Kahvi kirjoitti:Miten miesten tekemiset (tai tekemättä jättämiset) omaan sukupuoleensa kohdistuvien seikkojen parantamiseksi ym liittyvät yhtään mitenkään siihen, mitä naiset tekevät vastaavalla rintamalla? Ei yhtään mitään. Paitsi tietenkin se, että voidaan osoittaa vastakkainen sukupuoli vielä omaakin sukupuolta huonommaksi.
En ole kritisoinut sitä, että naisten pitäisi kyetä puuttumaan ihan kaikkeen - vaan sitä, että puuttuminen joskus on puuttumista näennäisongelmiin samalla kun todellisiakin ongelmia olisi puututtavaksi.
Kyllä miestenkin pitäisi puuttua niihin räikeisiin tasa-arvo-ongelmiin mitä on olemassa, siitä olemme samaa mieltä. Siksi pidänkin pöljänä kaikkea sellaista toimintaa, mikä ajaa sukupuolten vastakkainasetteluun, koska moinen vie melko tehokkaasti puuttumishalut vastakkaisen sukupuolen ongelmiin.
Siten, että alun perin puutuin vain outoon argumentaatioosi ja siten, että tämä on jo toinen kerta, kun tällä palstalla kuulen vedottavan siihen 'miksi naiset / feministit eivät tee niin ja näin'.
Tarkemmin: jos ei ole epärelevanttia tai outoa kysyä "mikseivät feministit", niin pitäisi kysyä "mikseivät naiset", jos kerran on epärelevanttia kysyä "mikseivät miehet".
Lisäksi, jos puhut paljon feminismistä ym. luot itse näitä vastakkainasetteluja, koska aina kun sanot
miksi feministit
miksi naiset
...eivät tee sitä ja tätä, sinä syyllistät (?) jostakin mitä "pitäisi" tehdä. Tai ainakin kritisoit asiaa esittämällä tärkeämpiä asioita, joihin puuttua.
Minulle ainakin aiheuttaa ahdistusta se, että en ole jotenkin omalla toiminnallani pystynyt edistämään naisten huonoa tilannetta kohti parempaa tässä maassa saati muissa maissa.
Jaskan ratkaisu on se, että maahanmuuttajia ei otettaisi Suomeen, niin mitään ei tarvitse tehdä, kun ongelma on poissa silmistä. Mutta Kahvin ratkaisu on kaiketi se, että jotain pitäisi tehdä olivatpa nämä huonossa asemassa olevat ihmiset sitten Suomessa tai ulkomailla.
Kahvin ratkaisuja taannoin olivat marssit ja mielipidekirjoitukset. Marssin tulisi kaiketi tapahtua Suomessa, samoin mielipidekirjoituksen. Minkä asian puolesta marssisit tai mistä epäkohdasta kirjoittaisit mielipidekirjoituksen? Itse olen tilanteessa, jossa joudun aloittamaan vieläkin ruohonjuurisemmalta tasolta, millä viittaan ensisijaisesti tietojen hankkimiseen.
---
Lisättäköön vielä, että minulle on aina ollut erittäin epäselvää, mitä kukakin missäkin yhteydessä tarkoittaa sanalla feminismi, koska itse olen ajatellut, että suurin osa ihmisistä on feministejä. Kuitenkin jokainen on sitä omalla tavallaan. Minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoa - mitä se teille tarkoittaa? Tutkimusteni mukaan Kahville sana feministi tarkoittaa naista. En osaa tarkemmin määritellä millaista naista. Jaskalle feministi tarkoittaa rumaa naista, joka ei aja kainalokarvojaan ja paapoo maahanmuuttajia.