"Mikä on seksismin ja naisvihan ero?"

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: "Mikä on seksismin ja naisvihan ero?"

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2015 18:51

Flower kirjoitti:No ei tietenkään ole, mutta ei silloin ole kyse tietoisesta kiusaamisesta, mitä kuitenkin Kyllästynyt varmana tiedostaan väitti.

Palstalla on esiintynyt myös aivan täysin tietoista kiusaamista erään varioivan nimimerkin toimesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2015 20:07

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:'Totuuksien' hierominen ihmisen naamaan kuulostaa aggressiiviselta - suorastaan väkivaltaiselta.

Senpä vuoksi sellaista ilmaisua ei mielestäni ole sopiva käyttää.

Olen kanssasi samaa mieltä.

18:07. Kyllästynyt pitää oikeutenaan toimia juuri niin aggressiivisesti, jopa väkivaltaisesti: hieroo 'totuuksia' toisten naamoihin.

Koska tuota sanontaa ei ole mielestäni sopivaa käyttää toisista kirjoittajista, ei sitä tulisi käyttää Kyllästyneestäkään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 03.02.2015 20:18

Muut eivät totuuden hieromista muiden naamaan täällä harrastakaan, joten minun mielestäni ei ole mitään syytä olla käyttämättä tuota ah niin kuvaavaa ilmaisua Kyllästyneen toiminnasta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2015 20:30

Hilppa kirjoitti:Koska tuota sanontaa ei ole mielestäni sopivaa käyttää toisista kirjoittajista, ei sitä tulisi käyttää Kyllästyneestäkään.

Eikö se ole Kyllästynyt itse, joka on kertonut pitävänsä oikeutenaan hieroa 'totuutta' toisten naamoihin. Muistaakseni hän on myös kysynyt, että miksei niin saisi tehdä - siis hieroa 'totuutta' ihmisten naamoihin.
Kyllä, minä katson oikeudeksi "hieroa totuuksia naamaan" kunhan kirjoitan asiallisesti ja esitän myös perusteeni.
Miksi totuutta ei saa hieroa naamaan - jos se kerran on totuus?

Siteeraukset ovat Kyllästyneen kirjoituksia tässä ketjussa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2015 20:37

Aika deterministinen tuo "ei ole mitään syytä olla käyttämättä" eikä luonnetta yhtään vähennä tuo "mielestäni".

Itse asiassa "tuo" on myös deterministinen ilmaisu, jonka viljelemisen olen valitettavasti oppinut tällä palstalla.

Aidosti koen niin, että Kyllästyneen kirjoittelu on kiivasta ja kiihkeääkin jonkin asian puolella olemista. Mutta ilmaisu "totuuden hierominen toisten naamaan" on vastenmielinen ja kertoo ilmaisun käyttäjän vihasta myös tai masennuksesta tai jostain muusta ahdistuksesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2015 20:43

Hilppa kirjoitti:Aidosti koen niin, että Kyllästyneen kirjoittelu on kiivasta ja kiihkeääkin jonkin asian puolella olemista. Mutta ilmaisu "totuuden hierominen toisten naamaan" on vastenmielinen ja kertoo ilmaisun käyttäjän vihasta myös tai masennuksesta tai jostain muusta ahdistuksesta.

Tuohon tapaan minäkin ajattelen ja arvelen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 03.02.2015 20:46

Hilppa kirjoitti:Aika deterministinen tuo "ei ole mitään syytä olla käyttämättä" eikä luonnetta yhtään vähennä tuo "mielestäni".

Itse asiassa "tuo" on myös deterministinen ilmaisu, jonka viljelemisen olen valitettavasti oppinut tällä palstalla.

Aidosti koen niin, että Kyllästyneen kirjoittelu on kiivasta ja kiihkeääkin jonkin asian puolella olemista. Mutta ilmaisu "totuuden hierominen toisten naamaan" on vastenmielinen ja kertoo ilmaisun käyttäjän vihasta myös tai masennuksesta tai jostain muusta ahdistuksesta.

Pidä vain deterministisenä, jos haluat. Ei se muuta sitä, ettei Kyllästynyt tule tuota vastenmielistä tapaansa muuttamaan.

Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.02.2015 20:53

Flower kirjoitti:No ei tietenkään ole, mutta ei silloin ole kyse tietoisesta kiusaamisesta, mitä kuitenkin Kyllästynyt varmana tiedostaan väitti.

Allekirjoituksen "lainaaminen" oli täysin tietoista ja harkittua kiusaamista.
Kyseinen nimimerkki jatkoi kiusaamista vielä valehtelemalla asiasta, joten ei siinä mistään muusta ollut kyse.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.02.2015 21:00

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Koska tuota sanontaa ei ole mielestäni sopivaa käyttää toisista kirjoittajista, ei sitä tulisi käyttää Kyllästyneestäkään.

Eikö se ole Kyllästynyt itse, joka on kertonut pitävänsä oikeutenaan hieroa 'totuutta' toisten naamoihin...

Flower lanseerasi ilmaisun, ja vaikka itse en olisi tuota termiä valinnut, en jaksanut väitellä Flowerin kanssa mitä milloinkin teen. Päätin sitten puhua hänen kanssaan samaa kieltä.

Toivon, että mahdollisimman moni lukee sen pilkkuketjun, koska siinä nimittäin käy ilmi kuinka kaltoin olen Goldenfloweria kohdellut.
Hilpan puolesta olen pahoillani.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.02.2015 21:04

Helmenkalastaja kirjoitti:... Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.

Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin huolestuit ja harmistuit Hilpan viestistä. Ethän sinä sanonut sanaakaan silloin kuin Mirri diagnosoi minut mielisairaaksi. Kertoi myös kuinka sairauteni on niin ilmeinen että se näkyy teksteistäni.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2015 21:14

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Eikö se ole Kyllästynyt itse, joka on kertonut pitävänsä oikeutenaan hieroa 'totuutta' toisten naamoihin...

Flower lanseerasi ilmaisun, ja vaikka itse en olisi tuota termiä valinnut, en jaksanut väitellä Flowerin kanssa mitä milloinkin teen. Päätin sitten puhua hänen kanssaan samaa kieltä.

Sinä olet mielestäsi oikeutettu ja velvoitettu kertomaan ihmisille - tarvittaessa paukuttamaan heidän päähänsä tai hieromaan heidän naamaansa - mikä mistäkin asiasta on totuus; sellainen käsitys minulle on vuosien varrella syntynyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 03.02.2015 21:21

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.

Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin huolestuit ja harmistuit Hilpan viestistä. Ethän sinä sanonut sanaakaan silloin kuin Mirri diagnosoi minut mielisairaaksi. Kertoi myös kuinka sairauteni on niin ilmeinen että se näkyy teksteistäni.

Onko sinulla vaikeuksia keksiä omia ilmaisuja vai oletko vain laiska?

Onko Mirri tehnyt noin?! Hyvänen aika sentään. :shock:
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2015 21:22

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Aika deterministinen tuo "ei ole mitään syytä olla käyttämättä" eikä luonnetta yhtään vähennä tuo "mielestäni".

Pidä vain deterministisenä, jos haluat. Ei se muuta sitä, ettei Kyllästynyt tule tuota vastenmielistä tapaansa muuttamaan.

Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.

Jostain syystä lähes joka kerran, kun kirjoitat minulle, koen että ei olisi kannattanut kirjoittaa sinulle yhtään mitään. Ei koskaan. En osaa vastata sinulle sinua tyydyttävällä tavalla kuten pitäisi kuin ylöspäin ikään, jollekin ihmiselle, joka on suunnattoman ärsyyntynyt ja vihainen minulle jostakin. Aivan pelkästä olemassaolostani.

Ajattelin kyllä tunnetiloja masennus ja ahdistus en suinkaan mitään diagnooseja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.02.2015 21:24

Mirri kirjoitti:Sinä olet mielestäsi oikeutettu ja velvoitettu kertomaan ihmisille - tarvittaessa paukuttamaan heidän päähänsä tai hieromaan heidän naamaansa - mikä mistäkin asiasta on totuus; sellainen käsitys minulle on vuosien varrella syntynyt.

Tarvittaessa.
Vastaavasti olet sinä minun mielestäni paukuttanut (ainakin yrittänyt paukuttaa) monenlaisia uskomattomia juttuja. Sellainen kokemus minulle on vuosien varrella syntynyt.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 03.02.2015 21:29

Kyllästynyt kirjoitti:

Kyllästynyt, en tiedä enkä muista sanoneeni - saati 'diagnosoineeni' - sinua mielisairaaksi.
Pidän sinua psyykeltään häiriöisenä ihmisenä, ja mielestäni häiriöisyytesi näkyy kirjoituksissasi - kuten vuosien takaisten netissä kokemiesi asioiden loputtomassa ja toistuvassa jankkaamisessa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 03.02.2015 21:30

Helmenkalastaja kirjoitti:Onko sinulla vaikeuksia keksiä omia ilmaisuja vai oletko vain laiska?

Onko Mirri tehnyt noin?! Hyvänen aika sentään. :shock:

Kumpaakin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Maaria » 03.02.2015 21:31

Onko esim masentunut mielisairas?
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2015 21:35

Ei. On olemassa myös terapeuttinen masennus.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 03.02.2015 21:35

Hilppa kirjoitti:Jostain syystä lähes joka kerran, kun kirjoitat minulle, koen että ei olisi kannattanut kirjoittaa sinulle yhtään mitään. Ei koskaan. En osaa vastata sinulle sinua tyydyttävällä tavalla kuten pitäisi kuin ylöspäin ikään, jollekin ihmiselle, joka on suunnattoman ärsyyntynyt ja vihainen minulle jostakin. Aivan pelkästä olemassaolostani.

Ajattelin kyllä tunnetiloja masennus ja ahdistus en suinkaan mitään diagnooseja.

Minä koen enemmänkin niin, ettet halua vastata minulle, ainakaan silloin, kun minä toivon (!) sinulta jonkinlaista selvennystä sanomaasi. Mutta welcome to the club, minäkin koen lähes joka kerran, kun Kyllästynyt kirjoittaa minulle, ettei olisi kannattanut kirjoittaa hänelle yhtään mitään.

Ei minulle ylöspäin tarvitse vastata, ihan vertaisena kirjoittaminen riittää. Siinä kuitenkin olet oikeassa, että olen ärsyyntynyt ja vihainen sinulle, siitä että menit diagnosoimaan minut kiusaajaksi silloin, kun en edes kirjoittanut samalla palstalla kuin sinä. Kyllästynyt poimi palasia kirjoituksistani omiin tarkoituksiinsa sopivalla tavalla ja rakensi niistä täällä sellaista tarinaa, josta en itseäni tunnistanut. Jos sinä kerran luit silloin itse Tukari2:ta - niin kuin nyt yhtäkkiä keksit väittää - niin miksi sinä et puuttunut Lumpparin kilahdukseen ja tullut osoittamaan sinne tukea Kyllästyneelle??? Minä en sanonut asiasta oma-aloitteisesti mitään, mutta jostain syystä juuri minun mielipidettäni kaivattiin - kaikkien satojen tukarilaisten joukosta. Sen jälkeen Kyllästynyt on kerta toisensa jälkeen vääntänyt sanomiseni sellaisiin solmuihin, ettei niitä avaa enää kukaan. Ja vielä kerran, varmemmaksi vakuudeksi: minä en silloin ollut tukarilla moderaattorina, niin kuin sitkeästi on väitetty. (Kumoan tämän argumentin tällä kertaa jo ennen kuin sen joku muu esittää.)
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 03.02.2015 21:43

Minä en sanonut asiasta oma-aloitteisesti mitään, mutta jostain syystä juuri minun mielipidettäni kaivattiin - kaikkien satojen tukarilaisten joukosta.
Ehkä Kyllästynyt on pitänyt sinua järkevänä ja rohkeana kirjoittajana.
En ole ollut kyseisessä keskustelussa mukana tukari2:lla. Kauhistuin haistattelusta ja minun olisi pitänyt tehdä valitus siitä. En tuolloin uskaltanut tehdä ilmoituksia kirjoituksista. Nyt uskallan. En ole luonteeltani enkä toimintatavoiltani sellainen, joka spontaanisti uskaltaa mennä ojentamaan ketään.

Mutta nyt uskallan sanoa takaisin, jos joku komentaa minua laittamaan kynttilän vakkani alle. Sitä en enää tee.
Hilppa

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko