Kirjoittaja Ryysy » 19.03.2015 14:16
Keskusteluapuihmiseni on ihan epäterapeuttinen - oli ainakin tänään - "alkoholi sitä, alkoholi tätä, kun olet päässyt alkoholiasiassa eteenpäin, niin on helpompi tukea sinua. Ja terapiassa tosiaan alkoholi ei saa olla esteenä. Käsittääkseni tosiaan hakeuduit tänne alkoholin takia" - no niin hakeuduin - mutta mä haluaisin puhua myös muista asioista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vaan empä saanut suutani auki. Suosiolla seuraava käynti kolmen viikon päähän. Yhtä tyhjän kassa, no vitutus tuli sentään, että jotain sai tuokin ISTUNTO aikaan.
Kai mä voisin siellä pälättää häpeästä, traumoista, peloista, huonommuuden tunteista, paskasta, ahdistuksesta, mutta se ei osaa yhtään ohjailla keskustelua. Selostaa vain omia ympyräpyöreitä juttujaan, joita en edes tajua ja joudun koko ajan kysymään, mistä se nyt oikein puhuu. Jostain se puhui, että alkoholista pitäisi päästä eroon, niin pääsisi elämässä eteenpäin. No niin. Vittu, olen alkoholisti.
Alkoholista ei ole helppoa päästä eroon tai saada sitä sopivalle asteelle (mitä se tarkoittaakaan), mutta ei ole saatana helppo päästä eroon sosiaalisista peloista eikä mistään vaivaavasta asiasta, jos ei niistä saa puhua - ja niistä ei ehkä edes kannata puhua, koska vastaanotto voi asioille olla normihoitohenkilöltä "niin - sekin kun alkoholia jo niin nuorena olet juonut", "kyllä traumaattisia kokemuksia on" tai jotain yhtä pätevää ja ""terapeuttista"".
Mutta ihan sama. Huutelen sitten täällä teidän riesananne.
Edit: Olisi varmaan pitänyt sanoa sille, että minulla on väkivaltaisia ajatuksia toisia ihmisiä kohtaan, jos se vaikka sitten olisi osannut sanoa jotain järkevää. Ja unohdin tosiaan ottaa vain sen yhden xanorin. Olisi pitänyt kolmen sijasta ottaa viisi, niin olisin ehkä saanut asiani sanottua ja voinut olla nyt tyytyväinen käyntiin, en tiedä.