: Vaikea luopua

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 29.03.2015 17:16

Kuulostaa hamstrausongelmalta. Löysin haulla kirjavinkin:
http://www.onneksi.fi/apua-pakko-oireis ... traukseen/

Ehkä olet sen lukenutkin? Minulla on ongelma itsehoito-oppaiden kanssa; luen ne mielenkiintoisina juttuina, mutta en lähde toteuttamaan. Laitoin tuon linkin nyt kuitenkin. Saahan sen jättää huomiotta. Hyvältä näytti ainakin mun mielestä vinkki harjoitella luopumista jollakin yhdellä jutulla kerrallaan. Kokemusten siitä, ettei mitään katastrofia tullutkaan, pitäisi pikku hiljaa kääntää pää "oikeaan asentoon".
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.03.2015 21:13

jee, mulla oli samanlaisia murheita, mutta kierrätyskeskuksesta tuli sukkelaan pari äijää ja pelasti. nyt ne myy sitä ryhmää aikamoiseen hintaan. Mokasin muutakin...heitin kierrätyksen mukaan vahingossa Finellin ison uunivuokan, nyt se komeilee siel hyllys 90e. äh.

joku näköjään myy samalaista kolmeenkymppiin. Ei taida sekään tajuta http://www.huuto.net/kohteet/finelin-hy ... /349561351
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.03.2015 21:29

mulle saa myydä Sorsakosken aterimet, tai hopeiset Chippendale aterimet. halvalla :?
Kissi

ViestiKirjoittaja Ryysy » 29.03.2015 21:37

Miksi säilytät vanhojen teepakettien pahvikannet? Ihan uteliaisuudesta vaan. Itse säilytän joskus jotakin äärimmäisen turhaa, koska "sitä voi joskus ehkä tarvita johonkin". Jos on iso varasto hamstraamisesta ei ole mitään haittaa, mutta jos kaikki pitää ahtaa pieneen asuntoon, on tilanne ihan toinen.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Maaria » 29.03.2015 23:59

Minulla on vähän sellainen syndrooma, että minun on vaikea käyttää kuin muutamia vaatteita, joissa on turvallinen olla. En osta paljoa vaatteita. Voi olla että joku vaate ahdistaa minua, vaikka se olisi sopivan kokoinen ja näköinen. Tavaraa ennen heitin surutta pois, koska niissä oli huonoja muistoja. Nyt en oikein halua heittää "hukkaan" mitään minulle rakasta.
Maaria

ViestiKirjoittaja Ryysy » 30.03.2015 01:56

No joo, en ihan kiusallanikaan googleta tuota nimenomaista teetä, etten tule toisiin aatoksiin. Mutta minulla on auttanut kerran muutto, sen myötä opin "luopumaan", silloin heitin ehkä ensimmäistä kertaa pois kaikkea "mitä voisi ehkä joskus tarvita". Minulla oma (vuokris) ja miehellä ("meidän") asunto, molemmat ovat yhtä kaaosta, koska toinen roskaa eikä siivoa jälkiään (minä - mutta yritän opetella kyllä) ja toinen ei anna heittää mitään pois. Jumaliste, jotain reikäsukkiakin kuulemma "voi joskus tarvita" ja "niistähän voi tehdä vaikka mitä".
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 30.03.2015 11:09

Ota pahvilaatikko, kunnollisen kokoinen, ja päätä, että sen täytyy tulla täyteen tavaraa, siis ROSKAA, jonka sitten viet ROSKIIN. Aikaa tähän kaksi päivää.
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 30.03.2015 16:07

Voisihan niistä pahvirasioista kyllä askarrellakin jotakin, joskus.
Rane

ViestiKirjoittaja Kissi » 30.03.2015 21:09

Yksi keinoistani pitää tavaran keruuta aisoissa on, ota joka helkutin kerta, samalla kun viet roskat, mukaasi jotain poistettavaa. Aina löytyy joku tekstiili, joku purkki, joku tiesmikä pois vietäväksi. Ja kun vien roskat katokseen jokapäivä, se on 7 turhista viikossa. Lopulta kaapeissa on jo tilaa, niin että näkee kaiken ja voi järjestääkkin ne. Ja silti huomaa, kuinka monenlaista turhaa edelleenkin on jäljellä ja kun niistä vielä karsii yks kippo kerralaan, pystyy jo hallitsemaan kaaosta. Alku on hankalaa.
Kissi

ViestiKirjoittaja Rane » 30.03.2015 22:23

Käytetyt teepussitkin kannattaa säästää:
http://arvostettu.com/han-laittaa-kayte ... nerokasta/
Rane

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet