Kuulostaa tutulta tilanteelta. Kun matkustin hänen kanssaan, minulta tultiin usein kysymään hänen ikäänsä ja ihmettelemään hänen puheitaan.SADE kirjoitti:... Tapasin kerran bussissa todella, todella nuoren lapsen joka keskusteli aivan oikeita sanoja käyttäen ja lausuen jonkun aikuisen kanssa. En käsittänyt miten se voi olla mahdollista, tuntui epätodelliselta. No uskoa täytyi kun itse näin ja kuulin.
Rane kirjoitti:Kyllähän sinä olet tehnyt muutakin kuin vain synnyttänyt lapsesi. Olethan sinä opettanut häntä tai ainakin olet antanut hänen oppia.
Rane kirjoitti:Lahjakkuus ei tule aina esiin. Alisuoriutujia (vai alisuorittajia?) on paljon.
Kyllästynyt kirjoitti:Hän myös oppi puhumaan varhain - kaikilla kirjaimilla ja äänteillä, hyvällä sanavarastolla ja taivutusmuodotkin oikein. Tarkemmin sanoen, hän puhui paremmin ja enemmän kuin häntä vuotta vanhempi tuttavaperheen lapsi.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Hän myös oppi puhumaan varhain - kaikilla kirjaimilla ja äänteillä, hyvällä sanavarastolla ja taivutusmuodotkin oikein. Tarkemmin sanoen, hän puhui paremmin ja enemmän kuin häntä vuotta vanhempi tuttavaperheen lapsi.
Minkä ikäinen lapsesi oli silloin, kun oli oppinut puhumaan kuvaamallasi tavalla?
Hilppa kirjoitti:Ja vähemmälläkin älyllä tulee toimeen. Minä olen aina ollut enemmän sisukas ja ahkera kuin älykäs.
Mutta älyistä. Musikaalisuus ja matemaattinen lahjakkuus kulkevat usein käsi kädessä.
Kyllästynyt kirjoitti:Ensimmäiset sanat tulivat alle vuoden iässä, ja lausetasoisesti hän alkoi puhua 1½-vuotiaana.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa