Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Pitäisikö kirjoittelua ja kommentointia määrällisesti rajoittaa?

Ei
7
47%
Ehkä
4
27%
En osaa sanoa
1
7%
Ehdottomasti pitäisi
0
Ei ääniä
En ymmärrä mistä äänestetään
3
20%

Ääniä yhteensä : 15

Re: Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa?

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.01.2015 00:31

Ei minua häiritse millään lailla tiukkanuttura sanana. Se ei vaan yksinkertaisesti ole minua luonnehtiva sana. Olen elämässäni sopeutuja ja tulen aina olemaan.

Jos tekstejäni sanotaan tiukkanutturaisiksi, se on ainoastaan hyvä asia, koska ne ovat erittäin tiukkaa kamaa ja tulevat pysymään sellaisina.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 28.01.2015 00:32, muokattu yhteensä 1 kerran
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 28.01.2015 00:39

Minä alan olla aika kypsä tähän kirjoitteluun. Olisinpa ollut osallistumatta keskusteluihin. Kaduttaa. En halua olla näin aktiivinen.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.01.2015 00:42

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Täällä voi käyttää kieltä tuntuvan vapaasti.

Silloin, jos kohdistaa sanomansa nimen omaan jollekin toverikirjoittajalle
tai -kirjoittajattarelle, voi olla (tarvittaessa) pidättyvämpi.

Kiitos selväsanaisesta ohjeistuksesta.

Toivottavasti tämä "tissigate" (joka on ilmeisesti alkanut aikaisemmin kuin mitä olen ymmärtänyt) saanee päätöksensä tähän yhteenvetoon.

Et näköjään tälläkään kertaa vastaa sinulle esittämääni kysymykseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.01.2015 00:45

Jaska kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Sateentekijä kirjoitti:Tissit tai tisut ovat lempinimi, ei minun mielestäni mitään halventavaa. Tietysti riippuu myös siitä , missä tilanteessa ja millä äänenpainolla asia ilmaistaan.

"Tisut" on mielestäni todella typerä sana; halventava ja loukkaava sana "tissit" raivostuttavalla vauvakielellä.

Entäs nisut?

Nisu on pullaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.01.2015 00:56

Kyllästynyt kirjoitti:...
Kahvi kirjoitti:Kysyit: mikä sitten olisi halventava nimitys naisen rinnoille...

Ei tuo ole vastaus sinulle esittämääni kysymykseen. ...

Kovasti ainakin tuota asiaa olet täällä kysellyt, esim nämä:

26.01.2015 15:59
Mitä sinun sanakirjasi antaa sanan "rinnat" alatyyliseksi vastineeksi?

26.01.2015 16:44
Toivoisin, että joku kertoisi minulle, mikä on sanan "rinnat" alatyylinen vastine, jos "tissit" ei sellainen ole.

27.01.2015 15:37
etenkään kun kukaan ei ole kertonut mikä sitten olisi halventava nimitys naisen rinnoille
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 28.01.2015 01:00

Kahvi kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:...
Kahvi kirjoitti:Kysyit: mikä sitten olisi halventava nimitys naisen rinnoille...

Ei tuo ole vastaus sinulle esittämääni kysymykseen. ...

Kovasti ainakin tuota asiaa olet täällä kysellyt, esim nämä:

26.01.2015 15:59
Mitä sinun sanakirjasi antaa sanan "rinnat" alatyyliseksi vastineeksi?

26.01.2015 16:44
Toivoisin, että joku kertoisi minulle, mikä on sanan "rinnat" alatyylinen vastine, jos "tissit" ei sellainen ole.

27.01.2015 15:37
etenkään kun kukaan ei ole kertonut mikä sitten olisi halventava nimitys naisen rinnoille

Olet useita kertoja väittänyt minun olevan "tasa-arvoisempi kuin muut kirjoittajat", muttet ole vielä tähän mennessä vastannut kun olen sinulta kysynyt, mitä sellaista olen kirjoittanut, jota kuka tahansa ei olisi saanut kirjoittaa.

Tuo on siis se kysymys johon sinä et ole sitkeistä pyynnöistäni huolimatta vastannut.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.01.2015 01:04

Olen ymmärtänyt, että kaikki ovat epätasa-arvoisia.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 28.01.2015 01:34

Edellä saatetaan viitata mm. "päiväkirjajupakkaan".

Kahvi on saattanut tuoda esiin, että Kyllästynyt on lainaillut (tms.)
Kahvin päiväkirjaa yleiseen. On huomattava, että lainaaminen tai
(melko) suora referointi ovat eri asia kuin päiväkirjoista saadun
materiaalin epäsuora esiintuominen yleisellä. Jälkimmäisessä
tapauksessa päiväkirjoihin perehtymätön muu lukija ei ehkä
oivalla ollenkaan, että ko. materiaali on ainakin joiltain osin
peräisin päiväkirjasta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 28.01.2015 02:00

Hilppa kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Jaaha täti tiukkanuttura tuli paikalle. Saa tietysti puhua semmoista kieltä mikä itselle luontevalta tuntuu.

Tuolla asenteellasi estät heidän kirjoittelunsa, jotka loukkaantuvat välinpitämättömyydestäsi sanoja kohtaan.

Lainaus lisätty jälkeenpäin.

niiden -> heidän kirjoittelunsa

Väärä korjaus: pitää nimenomaan olla niiden kirjoittelun, jotka! Jostain syystä suomen kieleen on viime aikoina pesiytynyt tällainen hyperkorrekti muoto kuin 'he, jotka'. Se ei ole suomen kielen sääntöjen mukainen.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.01.2015 11:39

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Jaaha täti tiukkanuttura tuli paikalle. Saa tietysti puhua semmoista kieltä mikä itselle luontevalta tuntuu.

Tuolla asenteellasi estät heidän kirjoittelunsa, jotka loukkaantuvat välinpitämättömyydestäsi sanoja kohtaan.

Lainaus lisätty jälkeenpäin.

niiden -> heidän kirjoittelunsa

Väärä korjaus: pitää nimenomaan olla niiden kirjoittelun, jotka! Jostain syystä suomen kieleen on viime aikoina pesiytynyt tällainen hyperkorrekti muoto kuin 'he, jotka'. Se ei ole suomen kielen sääntöjen mukainen.

Kiitos, hyvä tietää.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 28.01.2015 11:45

Ryysy kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että kaikki ovat epätasa-arvoisia.

Ilmaus "tasa-arvoisempi kuin muut" on ikäänkuin lainattu Orwellin Eläinten vallankumouksesta:

Wikipedia kirjoitti:Sikojen vallan alla eläinten olot kovenevat, ja siat varaavat itselleen yhä lisää etuoikeuksia, kunnes animalismin alkuperäisistä ihanteista on jäljellä enää fraasi: "Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset".
http://fi.wikipedia.org/wiki/El%C3%A4in ... mous#Juoni

Arvelen, että tuota fraasia lainataan mm silloin, kun halutaan ilmaista epätasa-arvoisuus positiivisin sanankääntein.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.01.2015 11:47

Jaska kirjoitti:Hilppa ei sitten suostunut sovintoon.

Minulla on oikeus mennä ihan nukkumaankin haluamallani hetkellä ja raportoimatta siitä palstalla erikseen.

En ole riidoissa kanssasi ollutkaan. Meillä on erilaiset näkemykset monista asioista ja erilainen tapa kirjoittaa. Et kai kuitenkaan tarkoita, että minun pitäisi muuttua sinuksi. Joustavuus ei tarkoita samaa kuin alistuvuus. Vastakkainen mielipide on minunkin syytä saada ilmaista. Mielestäni on erittäin hyvä, että palsta ei ole hymistelevien höhlien kerho, millaisiksi puusilmien kerhoiksi monet internetin keskustelupalstat helposti muovautuvat ja ovat muovautuneetkin. On hyvä, että sinä keskustelet myös tällä palstalla, jossa sinulle ei yksinomaan hymistellä etkä ole mielipiteiltään ainoastaan kaltaistesi kanssa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Ryysy » 28.01.2015 13:02

Ala-asteella piti muistaakseni lukea tuo Eläinten vallankumous pakollisena. Kiva, että toit, Kahvi, tuon viittauksen ilmi. Joskus kun näitä käytetään, eikä näitä viittauksia tiedä, niin sitten voi jäädä jotain tajuamatta. Mutta se voi olla myös hyvä, koska silloin voi katsoa asiaa erilaisesta näkökulmasta. En esimerkiksi vanhaan tapaani ole enää googlettanut jokaista erikoista ilmausta (joitain latinankielisiä, tieteellisiä tms.), vaan annan niiden olla. Uskon esim. että ihminen voi kyllä havaita erilaisia kommunikointitapoja ym., vaikkei tietäisi sitä, että niille olisi olemassa jokin tietty termi.

Hilppa jo yhteen kysymykseen vastasikin. Mutta näkeekö rinnat-porukka sellaisen asian, että jos joku on puhunut lapsilleen tisseistä, niin hän kokee sen loukkauksena, kun joku sanoo, että lasten kohdalla rinta(kehä) ja aikuisten naisten kohdalla rinnat ovat ainoita hyväksyttäviä sanoja ja että kun nämä tissit luokitellaan alatyyliin, niin silloin se voi loukata pahasti, jos on koko elämänsä elänyt niin että on puhekielessä käyttänyt sanaa tissit?

Minun mielestäni tai niin olen ajatellut, niin myös miehillä on kaikilla aina tissit. Siis myös aikuisilla. Mutta sen sijaan miehillä ei ole rintoja. Mies ei ehkä tykkää, että hänellä ajatellaan olevan tissit. Mutta jos tämä on taas joku näitä piilotajuisia alistusjuttuja.
Ryysy

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2015 14:23

Hilppa kirjoitti:
Jaska kirjoitti:Hilppa ei sitten suostunut sovintoon.

Minulla on oikeus mennä ihan nukkumaankin haluamallani hetkellä ja raportoimatta siitä palstalla erikseen.

En ole riidoissa kanssasi ollutkaan. Meillä on erilaiset näkemykset monista asioista ja erilainen tapa kirjoittaa. Et kai kuitenkaan tarkoita, että minun pitäisi muuttua sinuksi. Joustavuus ei tarkoita samaa kuin alistuvuus. Vastakkainen mielipide on minunkin syytä saada ilmaista. Mielestäni on erittäin hyvä, että palsta ei ole hymistelevien höhlien kerho, millaisiksi puusilmien kerhoiksi monet internetin keskustelupalstat helposti muovautuvat ja ovat muovautuneetkin. On hyvä, että sinä keskustelet myös tällä palstalla, jossa sinulle ei yksinomaan hymistellä etkä ole mielipiteiltään ainoastaan kaltaistesi kanssa.
(lihavointi minun)

Hilppa, tiedätkö jonkin palstan, jossa tehtäisiin noin kuin lihavoimassani kohdassa Jaskalle sanot? Viestistäsi päätellen ainakin näytät tuntevan nettifoorumeita paljon ja hyvin - kun kerran tiedät niiden muovautuneen hymistelevien höhlien ja puusilmien kerhoiksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.01.2015 15:05

En vastaa Mirrin johdattelevaan kysymykseen. Mirri tulkitsee sanomaani yhdistäen kaksi viimeistä virkettä. Niin ei ole tarpeen tehdä. Hän tuolla menettelytavallaan tulkitsee kirjoittamaani omia tarkoitusperiään palvellen minua vastaan ja yrittäen samalla aiheuttaa kitkaa minun ja Jaskan välille.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2015 15:22

Hilppa, tulkintasi on väärä.
Minulla tuli mieleeni, että viittaatko alla olevalla siteerauksella toiseen mt-foorumiin, jossa niin minä kuin jotkut muutkin tämän foorumin kirjoittajat aina joskus vierailevat ja myös kirjoittelevat, kuka enemmän kuka vähemmän; siksi kysyin.
Mielestäni on erittäin hyvä, että palsta ei ole hymistelevien höhlien kerho, millaisiksi puusilmien kerhoiksi monet internetin keskustelupalstat helposti muovautuvat ja ovat muovautuneetkin. On hyvä, että sinä keskustelet myös tällä palstalla, jossa sinulle ei yksinomaan hymistellä etkä ole mielipiteiltään ainoastaan kaltaistesi kanssa.
(lihavointi minun)

Hieno homma, jos et viittaa; ehkä vain kirjoitit epäselvästi.

14:25. Vielä kitkan aiheuttamisesta... Sen osaat ihan itse, ei siihen minua tarvita.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.01.2015 18:33

Täällä on tänään esitetty aika paksua väittämää minun internet-käyttäytymisestäni. En käy muilla mielenterveysaiheisilla keskustelupalstoille, joten en niihin myös viittaa, vaan ainoastaan Psykopatologia-palstalla. Aivan muun aiheisilla some-palstoilla joskus käyn ja seuraan joidenkin lehtien keskustelupalstoja.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 28.01.2015 18:42

Hilppa kirjoitti:Täällä on tänään esitetty aika paksua väittämää minun internet-käyttäytymisestäni. En käy muilla mielenterveysaiheisilla keskustelupalstoille, joten en niihin myös viittaa, vaan ainoastaan Psykopatologia-palstalla. Aivan muun aiheisilla some-palstoilla joskus käyn ja seuraan joidenkin lehtien keskustelupalstoja.

Hymistelevien ja puusilmäisten höhlien kerhot ilmeisesti löytyvät niiden joukosta, koska olet törmännyt sellaisiin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 28.01.2015 18:45

Internetistä voi myös keskustella muiden ihmisten kanssa, jotka itse käyvät siellä. Itse ei tarvitse jokaisella palstalla käydä. Internet on jonkinlainen yleinen puheenaihe myös. Ja minulla on "luottohenkilöitä", jotka valistavat minua.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kissi » 28.01.2015 21:50

Palaan vielä tähän 'Pitäisikö kirjoittelua määrällisesti rajoittaa' asiaan siltä kannalta, että koska palstan olisi hyvä olla ykkösenä munfoorumin listalla, pitäisi viestien määrää mieluummin lisätä, kuin vähentää. Mutta kinkkistä onkin, miten johtaa viestimäärillä ja samalla pitää kirjoitukset mielenkiintoisina. Ai miksi pitää olla johdossa? No koska on kivampaa päihittää muut paremmuudellaan. Eikö <3
Kissi

EdellinenSeuraava

Paluu Romulaatikko