Kuka lukitsi ketjut,

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuka lukitsi ketjut,

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 00:04

Mitä se sinulle kuuluu.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 00:07

Hilppa kirjoitti:Minusta se ei ole älytön. Kyseessä on vain mielipiteesi, Mirri.
Hilppa kirjoitti:
Kun et kerran koskaan väitäkään mitään, ei myökään pitäisi luulla mitään eikä tehdä omia tulkintoja toisen ihmisen kirjoituksista.

Vain väitteitä esittävät ihmisetkö voivat/saavat luulla jotakin ja tehdä tulkintoja toisten kirjoituksista?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.02.2015 00:09

Hilppa kirjoitti:Mitä se sinulle kuuluu.

Kiinnostaa vaan tietää mitä tekstejä lukemalla sinä Mariana päädyit pitämään Helmenkalastajaa kiusaajana - Kyllästyneen tänne postaamia ns "valittuja paloja" lukien vai ihan itse tukari2:lla tilannetta seuraamalla.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 00:10

Olipa röyhkeä ja ylimielinen vastaus julkisessa keskustelussa esitettyyn kysymykseen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.02.2015 00:14

Mirri kirjoitti:

Olipa röyhkeä ja ylimielinen vastaus julkisessa keskustelussa esitettyyn kysymykseen.

Kiukuttelu oli minulla se termi, joka ensimmäisenä tuosta Hilpan kommentista tuli mieleen.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 00:17

Kahvi kirjoitti:

Kiinnostaa vaan tietää mitä tekstejä lukemalla sinä Mariana päädyit pitämään Helmenkalastajaa kiusaajana - Kyllästyneen tänne postaamia ns "valittuja paloja" lukien vai ihan itse tukari2:lla tilannetta seuraamalla.

Noin pitkän ajan kuluttua en enää muista minuutilleen, mitä olen "suorana lähetyksenä" katsellut. Jotain olen nähnyt ja muistan, että Kyllästyneen kertoma oli paikkansapitävää verrattuna siihen, mitä olin tukari2:lla nähnyt. Nyt en enää muista, miten kyseinen episodi sanatarkalleen meni. Mielestäni aika kohtuutonta vaatiakaan sellaista enää muistamaan, koska en osallistunut keskusteluun.

Oikeastaan tämä ei ole sinun asiasi, Kahvi, kysellä minulta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 00:19

Mirri kirjoitti:

Voi voi. Olethan sinäkin sanonut kysymyksiäni tyhmiksi kysymyksiksi, joihin eitarvitse vastata.

Mirri: "tyhmiin kysymyksiin on olemassa vain tyhmiä vastauksia" tuota en unohda ikinä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 00:22

Hilppa, ollaan julkisessa keskustelussa, joten kyseleminen ei ole keneltäkään kielletty. Keskustelijat saavat tehdä keskustelukumppaneilleen tarkentavia kysymyksiä - aivan kuten keskusteluissa yleensä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 00:25

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Minusta se ei ole älytön. Kyseessä on vain mielipiteesi, Mirri.
Hilppa kirjoitti:
Kun et kerran koskaan väitäkään mitään, ei myökään pitäisi luulla mitään eikä tehdä omia tulkintoja toisen ihmisen kirjoituksista.

Vain väitteitä esittävät ihmisetkö voivat/saavat luulla jotakin ja tehdä tulkintoja toisten kirjoituksista?

Hilppa, toistan oman kysymykseni:
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 02.02.2015 00:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 00:26

Mirri kirjoitti:

Hilppa, ollaan julkisessa keskustelussa, joten kyseleminen ei ole keneltäkään kielletty. Keskustelijat saavat tehdä keskustelukumppaneilleen tarkentavia kysymyksiä - aivan kuten keskusteluissa yleensä.

Ei ole korrektia tivata kirjoittajalta, missäs palstalla sinä kirjoitat ja milloin. Ja noinkin yksityiskohtaisesti. Lopetan kuulusteluihinne vastaamisen tähän. Alkaa muistuttaa jo inkvisitiota liikaa, kun useampi kirjoittaja alkaa pommittaa kysymyksillään yhtä kirjoittajaa samasta aiheesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 00:32

Mirri kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Hilppa, toistan oman kysymykseni:

Älä väännä kirjoituksiani pässimäisemmiksi kuin olen.

Jos ihminen viestistä toiseen toistaa ei väittävänsä mitään, olisi hyvä olla tekemättä muitakaan ylilyöntejä, kuten luulemista toisten viestien perusteella tai väärin tulkitsemista.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 00:40

Hilppa, nythän viestiesi perusteella luullaan vaikka mitä: olet seurannut toisia mt-foorumeita/et ole seurannut niitä... Luullaan myös niin, että jossakin kohdassa kertomasi ei pidä paikkaansa, vaan kerrot pötyä - kenties jopa valehtelet.
Ei sinun tietystikään tarvitse vastata tarkentaviin kysymyksiin, mutta luulot elävät ja voivat hyvin. Et sinä niitä voi estää saati kieltää keneltäkään.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.02.2015 00:40

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Noin pitkän ajan kuluttua en enää muista minuutilleen, mitä olen "suorana lähetyksenä" katsellut. Jotain olen nähnyt ja muistan, että Kyllästyneen kertoma oli paikkansapitävää verrattuna siihen, mitä olin tukari2:lla nähnyt. Nyt en enää muista, miten kyseinen episodi sanatarkalleen meni. Mielestäni aika kohtuutonta vaatiakaan sellaista enää muistamaan, koska en osallistunut keskusteluun.

No varmaan tämä on ihan yhtä paljon minun asiani kuin mitä on sinun asiasi "oman elämäni fakta" -asia.

Mutta kaiken selvittelyn jälkeen näkisin, että olisi riittänyt ihan yksinkertainen vastaus sinulta tyyliin "olin tukari2:lla paikan päällä seuraamassa tilanetta" tms.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 00:51

Mirri kirjoitti:Hilppa, nythän viestiesi perusteella luullaan vaikka mitä: olet seurannut toisia mt-foorumeita/et ole seurannut niitä... Luullaan myös niin, että jossakin kohdassa kertomasi ei pidä paikkaansa, vaan kerrot pötyä - kenties jopa valehtelet.
Ei sinun tietystikään tarvitse vastata tarkentaviin kysymyksiin, mutta luulot elävät ja voivat hyvin. Et sinä niitä voi estää saati kieltää keneltäkään.

Tarkalleen ottaen sinä et voi tietää, milloin minä olen ollut jollakin palstalla ja milloin en. Tarkalleen ottaen, minä en voi enää muistaa vuosien kuluttua, millä hetkellä olen seurannut mitäkin. En ole ollut aktiivinen seuraaja tukari2:lla, ainoastaan jonkin verran olen seurannut ja joitakin asioita muistan sieltä, osin sen vuoksi, koska Kyllästynyt on niitä ottanut käsittelyyn. Tällä palstalla kirjoitettuja asioita tiedän aika tarkasti, koska olen ollut lähes koko ajan mukana. Ehkä kk tai pari en ole seurannut. Nyt palsta on ollut jo aika monta vuotta, joten kaiken kirjoitetun ja kaikkien ketjujen muistaminen alkaa jo käydä vaikeaksi. Vain itselle merkittävimmät ketjut jäävät mieleen.

Jos sinulla on jotain pahantahtoisia luuloja minusta, pidä luulosi. Mutta sellaisia luuloja levittelemällä todistat vain oman ilkeytesi puolesta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 01:22

Hilppa, jospa sinä ylläpidät luuloja ja ruokit niitä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 01:25

Mirri: "luulot elävät ja voivat hyvin"
Mitä sinä Mirri tuolla tarkoitit? Ilmoitan edellisen viestisi ylläpitoon.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 01:35

Hilppa, miten perustelit ilmoituksesi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 02.02.2015 01:41

Mirrikin on joskus poistattanut minun viestejäni alkuperäisellä tukarilla, koska ne olivat hänen mielestään loukkaavia, vaikka olivat totta, enkä edes sanonut mitenkään kovin pahasti. Näkemykset olivat ihan yleisiä, eivät mitään omia juttujani.
Rane

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.02.2015 02:04

Rane, miten tuo mainitsemasi poistattaminen tapahtuu? Käsittääkseni foorumeiden ylläpidoilla ei poistateta yhtään mitään.
Ei myöskään alkuperäisellä tukarilla ole ollut mitään poistattamismahdollisuutta, ainoastaan mahdollisuus ilmoittaa ylläpidolle asiattomana pitämänsä viesti - perustelujen kera.
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 02.02.2015 02:08

Niinhän siinä kävi. Perusteluksi riitti, että viestini loukkaa sinua. Eikä se riittänyt sinulle. Estit minua kirjoittelemasta, koska mielestäsi minulla ei ollut oikeutta kertoa omia mielipiteitäni. Totuus on, etten tarvitse tätä kirjoittelua niin paljoa kuin sinä. Jos jomman kumman täytyy lähteä, se olen minä. Ehkä se on kaikkien etu.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko