Auts töks töks

Auts töks töks

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 16:41

Taidan olla liian suorasanainen tälle foorumille. Osa on herkkiksiä, eikä ehkä kestä minun ajatuksiani. Enkä nyt tarkoita tällä Kahvia tai Jaskaa.
Rane

Re: Auts töks töks

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 16:57

Hymyhuulet - Savolainen sekaantuja (Kesto 2:10)
https://youtu.be/CSUDLVO3XiQ
Rane

ViestiKirjoittaja Kissi » 17.03.2015 20:50

:D
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 17.03.2015 21:32

Rane kirjoitti:Taidan olla liian suorasanainen tälle foorumille. Osa on herkkiksiä, eikä ehkä kestä minun ajatuksiani. Enkä nyt tarkoita tällä Kahvia tai Jaskaa.

Onneksi ajatukset eivät vahingoita ketään. Puhumiset ja kirjoittamiset ovat toinen juttu.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 21:39

Niitä tarkoitinkin. Tuskin minun ajatuksiani täällä kukaan pystyy lukemaan. En aina tiedä itsekään, mitä mistäkin pitäisi ajatella, ja miten suhtautua. Sosiaaliset taitoni taitavat olla aika vajavaiset.
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 22:31

Minua vaivaa juuri tuo. Tajuan aina vasta jälkeen päin, miten tyhmästi olen sanonut. Ja joku on ottanut tosissaan ja loukkaantunut. Olen suorastaan vahingollinen. Ympäristöriski. Olenkohan piiloaggressiivinen?
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 22:44

Ryhmäterapia ei kuulemma ole minulle suositeltavaa. Ehkä en siksi ole hyvä ihminen tällä keskustelupalstallakaan. Täällä sentään on pakko vähän harkita, kun kirjoittaminen on vähän hitaampaa, ja laiskakin olen, niin etten kaikkia aivoituksiani viitsi tekstittää. Todellisessa elämässä olen varmasti paljon pahempi. Ei taida ikäkään antaa viisautta, ei. Voi meitä. Onneksenne en ole täällä kovin usein ihmisiä piinaamassa.
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 23:10

Ethän sinä voi tietää, ketä minä piinaan. Tarkoitat varmasti hyvää, mutta minä haluaisin parantaa tapani. En vaan taida pystyä.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 17.03.2015 23:34

Ei suositella ryhmäterapiaa? Milläköhän perusteella? Ja kuka näin on sanonut?

Vaarana töksäyttelyssä on se, että joutuukin itse vaaran vyöhykkeelle.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2015 23:48

Psykologi sanoi. Syytä ei kertonut.
Rane

ViestiKirjoittaja Ryysy » 17.03.2015 23:59

Ei se sovi kaikille. Muttei liity välttämättä mitenkään töksäyttelyyn tai suorapuheisuuteen. Suorapuheisuushan on usein juuri hyvä ominaisuus riippuen toki siitä mitä sillä tarkoitetaan. Yleensä kun ihmiset ovat kiertelyn ja kaartelun ammattilaisia, niin siksi ehkä suorapuheisuus tai -sanaisuus voi tuntua oudolta.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Rane » 18.03.2015 00:08

Ongelmaksi voisi tulla se, että olen (ollut) hyvin puhelias, eivätkä toiset saisi suunvuoroa. En jaksa odotella, jos hiljaisuus jatkuu pitkään. Pakko päästä sitten itse ääneen. Sellainen voi loukata hiljaisia ihmisiä. Tuo asia on tosin jo muuttunut. Oikeastaan haluan olla nykyisin enemmän kuuntelulinjalla ja sanon jotakin, jos tunnen sen jotenkin velvollisuudekseni, enkä aina silloinkaan. Tämän olen huomannut normaalielämässä ihmisten parissa, en missään terapiaryhmässä.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 20.03.2015 14:11

Minä en suosittelisi ryhmäterapiaa kenellekään. Mutta toisaalta en ole psykologikaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Maaria » 20.03.2015 20:14

Olen ollut ryhmä-terapiassa. En tykännyt. Haluan keskustella kahdenkesken mielummin.
Maaria

Paluu Vertaistuki ja lääkkeet