Kahvi kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Täällä voi käyttää kieltä tuntuvan vapaasti.
Silloin, jos kohdistaa sanomansa nimen omaan jollekin toverikirjoittajalle
tai -kirjoittajattarelle, voi olla (tarvittaessa) pidättyvämpi.
Kiitos selväsanaisesta ohjeistuksesta.
Toivottavasti tämä "tissigate" (joka on ilmeisesti alkanut aikaisemmin kuin mitä olen ymmärtänyt) saanee päätöksensä tähän yhteenvetoon.
Jaska kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sateentekijä kirjoitti:Tissit tai tisut ovat lempinimi, ei minun mielestäni mitään halventavaa. Tietysti riippuu myös siitä , missä tilanteessa ja millä äänenpainolla asia ilmaistaan.
"Tisut" on mielestäni todella typerä sana; halventava ja loukkaava sana "tissit" raivostuttavalla vauvakielellä.
Entäs nisut?
Kyllästynyt kirjoitti:...Kahvi kirjoitti:Kysyit: mikä sitten olisi halventava nimitys naisen rinnoille...
Ei tuo ole vastaus sinulle esittämääni kysymykseen. ...
Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:...Kahvi kirjoitti:Kysyit: mikä sitten olisi halventava nimitys naisen rinnoille...
Ei tuo ole vastaus sinulle esittämääni kysymykseen. ...
Kovasti ainakin tuota asiaa olet täällä kysellyt, esim nämä:
26.01.2015 15:59
Mitä sinun sanakirjasi antaa sanan "rinnat" alatyyliseksi vastineeksi?
26.01.2015 16:44
Toivoisin, että joku kertoisi minulle, mikä on sanan "rinnat" alatyylinen vastine, jos "tissit" ei sellainen ole.
27.01.2015 15:37
etenkään kun kukaan ei ole kertonut mikä sitten olisi halventava nimitys naisen rinnoille
Hilppa kirjoitti:Jaska kirjoitti:Jaaha täti tiukkanuttura tuli paikalle. Saa tietysti puhua semmoista kieltä mikä itselle luontevalta tuntuu.
Tuolla asenteellasi estät heidän kirjoittelunsa, jotka loukkaantuvat välinpitämättömyydestäsi sanoja kohtaan.
Lainaus lisätty jälkeenpäin.
niiden -> heidän kirjoittelunsa
Helmenkalastaja kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Jaska kirjoitti:Jaaha täti tiukkanuttura tuli paikalle. Saa tietysti puhua semmoista kieltä mikä itselle luontevalta tuntuu.
Tuolla asenteellasi estät heidän kirjoittelunsa, jotka loukkaantuvat välinpitämättömyydestäsi sanoja kohtaan.
Lainaus lisätty jälkeenpäin.
niiden -> heidän kirjoittelunsa
Väärä korjaus: pitää nimenomaan olla niiden kirjoittelun, jotka! Jostain syystä suomen kieleen on viime aikoina pesiytynyt tällainen hyperkorrekti muoto kuin 'he, jotka'. Se ei ole suomen kielen sääntöjen mukainen.
Ryysy kirjoitti:Olen ymmärtänyt, että kaikki ovat epätasa-arvoisia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/El%C3%A4in ... mous#JuoniWikipedia kirjoitti:Sikojen vallan alla eläinten olot kovenevat, ja siat varaavat itselleen yhä lisää etuoikeuksia, kunnes animalismin alkuperäisistä ihanteista on jäljellä enää fraasi: "Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta toiset eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset".
Jaska kirjoitti:Hilppa ei sitten suostunut sovintoon.
(lihavointi minun)Hilppa kirjoitti:Jaska kirjoitti:Hilppa ei sitten suostunut sovintoon.
Minulla on oikeus mennä ihan nukkumaankin haluamallani hetkellä ja raportoimatta siitä palstalla erikseen.
En ole riidoissa kanssasi ollutkaan. Meillä on erilaiset näkemykset monista asioista ja erilainen tapa kirjoittaa. Et kai kuitenkaan tarkoita, että minun pitäisi muuttua sinuksi. Joustavuus ei tarkoita samaa kuin alistuvuus. Vastakkainen mielipide on minunkin syytä saada ilmaista. Mielestäni on erittäin hyvä, että palsta ei ole hymistelevien höhlien kerho, millaisiksi puusilmien kerhoiksi monet internetin keskustelupalstat helposti muovautuvat ja ovat muovautuneetkin. On hyvä, että sinä keskustelet myös tällä palstalla, jossa sinulle ei yksinomaan hymistellä etkä ole mielipiteiltään ainoastaan kaltaistesi kanssa.

(lihavointi minun)Mielestäni on erittäin hyvä, että palsta ei ole hymistelevien höhlien kerho, millaisiksi puusilmien kerhoiksi monet internetin keskustelupalstat helposti muovautuvat ja ovat muovautuneetkin. On hyvä, että sinä keskustelet myös tällä palstalla, jossa sinulle ei yksinomaan hymistellä etkä ole mielipiteiltään ainoastaan kaltaistesi kanssa.

Hilppa kirjoitti:Täällä on tänään esitetty aika paksua väittämää minun internet-käyttäytymisestäni. En käy muilla mielenterveysaiheisilla keskustelupalstoille, joten en niihin myös viittaa, vaan ainoastaan Psykopatologia-palstalla. Aivan muun aiheisilla some-palstoilla joskus käyn ja seuraan joidenkin lehtien keskustelupalstoja.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa