Kuka lukitsi ketjut,

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuka lukitsi ketjut,

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.02.2015 13:04

Kahvi kirjoitti:Ei minua haittaa, että koet minut vastenmieliseksi

Hyvä tietää, mutta minua haittaa sinun minulle osoittamat solvaukset.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 01.02.2015 13:05

Minuakin haittaa.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.02.2015 13:13

Kahvi kirjoitti:Kuinka pahaa/kattavaa/tms yleisen hyvinvoinnin vähenemistä/vaarantamista ja jopa joidenkin pitkäkestoista vahinkoa on mielestäsi tapahtunut siinä, että sanoin sinun olevan täällä tasa-arvoisempi kuin muut?

Kyllästynyt kirjoitti:Se on vain sinun mielipiteesi, johon sinulla on oikeus.

Kahvi kirjoitti:Ei tuo ole mielipiteeni vaan kysymykseni.

Kyllästynyt kirjoitti:Minulle osoittamasi solvaukset ovat eri asia, sellaiseen käytökseen sinulla ei ole oikeutta.

Kahvi kirjoitti:Ne taas ovat muistaakseni niitä asioita, jotka saimme case closed -tilaan päiväkirjassasi, joten tätä enempää asiaa tuskin on tarvetta tässä yhteydessä käsitellä.

En ymmärrä logiikkaasi; sinä saat puhua minun tekemisistäni, mutta minä en saisi puhua sinun tekemisistäsi?
No, niin tai näin, puhutaanpa niistä tai ei, ei niiden vahingollisuus ole mihinkään kadonnut.

Mutta vastauksena kysymykseesi:
Joku perässähiihtäjä saattaa ottaa sanasi todesta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2015 13:29

Kyllästynyt kirjoitti:En ymmärrä logiikkaasi; sinä saat puhua minun tekemisistäni, mutta minä en saisi puhua sinun tekemisistäsi?

Logiikkani on se, että tilanne on eri riippuen siitä, että onko asia case closed -tilassa vai eikö. Solvaukseni ym on muistaakseni yhdessä sovittu päiväkirjassasi case closed -tilaan, mutta "tasa-arvoisuutesi" on edelleen nähdäkseni case open.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 01.02.2015 13:31

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Kuinka pahaa/kattavaa/tms yleisen hyvinvoinnin vähenemistä/vaarantamista ja jopa joidenkin pitkäkestoista vahinkoa on mielestäsi tapahtunut siinä, että sanoin sinun olevan täällä tasa-arvoisempi kuin muut?
...
Kyllästynyt kirjoitti:Mutta vastauksena kysymykseesi:

Vastaushan se tuokin tietysti on, mutta ei oikein vastaa kysymiini asioihin.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.02.2015 13:41

Kyllästynyt kirjoitti:Mutta vastauksena kysymykseesi [Kahvi]:

Sellainen perässähiihtäjä kuin Maria (nykyinen Hilppa) aikoinaan, kun sinä täällä otit tarkoitushakuisesti esiin osia minun kirjoituksistani tukari2:lla, enkä minä edes ollut tämän palstan käyttäjä. Kopioit minun kirjoituksiani tukari2:lta "soveltuvin" osin niin, että Maria päätyi pitämään minua kiusaajana.
Kyllä täällä muutkin muistavat asioita.

___
Korjattu lainaus
Viimeksi muokannut Helmenkalastaja päivämäärä 01.02.2015 14:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.02.2015 14:12

Minkälainen perässähiihtäjä Helmenkalastaja nyt itse olet Kahville ja Mirrille? Minusta käyttämäsi terminologia ei ole ystävällisen hengen mukaista (huom! Itse otit loukkaavan perässähiihtäjä-termin käyttöön, joten kysyn sinulta).
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.02.2015 14:25

Hilppa kirjoitti:Minkälainen perässähiihtäjä Helmenkalastaja nyt itse olet Kahville ja Mirrille? Minusta käyttämäsi terminologia ei ole ystävällisen hengen mukaista (huom! Itse otit loukkaavan perässähiihtäjä-termin käyttöön, joten kysyn sinulta).

Perässähiihtäjä-termin otti käyttöön Kyllästynyt, minä vain jatkan aiheesta (lainaus edellisessä viestissäni oli viallinen).
Termi ei todellakaan ole ystävällismielinen, mutta juuri tuollaisesta "perässähiihtämisestä" koin erityisesti tuolloin aikoinaan olleen kyse.

Minä en ole perässähiihtäjä kenellekään, sillä minä olen itse lukenut kaiken sen, minkä perusteella muodostan omat käsitykseni.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.02.2015 14:48

Helmenkalastaja kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Mutta vastauksena kysymykseesi [Kahvi]:

Sellainen perässähiihtäjä kuin Maria (nykyinen Hilppa) aikoinaan, kun sinä täällä otit tarkoitushakuisesti esiin osia minun kirjoituksistani tukari2:lla, enkä minä edes ollut tämän palstan käyttäjä. Kopioit minun kirjoituksiani tukari2:lta "soveltuvin" osin niin, että Maria päätyi pitämään minua kiusaajana.
Kyllä täällä muutkin muistavat asioita.
___
Korjattu lainaus

Muiden puolesta en voi sanoa mitään, mutta minun mielestäni jokainen joka ei puutu kiusaamiseen sellaista nähdessään on itse osallisena kiusaamiseen - vaikka "vain" passiivisesti, mutta osallisena kuitenkin.
Helmenkalastaja on ymmärtääkseni nähnyt minua kiusattavan, muttei ole puuttunut asiaan millään tavalla. Minulle tuo tarkoittaa sitä, että Helmenkalastaja on osallistunut kiusaamiseeni.
Hän on myös ilmoittanut ymmärtävänsä/ei-paheksuvansa, taannehtivaa juridiikkaa. Niin ikään hän on vähätellyt törkeiden "PAINUKAA VITTUUN!" toivotusten merkitystä ja painoarvoa.
Minulle nuo kaikki tarkoittavat sitä, että vaikka Helmenkalastaja on tiennyt kiusaamista ja vaikka hän on itse ollut sitä todistamassa, hän ei ole kiusaamista ainakaan julkisesti vastustanut, vaan päinvastoin on vähätellyt ja puolustellut sitä, kuten myös "PAINUKAA VITTUUN!" huutajan tekoa sekä myös käytännössä hyväksynyt taannehtivan juridiikan toteuttamisen (ainakin silloin kun sen kohde ei ole hänelle mieluinen henkilö).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.02.2015 14:51

Hilppa kirjoitti:Minkälainen perässähiihtäjä Helmenkalastaja nyt itse olet Kahville ja Mirrille? Minusta käyttämäsi terminologia ei ole ystävällisen hengen mukaista (huom! Itse otit loukkaavan perässähiihtäjä-termin käyttöön, joten kysyn sinulta).

Perässähiihtäjä-termin otti käyttöön Kyllästynyt, minä vain jatkan aiheesta (lainaus edellisessä viestissäni oli viallinen).
Termi ei todellakaan ole ystävällismielinen, mutta juuri tuollaisesta "perässähiihtämisestä" koin erityisesti tuolloin aikoinaan olleen kyse.

Minä en ole perässähiihtäjä kenellekään, sillä minä olen itse lukenut kaiken sen, minkä perusteella muodostan omat käsitykseni.

Niin minäkin olen lukenut viestit tukari2-palstalla aikoinaan. Olihan nimimerkkini täälläkin aluksi Maria. En siis muodostanut näkemystäni Kyllästyneen kertoman mukaisesti. Sinä olit asettunut haistattelun esittäneen kirjoittajan puolelle toisella palstalla. Minä asetuin haistattelun puolustelua vastaan tällä palstalla. Muistele mitä muistelet, kannassani tuolta osin pysyn.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.02.2015 18:54

Tämä oli uutta tietoa minulle. Ensimmäistä kertaa kuulen, että luit tukari2:a. Muistaakseni olet antanut ymmärtää, että pidit palstaa ala-arvoisena etkä halunnut sitä seurata. Mielenkiintoista.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 01.02.2015 19:14

Helmenkalastaja kirjoitti:Tämä oli uutta tietoa minulle. Ensimmäistä kertaa kuulen, että luit tukari2:a. Muistaakseni olet antanut ymmärtää, että pidit palstaa ala-arvoisena etkä halunnut sitä seurata. Mielenkiintoista.

Eikö pidä ensin seurata, että tietää onko jokin ala-arvoinen vai ei.
Mielenkiintoista, ettei sinun mielestäsi niin ole syytä/tarpeen tehdä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Maaria » 01.02.2015 19:45

Mielenkiintoista.
Maaria

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 01.02.2015 20:12

Kyllästynyt kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Tämä oli uutta tietoa minulle. Ensimmäistä kertaa kuulen, että luit tukari2:a. Muistaakseni olet antanut ymmärtää, että pidit palstaa ala-arvoisena etkä halunnut sitä seurata. Mielenkiintoista.

Marian / Hilpan kirjoitusten perusteella ymmärsin, ettei hän pitänyt sitä tarpeellisena vaan sai tarvitsemansa tiedon täällä, tukaria koskeneiden kirjoitusten kautta.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.02.2015 23:28

Kyllästynyt kirjoitti:

Marian / Hilpan kirjoitusten perusteella ymmärsin, ettei hän pitänyt sitä tarpeellisena vaan sai tarvitsemansa tiedon täällä, tukaria koskeneiden kirjoitusten kautta.

Kun et kerran koskaan väitäkään mitään, ei myökään pitäisi luulla mitään eikä tehdä omia tulkintoja toisen ihmisen kirjoituksista.

Kun sanon, että en seuraa Tukiasema.org -palstaa, tarkoitan myös sitä. En seuraa kyseistä palstaa nyt enkä ole seurannut vuosiin. Tulevaa en voi taata ettenkö joskus mahdollisesti voisi ryhtyä sitä seuraamaan, mutta epätodennäköistä sekin on. Toistaiseksi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.02.2015 23:38

Hilppa kirjoitti:Kun et kerran koskaan väitäkään mitään, ei myökään pitäisi luulla mitään eikä tehdä omia tulkintoja toisen ihmisen kirjoituksista.

Olipa älytön ajatus.

(Koska Hilpan viesti on kokonaisuudessaan luettavissa yläpuolella, en nähnyt mitään järjellistä syytä siteerata kuin silmääni pahasti pistäneen osan siitä.)
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 01.02.2015 23:48

Niinhän minä mielestäsi muutoinkin olen, joten ei mitään uutta tällä kertaa sinulta, Mirri.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 01.02.2015 23:56

Hilppa, et ole. Ja kuten näkyy, en viestissäni puhunut sinusta, vaan esille tuomastasi ajatuksesta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 02.02.2015 00:00

Minusta se ei ole älytön. Kyseessä on vain mielipiteesi, Mirri.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 02.02.2015 00:02

Hilppa kirjoitti:Kun sanon, että en seuraa Tukiasema.org -palstaa, tarkoitan myös sitä. En seuraa kyseistä palstaa nyt enkä ole seurannut vuosiin. Tulevaa en voi taata ettenkö joskus mahdollisesti voisi ryhtyä sitä seuraamaan, mutta epätodennäköistä sekin on. Toistaiseksi.

Niin luitko nyt niitä viestejä tukari2-palstalla aikoinaan vai et?
Kahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko