Flower kirjoitti:No ei tietenkään ole, mutta ei silloin ole kyse tietoisesta kiusaamisesta, mitä kuitenkin Kyllästynyt varmana tiedostaan väitti.
Palstalla on esiintynyt myös aivan täysin tietoista kiusaamista erään varioivan nimimerkin toimesta.
Flower kirjoitti:No ei tietenkään ole, mutta ei silloin ole kyse tietoisesta kiusaamisesta, mitä kuitenkin Kyllästynyt varmana tiedostaan väitti.
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:'Totuuksien' hierominen ihmisen naamaan kuulostaa aggressiiviselta - suorastaan väkivaltaiselta.
Senpä vuoksi sellaista ilmaisua ei mielestäni ole sopiva käyttää.
Olen kanssasi samaa mieltä.
18:07. Kyllästynyt pitää oikeutenaan toimia juuri niin aggressiivisesti, jopa väkivaltaisesti: hieroo 'totuuksia' toisten naamoihin.
Hilppa kirjoitti:Koska tuota sanontaa ei ole mielestäni sopivaa käyttää toisista kirjoittajista, ei sitä tulisi käyttää Kyllästyneestäkään.
Kyllä, minä katson oikeudeksi "hieroa totuuksia naamaan" kunhan kirjoitan asiallisesti ja esitän myös perusteeni.
Miksi totuutta ei saa hieroa naamaan - jos se kerran on totuus?

Hilppa kirjoitti:Aidosti koen niin, että Kyllästyneen kirjoittelu on kiivasta ja kiihkeääkin jonkin asian puolella olemista. Mutta ilmaisu "totuuden hierominen toisten naamaan" on vastenmielinen ja kertoo ilmaisun käyttäjän vihasta myös tai masennuksesta tai jostain muusta ahdistuksesta.

Hilppa kirjoitti:Aika deterministinen tuo "ei ole mitään syytä olla käyttämättä" eikä luonnetta yhtään vähennä tuo "mielestäni".
Itse asiassa "tuo" on myös deterministinen ilmaisu, jonka viljelemisen olen valitettavasti oppinut tällä palstalla.
Aidosti koen niin, että Kyllästyneen kirjoittelu on kiivasta ja kiihkeääkin jonkin asian puolella olemista. Mutta ilmaisu "totuuden hierominen toisten naamaan" on vastenmielinen ja kertoo ilmaisun käyttäjän vihasta myös tai masennuksesta tai jostain muusta ahdistuksesta.
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Koska tuota sanontaa ei ole mielestäni sopivaa käyttää toisista kirjoittajista, ei sitä tulisi käyttää Kyllästyneestäkään.
Eikö se ole Kyllästynyt itse, joka on kertonut pitävänsä oikeutenaan hieroa 'totuutta' toisten naamoihin...
Helmenkalastaja kirjoitti:... Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Koska tuota sanontaa ei ole mielestäni sopivaa käyttää toisista kirjoittajista, ei sitä tulisi käyttää Kyllästyneestäkään.
Eikö se ole Kyllästynyt itse, joka on kertonut pitävänsä oikeutenaan hieroa 'totuutta' toisten naamoihin...
Flower lanseerasi ilmaisun, ja vaikka itse en olisi tuota termiä valinnut, en jaksanut väitellä Flowerin kanssa mitä milloinkin teen. Päätin sitten puhua hänen kanssaan samaa kieltä.

Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.
Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin huolestuit ja harmistuit Hilpan viestistä. Ethän sinä sanonut sanaakaan silloin kuin Mirri diagnosoi minut mielisairaaksi. Kertoi myös kuinka sairauteni on niin ilmeinen että se näkyy teksteistäni.
Helmenkalastaja kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Aika deterministinen tuo "ei ole mitään syytä olla käyttämättä" eikä luonnetta yhtään vähennä tuo "mielestäni".
Itse asiassa "tuo" on myös deterministinen ilmaisu, jonka viljelemisen olen valitettavasti oppinut tällä palstalla.
Aidosti koen niin, että Kyllästyneen kirjoittelu on kiivasta ja kiihkeääkin jonkin asian puolella olemista. Mutta ilmaisu "totuuden hierominen toisten naamaan" on vastenmielinen ja kertoo ilmaisun käyttäjän vihasta myös tai masennuksesta tai jostain muusta ahdistuksesta.
Pidä vain deterministisenä, jos haluat. Ei se muuta sitä, ettei Kyllästynyt tule tuota vastenmielistä tapaansa muuttamaan.
Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.
Mirri kirjoitti:Sinä olet mielestäsi oikeutettu ja velvoitettu kertomaan ihmisille - tarvittaessa paukuttamaan heidän päähänsä tai hieromaan heidän naamaansa - mikä mistäkin asiasta on totuus; sellainen käsitys minulle on vuosien varrella syntynyt.
Kyllästynyt kirjoitti:Helmenkalastaja kirjoitti:... Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin psykologiksi - vai peräti psykiatriksi? - heittäydyit? Ei ole kohteliasta ruveta diagnosoimaan toisia käyttäjiä näiden käyttämien sanojen perusteella. Eikä luulemaan, vaikka olisikin tapana väittää.
Kuinkas sinä nyt yhtäkkiä noin huolestuit ja harmistuit Hilpan viestistä. Ethän sinä sanonut sanaakaan silloin kuin Mirri diagnosoi minut mielisairaaksi. Kertoi myös kuinka sairauteni on niin ilmeinen että se näkyy teksteistäni.

Helmenkalastaja kirjoitti:Onko sinulla vaikeuksia keksiä omia ilmaisuja vai oletko vain laiska?
Onko Mirri tehnyt noin?! Hyvänen aika sentään.
Hilppa kirjoitti:Jostain syystä lähes joka kerran, kun kirjoitat minulle, koen että ei olisi kannattanut kirjoittaa sinulle yhtään mitään. Ei koskaan. En osaa vastata sinulle sinua tyydyttävällä tavalla kuten pitäisi kuin ylöspäin ikään, jollekin ihmiselle, joka on suunnattoman ärsyyntynyt ja vihainen minulle jostakin. Aivan pelkästä olemassaolostani.
Ajattelin kyllä tunnetiloja masennus ja ahdistus en suinkaan mitään diagnooseja.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa