Kuva analyysi. Mitä näet?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Kuva analyysi. Mitä näet?

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 11:41

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En ymmärrä, miten voidaan esittää ajatus ja argumentti keskustelussa, että teoriaan ei uskota. Ei teoria ole mikään uskonkappale. Se on vain teoria, kunnes toisin todistetaan, esitetään lisätarkennuksia, tms.

Juurikin näin, ei teoria ole todellakaan mikään uskonkappale - tämä osateemahan nousi esille Kyllästyneen kun Kyllästynyt kirjoitti: "Ainakin minulle on oleellista, minkälaiseen teoriaan uskon ja mihin en". ..

Olisi pitänyt puhua luottamisesta eikä uskomisesta; teoriat eivät tosiaankaan ole (eivätkä se saisikaan sitä olla) mitään uskonkappaleita.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 11:42

Jaska kirjoitti:Varmasti hän on kaikkea tuota...

Miksi sitten puhut paskaa siitä, että Väyrysen päälle muka syljetään sen vuoksi koska hän on ollut oikeassa?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 11:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:En ymmärrä, miten voidaan esittää ajatus ja argumentti keskustelussa, että teoriaan ei uskota. Ei teoria ole mikään uskonkappale. Se on vain teoria, kunnes toisin todistetaan, esitetään lisätarkennuksia, tms.

Juurikin näin, ei teoria ole todellakaan mikään uskonkappale - tämä osateemahan nousi esille Kyllästyneen kun Kyllästynyt kirjoitti: "Ainakin minulle on oleellista, minkälaiseen teoriaan uskon ja mihin en". ..

Olisi pitänyt puhua luottamisesta eikä uskomisesta; teoriat eivät tosiaankaan ole (eivätkä se saisikaan sitä olla) mitään uskonkappaleita.

Ok!
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 12:33

Jaska kirjoitti:En minä puhu [sensuroitu]. Väyrystä vihataan, koska kän on paha poliittinen kilpailija. Vai luuletko, että Väyrynen on yksin paha poliittinen juonittelija ja muut kirkasotsaisia hyviksiä? Jos näin on, niin on aika pudottaa suomukset silmiltä. Samanlaisia ketkuja ovat koko poppoo.

En minä ainakaan koe Väyrystä kilpailijaksi vaan nimenomaan epärehelliseksi pyrkyriksi joka on niin torvi, ettei tajua milloin hänen valheensa menevät kokonaan mahdottomuuksien puolelle (lukea Dostojevskin koko tuotanko kolmessa päivässä).

Kuten sanoin, Väyrynen on keskivertoa poliitikkoakin härskimpi tapaus, joten Väyrysen ennustuksilla (joita en edes muista) ei liene mitään tekemistä häntä kohtaan tuntemani/tunnetun vastenmielisyyden kanssa. Sinä kuitenkin väitit, että Väyrysen "päälle syljetään", koska hän on ollut oikeassa ennustuksissaan, mutta tuo väitteesi on aivan silkkaa [sensuroitu].

Se, että muut poliitikot olisivat kirkasotsaisia hyviksiä ei ole minun käsitykseni. Taannoin toimi luokanvalvojanani muuan kunnallispoliitikko (sittemmin pitkäaikainen kansanedustaja) joka kalasteli ääniä kirkasotsaisuudellaan, mutta koska olen jo hänen kohdallaan päässyt näkemään mikä on todellisuus, minulla ei ole ollut mitään kauniita kuvitelmia poliitikkojen rehellisyydestä. Tätä käsitystäni on entisestään vahvistanut kaikki se mitä olen kuullut lähisukulaiseltani joka vuosikymmenet työskenteli ammattipoliitikkojen seassa eräässä politiikan "käärmeenpesässä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 12:47

Jaska kirjoitti:Sinun käsityksesi Väyrysestä on poliittisesti värittyneitä ja mediarummutuksen tulosta...

Poliittisesti sitoutumattomana en näe enkä koe käsitykseni olevan poliittisesti värittyneitä. "Mediapeliä" oli Väyrysen huonon häviäjän syytös, kun hänen olisi pitänyt etsiä syytä tappioon omasta käytöksestään.
Jaska kirjoitti:... Esimerkiksi ei ole kivaa, että nykyisessä mailmanpoliittisessa tilanteessa presidentti joutuu palauttelemaan ministereitä ruotuun tavan takaa.
Ei Stubbin törttöily tee Väyrysestä yhtään sen vähemmän vastenmielistä kuin mitä hän entuudestaan ja täysin omasta ansiostaan on.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 13:11

Jalasmökki
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 26.01.2015 13:41

Mutta niin törkeästi kukaan toinen ketku ei ollut kehdannut valehdella, että olisi väittänyt asuvansa jossain hornankuusessa mukavuudettomassa muutaman neliön jalasmökissä, vaikka todellisuudessa oli asunut jo yli kymmenen vuotta Kruununhaassa 170 m2:n asunnossa ja lapset koulussa Helsingissä jne.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 14:02

Jaska kirjoitti:Varmasti hän on kaikkea tuota, mutta ammattitaitoinen politikko, jonka tietoja ja taitoja olisi ehkä kannattanut hyödyntää enemmänkin. Esim. presidentti Koiviston vahvan markan politiikka rysähti päin Brinkkalan talon seinää, kuten Hilppa totesi...

Aivan. Väyrysen edesauttamana. Seurauksena Alho erotettiin.
Jaska kirjoitti:...Se ei ollut kenestäkään kivaa paitsi Nalle Wahlroosista, joka viisaana miehenä osasi hyödyntää lama-ajan tarjoamat tilaisuudet...

Oli varmasti Väyrysestäkin kivaa tuolloin ulkoministerinä, kun vuoti devalvaation etukäteen eli osasi hyödyntää lama-ajan tarjoamat tilaisuudet. Porukka osti ihan sikana dollareita, kun Väyrynen vähän vinkkasi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 14:52

Et kestä, että idolisi toiminta nähdään toisessa valossa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 15:02

Sinulta on sitten jotakin jäänyt seuraamatta.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 15:41

D-sana pääsi Väyrysen suusta, mutta ei häntä siitä tilille laitettu. Hän osaa olla riittävän ketku kaikin puolin.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 15:55

Väyrysen ulkopolitiikkapuheet ovat selkeytyneet onhan hänellä näkemystä, kun on politiikassa toiminut niin kauan. On muutamia muitakin jo melko kauan toimineita.

Ketkuutta ja omahyväisyyttä kypsyminen ei poista. On nyttemmin ryhtynyt jopa laskemaan leikkiä omahyväisyydestään, mistä syystä kansansuosio on ollut kohtalainen viime vaaleissa.

Devalvaatio-asiasta en kaiva linkkejä. Väyrynen oli devalvaation kannattaja ja se oli väärin ja ajoi maan suohon, kun se hänen kaipaamansa devalvaatio sitten tuli. Oli väärin häneltä toimia hallituksessa, jonka periaatteita hän ei kannattanut, suorastaan maanpetturuutta. Se hallitus oli kaikin puolin muutoinkin fiasko.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 26.01.2015 16:06

Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 26.01.2015 16:27

Ennen kaikkea Väyrynen. Koska ajoi devalvaatiota vastoin sen hallituksen linjaa, jossa istui. Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka olisi käynyt, jos Väyrysen junailut eivät olisikaan onnistuneet.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 26.01.2015 17:23

Minä olen ymmärtänyt niin, että Väyrysen oli edullista olla kirjoilla Keminmaalla paitsi päivärahojen myös sen vuoksi, että Helsingissä Keskustalla ei ole samanlaista kannatusta. Olisi hän tunnettuna henkilönä toki saattanut tulla valituksi Helsingistäkin, mutta parempi vara kuin vahinko.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 26.01.2015 17:41

Kyllä jotain täytyy olla pahasti päässä vinksallaan, jos aloituskuvan viestissä näkee Väyrysen :shock:
Kahvi

Edellinen

Paluu Romulaatikko